صفحه 1:

صفحه 2:
علائم ظهور ‎ae‏ الل ا ات

صفحه 3:

صفحه 4:
| برای ایجاد امید در همةّ زمان‌ها زمینه سازی ظهور در همه زمان‌ها ت (استعجال هم باعث گمراهی است)

صفحه 5:
انواع علائم * ۱ علائم حتمی (محتوم) و از قیام واقع می‌شوند): ‎٠‏ 1. سفيانى ‎٠‏ 2. خسف بيداء ‎wile, .3°‏ *. قتل نفس زكيه ۰ ندای اسمانی 2 علائم غير حتمى )1.99590 مشروط) (امکان بداء در آنها وجود دارد): * سید حسنی *خروج پرچم های سیاه * دجال * خورشید و ماه گرفتگی

صفحه 6:
عدم بداء در علائتم حتمی 1 خلاف ظاهر حدیث است. زیرا ظاهر واه محتوم. به معنای قطعی بودن است. هیچ قرینه‌ای هم بر اراد خلاف ظاهر وجود ندارد. ۲ خلاف تقسیم علائم بر محتوم و موقوف است. هدف از تقسیم از بین می‌زود. ۳ گر هیچ کدام از علائم قطعی نباشد راهی برای تأیید یا تکذیب مدعی مهدویت نخواهد بود و با وجود این همه روایت علائم هیچ کدام راه‌گشا نخواهد بود.

صفحه 7:
اشکالات عدم بداء ۱. اشکال: محدود کردن قدرت خداوند. ان تنل بداء وجود دارد و اختیار خداوند محفوظ است. اما ده ۰۰ ۳۳۱ مقام عمل خداوند حتماً این کار را می‌کند. ل ات با ممیشگی بودن احتمال ظهور ‎ley lee cyl loads)‏ پاسخ: توقع به معنای انتظار است و انتظار یعنی آماده بودن. پس توقع به معنای وقوع آن در همان زمان نیست. بلکه منظور این است که هميشه آمادةٌ ظهور باشید. و و 5 2 ‎a‏ ‏۳. اشکال: منافات با ناگهانی بودن ظهور ‎Alin)‏ مَتَلُ الشّاعة...لا تأتِيكُم | ‎(ais‏ ‏پاسخ: برای امری این چنین مهم» شش ماه فاصله ناچیز است و ناگهانی محسوب میشود زیرا آمادگی فراوانی می‌خواهد. پاسخ مشترک برای اشکال دوم و سوم: الف) می‌تواند منظور از این کلمات (فرج» امر) مجموع علائم و خود قیام باشد. زیرا علائم حتمی فاصلة چندانی با قیام و ظهور ندارد. ب) برای حفظ روایات حتمی بودن برخی علائم از ظاهر این نوع روایات صرف نظر می‌کنیم.

صفحه 8:
‎wile |‏ ۱. گر سفیانی» نوعی هم باشد در مقابل امام مهدی لا شخص خاصی خواهد بود. ۲ نام حرب. عثمان و عنبسه برای او گفته شده ولی قابل اعتماد نیستند باید از اقداماتش او را شناخت. (در روایات آخوص و شامی نیز گفته شده) ۳ نسب: از نسل قریش و از بنی‌آمیه و از عقبة ابوسفیان است یعنی از نسلی که هميشه در مقابل اسلام ایستاده‌اند. ۴. قیافه: کبود چشم» سرخ روی (سفیدی که سرخی غالب است) چهره‌ای کریه و وحشت‌ناک. ۵. دین: مسلمانی که برای جلب حمایت غرب مسیحی می‌شود. ۶ زمان قیام: در ماه رجب و هم‌زمان با یمانی و خراسانی. ۷ مکان قیام: غرب» شام وادی یاس

صفحه 9:
* ۸ اقدام‌ها: 7 کودتا و پیروزی بر رقبا (اصهب و ابقع) - تصرف پنج ناحیه (دمشق, حمص, فلسطين» اردن؛ قنُسرين) - جنگ قرقیسا (شهری در سوریه محل اتصال رود خابور و فرات) با یکی از اهل باطل» جنگی سخت که حیوانات آسمان و زمین از گوشت کشته شدگان سیر خواهند شد. سفیانی بعد از تلفات سنگین اببروز منود - فرستادن لشكر به عراق (كوفه) كه بعد از غارت آنجا توسط لشکر ايرانيان از بين مىروند. - فرستادن لشكر به مدينه (بعد از آكاهى ازحضور امام در آنجا) - خسف بیداه در راه مکه و مدینه - نبرد با امام در بيت المقدس و کشته شدن ‎٩ *‏ مدت : ۱۵ ماه که شش ماه آن صرف کوتا وتصرف پنج ناحیه خواهد شد. * در روایات شیعه تعبیر سفیانی زیاد آمده است اما در روایات اهل تسنن بیشتر سخن از دحال استد * دجال اهل فریب و نیرنگ معرفی شده اما سفیانی با زور و تخریب حرکت می‌کند.

صفحه 10:
خسف یعنی فرو رفتن و پنهان شدن ججعه در مورد سپاهیان سفیانی واقع می‌شود. اين حادثه معجزه آسا و به فرمان خدا انجام می‌شود و مانند زلزله و رانش زمین نیست. ۶ دو نفر از سپاه سفیانی باقی می‌مانند. یکی خبر به امام مهدى|ا می‌برد در بگری,به سفیانی:

صفحه 11:
روج دما جزئیات زیادی گفته نشده شاید به خاطر حفاظت ایشان و عدم برنامه ریزی دشمنان باشد. _ ۱ نامش در روایات نیامده اما غیر روایات به حسن, حسین» جهجاه و شعیب بن صالح اشاره دارد. القاب: يمانى» منصورء منصوریمانی» خليفة یمانی» قحتانی ( یر دررویت اهل تسن) از دعوت کنندگان به حق است و از مولیان حضرت على 1 مکان قیام: از یمن و صنعا قیام می‌کند. eps) a ‏لاني سا«‎ ob از نشانه های حتمی و متصل به ظهور است. البته بعضى حتمی بودن آن را تپذیرفتهاند (مشرق موعود ش ‎١‏ مقاله نصرتالله آيتى)

صفحه 12:
ویژگی‌ها: هفتاد هزار نیرو دارد» درفش هدایت ‎ab)‏ الهدی) به دست اوست. درگیری با سفیانی (در آوردن چشمان او)؛ قطعه قطعه کردنش یا شکست خوردن از سفیانی, کمک کردن به او واجب است: هر که در مقابل او بیستد اهل آتش است. فتح روم» قسطنطنیه» هندء عکا به دست او انجام می‌گیرد. افرادى در طول تاريخ تا زمان حاضر ادعاى يمانى بودن كردهائد. (جدیدترین یمانی ۱۲/۹/۸۴ در سایت شریف نیوز)

صفحه 13:
SF ‏در روایات بر قتل ایشان تأکید شده است نه خروج و حمایتش از امام عصرا‎ eee 7 :74 ‏باشد. (کهف آیذ‎ ‏م اسيك‎ ‎١ *‏ ايثنان كسى غير از (محمد بن عبدالله بن حسن ین حسن ین على بن ابن ‎De‏ ‏كه در زمان ابو جعفر خليفة عباسى قيام كرد) است اما اسمش همين است. ايشان فرستادة حضرت مهدى لا به سوى اهل مكه است. ‏پس از خروج حضرت است و برای اتمام حجت است. ‎١‏ ‏بین رکن و مقام ذبح می‌شود. شيخ مفید محل کشته شدنش را پشت دروازة کوفه ویه همراه ۷۰ نفر می‌داند. (کتاب ارشاد ‎G‏ مفید ) ‏بین قتل او و قیام امام ۱۵ شب فاصله نیست.

صفحه 14:
ای ان روز جمعه ۲۳ رمضان دو صیحه است. یکی بعد از فجر و از آسمان ندای جبرئیل است که ان الحق مع و شیعته دیگری قبل از غروب و از زمین است که ندای ابلیس است ان الحق مع عثمان و شيعته همة اهل مشرق و مغرب آن را به زبان خود می شنوند حتی آنان که در خواب هستند. کسی ندای حق را تشخیص می‌دهد که قبلاً می‌دانسته.

صفحه 15:
‎pide‏ غیر حتمی(موقوفه) ‎.١ *‏ او با يارانش براى يارى امام مهدى لا قيام مى كند. ‏© تسق فر اه ‏* “از سرزمين ديلم (كيلان) و قزوين قيام كرده و تا كوفه را ياكسازى مىكند. ‏* ۴ برخی روایات می‌گوید او در مقابل اماملا ادعای مهدویت دارد. ‏* ۵ مردم دعوت او را می‌پذیرند مخصوصاً گنج‌های طلفان که جونان آنجاست. ‏* ۶ در بین راه در قم توقف می‌کند و چهل روز جنك سختى در مى كيرد و مردم زیادی کشته می‌شوند تا این که او پیروز می‌شود. ‎ne ۰‏ عسوم به محضر امام رفته و از او طلب نشانه می‌کند تا مطمئن شود او امام است. ‏* ۸ یک سید حسنی نیز وجود دارد که به سوی مکه حرکت می‌کند و مردم مه او را می‌کشند و سرش را به شام می‌فرستند. اين نمی‌تواند همان سید حسنى باشد زيرا أو بعد ظهور امام را ملاقات می‌کند.

صفحه 16:
خراسانی و پرچم‌های سیاه ۰ ۱ منظور روایات قیام ابو مسلم خراسانی نیست. ۶ ۲. برخی روایات دلالت می‌کند که نزدیک ظهور اتفاق می‌فتد و امام بعد از . ‎meee,‏ که آنها در کوفه هستند برای اخذ بيعت فردى را به سوی آنها می رستند. ‏* ۳. امر به یاری آنها شده است. ‏* ۴ از خراسان قیام می‌کنند. ‏اه ان فد ‏* ۶ به ایلیاء می‌رسند. ‏* ۷ برخی یاران اما[ در مین آنهاست. ‏* ۷۲۸ ماه طول می‌کشد تا بهامام برسند. شعیب بن صالح یا صالح بن شعیب در ‏پیش روی أنهاست. (إين در حالى است كه خروج خراسائى و يمائى و سفيانى در يك سال گفته شده است.)

صفحه 17:
ك3484 < << و * ۱۰. درگیری در بیضاء اصطخر یعنی کوه سفید نزدیک اهوازاتفاق می‌افند. * تعبیر روایات در مورد مشخصات وی (شاب من بنی هاشم فی کتفه الیسری خال, کفه الیسری خال, کفه الیمنی خال).

صفحه 18:
دجال ‎.١ *‏ دجال از لغت دجل(بر وزن درد) به معنی دروغگویی و حقه بازی است. ات و تا * ۲ بیشتر در منبع روایی اهل سنت آمده. * ۴. در انجیل نیز خبر دجال و نوعى بودن أن آمده است.(رسالة دوم یوحنا باباجملة ۶ ول * ۵. دجال در روایات دارای صفاتی است که قابل تطبیق با رهبر فریب کار آن است.. یک چشم دارد می‌درخشد (اقتصاد) اما خون آلود است(خیره کننده بودن صنایع ‎(le‏ ‏الاغ سفيد تند رو (وسائط نقليه) دعوى الوهيت دارد (عملاً غول هاى اقتصادى مقدرات مردم را به دست كرفتداند) هنگامی که دوستان خود را صدا می‌زند جهانیان صدای او را می‌شنود. او در دریاها فرو می‌رود و خورشید و ماه با او حرکت می‌کنند( ره به تجهیزات و پیشرفت‌ها) در پیش روی» انبوهی از دود (اشاره به آلودكى محيط زیست توسط کارخانه‌ها) و پشت سرش کوهی سفید که مردم آن را غذا می‌بینند (فراورده‌های صنعتی و غذایی)

صفحه 19:

صفحه 20:
منایع * ۱ فتن ابن حماد (منبع اهل سنت) ۶ ۲ ملاحم و قتن ری * تاريخ غيبت کبری ید حتف مر * ۳. شش ماه پایانی مجتبى السادة ترجمة محمود ‎eee‏ * ۴. آخرین نشانه‌های ظهور ‏ مؤسسة موعود * ۵. چشم به راه مهدی ‏ . مجموعه مقالات مقالة علائم ظهور * ۶ علائم آخر الزمان ‏ محمود گلپایگانی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان