پزشکی و سلامت بیماری‌ها

علل زود انزالی از نگاه طب سنتی

elale_zood_enzali_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علل زود انزالی از نگاه طب سنتی”

علل زود انزالی از نگاه طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: علل زود انزالیاز نگاه طب سنتی

اسلاید 3: تعریف زود انزالی:از نظر علم روانشناسی، انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام می گیرد را انزال زودرس می گویند که بر طبق آن، فرد از زمان انزال و(یا) کیفیت رابطه زناشویی، ناراضی است.این نارضایتی می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد؛ به این معنا که اگر همسر فرد نیز از زمان انزال ناراضی باشد؛ این تعریف مصداق خواهد داشت.

اسلاید 4: عوامل تاثیرگزار در بروز زودانزالی:۱- مشکلات روحی و استرس ها به خصوص انواع اضطراب، از اصلی ترین علل انزال زودرس هستند. گاهی افسردگی و یا مشکلات عاطفی بین زن و شوهر به ‌صورت انزال زودرس خودنمایی می‌کنند.درواقع، مرد دچار مشکل انزال زودرس نیست و با رفع مشکل عاطفی، روابط زناشویی نیز به وضع مطلوب سابق برمی گردد.

اسلاید 5: چند نسخه ساده:اگر دچار مشکلات گفته شده هستید می توانید از دستورات ساده ذیل که اثرات واضح آرام بخشی و نشاط آوری دارند استفاده کنید:دم کرده گل گاوزبان و سنبل طیب.عرق بیدمشک و بهارنارنج.مصرف گلاب.دستورات فوق، تنها چند دستور ساده و قابل اجرا برای عموم بوده و طبیعتاً با مراجعه به پزشک یا عطّار با تجربه می توانید دستورات کاملتر و مطابق با طبع و مزاج خود دریافت کنید.

اسلاید 6: ۲- بدون هیچ تردید، یکی از علل انزال زودرس، عادت به استمناء در نوجوانی و جوانی است.3- عفونت یا التهاب پروستات که در اصطلاح به آن پروستاتیت ‌گفته می شود، یکی از دلایل انزال زودرس در بعضی مردان است.

اسلاید 7: 4- یکی از مهمترین قوانین طبّ اسلامی آن است که «معده، خانه همه دردهاست». مساله انزال زودرس هم از این قاعده مستثنی نیست.عادات غذایی غلط موجب زودانزالی میشوند:غلبه مصرف غذاهای سردی بخش در زندگی روزمرّه(انواع لبنیات؛ گوشت مرغ، ماهی و گاو؛ انواع نوشابه ها و سس ها؛ برنج؛ ماکارونی و …).کاهش مصرف غذاهای گیاهی و افزایش مصرف غذاهای حیوانی.شیوع مصرف انواع غذاهای مصنوعی و آماده.غلبه مصرف غذاهای پخته(به ویژه سرخ کردنی ها) بر غذاهای خام.پرخوری، بدخوری و سایر عادات غلط تغذیه ای.

اسلاید 8: 5- بسیاری از رفتارهای رایج در زندگی روزمرّه باعث سستی کمر می شوند و انزال زودرس را به دنبال دارند؛ ازجمله:پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی یا استفاده از خواب افزارهایی با این خصوصیات.عدم عادت به بستن کمر به ویژه در فصول سرد.مصرف الکل، سیگار و ….استفاده از وسایل سرمایشی مصنوعی مثل کولر.عدم استفاده از وسایل گرمایشی طبیعی مثل کرسی.وضعیت نامناسب بدنی در طول روز به ویژه عادت به نشستن روی صندلی.

اسلاید 9: 6- هر چیزی که بدن انسان را ضعیف می کند، کمر او را نیز سست می کند:تغذیه نامناسب، مصرف بی رویّه انواع داروهای شیمیایی(و به ویژه آنتی بیوتیک ها)، عدم فعّالیت مناسب بدنی، تزریق انواع واکسن ها، مصرف انواع مکمّل های طبّی و غیرطبّی، ابتلای مکرّر به بیماری های عفونی و غیرعفونی – که معمولاً در زمینه همین ضعف بدنی به وجود می آیند_ ، نامنظّمی های برنامه زندگی به ویژه نامنظّمی های خواب، استرس، آلودگی آب و هوا و … همگی باعث آن می شوند که ما، نسبت به نیاکان خود بدنی ضعیف تر و کمری سست تر داشته باشیم.

اسلاید 10: 7- انزال زودرس یک زمینه قوی ارثی هم دارد که البته در طبّ قدیم بر اساس مزاج تعریف می شود.کسانی که مزاجی سرد و رطوبتی دارند، به احتمال بیشتری دچار این مشکل می شوند.به همین ترتیب، فصول سرد و رطوبتی، مناطقی با آب و هوایی این چنین و مصرف غذاهایی با این خصوصیات هم می توانند باعث بروز یا تشدید این مشکل شوند.

اسلاید 11: 8- بسیاری از مردان که طبع گرمی هم دارند دچار این مشکل هستند.همان طور که یک فرد گرم مزاج ممکن است دچار یک بیماری روماتیسمی ناشی از بروز سردی در یک مفصل خود شود، به همین ترتیب ممکن است دچار غلبه سردی و رطوبت در کمر خود شود و در نتیجه مبتلا به انزال زودرس باشد.

اسلاید 12: 9- هر اتّفاقی در ناحیه کمر می تواند باعث بروز یا تشدید مشکل شود. بنابراین انواع ضربه ها و فشارهای وارده به کمر، مشکلات مربوط به مهره ها و دیسک های بین مهره ای، جرّاحی ها، وضعیت های بد فیزیکی یا ورزش های نامناسب، می توانند باعث سستی کمر شوند.

اسلاید 13: 10- بنابر منطق طبّ سنّتی و اسلامی، تمام بدن و به ویژه اعضای رییسه (مثل قلب، مغز و کلیه ها)در عملکرد جنسی موثّرند ولذا هر اختلالی در عملکرد آنها می تواند باعث بروز مشکل در رفتار مطلوب جنسی شود.11- فاصله زیاد بین روابط جنسی می تواند یک دلیل انزال زودرس باشد. چراکه وقتی که احساسات جنسی متراکم می شوند، کنترل آنها سخت و منجر به انزال زودرس می شود.

اسلاید 14: 12- عواملی نظیر تداخلات دارویی در هنگام درمان بعضی بیماری ها و مشکلات هورمونی نیز از جمله عواملی هستند که می توانند منجر به انزال زودرس شوند. مثلا افرادی که از پرکاری تیرویید رنج می‌برند، ممکن است دچار انزال زودرس شوند.۱۳- گاهی مرد دچار مشکلات جنسی دیگری غیر از انزال زودرس است ولی تصوّر خود او این است که مشکل زودانزالی دارد.در این موارد باید به ریشه مشکل پرداخت و آن را برطرف کرد.Shiateb.com

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید