علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

عجیب‌ترین روستا‌های ایران

ajibtarin_roostahaye_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عجیب‌ترین روستا‌های ایران”

عجیب‌ترین روستا‌های ایران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع:معرفی عجیب ترین روستاهای ایرانتهیه کننده:عبدالمجید سهرابیپاییز94

اسلاید 3: مفهوم روستا و توسعهیک نکته را نباید فراموش کنیم که وقتی می خواهیم از روستا و توسعه روستایی سخن به میان آوریم ، نباید از تعریف این دو مفهوم مهم غافل بشویم.ما باید ببینیم اولاً روستا چه تعریفی دارد ، دوم این که منظور ما از توسعه روستایی چیست؟ و در نهایت این که جایگاه و نقش روستا را در توسعه عمومی و فرآیند ملی توسعه به معنی ومفهوم کلی و عمومی آن روشن کرده و هم چنین نباید از تعامل این دو ( روستا و توسعه روستایی) با هم غافل شویم

اسلاید 4: در مورد تعریف روستا باید بیان کردکه تعاریف زیادی از روستا در منابع مختلف آمده است اما شاید جامع ترین تعریف از روستا این باشد که: روستا به طورکلی یک واحد همگن طبیعی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی است که از یک مرکز جمعیت و محل کار و سکونت( اعم از متمرکز، پیوسته و یا پراکنده) با حوزه و قلمرو معین ثبتی و یا عرفی تشکیل می شود و اکثریت ساکنان شاغل دائمی آن به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به یکی از فعالیت های اصلی زراعی، باغداری، دامداری، صیادی، صنایع روستایی و یا ترکیبی از این فعالیت ها اشتغال دارند و از آن ارتزاق می نمایند و پیوند فرهنگی و اجتماعی عمیقی ما بین جامعه آن برقرار است.

اسلاید 5:

اسلاید 6: سرآقا سید، استان چهار محال و بختیاری این روستا از معدود روستاهایی است که مردم آن بخصوص زنان و دختران از پوشاک کامل محلی استفاده می کنند. هنوز زن و دختر این روستا عزم کوه و صحرا کرده و پشته های سنگین هیمه (هیزم) را بر دوش گرفته و به روستا می آورد. هنوز به جای کپسولهای گاز و چراغهای نفتی، چاله های آتش (اجاق) گرما بخش خانه‌ و تأمین کننده حرارت غذای خانواده اند. هنوز فرهنگ شهرنشینی رسوخ چندانی به این روستا نکرده، اگر چه این تمدن با سرعت عجیب خود ره می پیماید و در اندک زمانی همه را ناگزیر به پذیرش خود خواهد نمود. جاده مواصلاتی این روستا با بارش اولین برف زمستانی قطع شده و مردمی که در این روستا ماندگار شده اند و به روستاهای اطراف فریدونشهر اصفهان یا خوزستان رفته اند، حداقل ۶ماه از سال را در پشت برف زندگی می کنند. این روستا با معماری زیبا و سنتی پلکانی یکی از روستاهای شگفت کشور است.

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: روستای صخره ای میمند، شهربابک ،استان کرمان، باستانی ترین سکونتگاه های بشر در ایران و جهان میمند روستایی صخره‌ای با چند هزار سال قدمت یادآور ایامی است که انسانها خدایان خود را در بلندای کوه‌ها جستجو می‌کردند و کوه نشانه استواری و توان و پایداری و اراده شناخته می‌شود.این بنای باستانی، بی‌گمان از نخستین سکونتگاه‌های بشری در ایران به شمار می‌رود. هنوز کسی واقف نیست که این مجموعه به دست چه کسانی بوجود آمده و انگیزه این مردمان از احداث چنین بناهایی چه بوده، اما انگیزه مردمان آن زمان بسیار مورد اهمیت قرار دارد، چون در آن زمان و با آن وسایل ابتدایی، آفرینش چنین مجموعه با عظمتی با معماری بی‌نظیر قابل تحسین است. میمند روستایی است از ۶ تا ۱۲ هزار سال قدمت. اشیایی که در آن یافت شده نشان از دوره ساسانی دارد و در گویش مردمانش هنوز واژه‌های پهلوی ساسانی شنیده می‌شود. آب و هوایش کوهستانی است؛ زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل دارد. شغل اصلی مردم روستا دامداری است. آن‌ها در چهار ماه اول سال به دشت‌ می‌روند به دامداری. در چهار ماه بعد مشغول باغداری می‌شوند. این روستا روز شنبه ۱۳ تیرماه ۹۴ مصادف با ۱۴ ژانوییه ۲۰۱۵ با کسب بیشترین آراء به عنوان نوزدهمین اثر جهانی ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید