علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویت

عرفان و روانشناسی از ديدگاه عرفان زرتشتی

صفحه 1:
خدايا دلم را برألكيزو از رامش توایی ام بخش. أ أبنو فرين خرل خود به نیش هايم بأسع له. أ راستى نبروى فراآن وأز منش نيك شاديم الى ‎a‏ ‏32 ۳۳ ران ها-مت لايد 01

صفحه 2:
به يارى اهورامزدا عرفان و روانشناسى از ديدكاه عرفان زراد 6ه مه موبديار مهران غيبى (موبديار و عضو هيات علمى مركز تحقيقات كشاورزى كرمان) ‎Tkevsvphy un Pspokvlow Prow te‏ ‎‘Lorvestriaa Thevsvphy View port‏ QOovbedvar Dekraa Cheibi ‘Doroestrina priest vod soiediPic wewber ‏)اه‎ @uyicdurd Reseach Order Jenwdl: wekro_heibi@ychov.cow(

صفحه 3:
انسان باشنده‌ای نبازمند است که تا نبازهایش برآورده ‎cogs‏ آرامش ندارد. او برام برآوردن نیازهایش می‌کوشد و تا زمانی که این نیازها به درستی برآورده نشود. به رسایی (تکامل) نمی‌رسد. ‎a weedy betacy thot woud wt hove‏ متیر ‎ceeds ure suisPied.‏ حالصا لت ,امه ‎Welske ties to sotsPy Ws/her weeds word‏ ‎woud uot newk perPeviion, udess his/her‏ ۱۳ لج ”اعد دمن ‎weeds‏

صفحه 4:
لین تلاش دو دستاورد داشته است. یکی دانش روانشناسى است که م ىكوشدبا ‎cel‏ روان 0 Pe pelo Tris ePPort kos kod two resus. Our PR edie cas ede ee Dae eat A Ns Eg cod od Prod a way Por kosvod's trooquiliy by ‏عاصروم 0۶ بترم‎

صفحه 5:
نامیده می‌شود. لمح وی ‎°Dke viker is uo iosight thot ties‏ ‎(a por) ond‏ و ‎he rebtivoship betwee‏

صفحه 6:
تندرستی ۲-پیوند خانوادگی ۳- پیوند زیست گروهی (اجتماعی) ۴- فلسفه زندگی ۵- کار و پیشه ۶- تفریح ۷- دین و فلسفه [۱]آلن سی فیلاری و همکارانش (6 ۳۱1617 .0 ‎Alan‏ ‎al.1967‏ ‎adult’s needs in many‏ ‎researche[1]:‏ 1- health 2-family relationship 3- social relationship 4-life philosophy 5- occupation 6- recreation 7- religion and

صفحه 7:
هرم نیازهای مزلو ۱- زبستی ۲- امنیتی ۲- زبست گروهی (دوستی, دلدادگی. همبستگی) ۴- ارزشی ۵- رسایی (تکاملی) ‎QOuslow's Heracchy oP weds‏ ‎Physiplbyod verds C-GcPety weeds‏ -) عجوو صاصر ‎O-bove unt‏ وصلدصاس 2 912 ‎P-Csteew‏

صفحه 8:
نیازهای انسان و گات‌ها (عرفان زرتشتی) خداوند جان و خرد نخست هنجارهستی سپس این جهان شادی بخش (۴۴-۶؛ ۴۷-۳: ۴۸-۶) را بر پایه هنجار هستی آفرید (۳۱-۷). ‎Human’s needs and 2‏ ‎(Zoroastrian Theosophy)‏ ‎God of life and wisdom, first‏ ‎of all created the law of‏ ‎gratifying universe (48-6; 47-‏ ‎then the universe‏ ,)44-6 ;3 ‎hacad on thea law (21-7).‏

صفحه 9:
‎costa”‏ هنجار هستی دانش نامیده می‌شود. لین مفهوم را درستکاری و با راستکاری دانسته اند. ‏ط صصصه ‎the kaw oP‏ روخ ‎piled scewe. Ths vowept t&‏

صفحه 10:
‎eB) oy)‏ ا ا لت و 00 ‎EN-Sp)‏ ل ل 0 ‎Orhan eee‏ ‎4h the kw, there we weeds und wos i ‎PA ae a a ca ed or Par] ۱ RIS UE Ea ET OM 7 wil result ta devo wposure und vorest (Gab! come): ‏لكت‎

صفحه 11:
عدالت و امنیت از نیازهای دیکر است. خشم. هوس. چپاول. زور. ستم. گستاخی. تجاوز و تعدي دروغکاران آن چنان مردم را می‌آزارد که به خداوند شکابت می کنند (گات‌ها: ۲۹-۱). ‎oppression‏ را ,وله ,رصن كأصن 20 ,7202 روت ‎by bed persous‏

صفحه 12:
00 ی وت ۰ مس آندن عدالت 28 ات9 ۱93 که ۰ بتتتتر کی حتكهم ‏ را مه ‎YR) oi <0‏ دق ۵ ‏مک‎ SRP RNa a oP PR these; sviewe und youd ©).

صفحه 13:
خداوند آزادی و توانایی به مردم بخشیده تا خود راه خویش را برگزینند (۶۶ ۵ و ۳۰-۲: ۱۰ تا ‎٩۳۱-۲‏ ۵و ۴۹-۴ آنچه که یک نفر را به خداوند نزدیک می‌سازد. برای -دران پر سرد بش و شاد ی افرین ات حور مومس ‎ubility to choose their Wwuy,‏ ‎w 00 029-60.‏ 90 :90-9,9,9) ‎Phe thiog thot wohes u persvu vlpser tv‏ ‎od, wil be useP ut cord brick; huppiness‏ ‎Por vihers.‏

صفحه 14:
بنا بر هنجار هستى خداوند به كسى خرسندى مى بخشد كه او به ديكران ‎the tw oP 0 Bod‏ 0ك ‎wil give Kappicess to the person,‏ ‎kuppy‏ ۱ ‎(FO-4 9)‏

صفحه 15:
اف ان بایستی از همان آغاز پیمان همسری به درستی بسته شود. (Rai is the phase oP ‏أعدت عو جاتن‎ youth oP hud beta, therePore the agree weut oP wandtage should be dow correctly, io the ‏.كك حك عدجا‎

صفحه 16:
‎٠ ce‏ رقابت در راستی, پرهیز از مندانه زندگی کردن. دلدادگی راستین رای روا له خی نس ‎ ‎

صفحه 17:
پایه شخصیت انسان در کودکی پیش از ورود به دبستان گذاشته می‌شود. اگرچه عوامل تربیتی بسیاری بر آینده ‎eo ps9‏ كناك د يد الايد ساختار شخصیتی او را پس از کودکی دگرگون سا ‎ eoock ta‏ ا ا ا ‎vhitthood, bePore eutrcace priwary school.‏ ‎uPPect the‏ موده" ‎Olikough woop educuive‏ ‎Future iPe oP a child, but Pew Pastors une‏ ‎Per chitdkood.

صفحه 18:
با مادر و پدر پرمهره کودک صمیمی و پر مهر شده. مهر ورزیدن و دلدادگی را که بنیاد عرفان زرتشتی است فرا می‌گیرد. او ‎ete‏ ار اک ‎a‏ به نفس و حساسیت به میزان‌های ویژگی ‎Dis ove Pull parca, the chi ‏سا سس لاس‎ ‎aed 20 ‎Sete eh a ee mere ‘Weloke ‎Se ‏مجعو وى مش كك بوم

34,000 تومان