صفحه 1:
صفحه 2:
پررسی ۱
عرفان های کاذب نوپدید
کردآوری وتنظیم: بهزاد کاظمی
۱۳۹۱
صفحه 3:
... براى اينكه ايعان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى كم كنند. در داخل کشور. از طرق مختلف. پایههای ایمان
مردم. يخصوص نسل جوان را متزلزل كنند؛ از اشاعهى بىيندوبارى و اباحيكرى. نا ترويج عرفانهاى كاذب - جنس
يدلى عرقان حقيقى - تا ترويج بهائیت. تا ترویج شبکهی کلیساهای خانگی: اينها كارهايى است كه امروز يا مطالعه و
تدبیر و بیشبینی دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.
بیانات امام خامنه ای در اجتماع بزرگ مردم قم (۸۳۸۹/۰۷۱۲۷
صفحه 4:
" مفاهيم واصطلاحات
۱ ا ل ا ae
مهمترین فرقههای جدبد معنوی در ابران *
Ce el St Reet is
صفحه 5:
تعر یف عرفان
" عرفان از ريشه معريفت و شناخت است و تعريف آن در حوزه
اسلامي شناخت هستي با محوريت الله است؛
" در شناخت هستيء دو روش كلى داريم كه يك روش آن فلسفي
prow een a |
۱
* ازنظر محتوا محوریت خداوند براي شناخت هستي مهم ترین
شاخصه و عنصر اساسي در عرفان اسلامي است» برخلاف ديكر
ا الا ا اا و ۱
. ازنظر روش نيز شريعت مداري ان شاخصه هاي اصلي عرفان
اسلامي است؛ زيرا دست يابي به حقيقت»؛ تنها از راه شرييعت»
شدني است.
صفحه 6:
لت
«معنويت» از جهت اصطلاحي.-انتزاعي عبارت است از:
ل 0
ار ELD Ye
RSD Sees INOUE PCT CE Epi oan
او تأثير ميكذارد».
معنويت در لغت لاتين ( (/1111 50114113 است و به تقدس زندگی
FEB IKE S rr) ل و
عظمت. تقنس و سپاسگزاری را در خود پرورش دهیم » شور و
شوق وجود را بشناسيم و خود را تسليم حقيقتى كنيم كه والاتر از
Bee ERP Regen EP RTP REY Ppp reat rege I Creat
صفحه 7:
0 الت cer OCA RCE Ye ee Coe اا
ee
ا :هرنوع عرفانی که هدف آن چیزی غیر از قرب
الهی باشد و راه سلوکی آن نيز مورد تأيبد دين نباشد؛
2 :(لا2116لا590153) اصطلاحى جديد است؛ معانى
بسيار متفاوت و حتى متعارض دارد. از ديدكاه غربيان» معنويت
0ل ا ل ل الل ا
ارمغان بياورد.
صفحه 8:
تفاو تهاى معنويت نوين و معنويت دينى
امروزه معنویت به لحاظ نقش بازدارندهاش از خطر و به لحاظ نقش
انگیزاننده که در جهت سودرسانی به انسانهای دیگر دارد» بیش از گذشته
اد از و
در معنویت نوین» بحث «حقیقت» در میان نیست؛ هرگونه تجربه عاطفی یا
هیجانی شدید نسبت به هر موضوعی مدتواند معنویت به حساب آید.
معنویت دینی
ا CD eB لت
ا ا PUES UME
ومدبرهستی«خدا» قراردارد . این حالت در چارچوب ضوابط معین بر شیوه
Peewee mee es) ۱
مى كند وبايدها ونبايدهايى را درابعادفردى واجتماعى براى اومطرح مى سازد.
ا ا RN Te er Gee nerds
احساس مسئولیت می کند و عقاید.اخلاق واعمالش را با انگیزه ها ومعیارهای
0
صفحه 9:
تقسیم عرفان
8
عرفان داخل دین و وجه باطنی و درونی دین می باشد.
۱ ee
بودن ادیان اند و با تنها ابعادی از دین را می پذبرند.
Se SS ee eae ل SR
Ps RN Epon aL) ل ROW) Rear CH
5 ابزار: قلب و شناخت شهودی
صفحه 10:
PO een ee ee ee ed
OPES ere aes ere al
فرهنگی و دومی را اجتماعی میداند
* عرفانی که شهید مطهری از آن سخن میگوید در بطن و متن آموزههای j
قرآنى و حديثى و سنت و سيره علمى وعملى معصومانعليهم السلام
7 ی اه و
ا PR eer a weeny ioe cme ewe) eee Coe
Sea) رت ا توحید ناب و عرفانی در منازل و مقامات
تعریفپذیر و تحقّق بردار است که سالک باید لزوما درسیر و سلوک به
آن دست یابد
و | ۱
ee a Nae EOD Rt idl ae ed eal هت
نديدن». res ruler ۳
سيد الت
صفحه 11:
" استاد مطهرى به ممتنع بودن و بيمعنا بودن عرفان منهاى مذهب اشاراتى دارد:
و(
1
عرفان را از خدا جدا كنند و عرفانى هم باشند. خيلى عجيب است! من در
Serer eel Sa ore ey bene eed
منهاى خدا و مذهب! اين خيلى عجيب است! امكان ندارد.
PC الل ال ل rege IS WNW acl
غرب عالم بروبد. به شرق عالم بروید آخرش باید بیایید اینجا. زانو بزنید
تا
صفحه 12:
۱
كدي loreal Fes |e ]|
ل ل ل ۱
برای مقابله با فرهنگ ها و ملتهای جهان بکار گرفته است. |
Sel احصرالت زب وت رای در الب قطه دار ۲
عرفانی بوده است.
۲
cee OS wa coal لا rs aD Maal
اساسى زندكى اش ياسخ بكويد و عالم را برايش معنادار كند
اما انجه كد اين مكاتب عرفانى به او دادند. تنها يى نوع
معنويت كرايى زمينى است كه به هيج غايت بالاترى ختم
نمی شود.
صفحه 13:
همفر جاسوس معروف انگلیس می نویسد:
de Nene oe ee SET EAL ۱
ل للك
ل ا ا ست
ا ل
عوام را به روى كرداندن از دنيا و مافيها» كوشه كيرى
و مردم گریزی سوق می دهد؛ مانند کتاب احیاء العلوم
ny ele سا
1۱ a ar eT eage re eter eo Ean RWC CPS Prt
صفحه 14:
۱
۱ ee 0
ی ea cote
0 ate eel hel eee
S 999”
۴- ارائه عرفان ومعنویت ناب اسلام به دنیا در پر تو
ل 30
صفحه 15:
.١ جهتگیری دقیق. کامل و همه جانبه به سوی کمال مطلق و مبدأً و غایت
هستی. یعنی ذات پاک احدیت.
۲. دارای مبانی نظری استوار. خرد پذیر و منطقی.
۳ دارای برنامه عملی جامع. معتدل, هماهنگ با فطرت بشر و نظام تکوین.
دارای لطافت. ظرافت و دقتی بی نظیر.
۴ خاستگاه الهی و اصالت دینی.
۵. انگیزاننده و امیدبخش.
صفحه 16:
lt عر فان اسلامی
اساس عرفان اسلامی بر دو محور «خودشناسی» و «خودسازی» با
SOB PKA lear We cnr eo
استاد شهید مطهری :
ی فراموشی. خدافراموشی. خود زیانی. خودباختگی. با خودبیگانگی
.. بر حذرداشته و این عوامل را افات خوداگاهی و خودیابی دانسته
است
1
CENen Swe CL ا ا ل re wore Ren ler
ee Sr ae ee ae nS Te ON TS Oy pea meet ce
استاد عشق و محبّت حقیقی و عشق عفیف را که از نوع عشق روحی
1 C4 oe UWA pT ay Sai yess Sse
عشق است که دل را دل میکند.
صفحه 17:
۱۳ STC Teed)
" عرفان ناب اسلامى. «عرفان زندكى» است كه در
Per rernt saa ا 7
ere oe eee مت باوری» g dw
تأكيد 0 0
el Se Ret) se oe el ea
کاذب به سماع و رقص رواورده ee 0
cree ال ا ا ا ل
Srp Cpe aye eet) ا Rel
صفحه 18:
sere rent re Sie Be pe By Or leer) 2
است اكرجه نزد همه صوفيان و عارفان مورد تاييد نيست. اما
برخی از متصوفه درصدد rel neel) ل ا
ات ا hod co Re SMe رت
هستند. و حتی برخی آن را به رقص و سماع رسول خدا(ص)
منتسب ساخته اند و كروهى sc را علاوه بر اوازخوانى.
رقص و يايكوبى با ويزكى هاى ديكر جون: رقص در میان زنان
tie Set) Perr eH ل 000
eae aren ie Car mee eam poe) 3 ۱[
در آميخته اند.
3 بنابراين سلوى عرفانى با استعلاى عقل و شكفتن حقايق ينهان
قلبی در پرتو معارف معنوی و عبودیت الهی ممکن است. نه
برانكيزش احساس و حالات روحى و روانىء زيرا معيار و ملاكد
gen) ا
صفحه 19:
a سا عرفان منهای
ولایت است.
1 kee en ENCE a Sean
ا Seo aCe Seon elec Ee
eee
ولایت کاملاً نتغاوت و تنها تشابه اسمی مطرح است.
صفحه 20:
۱
دلیل راه وصول به کمال را نیز تزکیه نفس و توجه به خدا می دانند. انسان کامل
مطابق این مکتب» کسی است که به خدا رسیده است. نه اينکه فقط خدا را شناخته
erry MR yy Clete) hel freee bee
See عا esr ree rere
PAT ager TER te PUR ECB | Fan POS es ae
درونگرایی مطلق» نفس کشی"
* فصل هفتم هشتم و نهم کتاب انسان کامل استاد مطهری
صفحه 21:
عرفان امام خمینی به آن دلیل که عرفان ناب و اصیل اسلامی
است عرفان عبادت و عشق و اخلاص و صداقت است و از
هرگونه ظاهر سازی و قطب بازی و مرید پروری دور است
در عرفان امام خمینی بین «معنویت » و « سیاست » و «
حکومت » هیچ تضاد و تعارضی وجود ندارد
امام ره بین جوهر فقه با جوهر عرفان سازش برقرار کرده . و در
تفکیک ناپذ یری شریعت از حقیقت اصرار می ورزید.
صفحه 22:
[0 Ay Pea sires Bygone gem ne eer ees cs
ele eRe ا ا ل Saas
Re Re eB mC. teen een oe Eee sre oe
آنها از بین رفته است. از مهمترین فرقه ها در لیبی ۳
فرقه ا ا 0 در ايران فرقه های
0 eee reer iy 1 نعمت اللهی. سلطان
1 ee
000
|۳۳ Wal See een eee ake ee en il Selo
(gern rcycan tay eters oem ا
DY ad LO ie! cree et St Mle need SUD). at) a
عمده آنها درهند و غرب است لقب هند را قطب الاديان و المذاهب
00 ere arrt teers er eper a hin ers MOA ye car cel catches
صفحه 23:
۱ ce)
0 ا تت oe
Ca سك ال ل ا اا ۹
Rom entree rt yes 3
مت یی لت ل رن بت ات
تدارک غیر رسمی جلسات تحلیل مکاتب عرفانی در فضاهای
صمیمانه دانشجوبی هشدار به کلید خوردن فعالیتهایی است که
هویت جوان ایرانی را هدف گرفته و البته از دری نیز وآرد شده که نیاز
جوان ماست.
02007 م ل kV ee
aie < شریعت زدایی, متطق کریزی و خداحافنی با حکام الیو در
نیز بی تفاوتی اجتماعی را تبلیغ می
صفحه 24:
۱ SMe ewe cle ia
خوابگاههای دانشجویی پدیده ای قابل مشاهده است می تواند از نتایج
ed Re nC ee MeL ا Sy mtr
| ne Fon ren Tan
خوابگاههای دانشجویی گزارش شد. که فعالیت آنها از یک بامداد در یکی
۱
| SUNOS Tee Lat aS) Ls
۱ ا ا
صفحه 25:
ا بي re 00
nt ا ل ا 0
" حركت خزنده نمادهاى شيطان يرستى در دانشكاهها
لباسهای poeree) $3) oles ا ا ا 00
وكوشواره هاى عجيب. كردنبندهاى اسكلتى و 5
موهای بلند با سر طاس به عنوان نشانه های ویژه
كروههاى همسو با شيطان برستى بيان مى شود.
صفحه 26:
مو شرين فر هاي سديد دري فعا در اران
* سايبابا
* اوشو (باگوان شري راجینش)
" اكنكار (سفر باستاني روح) (يال توئيجل؛ هارولد كلمي)
OEE Se end sol
02
Ger EN rere Prey OES en ots
" رامالله (بيمان فتاحي؛ با اسم معنوي م. م. رامالله)
Ra eae ا 0
0
0
صفحه 27:
دلا يل شيوع ابن عرفانها
تحركات برنامه ريزى شده و تهاجم فرهنكى سازمان يافته
جهل افراد
استفاده از موسیقی. مد و نماد
ترویج اباحیگری و بی قید وبند بودن
ما مدل زندگیمان را داریم از غرب وارد میکنیم؛ از
تکنولوژی گرفته تا نهادهای اجتماعی. اقتصادی و سیاسی.
از نحوه شهرسازیمان گرفته تا نرمافزارهای اجرایی و
مدیریتی جامعهمان را از غرب میگیریم
صفحه 28:
شناخت گلی مرنان های نو دید
. عرفان های هندی
۲ عرفان های آمریکایی ( قاره آمریکا )
۳ عرفان مسیحیت
۴ عرفان بهود
۵. عرفان چینی
۶ عرفان فرا علم
۷ عرفانهای سینمایی یا کارتونی
صفحه 29:
عرفان های هندی
Re eee Sete Med IC ee
الف : عرفانهای باستانی و سنتی که قبل از میلاد مسیح
بوده اند
ب : عرفانهای نو پدید با نوظهور
صفحه 30:
الف . مر فانهاى باستانى و سنتى قبل أن ميافد مسيج
١-آثين ودا.
۲ آنین حین
0
۴ آئین تانترا
۵ مهمترین کیش هند آئین بودا
صفحه 31:
ب مر فانهای نو بد بد با نوظهور
te 5 أوشو
03 ۴ رام اله
۱7۳۳ ۳۹۹
is كم
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
هرفان آمر بای
اقسام عرفانهای آمریکایی
صفحه 35:
۱ - مر فانهای سرق پوستی
۱. عرفان تولتک
9
۷
کرده و بعضی افراد را به سوی خود کشیده اند.
صفحه 36:
۳۲ فرفان اکدعاو ( اب )
۱ لا ieee
۱ IST UL ree
Pe ie ee Te LR Tee Seat aT ee ee)
۱ OID ee Te Ue Re Lercn aT a eT)
Dee ار TD ter we)
EY re eRe eta MES eee Tene) Alea Beco Nea Toad
CTC UL te Te eC te er Sod Ree Eee)
۱۱۳ MS STE ae Net ee Neer ee Bde Saar)
ARS eee a) Ren Meh Oey
آنها قاثل به عدم ممنوعیت ازدواج با محارم هستند و چند نفر از اینها در ایران با مادر و خواهر
er eed Sey od
صفحه 37:
_ حم س سس >
ببررسی عرفان بانولو کونیلو
۱ POR Te ro Ll)
eRe eer he te Serre
FeLi eel en Ome ye تا
0 ade Tora)
فروپاشیده تلقی میشود.
".كوئيلو براى جانهاى تشنة معنويت و سير به سوى خداوند» دنيايى را
eet Le Bone te)
1 Cau yo 9 las islgio wrg> ularly aS .F
Cet rrr rel ron)
ارزشی روشنی را توصیه نمیکند و به نسبیت اخلاقی» گرایش دارد.
ار سا
صفحه 38:
giles gla wl پانونج قونیتع gla»
Pere ee) Ee ere seer reer)
۲۱۳۰ Led Led ed baal ا
هم معروف است به عرفان رمانی.
۱
به چاپ رسیده و سال ۷۶ پرفروش ترین کتاب سال شناخته شد .
کوئبلو در سال ۷۹ توسط دولت وقت ایران به عنوان اولین نویسنده خارجی
را
کتابهایم از ایران در یافت می کنم از هیچ جای دنیا نگرفته ام و خودش سفر
re eres] ی
PV ORT neon he nee rome nee Se ele Br)
اي ا CT Bedale De BLS
آمده بودند هركز جنين جيزى را تجربه نكرده بودم به شدت تكان خوردم.
صفحه 39:
شاخصه های عرفان اسلامی وراستین (حقیقی)
eee cy SU وارددرا
Se ادف
Bese
Pe ee
ee SSS eM ye rales الت ار لصت ete 2
صفحه 40:
صفحه 41:
ا-نادیده کرفتن خدابه عنوان هدف غابی
صفحه 42:
دانند ومعتقدند ار
و نازرا
بر رز سر ۱ SUS) gly.
:مسيحيت وت انبا ان مرن ناو الست.
خود دارما (رفتار صحيح)است ويوشش
آفرینش است ویامی گوید:«همه انسان هاجزئی از
ی واحدند» ومی گوید:«شما همه . سلول های زنده
اربدن خداوندهستید.»
" صوفیه:قائل به فنا درخدا هستند ومی گویند کسیکه به
حقیقت رسید دیگردرخدا ce شده وبه همین علت
دیمورداو تکالیف برداشته شده 9 می گویند :تمام عالم
جزيك وجودبیش نیست و آنهم خداست os این
موجودات كه مى بينى همه همان وجودخدایندکه تنزل
كرده وبه اين صورتها بيرون امده است.
صفحه 43:
ی Sy
دینی افراد ندارد.
1 Ceri Cn Pr yore | Te ORR yeh)
. وترس دورتان کنم
مدعى اند تمرین هاى مه كانه فالون دافا برای شادی
ونشاط است. ل لم
فرد می تواند نج وت خودراازبین ل
۳ وشادی ونشاط باشد.
1 Sock el ae Sto
صفحه 44:
۳-خردستیزی ومنطق گربزی
Ce eet a US ob رسیدوا گرسالک
CP SRE EL cane yen Lan en cape ye eee Tr pS Rep}
اوشوباافتخارمیگوید«:من صاحب هیچ نظام فلسفی نیستم»
صوفیه: :برخی ازصوفیان مسلمان نیز تعابیرتندی درمورد جایگاه عقل
ا ال ات وعاشقان iB
دانند.وراه وصول 200 9
۱ ومنطق می دانند
غزالى اس adhe e Sy Ste) ال ل
فراوانی دارد.وی کتابی باعنوان «تهافت الفلاسفه »نوشت ودرنهايت
م كك wearers) Fy
عقلانیت مورد ۳۳ برخی ee نوظهور عقلانیتی مادی و این
جهانی است. 0101000 عقلانیتی منهای دین و ناسازگار با دین و
مدافع تساهل و تسامح است.
صفحه 45:
۴-شریعت ستیزی وفقه گریزی
فقه ستیزی وشریعت گریزی وجه مشترک همه عرفانهای نو ظهورشرقی وغربی
ازیکطرف وبارمای عانفاهشیتان سای ارطرف رات
" اوشو اصولابادین مخالف است و«گناه» را ساخته و پرداختة روحانیان به منظور
تسلط بر تودهها میداند و میگوید: «گناه یکی از قدیمی ترفندها برای سلطه بر
مردم است. آنها در تو احساس گناه! قاذ
خوردت میدهند که قادر به محقق ساختن n
میآید و همین که گناه به وجود آمد. تو به دام افتادماى. گناه راز كاسبى همة به
اصطلاح ادبان تثبیت شده (بنیادگرا) است.» (الماسهای اشو. ص ۲۵۸.)
اکنکار : بشرفطرتآبه داشتن ن یک مقام پدري ویک مادرمحتاج است وروحانیان
ن نیازی سعی کرده اند ارضای آن نیازراتحت کنترل خود بگیرند.
قو ن ومقورات خشک وحشی این دهنیت را القا کرده اند که اگوکسی به
این مقررات عمل کند.رضایت پدر آسمانی وخدا راجلب کرده است(ولی همین
فردمی گوید: به جای نمازخواندن بگو «هیو»تا روحت پرورش پیداکند)
صفحه 46:
' کوئلیو بُعدشرعى دين رابه طورکلی نادیده گرفته ومقررات
وضوابط دینی را انکارمی کند.
صوفیان : بسیاری ازصوفیان کوشیده اند شربعت ستیزی وفقه
گریزی خودراباایجادتفاوت ميان سه
اصطلاح«شریعت».«طر بقت »و «حقیقت » توجیه نمایند. در حالی
که حقیقت دين باطن همان شربعت وطربقت است
مولوی می گوید: «شریعت همچو شمعست ره می نماید وبی.
انكه شمع به دست آوری راه يافته نشود وجون درره امدى آن
رفتن تو طریقتست وچون رسیدی به مقصود آن حقیقت است.
" مولوی درتمئیل دیگری عارفان واصل رابه کسانی تشبیه
ميكند كه دردرون كعبه بخواهند نمازبخوانند.روشن است كه
جنين افرادى لازم نيست دنبال قبله بكردند.به هرسوى كه
ار وا قبله است.
صفحه 47:
۱- موسس آن, را ماننده در قرن ۱۳ میلادی ۳
شک
۲- اعتقاد به ترکیبی از خدای اسلام (الله) و خدای ویشنو در تفکر هندو
(رام)
۳-فعالیت در اپران توسط فردی به نام رامین رام الله که خود را یکی از
استادان جهان میداند.
علامت اين گروه دایره ای داخل یک مثلث که در درون آن ۵ علامت به
عنوان لا آله الا له وجود دارد.
صفحه 48:
در ایران پیمان فتاحى در رأس فرقه رام الله قرار گرفته و خودش را به سمت استادی!
از منظرگاه پیرونی و به جایگاه حتی الوهیت از دیدگاه مریدان منصوب کرده است.
او در ابتدا اینگونه عنوان میکرد که شاگرد ماهانتا روح له القدوس (تجسم
انسانی خداوند بر روی زمین) است و روح الله القدوس در رأس نظام دوازدهگانه
اساتید حق قرار داردااا
أو خود را با القابى جون خالق فتاح. ايلياء رام الله . الياس (نبى) معرفی میکند و از
سوى همدستانش يعنى فرشاد م (با نام مستعار بيمان الهى). فرهاد م (با نامهاى
مستعارحشمت. سید. بابايى). مرتضى ر (با نام مستعار توكل). شباب ح (با نام
مستعار بريا). نازى ح (با نام مستعار شيوا) به عنوان شخصیتی خارق العاده.
آسمانى و روح يافته و القاكر روح معرفى مى شود
صفحه 49:
در فرقه رام له ابتدا با عنوان آموزش هنرهای زندگی متعالی جذب میشدند
اما پس از طی دورههای عمومی وارد مراحل بعدی میشدند و در آنجا با
مفاهیمی چون "مبارز حق ". "مسافر حق " "خدمتگزاری "» "تسلیم "
"قربانی " آشنا میشدند و سرکرده فرقه به عنوان روح مجسم حقیقت
(خداوند), تجسم الهی شناخته شود تا بستر پرای سوء استفادههای
متعددش فراهم گردد.
در خروجی این آموزشها و تعالیم. افرادی بودند که وی را به عنوان خدای خود
قبول داشتند و برای رضای این خدا دست به هر کاری میزدند از ترک
تحصیل و شغل. ترک خانواده و همسر و فرزندانشان گرفته تا برهم زدن
زندگی مریدان مسخ شده و خانوادههایشان تا خودسوزی و فدایی شدن.
صفحه 50:
۳
۳ این فرقه از سال ۱۳۷۶ با راه اندازی کلاس هایی جهت ترویج افکار و عقایدش عرفان
حلقه را راه اندازى و اعلام موجوديت كرد و ابتدا از سازمان ملى جوانان مجوز داشت.
اا ا te ee fel By
سيس آن شعور الهى بدن افراد را اسكن مى كند و بيمارى هاى آنان را شناسايى و شفا مى
SBS
Bren ee Cn Ineo ante ed eet) reo
Ee ee Pee ee ieee SUC Sine re ee a
۳ فرقه انحرافی حلقه ابزاری است برای براندازی نرم جمهوری اسلامی که حمایت همهجانبه
Tee سا لا سر
خواص (به ویژه دانشجویان) توسط این فرقه که از قدرت ارتباط گیری با بسیاری از مراکز
علمی» فرهنگی» سیاسی, اجتماعی و ... بر خوردار ند در همین راستاست.
صفحه 51:
" ميمترين اتخرافات فرقة خلقة
RUE اا
7 اهانت به رسول گرامی اسلام با عنوان تناقض گوبی
Ren ere EY (a aoe We cd ree
ee 70
Eee سس
. تمجید از شیطان رجیم و موحد خواندن این ملعون رجیم
- ادعای احضار روج و جن و خروح جن از درون مردم
+ ترویج زیر کانه تناسخ
نفی برخی از مسلمات مانند وجود حضرت عزراثبل
قبلیغ پلورالیسم دینی در قالب کتابی با عنوان "عرفان حلقه "
اش سس سا
Rear) See re ee Sa
جد ع اعت هه جد
صفحه 52:
۱ لا te a RCE ee anne) eB) OD)
Ne Le eA SS eee me
احاد حذابیت های ظاهری و دعوت فرد ۲
۳ سمتقاعد سازی با ارائه نمونه های مثبت و مغید
و ادعاهای فراوان و پر مخاطب
50000
ل ا يت
۶ تعهدات بالاتر و برنامه کار دوکانه
صفحه 53:
7
EEE wee me
صفحه 54:
* راههاي علمي
0 نا كا عرنان دترت ار كران ها کار
COREY است. ١ 3
و لين و ی Age
مقابلة. ttt 19
2 طراحن سندسي اثلاثي 9 ALP در شطع
ار
۴ پرهیز از نگاه بخشي و جزيرهاي.
tS Joel Dl 34m sai Chas Nee ys ces 3
* جلوگيري از نفوذ راما در عزاداريها. به ويزه
00
CIT ا eo eee بیشتر فرب ۴
۱ area eee er See ape 5)
eee) و فراةرملني و سحر و جادو و احضار روح
و ...جذب شده اند.
صفحه 55:
اه عملي
4 اشنا کرت را حربارمرت در تیان آخراد
9 كا توا دو ها
د جلوگیری از تمالیتهای رنصدمندشفنان؛ و
کاجم اخلاقی ومسنوي: آ نان
د Ps ater De SIA ol? سكين 9
Site وريائتاد قاف Wadi رای ass
عزفا goes
|
eres Ce IE) ۱
0 آن.
صفحه 56:
i oie ازاقه الكوهاق 4
ute) ۳ و داستانهاي عارفان و
yblc ۱
شهیدان.
نيروهاي ارزشي ميتوانند الكوي
عيني و متحرى ارزشها و
صفحه 57:
عرفان اسلامی - شهید مطهری
حق وباطل - شهید مطهری
احیای تفکر اسلامی - شهید مطهری
سیری در نهح البلاغه - شهید مر تضی مطیهری
درجستجوی عرفان اسلامی-آیت اللّه مصباح یزدی
عرفان حقیقی وعرفان های کاذب // دکتر احمد حسین شریفی/| صهبای یقین
ماهنامه موعود شماره ۷
جریان شناسی ضد فرهنگ هاء خسروپناه. عبدالحسین؛ (۱۳۹۰)
آفتاب و سایه ها - محمد تقی فعالی
بهائی پژوهی www.bahairesearch.ir
صفحه 58: