علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

عرفان و روانشناسی از دیدگاه عرفان زرتشتی

erfan_az_didgahe_zartosht

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عرفان و روانشناسی از دیدگاه عرفان زرتشتی”

عرفان و روانشناسی از دیدگاه عرفان زرتشتی

اسلاید 1: به ياري اهورا مزداخدایا دلم را برانگیز و از آرامش توانایی ام بخش.از افزاینده ترین خرد خود به نیایش هایم پاسخ ده.از راستی نیروی فراوان و از منش نیک شادیم ارزانی دار.(گات ها - هات 33 بند 12)

اسلاید 2: به یاری اهورامزداعرفان و روانشناسی از ديدگاه عرفان زرتشتیموبدیار مهران غیبی(موبدیار و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی کرمان)Theosophy and Psychology from the Zoroastrian Theosophy view pointMoobedyar Mehran GheibiZoroastrian priest and scientific member of Kerman Agricultural Research Center )e-mail: mehran_gheibi@yahoo.com(

اسلاید 3: انسان باشنده‌ای نیازمند است که تا نیازهایش برآورده نشود، آرامش ندارد. او برای برآوردن نیازهایش می‌کوشد و تا زمانی که این نیازها به درستی برآورده نشود، به رسایی (تکامل) نمی‌رسد. Human is a needy being that would not have tranquility, until his/her needs are satisfied. He/she tries to satisfy his/her needs and would not reach perfection, unless his/her needs are satisfied correctly.

اسلاید 4: این تلاش دو دستاورد داشته است. یکی دانش روانشناسی است که می‌کوشد با شناخت روان انسان راهی برای آرامش او بیابد. This effort has had two results. One is the science of psychology that tries to find a way for humans tranquility by knowing humans psyche

اسلاید 5: دیگری بینشی است که می‌کوشد پیوند میان انسان (جز) و هستی (کل) را یافته، آرامش انسان را در این پیوند جستجو کند. در این راه بینش و شناختی پیدا می‌کند که عرفان نامیده می‌شود. The other is an insight that tries to understand the relationship between human (a part) and universe (the whole) and seeks for human tranquility in this relationship. In this way he/she would reach an insight and cognition that is called Erfan (theosophy).

اسلاید 6: نیازهای بزرگسالان در پژوهش‌های بسیار[1]: 1- تندرستی 2-پیوند خانوادگی 3- پیوند زيست گروهي (اجتماعی) 4- فلسفه زندگی 5- کار و پیشه 6- تفریح 7- دین و فلسفه [1]آلن سی فیلاری و همکارانش (Alan C. Fillery et al.1967)adult’s needs in many researche[1]:1- health 2-family relationship 3-social relationship 4-life philosophy 5- occupation 6- recreation 7- religion and philosophy

اسلاید 7: هرم نیازهای مزلو 1- زیستی 2- امنیتی 3- زیست گروهی (دوستی، دلدادگی، همبستگی) 4- ارزشی 5- رسایی (تکاملی)Maslows hierarchy of needs1- Physiological needs 2-Safety needs 3-Love and belonging 4-Esteem 5-Self-actualization

اسلاید 8: نيازهاي انسان و گات‌ها (عرفان زرتشتي)خداوند جان و خرد نخست هنجارهستي سپس اين جهان شادي بخش (6-44؛ 3-47؛ 6-48) را بر پايه هنجار هستي آفريد (7-31). Human’s needs and Gatha (Zoroastrian Theosophy)God of life and wisdom, first of all created the law of gratifying universe (48-6; 47-3; 44-6), then the universe based on the law (31-7).

اسلاید 9: شناخت هنجار هستی دانش نامیده می‌شود. این مفهوم را درستکاری و یا راستکاری دانسته اند. Knowing the law of existence is called science. This concept is known as rightness/righteousness.

اسلاید 10: در هنجار هستي برای هر باشنده‌اي نيازها و راه‌هايي براي برآورده شدن آنها هست. نتوانستن يا ندانستن راه هماهنگي با هنجار هستي سبب ناآرامي و پريشاني مي‌شود (گات‌ها: 11-31؛ 10 و 9-34).In the law, there are needs and ways to satisfy them, for every being. Inability or not knowing the way of coordination with this law will result in discomposure and unrest (Gatha: 34-9&10; 31-11).

اسلاید 11: عدالت و امنيت از نیازهای دیگر است. خشم، هوس، چپاول، زور، ستم، گستاخي، تجاوز و تعديِ دروغكاران آن چنان مردم را مي‌آزارد كه به خداوند شکایت مي‌‌كنند (گات‌ها: 1-29). Justice and safety are other needs. Cruelty, indecency, violation, oppression by bad persons annoy people, so much that they complain God (29-1)

اسلاید 12: رهبر آبادكننده‌اي دانا و توانا با گستراندن عدالت و امنيت بر پايه راستي، دانش و منش نيك، بستر بالش مردم و رسيدن آنان به خرسندي را فراهم می آورد (8 تا2-29). A wise and able flourishing Leader will provide the bed of people growth make them happy by spreading justice and safety upon rightness, science and good mind (29-2 to 8).

اسلاید 13: خداوند آزادي و توانايي‌ به مردم بخشيده تا خود راه خويش را برگزينند (6، 5 و 2-30 ؛ 10 تا 2-31؛ 5 و 4-49). آنچه كه يك نفر را به خداوند نزديك مي‌سازد، براي ديگران نيز سود بخش و شادي آفرین است.God has given people freedom and ability to choose their way, themselves (30-2,5,6; 31-2 to 10; 49-4).The thing that makes a person closer to God, will be useful and bring happiness for others.

اسلاید 14: بنا بر هنجار هستی خداوند به كسي خرسندي مي‌بخشد كه او به ديگران خرسندي مي‌بخشد (3 تا 1-43). Upon the law of existence, God will give happiness to the person, who tries to make others happy (43-1 to 3)

اسلاید 15: خانواده جایگاه بالش و پرورش انسان بنابراين بايستي از همان آغاز پيمان همسری به درستي بسته شود. Family is the place of upbringing and growth of human being, therefore the agreement of marriage should be done correctly, in the beginning.

اسلاید 16: گزینش آزادانه همسر، رقابت در راستی، پرهیز از دروغ، دانشمندانه زندگی کردن، دلدادگی راستین در تنگی و فراخی، از ویژگیهای خانواده خوب است.Freely spouse choosing, competition in being right and avoidance of lying, living scientifically and truly love in poverty or richness are properties of a good family.

اسلاید 17: پايه شخصيت انسان در كودكي پيش از ورود به دبستان گذاشته مي‌شود. اگرچه عوامل تربيتي بسياري بر آينده كودك اثر مي‌گذارند ولي كمتر عاملي هست كه بتواند ساختار شخصيتي او را پس از كودكي دگرگون سازد.The base of human personality is made in childhood, before entrance primary school. Although many educative factors affect the future life of a child, but few factors are able of changing his/her personality structure, after childhood.

اسلاید 18: با مادر و پدر پرمهر، کودک صميمي و پر مهر شده، مهر ورزیدن و دلدادگی را که بنیاد عرفان زرتشتی است فرا مي‌گیرد. او مي‌تواند دوستي‌هاي دراز مدت برقرار و به مردم خدمت کند. احساس آرامش، اعتماد به نفس و حساسیت به ميزان‌هاي اخلاقي ویژگی اوست. With love full parents, the child will become love full and sincere, and learns kindness and love that are the base of Zoroastrian theosophy. He/she can make longtime friendship and serve people. Tranquility, self confidence and sensitivity to ethical criterions are his/her properties.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید