مدیریت و رهبری

علایق شخصی برجسته Enlightened self – interest

Enlightened-self-interest

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علایق شخصی برجسته Enlightened self – interest”

علایق شخصی برجسته Enlightened self – interest

اسلاید 1: علایق شخصی برجستهEnlightened self-interest

اسلاید 2: عنوانعلایق شخصی برجستهنوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: علاقه شخصی برجسته، فلسفه‌ای در اخلاق است و بیان می‌کند افرادی هستند که به پیشبرد منافع دیگران (یا منافع سازمان یا گروهی که به آن تعلق دارند) عمل می‌کنند و در نهایت علایق شخصی خود را به خدمت می‌گیرند. در مقابل علاقه شخصی برجسته مفهوم علایق شخصی غیربرجسته وجود دارد که در آن استدلال شده است زمانی که بیشتر یا همه افراد با توجه به خودخواهی نزدیک‌بینانه خود عمل می‌کنند که گروه بعنوان ازدست دادن نتیجه‌ای از تضاد، کاهش کارایی و بهره‌وری به دلیل عدم همکاری و افزایش هزینه هر فرد برای حفاظت از منافعی که خود می‌پردازد، رنج می‌برد. اگر یک فرد عادی در چنین گروهی به طور تصادفی انتخاب شده، این احتمال وجود ندارد که این شخص از این گونه اخلاق گروه سود ببرد. علائق شخصی برجسته به قاعده طلایی مرتبط است. قاعده طلایی دو مطلب را بیان می‌دارد : 1. شخص باید به گونه‌ای با دیگران رفتار کند که دوست دارد دیگران در شرایط مشابه با او آن‌گونه رفتار کنند. 2. شخص نباید به گونه‌ای با دیگران رفتار کند که دوست ندارد آن‌گونه با او رفتار شود.علایق شخصی برجسته نیز دارای پیامدهایی برای منافع بلند‌مدت به عنوان مخالف منافع کوتاه مدت به خود می‌باشد. هنگامی که فردی به دنبال علایق شخصی برجسته که فرد ممکن است علایق کوتاه‌مدت را برای به حداکثر رساندن علایق بلند‌مدت فدا می‌کند. این حالت شکلی از ارضا معوق است. همچنین علایق شخصی برجسته شکلی متفاوت از ایثار است که مردم را به عمل در جهت علایق دیگران با هزینه منافع خود و بدون انتظار سودی برای خود در آینده، دعوت می‌کند. برخی طرفداران علایق شخصی برجسته ممکن است استدلال کنند که ایثار خالص نیز ناکارآمدی را ترویج می‌دهد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسود ظاهری Pro Forma Earnings مزایاعلایق شخصی برجسته اینکه هدف نخست یک شرکت ایجاد سود است را به رسمیت می‌شناسد اما این هدف را می‌توان با انجام مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی نیز به دست آورد. طرفداران این علایق معتقدند که شرکتها اگر نیازهای جامعه را شناسایی و پاسخ دهند، ارزش خود را افزایش خواهند داد. علایق شخصی برجسته ارزش شرکت را توسط تامین امنیت و حفظ سهم بازار، جذب و حفظ نیروی کار ماهر و تضمین این که منابع طبیعی و مواد خام برای آینده در دسترس هستند، افزایش می‌دهد. کاربردهاافزایش ارزش و سود شرکت از طریق‌ کارهای اجتماعی و بشردوستانهمعایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان