صفحه 1:
به نام خدا
طراحی واحد یادگیری در آموزش ریاضی
استاد: رضا حیدری
:دانشجویان
یاسین قوی پنجه,میلاد قدوسی
فعالیت صفحه ۱۰ کتاب حسابان۱
صفحه 2:
نمودار تابع باضایطه ۲ب +:-()] در شکل رویهرو رسم
شده است.
f(a) = easter را حل کنید و جوابهای آن را بدست آورید.
محل تلاقی نمودار تابع ] با محور طولها چه رابطهای با
جوابهای fla) = dale دارد؟
ها اس هیک وت ور مه کت اک
SN ee, ey حرا سج ee Se eee ee
صفحه 3:
.باتوجه به تمرين بالا مى توان حدس دقیقی برای ريشه ها زد
اما بااضافه کردن چند مثال به قبل از این مثال در فعالیت حدسی به تعداد حدودی ريشه ها
زد
:معادله هاعرمبه رو را بر , معمحور مختصانوسم کنید-1
صفحه 4:
y 2 1 0 1
41 4ح تي 4 2ت
Ee الا
y 2 1 0 1
8 >[ 1 -- )۱ 4/1 - 4 <یم 4 نم
صفحه 5:
war culled angi به این گونه است که میتوان با دلتا گیری
معادله درجه2در
مورد ريشه های معادله اظهارنظر کرد که صورت زیراست
در معادلهی درچه دوم 6۰ +07 + 27 یه کمک ۸۵ میتوان تعداد صفرهای این تایع را تعیین کرد. لذا داریم:
مح
ی هس معادله جواب ندارد و محور ها را قطع تمیکند << ۰> ۸
a>e
معادله ریشهی مضاعف دارد و در یک نقطه بر محور ها مماس است Se ۳ x
۵-۰ /
>
a>e a
معادله دو ريشه دارد و سهمی محور ها را در دو تقطه قطع میکند \ fF
A>. =>
يتايراين صقرهای تابع درجهی دوم همان جوابهای معادلهی ۰ F(x) مى باشد.
۵ 9۲-۴۵۵
صفحه 6:
بررسى علامت ريشه های یک معادله درجه: دوم وقتی
دوريشه داشته باشد
دلتا 36
2
2
18
a 5 $3 2 3
3+ مه + 22 9 4+3 ۰ 9
صفحه 7:
2140 3
16-4(1)(3) -4=3
pie وعد BS we VO Ile eal
صفحه 8:
ممنون از توجه شماعزيزان