صفحه 1:
صفحه 2:
جمله تبلیغات» سینمای عامه
فرهنگ مک کویکنبار دیشی در سا
سیاست فرهنگی(0۱1][»5
ال ا
وسیعترین مفهوم ممکن به مثابه ستیز و دگرگونی
اجتماعی درک مینملید و حکلیت از تغییر پارادییم در ج
ا ۱
صفحه 3:
صفحه 4:
1 سیاست فرهنگی » شامل همه اقدامهایی است.
0 0
تعلم ايا كرك ی
كه oo a a ریزان ie
صفحه 5:
به معنای « 1
ا ا ا 00
در لغت نامه دهخدا آمده است که: عزا گرفتن Ter
ماتم زدكان در آمدن و براى سوك و
BQ ru pecmere nord)
در عربى: «عزيت فلانا» يعنى او را دا
خداوند تورا صير تيك دها | |
om از
براى اين من
تاریشی و در جوم دمح 07 ا اد 1 :
pales » چهلم و بت گزار می شود وروی هم رفته تثیر
صفحه 6:
روشن ند . زا
عزادارى راستين تحقق نيافته و آثار عينى و واقعى و وضعى
بديهى است كه هرجه اكر عزادار از معرفت و شناخت والاترى ب
ا ۱
a ا See ede
صفحه 7:
۰ oor ar yu en ep OES oe)
Dy See ee Sera nes y)
در عرصه عزاداری به وییه در
0
ا اا
Ee oI RTC)
Oe eed ed ا a
تفس زج
صفحه 8:
صفحه 9:
2 eed ارت
عزادراى در عين oe تولند
ا ا 1 لظ(
rg] 0 0 1 0ه
صفحه 10:
جامعه شناسی- عر
Reese ome ren ea eer
عمل «عزادرای »نامیده می شود.
مطالعه منظم و روشمند رفتار یک گروه کوچک» که به
عزاداری» است. همچنین مطالعه حالات» حرکا
000 ۱
است.
بنابراین در لین زمینه. کوچکی و یا بزرگی عرصه عمل اجتماعی و
عنوان اصطلاح مورد بحث پدید نمی آورده هرچند ممکن است
یک ل ا ريه
ا ا ا م ا
عزادارى افراد ونيا جمع (به عنوان یک کنش جمعی و اجتماعى) فى ب
مجموعه های آن قرار گیرد.
صفحه 11:
۱( ea ا 4 er erect)
6 eee eo
race Be. poet) Sel nr Peet
ا Cee
|
٩ eee ee
See a re اا
ast es
صفحه 12:
صفحه 13:
آن چه اکنون تحت عتوان مراسم عزاداری انجام مى .
ht)
ا
eres ley 2 ۱
ج ) آیاتی که مودت اهل بیت
انبیا یا ديك اولياى
سوگواری حضبرت یعقوب در فراق حضرت یوسف ؛
PCIE ی
صفحه 14:
در تفسيى برهان در ذيل اين آيه آمده است كى
خدا را تقض و رسولان او را ا
1
گفتند بله یا رسول ال
حضرت رسول (ص ) فرمود:
صفحه 15:
روایات زیادی نیز داریم که دلالت بر جواز گرربه و عزا
۷
اشك هايشان جارى شودء اما نبايد سخنان باطل و بيا
گرریه ا
حضرت زهرا رای پدرش و امام سجاد (ع ) ن
YP ا lee atts Pde)
عباس بوده امت
صفحه 16:
م ال ل
وا او 1S OAS
0
پيامبس به دفعات فراوانی 000
۱
پس از پیامبس نیز» صحابه عزراداری می گردند
به هنگام ید وری شهادت اما علي (ع) و امام حسین (ع » حتی در هنگا
صفحه 17:
ذنان بنى هاشم در شهادت امام حسن و امام حسين ؛ عزاداری و گریه كر
بيامب به دفعات فراوانى در سوك يارانش از جمله : در عيادت 1
خزرج؛ در کنار مزار دختر خود در مدینه ؛ در سوك فرزن
Si een Stee 9
me ea eal ree eed 8-
rh ee eee Tecra
ا اا Er Seer een ۱
Dm) و ۱
RCP
۱ Sees AS eee
gee 0
شام و مدينه؛ بس از شهادت امام حسین عزاداری می کندد؛ شم و سسرايندكان عرب ؛ اشعار ضراوا”
سروده اند.
صفحه 18:
پس از زمان ائمه (ع) نیز عنراداری اما حسین توسط شیعیان اذ
rn terre ۱
ei A
Fee le ae ca قررن ينجم ء
Dre el bye) er bom Ore Ut OonOre Ses
مراسم عاشورا در مصس نین برگزار می شد.
مراسم عزراداری » به سیم کشوررهای اسلامی» شمال آفریتاءایرران و بر
رسوخ کررد. در ایرران از قررن اول ودوم؛ تعزیه رایچ بوده ولی ons
Baile ۱ ,
صفحه 19:
0
SOY eae rc
Ae P wey eee
-) مکتب اسللام دارد(
oa base كاهى بهترين برنامه دعوت ست به سوى دينء
ماس مار اه يتا يك ممع عظع اللاي وسمبار على ل ١
5
جنك زده مى شود ودر اين مجا aan ۱ ۱۳۱
و اهداف عاليه اهل بيت (ع ) را زنده سازند( ).
صفحه 20:
1۱ sais real
و آشنامى كند.
< در مجالس عنزراداری نشستن؛ روضه
ea دسته هاى عنزادارى به راه
ا
Eee WS ee isnot TL ee eee]
شهيدء اشتياق به شهادت را همراه دارد؛ خوى حماسه را در
طعم شهادت رادر جان او كوارا مى كردائد.
()«یا ااا
صفحه 21:
۱- حنظ مکتب اسللام
اا ا
*- آشنائى با جهان بينى ومعارف ت
5- آموحتن داستان هاى 112ل |
)= ا ار ا
5- مجالست با علماء
الل 0
Brea See To rere oreo Pei
صفحه 22:
ی ee
ری انسان در دنا و آضرت است
صفحه 23:
a os eer ar ensnd
3 سر
element
1 عاشورایی در میان مر آهم از موس
بدان سبب كه ر تبحس « و
Bye ا ا ا ل ل eee
8 0 آنها تبدیل میشوده به طوری که از آن پس» آنان به
eee Bee Sa
صفحه 24:
تعزیم اذ نظس لفویء
0 9
ات ام ذرفت
۳ لز شزية حواتي تتخنى ۰ انیا
۳
صفحه 25:
کر ee
1 آن, به آن اماع یا اممزاده سلام داده میشود د. گاه:
شبدها دارد كه بر الى أن برهدى اذ اووس و ۱ :
i 1 لته به ۱
که علمات نیم تاریضی ل ie Sele, a رده شده
Eye 1 pO
صفحه 26:
مینویسده در اصل
ee ‘nearness eer
eee eres Cerca ee orem ten rene ni
صفحه 27:
- جامع سياه پوشیدن
ا
رنك سياهء در ميان اكثر جوامع و اقوام و ملل نماد عزا و اندوه بود است | ۵۷| در کریخ اسلام ثیر در سوگ
يبامبر- .[ص ] على(ع) امام حسن (ع) امام حسین (ع) زد (ع) و محبی بن زیدا(ع) ]و امام کاظم (ع]
و شیعیان. جامه سیاه بر تن کردهاند؛ از این روء جامه سیاه همواره جامه عزا و مصیبت به شمار میآمده ام"
به عنوان حركتى تبليغاتى در مصيبت اهلبيت. جامه لللياة اى بوشيدند و بس از دست يابى SEE
خلافت خود مبدل ساختند.
- گریه» سینه زدن و زنجیر زدن
ee eel nee cera Wen are Sone ey ke So etre 3
در هنگام عزا بهعنوان رسم سوگواری, بیشتر در میان عربها رواج داشته و سپس در بين آیرنیها کرش باه ۰۳۱ ۱
An ers PS tans e-em Pg a COOH eC - را (Sane
مورد He Ee EIRP PES Pram ergy ire pe rete
يزه در دوران صفويه رونق كرفته؛ جنانجه در سفرنامه جهانكردان خارجى به أن اشاره شده است] تاريخ مذهبى قم ج٠.
صص الاو 104
صفحه 28:
ae 1 شامل جوانان؛ میاد ۱
محوريت رت ترویج 6 مان
ماسو سس ۱ ۰ ۳
های هنتگی» ماهانه, فصلی و یا سالانه فعالیت می نماید.
Ee le ee OTE
صفحه 29:
0
هیأت های موردی و مقطعی:
صرقاً در دههى اول دحري
10
مناسبت های اسللامی شامل اعیادء وقبات و شهادت های اشمه
۱
أت های مذهبی که در طول سالء فعالیت مستمر و داتم دارند؟ ا
تشکیلاتی منسجم و منظم بوده؛ مجموعه هايى جون صندوق
موسسه ی فرهنگی و آموزشی و... تحت بوشآ 9
صفحه 30:
۱
] اتقادات شدید قرار داده اند. او که از همکاران سابق محمود ا
BOY eas ee aa eee wer a |
صد افسوس که این روزهاء پیر غلامان موی سپید کرده اه
ان ب آعده اد صداست رکه در این من عد ای که این روشنگری ها را در تضاد با
| اقدام به شكايت نموده اند.
صفحه 31:
اك مراسم عنزرادارىء اين اندازه اهميت دارد؛ :
از علمای دینیء مانند شهید مطهری؛ که در سه جلد
به همین ام ات
صفحه 32:
و)غلبه كردن بعد عاطفى وغنلت از بعد شناحة ديلو از
| ودر دراز مدت میتواند تخریبگر باشد.
ز) ايجاد رابطدهاى مريد و مرادى
ناآشكارء به جاى دعوت به دين؛ دعوت به نود 5:
ل 00
ی) ساختن یا استفاده کردن از روضه و
ك ) انجام دادن بعضى رقتارهاء مان ae ere:
ل) آسیب رساندن به بدن؛ مانند قمهزنی» که مینای 30
ع) قرار گرفتن محالس عنزاداری در اختیار اراد کمسواد ۰ قرآن
آشعار غلوآمیز؛ که خلاف اعتقادات دینی است.
| قول الزور)(حج آیه 30 (
صفحه 33:
1 - غلو(لا اله الا الزهرا)
2- مبالغه(حرارت 70 برابر)- 0
۱
Sour ge eve ige ۱
2- الفاظ دون شان (جشماش ۱
ا سا
صفحه 34:
هاولت مراحل حل مسکل را در قراسه خط
توصي ف کرد ه است+
ول مس سس دب
2006
2 پیشنهاد راه حل ها
3. انتخاب راه حل ها
ی
5.نظارت و كنترل نتايج
صفحه 35:
افراد بر اساس علایق و آهداف با نبازهای مسترک
و می کوشند بر فرابند خط مشی تاثیر بگذارند.
ار مه ره
صفحه 36:
به افرادى اطلاق مى شود كه داراى
اهداف سياسى ندارند.
صفحه 37:
الهام كيرى از فرهنك شيعى .
ng ceed ا 0
ارتباطات: دو سویه
aS en ل ek ۱۳
صفحه 38:
صفحه 39:
وضعیت در حال ظهور عزادرای به
اتخاذ رويكرد انطباقى
اس ار
نا هماهنكى بازيكران أصلى عزادارى جمعى (هيات
سیاستگذاری عزادرای هم در گفتمان دولتی اسه
صفحه 40:
ذهب الهام دهنده هنر
= م اجتماعى بايد به عنوان يك ابززار فيه
وسيله 0000
ار ان ee
ener الات
صفحه 41:
عدم وجود نگاه کلان سیاستگذاری
محدودیت امکانات تسهیلاتی مثل ایز
عدم وجود کارشناسان دینی
ا ل
1
هراداری فرستی مس بای (atom
وحدت ملى
آمدن عزادارى هاى نوين (با رويكردهاى افراطى).
Stee rhs]
TOTO eed eel Otel
صفحه 42:
TSS ee ae ieee eer) aaa
sy Cr ee erence
اطلاع رسانی بهتر و گسترده تر به مردع در( -
هیاتها و ا مداحان شو
"نظام بخشی به هیأتها و جلو گیمری ازا
٩
ازسنجی و کیفیت محتوابی
یل شورایی جهت تدوین کتب و منابع وماخذ معتبس و لازم در ره
که دیگران موظف به استفاده از این منابع باشند.
٩ ene Semen cs Ronn Saree Ion eae
تربیت آنها
صفحه 43:
ااا
با معرفت و اهل مطالعه و تحقيق
2
ip eS erence
<شکستن انحصار در مداحی مار x
0
-- برخورد جدی با هیأتها و مداحانی که دچار آسیب شده اند.
صفحه 44:
را