علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (اندیشه۲) فصل های ۱۵-۹

andishe-slami2-fasl9-15

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (اندیشه۲) فصل های ۱۵-۹”

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (اندیشه۲) فصل های ۱۵-۹

اسلاید 1: اندیشه اسلامی 2

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 3: منبعطرح کلی اندیشه اسلامی در قرآنسید علی خامنه ایانتشارات : موسسه جهادیچاپ 21تهران 1398

اسلاید 4: تصویر کتاب

اسلاید 5: فصل 9تعهد ایمان به نبوت

اسلاید 6: آیه قرآنإِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَٰئِكَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يُهَاجِرُوا مَا لَكُمْ مِنْ وَلَايَتِهِمْ مِنْ شَيْءٍ حَتَّىٰ يُهَاجِرُوا ۚ وَإِنِ اسْتَنْصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ إِلَّا عَلَىٰ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ مِيثَاقٌ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ

اسلاید 7: آنان كه ايمان آورده‌اند و مهاجرت كرده‌اند و با مال و جان خويش در راه خدا جهاد كرده‌اند و آنان كه به مهاجران جاى داده و ياريشان كرده‌اند، خويشاوندان يكديگرند. و آنان كه ايمان آورده‌اند و مهاجرت نكرده‌اند

اسلاید 8: خويشاوندان شما نيستند تا آنگاه كه مهاجرت كنند. ولى اگر شما را به يارى طلبيدند بايد به ياريشان برخيزيد مگر آنكه بر ضد آن گروهى باشد كه ميان شما و ايشان پيمانى بسته شده باشد. و خدا به كارهايى كه مى‌كنيد بيناست.

اسلاید 9: تعهد مسلمان نسبت به نبوتتعهدی که انسان معتقد به نبوت برایش ایجاد می شود این است که دنباله روی از راه پیامبر ص نماید و مسئولیت به منزل رساندن بار او را بپذیرد.

اسلاید 10: ایمان به پیامبرص تعهداتی را به بار می آورد.از نظر قرآن، انسانی که به تعهدات ایمان پای بند نباشد، مومن نیست

اسلاید 11: کدام تعهد؟تعهد پیامبر ص، ساختن یک دنیائی است به شکلی که اسلام گفته است.بنابر این وظیفه و تعهد مومن ،ساختن یک جامعه الهی مطابق نظر اسلام است.کسی که ساکت بنشیند بر علیه پیغمبر ص است.الساکت اخو الراضی و من لم یکن معنا کان علینا

اسلاید 12: پیامبر ص فرمودند:من رضی بفعل قوم فهو منهم.هر کسی راضی به عمل قومی باشد ، از ایشان محسوب می شود.

اسلاید 13: امیر مومنان ع فرموده اند:کسی که به عمل گروهی راضی باشد مانند آن است که داخل آن قوم است و بر هر کسی که داخل باطل باشد دو گناه است،یکی گناه عمل به آن و دوم گناه رضایت به آن عمل.

اسلاید 14: با علی ع یا علیه اواگر درد سر و تلاش و حرکت و مسئولیت همراهی با علی ع را با رضایت تحمل میکنیم، با او هستیم ولی اگر فقط دنبال راحتی و تنعم و عیش و مقام و آبرومندی ها هستیم ،علیه او خواهیم بود. اگر با حق نبودیم با باطل هستیم.

اسلاید 15: ویژگی های مومن واقعی1-هجرت2-جهاد3-پناه دادن به مهاجران4-یاری مهاجران

اسلاید 16: فصل 10ولایت

اسلاید 17: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ ۙ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي ۚ تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيل ممتحنه 1

اسلاید 18: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، دشمن من و دشمن خود را به دوستى اختيار مكنيد. شما با آنان طرح دوستى مى‌افكنيد و حال آنكه ايشان به سخن حقى كه بر شما آمده است ايمان ندارند. و بدان سبب كه به خدا، پروردگار خويش ايمان آورده بوديد، پيامبر و شما را بيرون راندند.

اسلاید 19: اگر براى جهاد در راه من و طلب رضاى من بيرون آمده‌ايد، در نهان با آنها دوستى مكنيد؛ و من به هر چه پنهان مى‌داريد يا آشكار مى‌سازيد آگاهترم. و هر كه چنين كند، از راه راست منحرف گشته است.

اسلاید 20: ولایت امتداد نبوتمسئله ولایت در واقع تتمه و خاتمه و تکمیل بحث نبوت است و اگر ولایت نباشد نبوت هم ناقص می ماند.

اسلاید 21: جامعه اسلامی و غیر اسلامیدر جامعه اسلامی همه چیزش انسان را بیاد خدا می اندازد.بازارش، مسجدش، خانواده اش، جوانش و ...اما در جامعه غیر اسلامی اگر هم انسان بخواهد نمی تواند خوب باشد چون محیط او را تحت فشار قرار می دهد.

اسلاید 22: اگر جامعه اسلامی با همان رهبری که پیامبرص معین کرده بودند، 50سال ادامه پیدا می کرد، منافقین تبدیل به مومن می شدند.

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید