علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

طرح استراتژی توسعه شهری CDS (تجربۀ شهر آمل )

CDS-amol

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 26 اسلاید فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی در 26 اسلاید میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: گذر از طرحهای جامع به سوی طرحهای راهبردی مهمترین مشکلات طرحهای سنتی(طرح جامع و طرح تفصیلی) فرایند تهیه طرحهای راهبردی (استراتژیک) طرح استراتژی توسعه شهری اصول اصلی CDS فرایند تهیه CDS برخی سازمانهای ذی نقش درآمل مطالعات موضوعی برای تدوین چارچوب توسعه آمل اهداف کلی Goals برای شهر آمل چشم انداز راهبردی شهر اهداف--استراتژی ها
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
895 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح استراتژی توسعه شهری CDS (تجربۀ شهر آمل )”

طرح استراتژی توسعه شهری CDS (تجربۀ شهر آمل )

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: طرح استراتژی توسعه شهری CDS City Development Strategyتجربۀ شهر آمل

اسلاید 3: طرح استراتژی توسعه شهری CDS گذر از طرحهای جامع به سوی طرحهای راهبردی فرایند تهیۀ طرحهای سنتی (طرح های جامع)، بر اساس مدلی که «پاتریک گدس» در اوایل قرن بیستم ارائه داد ، شامل سه مرحلۀ اصلی می شد که از بررسی و شناخت وضع موجود آغاز می شد و پس از تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده، به ارائۀ طرح و برنامه می پرداخت. بررسی و شناختSurveyتجزیه و تحلیلAnalysisطرحPlanفرایند تهیه طرحهای سنتی (طرح جامع) طرحهای جامع بر پایه این طرز تفکر (شناخت/تحلیل/طرح) در اروپا و آمریکا در سالهای 1928 تا 1947 به عنوان متدولوژی شهرسازی جنبۀ قانونی یافتند.

اسلاید 4: طرح استراتژی توسعه شهری CDS گذر از طرحهای جامع به سوی طرحهای راهبردی در دهه 1950 و 1960 نقدهای جدی به طرز تفکر در طرحهای سنتی و فرایند طرحهای جامع در اروپا و آمریکا وارد شد. مهمترین مشکلات طرحهای سنتی(طرح جامع و طرح تفصیلی)گستردگی بخش شناخت شهرکسب اطلاعات غیر لازم و غیر ضروریعدم استفاده از بسیاری از اطلاعات کسب شده در طرح نهاییصرف زمان و هزینه بسیار برای جمع آوری اطلاعاتانعطاف ناپذیری و عدم امکان تغییر در طرحعدم بهره گیری از مشارکت مردم و مسؤولان شهری و غیره

اسلاید 5: طرح استراتژی توسعه شهری CDS گذر از طرحهای جامع به سوی طرحهای راهبردی با نقدهایی که خصوصاً پس از ارائۀ نظریه سیستمها از سوی «برتا لنفی» نسبت به طرحهای جامع وارد شد، در دهۀ 1970 طرحهای ساختاری و در ادامه در دهۀ 1980 طرحهای راهبردی یا استراتژیک جایگزین طرح جامع شدند. تجزیه و تحلیلAnalysisطرحPlanسیاستPolicyفرایند تهیه طرحهای راهبردی (استراتژیک) در همین سالها در ایران، شورای عالی معماری و شهرسازی تشکیل شد و نخستین قرارداد طرح جامع را در سال 1347 منعقد ساخت و در سال 1351 نیز مدل طرح جامع به مفهوم «کاربری زمین» در قانون تغییر نام وزارت مسکن و شهرسازی به تصویب رسید.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید