علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

(طراحی) سامانه زهکشی شهری با دیدگاه تاب آوری

saamaneh-zeh-kshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
در چرخه هیدرولوژیک آب در طبیعت، بخشی از بارش که به سطح زمین می رسد تحت تاثیر شرایط توپوگرافی به سوی نواحی پست حرکت نموده و جوی ها، رودخانه ها، دریاچه ها و دریاها را پدید می آورد. بخش دیگر آن تبخیر شده و یا با نفوذ به لایه های عمیق تر خاک، زمینه تشکیل چشمه ها و لایه های آبدار زیرزمینی را فراهم می آورند. در محیط های شهری هنگامی که بارش روی می دهد، رواناب حاصل از آن وارد آبراهه ها گردیده و از طریق سیستم های زهکشی مرسوم با سرعت بیشتر و در مقادیر بزرگتر نسبت به عوارض با پوشش طبیعی به کانال های اصلی جمع آوری جریان وارد می شوند. افزایش قابل توجه حجم و مقدار جریان منجر به مسائلی مانند سیلاب، فرسایش خاک، کاهش ذخیره سازی آب زیرزمینی و نیز کاهش جریان پایه در رودخانه ها می گردد. اساس سیستم های مرسوم کنترل رواناب، استفاده از مجاری زیرزمینی و یا کانال های روسطحی به منظور دور ساختن جریان با حداکثر سرعت ممکن از مناطق تحت توسعه و جلوگیری محلی از وقوع سیلاب می باشد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
235 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “(طراحی) سامانه زهکشی شهری با دیدگاه تاب آوری”

(طراحی) سامانه زهکشی شهری با دیدگاه تاب آوری

اسلاید 1: (طراحی) سامانه زهکشی شهری با دیدگاه تاب آوری0استاد راهنما: دکتردانشجو: تابستان 1399

اسلاید 2: چکیدهتاب آوری در واقع توانایی یک سیستم در تحمل تنش های وارده به آن و کارا ماندن و همچنین بازگشت به سطح کارایی موردنظر می باشد. تاب آوری دارای جنبه های مختلفی است و از دیدگاه های متفاوتی قابل بررسی می باشد از طرف دیگر وقوع مکرر سیل در مناطق شهری مساله مهمی است که می تواند خسارات مالی و جانی فراوانی به جوامع تحمیل نماید و تاب آوری و کارایی محیط شهر را کاهش دهد. امروزه نگرش به مخاطرات طبیعی تغییرات چشمگیری داشته و دیدگاه غالب از تمرکز بر کاهش آسیب پذیری به افزایش تابآوری تغییر یافته است. تاب آوری تاسیسات فاضلاب و زهکشی شهری در برابر سیل باعث به حداقل رساندن آسیب و بهبودی سریع از اختلالات وارد آمده به تاسیسات می گردد. پدیده مخرب جوی و اقلیمی سیل، 35 % مصایب طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است و خسارات ناشی از آن در جهان سالانه بالغ بر میلیاردها دلار است. بالاترین خسارات تلفات انسانی در بین بلایای طبیعی به سیل نسبت داده شده است. سیستم های فاضلاب نقشی مهم و کلیدی را در حفاظت از سلامت و بهداشت جامعه و محیط زیست ایفا می کنند. لذا هرگونه قطع و توقف در سرویس دهی سیستم فاضلاب و زهکشی شهری، خواه ناشی از بحران های طبیعی و خواه ناشی از رخدادهای غیرطبیعی، میتواند تاثیرات بهداشتی زیاد و گسترده ای را در سطح جامعه به همراه داشته و باعث گسترش نارضایتی در سطح جامعه گردد.کلیدواژه‌ها: تاب آوری، سیلاب شهری، زهکشی

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید