پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

علوم درس ۱۳ سالم بمانیم

oloom-dars-saalem-bemaanim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علوم درس ۱۳ سالم بمانیم”

علوم درس ۱۳ سالم بمانیم

اسلاید 1: به نام خداعلوم درس سالم بمانیمعلی رستمی

اسلاید 2: به هر مشکلی که نظم طبیعی و سلامت بدن را بهم میزند بیماری گفته میشود .بیماری ها به دو صورت واگیر و غیر واگیر وجود دارند .بیماری هایی که میتوانند از فردی به فرد دیگر منتقل شوند بیماری های واگیر نام دارد.عامل ایجاد بیماری های واگیر جاندرانی به نام میکروب هستند. به جانداران کوچکی که برای دیدن آنها به میکروسکوب نیاز است میکروب گفته میشود .

اسلاید 3:

اسلاید 4: عامل بیماری واگیر میتواتد از راهای مختلفی به دیگران منتقل شود.راه های انتقال میکروب بیماری زا عبارتند از : 1- از راه زخم:مثل کزاز 2- از راه جانوران:مثل مالاریا 3- از راه هوا مثل آنفلوآنزا 4- از راه آب و غذا :مثل وبا و حصبه و اسهال خونی 5- از راه تماس: مثل بعضی از بیماری های پوستی . هر میکروبی در جای خاصی از بدن میتواند قرا ر بگیرد و فرد را بیمار کند مثلا میکروب بیماری سل و آنفلوآنزا د شش ها و میکروب بیماری حصبه و وبا در روده زندگی می کنند .

اسلاید 5: هر میکروبی از راه مخصوص به خود میتواند وارد بدن شود و فرد را بیمار کند مثلا بیماری مالاریا از راه خون به وسیله نیش پشه ی مالاریا منتقل میشود واگر این میکروب را با غذا بخوریم به این بیماری مبتلا نمی شویم .رعایت نکردن بهداشت در خانه و جامعه میتواند شرایط رشد میکروب و ایجاد بیماری ها درا فراهم کند . بعضی از میکرب ها در بدن جانوران زندگی میکنند به این جانوران ناقل می گویند . موش ناقل بیماری طاعون ، سگ ناقل بیماری هاری ، پشه مالاریا ناقل بیماری مالاریا ، خوک و گاو ناقل بعضی از کرم های انگلی می باشد .

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید