علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

طراحی دامنه‌محور – Domain-Driven Design(DDD)

DDD-Domain-Driven-Design

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 38 اسلاید طراحی دامنه محور(Domain-Driven Design) که به اختصار به آن DDD گفته می‌شود، در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار قرار گرفته و برای طراحی و توسعه نرم‌افزارهایی که دارای فرآیندهای پیچیده و قوانین زیادی که مکرراً در حال تغییرند، استفاده می‌شود. در این پاورپوینت که دارای 38 صفحه می‌باشد، به تفصیل درباره‌ی این موضوع صحبت شده است و برای مفاهیمی نظیر موجودیت، شی مقداری، aggregate و... مثال‌های کدنویسی عملی نیز ذکر شده است. همچنین مفاهیم تخصصی این حوزه نظیر subdomain و انواع آن، bounded context و انواع مختلف نحوه‌ی ارتباط آن‌ها با یکدیگر، context map و... نیز علاوه بر متن، با استفاده از شکل‌های جذاب توضیح داده شده است که باعث می‌شود این پاورپوینت برای انواع ارائه‌های دانشگاهی خصوصاً درس‌های رشته مهندسی کامپیوتر نظیر معماری نرم‌افزار، مهندسی نرم‌افزار، آزمون نرم‌افزار و... بسیار کاربردی باشد. با توجه به ماهیت موضوع DDD و ساختار این پاورپوینت، بهترین انتخاب برای ورود به این حوزه بدون صرف زمان و انرژی زیاد مطالعه و بررسی این پاورپوینت می‌باشد که نتیجه‌ی آن داشتن بیشترین اطلاعات ممکن در موضوع DDD در واحد زمان خواهد بود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1236 بازدید, 5 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طراحی دامنه‌محور – Domain-Driven Design(DDD)”

طراحی دامنه‌محور – Domain-Driven Design(DDD)

اسلاید 1: محسن دارچینی تبریزی

اسلاید 2: این مبحث را اولین بار آقای Eric Evans در سال ۲۰۰۳ در کتاب خود با عنوانDesign Domain-Driven مطرح کرد.طراحی دامنه محور((Domain-Driven Design یا به اختصار DDD مبحثی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار بوده و رویکرد آن‌ها را برای تحلیل و توسعه نرم‌افزارها به خصوص نرم‌افزارهای بزرگ و پیچیده، به شدت مورد تاثیر قرار داده است.طراحی دامنه محورDomain Driven Design

اسلاید 3: منظور از توسعه دامنه محور یا DDD DDDرویکردی است برای طراحی و توسعه نرم‌افزارهایی که دارای فرآیندهای پیچیده و قوانین زیاد بوده و مکرراً در حال تغییر می‌باشند.اصطلاح Domain به حوزه فعالیتی گفته می‌شود که نرم‌افزار برای پیاده‌سازی آن توسعه می‌یابد.بنیان DDD مجموعه‌ای از مفاهیم و تکنیک‌هایی است که برای تجزیه و تحلیـل Domain و ساخت یک مدل متناظر از روی آن ( (Domain Modelبه کار برده می‌شود. اهمیت این مدل خروجی به قدری است که تمرکز و توجه اصلی این رویکرد بر روی توسعه‌ی آن می‌باشد.Domain Model طراحی شده همراه با جزئیات دقیق بوده و تمام مفاهیم و قوانینBusiness Rules) ) مورد نیاز در آن پیاده‌سازی می‌شود.

اسلاید 4: منظور از توسعه دامنه محور یا DDDدر DDD تاکید زیادی بر ارتباط دو طرفه‌ی تیم توسعه‌ی نرم‌افزار و افراد متخصصDomain  دارد. از آنجا که ممکن است در این ارتباط دو طرفه، تیم توسعه‌ی نرم‌افزار در فهمیدن برخی مفاهیم و مسائل دچار اشتباه و دوگانگی شوند لذا ایجاد زبان یکسان بین دو تیم، در مورد مفاهیمDomain امری الزامی است. (Ubiquitous Language)DDD همچنین راهکارهایی برای تقسیم نرم‌افزار به بخش‌های جدا و مستقل (Bounded Context) و همچنین ارتباط این بخش‌ها با یکدیگر ارائه می‌کند. این امر سبب می‌شود تا فرآیند توسعه‌ی نرم‌افزار به صورت موازی بین چند تیم انجام شده و همچنین معماران سیستم را قادر می‌سازد تا از معماری‌ها و تکنولوژی‌های مختلف در بخش‌های مختلف استفاده نمایند.

اسلاید 5: منظور از توسعه دامنه محور یا DDDاستفاده از DDD در پروژه‌های کوچک و ساده و یا پروژه‌هایی که صرفاً نیاز به ذخیره و خواندن اطلاعات دارند و پیچیدگی Business خاصی ندارند، ممکن است تنها زمان و هزینه‌ی پروژه را افزایش داده و مزیتی خاصی به همراه نداشته باشد.از DDD بیشتر برای سیستم‌های Enterprise کهBusiness آنها پیچیده(منطق و شرط‌های پیچیده و فراوان، تعداد entity و controller بسیار بالا، تغییر مداوم فرایندهای سیستم و قوانین آن و...) و همچنین طول عمر آنها بالاست، استفاده می‌شود. راه‌حل‌های DDD باعث می‌شود طراحی سیستم Flexible بوده و بعد از یک مدت نیاز به Redesign نداشته باشد.

اسلاید 6: مدل دامنهDomain Modelدر اغلب پروژه‌های نرم‌افزاری دغدغه اصلی تیم توسعه، طراحی دقیق و درست فرآیندها و قوانین نرم‌افزار می‌باشد. تیم توسعه‌ی نرم‌افزار می‌تواند با تمرکز بر رویDomain و طراحی Domain Model و همچنین با رعایت مفاهیم و تکنیک‌هایDDD از پیاده‌سازی درست این فرآیندها اطمینان حاصل کند.بیشتر راه‌حل‌هایی که در DDD مطرح می‌شود برای ساده‌سازی و جداسازی یک domain پیچیده به بخش‌های کوچکتر و ارائه راه‌حل برای هر کدام از آن قسمت‌هاست. تاکید DDD بر شناخت خوب مسئله و بعد ارائه راه حل است.

50,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید