علوم پایه علوم تجربی

علوم نهم درس باهم زیستن

olum-09

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علوم نهم درس باهم زیستن”

علوم نهم درس باهم زیستن

اسلاید 1: تهیه کننده :فاطمه سادات حیدریسال:1399موضوع:

اسلاید 2: مقدمه زنبوری که از گل تغذیه کرده، در راه برگشت به لانه توسط پرنده ای شکارمی شود و پرنده دقایقی دیگر به وسیله روباهی شکار می شود! این داستان طبیعت و تلاش برای زنده ماندن است. تمامی جانداران عضو زنجیزه غذایی هستند.این حشره به دلیل نقش مهمی که در گرده افشانی دارد بسیار شناخته شده‌است. گونه خاصی از خانواده زنبورها به نام زنبور عسل اروپایی که توسط زنبورداران برای تولید عسل و موم پرورش داده می‌شود، شهرت جهانی دارد. بیش از ۱۶۰۰۰ گونه زنبور در هفت خانواده زیستی مختلف در سراسر جهان شناخته شده‌است

اسلاید 3: بوم سازگانجانداران در زیستگاه خود تنها نمی باشند و در هر زیستگاهی چندین نوع جاندار وجود دارد. از طرف دیگر تمامی جانداران برای زنده ماندن به نور خورشید، اکسیژن و... نیازمند هستند. بنابراین برخی عوامل زنده مانند جاندارانی که در یک زیستگاه با هم زندگی می کنند و برخی عوامل غیر زنده مانند آب و هوا، نور و... بر روی زندگی تمامی جانداران تاثیر دارند. عوامل زنده و غیر زنده و تاثیری که به روی یکدیگر می گذارند، زیستگاهی به نام بوم سازگان را می سازد.انواع متفاوتی از بوم سازگان مانند: خشکی، آبی، آبی-خشکی وجود دارد. جنگل یک بوم سازگان خشکی بوده و یک دریاچه بوم سازگان آبی است. همچنین یک تالاب، بوم سازگان آبی-خشکی است. گلدان، باغچه، آکواریوم نیز بوم سازگان هستند. مهم ترین ویژگی یک بوم سازگان صرف نظر از اندازه و تعداد جانداران آن، تولید انرژی در بوم سازگان است. در بوم سازگان ها باید انرژی تولید شود تا جانداران آن زنده بمانند.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان