کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

طرح صنعتی صفر تا صد پرورش و تولید زالو

parvaresh_zaloo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
سلام خدمت عزیزان که این پروژه رو دانلود می کنند. این پروژه ۷۱اسلاید هستش و به صورت کامل از صفر تا صد بحث پرورش و تولید زالو هم به روش صنعتی و تولید انبوه و هم به صورت خانگی و محدود کاملا توضیح و شرح داده شده است. این پروژه مخصوص ۱.کارافرینی (مخصوص جوانان جویای کار و فعالیت ) ۲.مخصوص دانش آموزان ۳.مخصوص دانشجو ها ۴.اساتید فرد با مطالعه این پروژه می تواند کار پروش زالو رو راه اندازی کند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2273 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح صنعتی صفر تا صد پرورش و تولید زالو”

طرح صنعتی صفر تا صد پرورش و تولید زالو

اسلاید 1: طرح پژوهشی صنعتیطرح اجرایی پژوهشی تولیدی زالو

اسلاید 2: مراحل اجرایی یک دوره کامل پرورش و تکثیر زالو

اسلاید 3: چندی است که زالودرمانی در دنیا و همچنین در ایران مورد توجه مردم قرار گرفته و این جراح کوچک دوباره بعد از سال‌ها به جایگاه واقعی خود خواهد رسید. با توجه به اینکه در گذشته زالو به صورت طبیعی از طبیعت صید می شد نیاز آنچنانی به پرورش این موجود با ارزش حس نمی شد ولی در چندین سال اخیر چه در ایران و چه در کشور های دیگر با توجه به مصرف بیش از حد سموم کشاورزی جمعیت زالو ها به شدت کاهش پیدا کرده است و در حال انقراض هستند. از طرف دیگر هم‌اکنون در کشور طبیبان طب سنتی بخشی از کار خود را به زالودرمانی اختصاص می‌دهند و متأسفانه مشاهده شده بخش اعظم زالوهای خود را از تالاب‌های شمال کشور و به صورت صیدی فراهم می‌کنند.این کار باعث از بین رفتن گونه‌ی زالوهای پزشکی در طبیعت شده است و نیز زالوهای صیدی ممکن است ناقل بیماری‌های انگلی باشند که باعث ایجاد بیماری برای افراد می‌شوند.توضیحات مقدماتی

اسلاید 4: در اینجاست که کار پرورش زالو به یک نیاز تبدیل شده است. پرورش و تکثیر زالو از آنجایی که بازگشت سرمایه ی بسیار خوبی دارد و میتوان با فضای بسیار کم و سرمایه ی اندک کار را شروع کرد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، زیرا هم می توان به عنوان طرح خانگی و هم طرح صنعتی و نیمه صنعتی از این حرفه استفاده کرد . نکته ی دیگری که کار پرورش زالو را جذاب کرده است قیمت زالو در کشور های اروپایی می باشد که بین ۶دلار تا ۸ دلار متغیر است و این تفاوت قیمت می توان این حرفه را به صادراتی پرسود و غیر نفتی برای ایران تبدیل کند. به غیر از بازار صادراتی عالی زالو در داخل کشور نیاز روزافزون کشور به زالوهای پرورشی و از طرفی سود بسیار بالای پرورش زالو، موقعیت اقتصادی بسیار مناسبی را فراهم آورده است. لازم به ذکر است هم‌اکنون زالوهای پرورشی موجود به هیچ‌وجه جوابگوی نیاز روزافزون بازار نیست. به طور خلاصه می توان مزایای سرمایه گذاری در صنعت پرورش زالو را چنین برشمرد:توضیحات مقدماتی

اسلاید 5: به طور خلاصه می توان مزایای سرمایه گذاری در صنعت پرورش زالو را چنین برشمرد*سرمایه اندک جهت شروع کار*نیاز به حداقل فضا و محیط های کوچک و خانگی جهت پرورش*سود دهی فراوان*دوره بازگشت سرمایه کوتاه و دسترسی سریع به درآمد*تغذیه ارزان و در دسترس*حداقل رسیدگی*مصرف روزانه زالو در ایران برای مصرف پزشکی*فروش ماده اولیه به تولید کننده های بزرگ*تقاضای زیاد بازار*صادرات و بازار جهانی عالی و رقابت با کشورهای اروپایی به دلیل هزینه پایین تولید در کشور*ترویج و آموزش این صنعت نو*گسترش سریع طب سنتی در ایران و جهان*فراوری زالو و تهیه روغن اسانس و انزیم های مختلف در صنایع دارویی پزشکی و ارایشی بهداشتی.

اسلاید 6: مراحل تکثیر و پرورش زالومراحل تکثیر و پرورش زالو چگونه است و ما بعنوان یک فرد پرورش دهنده زالو مهمترین اقداماتی را که باید انجام دهیم چیست؟برای اینکه در زمینه مراحل تکثیر و پرورش زالوی طبی بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

اسلاید 7: زمانبندی فصول زندگی زالوها از تولد تا فروشبسیاری از افرادی که در زمینه پرورش و یا تکثیر زالو وارد فعالیت می شوند و یا آنهایی که در این زمینه قصد آموزش را دارند با مشکل مشابهی مواجه هستند و آن مشکل این است که مراحل تکثیر و پرورش زالو دقیقا به چه صورت می باشد.این ابهام باعث می گردد تا سردرگمی بوجود آمده و نتوان تصور مناسبی از صفر تا صد پرورش زالو را متصور شد.

اسلاید 8: اقدامات اولیهیک فرد پرورش دهنده بایستی قبل از انجام هر کاری موارد مهمی را قبل از اقدام بکار انجام دهد مانند بررسی مکانی که قصد فعالیت دارد ، معین کردن میزان سرمایه ،تهیه لیست وسایل، تهیه نقشه محل پرورش و چیدمان وسایل ، سفارش خرید تجهیزات و زالوها و…

اسلاید 9: قرنطینه اوللازم است تا بعد از خرید زالوها حتما آنها را قرنطینه نمایید تا مطمئن شوید تلفات و بیماری در بین آنها وجود نداشته و همچنین زالوها به محیط زندگی جدید خود آشنا شوند زمان مورد نیاز برای این امر بین ۳ الی ۴ هفته می باشد.

اسلاید 10: تغذیهبعد از قرنطینه بایستی زالوها را تغذیه نمود تا برای جفتگیری و پیله گذاری آماده بوده و انرژی لازم را داشته باشند تغذیه از مهمترین مراحل تکثیر و پرورش زالو بشمار می رود که هر چقدر کیفیت انجام آن بهتر باشد تاثیر مستقیمی در میزان زاد و ولد زالوها خواهد داشت.

اسلاید 11: قرنطینه دومبعد از تغذیه بدلیل اینکه احتمال انتشار بیماری و آلودگی در بین زالوها زیاد می گردد (دلیل اصلی این امر قی کردن خون در بین زالوها می باشد) فلذا بایستی مدت زمانی بین ۳ تا ۴ هفته درون پتهای ۵ الی ۱۰ لیتری زالوها را نگهداری کرد تا چنانچه خون بالا آوردند و موجب انتشار آلودگی شدند فقط تعداد محدودی آلوده شوند و احتمال مرگ و میر و انتشار بیماری کمتر گردد.

اسلاید 12: جفتگیریبعد از قرنطینه زالوها را درون وانهای از قبل آماده شده می بریم تا زالوها جفتگیری کنند.در بین مراحل تکثیر و پرورش زالوها میتوان گفت که:میزان و کیفیت جفتگیری، نتیجه کار را معین می کند در این زمان زالوها بعد از جفتگیری آماده میگردند تا پیله های خود را که حاوی لاروهای زالو می باشد درون محل های از پیش معین شده ( که به آنها جزیره می گویند) قرار دهند.

اسلاید 13: کوکون گذاری (پیله گذاری)مدت زمانی بین ۲۰ روز تا چندین هفته نیاز است تا زالوهایی که جفتگیری کرده اند پیله گذاری انجام دهند به قطع میتوان گفت:شیرین ترین قسمت تکثیر زالوها در مراحل تکثیر و پرورش زالو جمع آوری کوکون می باشد.

اسلاید 14: تولد بچه زالوها ( لاروها)بعد از پیله گذاری (کوکون گذاری) ۳ تا ۴ هفته نیاز است تا بچه زالوها متولد شده و از کوکون ها بیرون آیند.درون هر پیله احتمال وجود ۰ تا بیش از ۳۰ عدد بچه زالو وجود دارد و این تعداد به شرایط مختلفی بستگی دارد.بعنوان مثال:آرامش زالوی مولد ، تغذیه مناسب و اصولی ، کیفیت جفتگیری و… در میزان و تعداد بچه های متولد شده تاثیر گذار می باشد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید