صفحه 1:
لسفند ماه ۸۷ 13
صفحه 2:
الف- عملكرد برنامه سوم توسعه
ب- عملكرد برنامه جهارم توسعه
لال ed
د- جهت گیری های اصلی بخش آب در برنامه
ينجم توسعه
صفحه 3:
انل v lege) رت
صفحه 4:
عملکرد اهداف کمی
صفحه 5:
صفحه 6:
7 مرور کلی بر عملکرد بخش آب و مقایسه آن با برنامه سوم:
PY Pc ل ل
2
ee ea ee ان زر سل سي الاير فيل
ا ا ا ل ا ا ا ا 1 0
به شهرها و صنايع» مهندسى رودخانه و سواحلء بهبود بهره بردارى و حفاظت از لب
pital Eppes 2) cee ery es |e)
در مجموع عملكرد شاخص هاى كليدى بخش در اين دوره نشان از تحقق هدف
های کمی برنامه سوم در لین بخش می باشد. از مهم ترین عملکردهای این دوره
مى توان به تنظيم 0١185 ميليون متر مكعب اب از طريق احداث سدهاى مخزنى »
ای ا را را رد در سل 50 عار مكار
و/١؟ هزار هكثار از اراضى و انتقال) 1١88 ميليول مترامكعا اب بواى مصارف كثري
و بهداشتى و صنعتى اشاره نمود.
صفحه 7:
ب- مقايسه عملكرد اعتبارات هزينه اى و اعتبارات تملى
Oe ل سر
ا ات ا ل ل ل ل ات
Nes ی ی اس مر
Se eee) ees wee ee eS ces
عمرانی فصل منابع آب دراین دوره به طور متوسط ۵/۲۸ درصد بوده
صفحه 8:
ييشنهادهاى لازم براى رفع موانع اجرايى و بهبود عملكرد:
ا ا ا ل
تسریع در تدوین و ارائه لابحه قانون جامع آب کشور به هبات دولت به
ey JPN a PS IN ee 0 مر رك رو ا سن
" تسریع در شکل گیری تشکل های آب بران با تاکید بر انجام مطالعات
ere eee
PES a8 y eS a تسرك در عسليائى رودن برنامة الصا a
بهره برداری بهینه از آب کشاورزی
صفحه 9:
ste ba ل
1 Va ye pe CMTE: AVS NPCS ا ا ا ل vor SOIR
منلبع مللی مناسبی حتی بیش از پیش بینی های انجام شده در برنامه به
بخش تزریق شده است. با لین وجود تحقق اهداف کمی برنامه به طور
كامل محقق نشده است. علت عمده اين امر در تراكم طرح هاى در دست
اجراى بش و مديريت نامناسب توزيع بودجه ميان طرحهاى اولويت دار
به دليل اعمال فشار مراجع مختلف و در نتيجه كاهش لثر بخشى بودجه
تخصیص يافته به بخش می باشد. پیشنهاد می شود ضمن اولویت یندی
7 و
گردد.
صفحه 10:
ب- عملکرد برنامه جهارم توسعه
عملكرد اهداف كمى
صفحه 11:
۸
4
1
aur ۷"
۸۳ ۱۳۹۸
1 vrs
ear
i ۳
1۳
صفحه 12:
|
Se Naot 3 «,
Me,
صفحه 13:
ora
ee
صفحه 14:
صفحه 15:
عملكرد اعتبارات بخشس ١
oe
و آبفا
1112110111111
صفحه 16:
oe 3
2 TQ
صفحه 17:
شاداد ۲۸ ب نان حارم تسرد
دولت مکلف است, نظر به جایگاه محوری لب در توسعه کشور منابع آب کشور ربا نگرش مدیریت جامع و توأماً عرضه
Ey eR eS ae Cea) ل
ا ا ا لت ا ل ete CML eeCnp RU Washo Nes 0
ا
للف - اجرای مفاد تبصرو[ tz Len OY ۱9 تس برنامه سوم توسعه در طول اجراى برنامه جهارم توسعه و با اصالاح
ساختار A | ely ah بهرمبردارى مناسب و با استفاده از روشهاى نوين لبيارى و كم لبيارى» راندمان
Us yeaa ای 1
ei) مص كبا ريه لخلصي ررد سرف رزو يعت رس بورج لسرن ركد سرد
Came en ا ا ا ل ا ل 1۱ =e مكلف است با تجهيز
ا ۱
زر ور ري ار
کار زان ار رای رسای ار ری را
ona) Ses ORI LS ee ESE ces wares eee Bente tes) etc
بازیافت در برنامههای بخشهای مصرف منظور گردد. اییننامه اجرایی این بند در طی سال اول برنامه تهیه و به
تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. ۲
py eegyy aye ار ور را ال یر را ۱
Eas ely رات لس PEE I AIS rele
عمومى را در لوايح بودجه سنواتى تحت برنامه مستقل منظور و در جارجوب موافقتنامههاى متبادله بين 'سازمان
pean ا |
هزيئه نمايد
صفحه 18:
آدامه....
ه - طرحهای انتقال آب بین حوزهای از دیدگاه توسعه پایدا با رعلیت حقوق ذینفعان و برای تأمین نیازهای مختلف
مصرف» مشروط به توجیه فنی, اقتصادی, اجتماعی و زیستمحیطی و منافع ملی مورد نظر قرار بگیرد.
Ae) ا ل
و توجيههاى فنى؛ اقتصادی» اجتماعی و زیستمحیطی بر اساس طرح جامع آب کشور وبا تصویب هیلت وزیران
به عمل آید.
2 Gee ST OLE OPS ZY OEE SSCS
سوه رب رات رن رابراه رای یرت رت AS too lect eno
أب.در شهرها و روستاهاى كشور كسترش يابد.
۱ ا ا ا ل ات ل ل ا ا Serr)
جمهوری اسلامی ابران مصوب ١٠/4/11/*(موضوع تعيين الكو و هزينههاى مازاد برالكوى مصرف لب) براى
لي ل ا ل
ح - هماهنگی اعتباری در تهییه و اجراي همزمان طرحهای تأمین لب و طرحهای مکمل نظیر شبکههای لبیاری و
Ne RENT NIETO S| ۱
ط - برای تداوم اجرای احکام تبصره(۷۶) قانون برنامه دوم توسعه و ماده(۱۰۶) قانون برنامه سوم توسعه و به منظور
گسترش سرمایه گذاری» با اولویت در طرحهای شبکههای لبیاری و زهکشی و طرحهای تأمین a رد
توجيه فنى و اقتصادى هستندء منلبع عمومى با منلبع بلنك كشاورزى و بهرهبرداران تلفيق مىكردد. در آييننامه
اجرايى اين بند كه به تصويب هيلت وزيران مىرسد؛ جكونكى تعيين عناوين و سهم حمايت دولت مشخص
میگردد.
ce ا ل لا زر درا
صفحه 19:
" سیاستهای اتخاذ شده و میزان ثمربخشی آنها
* سياستهاى فرابخشى و ميزان ثمربخشى آنها
7 سیاستهای بخشی و میزان ثمربخشی آنها
صفحه 20:
ed ee eee acl
El Sone ا etn Mts tere ا نز
Sea SSR Weel Saeed aes SMa ee) ede aoe
سس
7 توجه ناکافی به امکانات اجرای سیاستها از جمله عدم تأمین منلبع مللی کافی و به
موقع
ETS here ا ا ao F lee
7 ضعف در تناسب و هماهنگی در سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مکمل آب
۲ ضعف در تعیین شاخصیهای مناسب جهت پلیش و ارزیلبی اهداف برنامه و بویژه
شاخص بهره ورى آب
ضعف در همكارى مناسب بين دستكاههاى اجرليى مرتبط جهت عملياتى نمودن
ا 0
v
PUGS rans sar Weer tay rans wt teen wen PT Vere WC a a OTe 7-2
زر ی
صفحه 21:
" توجه ناکافی به مبحث جلوگیری از آلودگی منابع آب و محیطهای آبی در برنامه
cote e see ل Oe 1
ا ا رح
" عدم بازگشت سرمایه جهت نگهداری و بهسازی تأسیسات موجود با توجه به روند
نامطلوب سرمایه گذاری فعلی
” عدم جبران استهلاك تأسيساتء تجهيزات و ماشين آلات كه موجب كاهش بهره ورى
مى كردد.
7 محدوحیت عرضه تسهیلات اعتباری و نامناسب بودن سیاستهای بانکی و ارزی در قبال
بخش آب
7 نامتناسب بودن احجام کار با اعتبارات مللی لازم جهت تحت پوشش قراردادن ra 9
es Cae)
Por ES at ret LENS eee roe SUS Oe RCL B ed eae
اذهان مسوّلین و سیاستگزاران
1 es tae ede ae Oe STS ie oe a
منابع آب
صفحه 22:
Rese SRC Re WB Wes N Seger ea)
۱ ome Oe FLY PO PSCC Can
اقتصادى
ا RS So Se a oe en ene Lonel Te totes
ملیء اقتصادی و اجتماعی به منظور بسترسازی توسعه پایدار و آمایش سرزمین
oa ل ا eats se سا
Peet Elect te) a eae LY
ena eee Tone eta ES OC eT rece ee
SE Se ا ner BE Nee ee We EN cee ede
RSLS ES OE NS) SS er MeL Sel eee)
۱ RE RNS tenet eS ae
ae SNe card oe S| ACR es ced ered ا ا ا
واحد مديريت آب محقق سازند.
صفحه 23:
جلوگیری از آلودگی آب مقدم بر دفع آلودگیها
00 erro eR TEN eater POS eee oe a ene
1 ا nen on cae eT م ae
اقتصادی» اجتماعی و زیست محیطی آب از سوی دیگر را ایجاد نماید.
لحاظ نمودن مدیریت خطرپذیری (ربسک) به عنوان جزء لاینفک مدیریت آب
هدفهای کمی و کیفی باید در راستای توزیع عادلانه و افزليش راندمان بهرهوری آب
زر
" تقویت جنبه های حاکمیت موّثر آب
ec ete a eer ae eco Te Se
ا cor aS اك
Sees eee lee aan en eee TS Ce 1 ا
ed aC ae
صفحه 24: