ریاضیعلوم پایه

طراحی واحد یادگیری/ارائه معادله درجه۲با پاورپوینت جذاب در ۱۵ صفحه

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 8 اسلاید این پاور در باره ی معادله درجه۲ و جایگزینی فعالیت هایی در کتاب حسابان ۱و۲،ریاضیات دهم و یازدهم و دوازدهم تجربی و انسانی است که با شکل های مختلف و توضیحات کامل در این پاورپوینت آورده شده است.

parsa7728886

صفحه 1:
به نام خدا طراحی واحد یادگیری در آموزش ریاضی استاد: رضا حیدری :دانشجویان یاسین قوی پنجه,میلاد قدوسی فعالیت صفحه ۱۰ کتاب حسابان۱

صفحه 2:
نمودار تابع باضایطه ۲ب +:-()] در شکل رویه‌رو رسم شده است. ‎f(a) = easter‏ را حل کنید و جواب‌های آن را ب‌دست آورید. ‏محل تلاقی نمودار تابع ] با محور طول‌ها چه رابطه‌ای با جواب‌های ‎fla) = dale‏ دارد؟ ‎ ‏ها اس هیک وت ور مه کت اک ‎ ‎ ‎SN ee, ey ‏حرا سج‎ ee Se eee ee ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
.باتوجه به تمرين بالا مى توان حدس دقیقی برای ريشه ها زد اما بااضافه کردن چند مثال به قبل از این مثال در فعالیت حدسی به تعداد حدودی ريشه ها زد :معادله هاعرمبه رو را بر , معمحور مختصانوسم کنید-1

صفحه 4:
y 2 1 0 1 41 4ح تي 4 2ت ‎Ee‏ الا ‎y 2 1 0 1‏ ‏8 >[ 1 -- )۱ 4/1 - 4 <یم 4 نم

صفحه 5:
‎war culled angi‏ به این گونه است که میتوان با دلتا گیری معادله درجه‌2در مورد ريشه های معادله اظهارنظر کرد که صورت زیراست ‏در معادله‌ی درچه دوم 6۰ +07 + 27 یه کمک ۸۵ می‌توان تعداد صفرهای این تایع را تعیین کرد. لذا داریم: مح ‏ی هس معادله جواب ندارد و محور ها را قطع تمی‌کند << ۰> ۸ ‎ ‎a>e ‏معادله ریشه‌ی مضاعف دارد و در یک نقطه بر محور ها مماس است‎ Se ۳ x ۵-۰ / > a>e a ‏معادله دو ريشه دارد و سهمی محور ها را در دو تقطه قطع می‌کند‎ \ fF A>. => ‏يتايراين صقرهای تابع درجه‌ی دوم همان جواب‌های معادله‌ی ۰ ‎F(x)‏ مى باشد. ‎۵ 9۲-۴۵۵ ‎

صفحه 6:
بررسى علامت ريشه های یک معادله درجه: دوم وقتی دوريشه داشته باشد دلتا 36 2 2 18 ‎a 5 $3 2‏ 3 3+ مه + 22 9 4+3 ۰ 9

صفحه 7:
2140 3 16-4(1)(3) -4=3 pie ‏وعد‎ BS we VO Ile eal

صفحه 8:
ممنون از توجه شماعزيزان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان