علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

عملکرد معلمان و مروجان، کودتاهای مخملی یا رنگین

amalkarde_moaleman_va_moravejan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عملکرد معلمان و مروجان، کودتاهای مخملی یا رنگین”

عملکرد معلمان و مروجان، کودتاهای مخملی یا رنگین

اسلاید 1: نگاه تحليلي به عملكرد معلمان و مروجان كودتاهاي مخملي يا رنگين(موسسه آلبرت انيشتين و جين شارپ معلم كودتاهاي مخملي از ليتواني تا صربستان و از ونزوئلا تا اوكراين)

اسلاید 2: روش‌هاي بدون خشونت در اقدامات سياسي مي‌تواند در هر زمينه‌اي به كار رود. در حقيقت طي دهه 80 بود كه ناتو پس از يورش ارتش سرخ به امكان سازماندهي نيروي مقاومت در اروپا توجه نشان داد. اكنون نزديك به 20 سال از زماني كه سازمان سيا استفاده از روش‌هاي بدون خشونت براي سرنگوني دولت‌هاي محكم و غيرمنفعل را آغاز كرد مي‌گذرد و اين سازمان در حالي با استفاده از چنين روش‌هايي بدون آنكه خشم و مخالفت جامعه جهاني برانگيزد به اهداف خود مي‌رسد، كه منبع ايدئولوژيكي آن جين شارپ (Gene Sharp)، فيلسوف بنياد آلبرت انيشتين تهيه گرديده است. مقدمه

اسلاید 3: اگرچه نظريه مذكور براي عموم مردم ناشناخته است، اما جين شارپ، آن را در رابطه با روش‌هاي بدون خشونت به عنوان يك سلاح سياسي مطرح كرده است. همچنين وي دست‌كم طي 20 سال اخير به ناتو و سپس سيا در آموزش رهبران كودتاهاي نرم كمك كرده است. در واقع هر منطقه و كشوري كه منافع آمريكا به خطر بيفتد، نقش اين گروه به شدت پررنگ ديده مي شود .در ادامه به سوابق كاري و برخي از فعاليت هاي جين شارپ و بنياد آلبرت انشتين اشاره مي گردد:مقدمه

اسلاید 4: جين شارپ1) جين شارپ از دهه 50 به مطالعه تئوري نافرماني مدني هنري تورائو (D. Thoreau Henry) و ماهاتما گاندي ، پرداخت. اگرچه فرمانبري و نافرماني در ديدگاه اين دو وابسته به مسايل معنوي و ديني بود اما به هر حال نتايج سياسي در پي داشت. 2) وي در مركز امور بين‌الملل دانشگاه هاروارد، مطالعاتي را در زمينه علوم اجتماعي و در رابطه با امكان استفاده از نافرماني مدني توسط مردم اروپاي غربي به هنگام حمله نظامي نظاميان پيمان ورشو، انجام داد و در سال 1983، برنامه تحريم‌هاي غيرخشونت‌آميز را در طراحي كرد. 3) همزمان شارپ، بنياد آلبرت انيشتين را در بوستون آمريكا با دو هدف :الف) اجرايي‌ كردن مدل‌هايش در وضعيت‌هاي ثابت و به خصوص ب) تامين مالي امور تحقيقاتيش تأسيس نمود.

اسلاید 5: جين شارپ4) در سال 1985، شارپ كتابي را با نام شكست‌ناپذير ساختن اروپا ، منتشر كرد كه ويرايش بعدي آن مقدمه‌ي آن توسط جورج كنان (George Kennan) ، پدر جنگ سرد نوشته شده بود. 5) سال 1987 بود كه بنياد آمريكايي صلح ، اقدام به تامين مالي بنياد آلبرت انيشتين كرد و سمينارهايي را با هدف تعليم مسايل دفاعي نافرماني مدني با متحدانش برگزار نمود. 6) مساله ديگر تعامل و همكاري بنياد آلبرت انيشتين با سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا است. ژنرال ادوارد بي اتكسون (Edward B. Atkeson)، كه بدليل سابقه رياستش بر سيا معروف است، بنياد آلبرت انيشتين را به عنوان شبكه مخفي دخالت آمريكا در كشورهاي متحد ثبت كرد و در نهايت روش‌هاي غيرخشونت‌آميز، به عنوان روش‌هايي ملايم و مشابه دموكراسي شناخته شد كه مناسب انجام عمليات‌هاي سري ضد دموكراتيك بود.

اسلاید 6: ورود به عرصه مقابله با كمونيسم (برمه و تبت) 7) سال 1989 و زماني كه بنياد آلبرت انيشتين مشهور شد، جين شارپ شروع به راهنمايي جنبش‌هاي ضد كمونيستي كرد. وي همچنين در ايجاد (اتحاد دموكراتيك برمه) كه شامل ائتلاف برجستگان ضد كمونيستي مي‌شد و همچنين در بوجود آمدن (حزب دموكراتيك پيشرو تايوان ) مشاركت داشت. اين در حالي است كه حزب دموكراتيك پيشرو تايوان خواستار استقلال اين جزيره از چين كمونيست بود، اتفاقي كه آمريكا بطور رسمي با آن مخالفت كرده بود. 8) شارپ همچنين مخالفين تبتي را تحت دالاي‌لاما متحد كرد.

اسلاید 7: ايجاد شكاف در سازمان آزادي بخش فلسطين9) سال وي كوشيد تا گروه معاندي را در سازمان آزادي بخش فلسطين ايجاد كند تا به واسطه آن بتواند ملي‌گرايان فلسطيني را وادار به توقف مبارزه كند. وي براي اين كار تدابير لازم را نيز با سرهنگ رويون گال (Reuven Gal)، مدير بخش عمليات‌هاي رواني ارتش اسرائيل ديده بود تا آنها را بطور مخفيانه در سفارت آمريكا در تل‌آويو آموزش دهند.

اسلاید 8: تكميل تيم حاضر در بنياد آلبرت انيشتين از سوي سيادر نتيجه اين اقدامات، وقتي كه آمريكايي‌ها متوجه شدند بنياد آلبرت انيشتين تا چه اندازه مي‌تواند مفيد باشد، سرهنگ رابرت هالوي (Robert Helvey) را نيز وارد اين بازي كردند. سرهنگ هالوي، متخصص عمليا‌ت‌هاي سازمان‌هاي مخفي و رئيس سابق مدرسه آموزشي وابسته نظامي سفارت‌هاي آمريكا بود. با توجه به اينكه هالوي طي سال‌هاي 1983 تا 1985وابسته نظامي سفارت آمريكا در رانگون بود، و افراد زيادي را نيز مي‌شناخت، به سازمان‌دهي يك ديكتاتوري كمك كرد. او با انجام يك بازي دوگانه همزمان يك حركت كلاسيك نظامي براي حمايت نيروهاي مقاومت كارن را نيز مديريت كرد كه اين عمل نيز با تامين تسليحات و كنترل يك سري چريك‌هاي مسلح كوشيد تا در راستاي خواست واشنگتن، نظاميان بروما را تحت فشار قرار دهد. از آن زمان تا كنون،‌ شارپ هرجايي كه منافع آمريكا به خطر بيافتد،‌ حاضر مي‌شود.

اسلاید 9: گسترش فعاليت ها10) در ژوئن 1989، او و دستيارش، بروس جنكيس (Bruce Jenkins)، دو هفته پيش از وقايع تيان آن من به پكن رفتند و در نهايت نيز توسط مامورين امنيتي چين از اين كشور اخراج شدند. 11) فوريه 1990، بنياد آلبرت انيشتين كنفرانسي را در رابطه با تحريم‌هاي غيرخشونت‌آميز برپا كرد كه 185 متخصص را از 16 كشور مختلف در آن شركت كردند. در حقيقت اين كنفرانس شروع نهضت جهاني ضد كمونيستي براي مشاركت دادن مردم در فعاليت‌هاي غيرخشونت‌آميز بود.

اسلاید 10: تكميل مجدد تيم حاضر در بنياد آلبرت انيشتينپس از پيوستن پرفسور توماس شلينگ، اقتصاد دادن و مشاور مشهور سيا به شوراي اجرايي بنياد آلبرت انيشتيناين گروه از قدرت بيشتري برخوردار شد.

اسلاید 11: گسترش مقابله با كمونيسم (بالتيك) 12) در اين زمان بود كه كشورهاي بالتيك ادعاي استقلال كردند. اما با آزمايشي كه گورباچف براي سنجش مقاومتشان انجام داد، آنها مجبور شدند تصميمشان را دو تا سه سال به تعويق بياندازند تا در رابطه با مطالبات خود به مذاكره بپردازند. اكتبر 1990، جين شارپ و تيمش به سوئد سفر كردند و چند فعال سياسي ليتواني را براي سازمان‌دهي مقاومت‌هاي مردمي عليه ارتش سرخ، آموزش داد. ماه‌ها بعد يعني در ماه مي 1991، هنگامي كه بحران تشديد شد و گرباچف مجبور به استقرار نيروهاي ويژه شد، جين شارپ مشاور حزب جدايي طلب ساجوديس بود و روابط نزديكي نيز با ويتاتاس لندسبرگيس (Vitautas Landsbergis)، داشت. در اين بين نقش شارپ در ايجاد و آموزش گروه هاي جدايي طلب بسيار كليدي بود.13) در ژوئن 1992، اودريوس بوتكويسوس (Audrius Butkevicius)، وزير دفاع خودمختار ليتواني، نشستي براي تشكر از نقش كليدي بنياد آلبرت انيشتين طي روند استقلال كشورهاي بالتيك برگزار كرد.

اسلاید 12: نقش كليدي و جديد بنياد آلبرت انيشتينهنگامي كه ايالات متحده تجديد تسليحاتش را در سال 1998 آغاز كرد، بنياد آلبرت انيشتين بخشي از راهبرد توسعه‌طلبانه آمريكا شد و راهكارهاي جديدي جهت دستيابي آمريكا به اهداف بين المللي ارائه مي كرد.

اسلاید 13: براندازي در صربستان 14) بنياد آلبرت انيشتين ايدئولوژي و روش‌هايي را براي اوتپر ( به معناي مقاومت)، كه گروهي از محالفان جوان اسلوبدان ميلوسويچ (Slobodan Milosevic)، بود، ارايه كرد. همزمان اين بنياد در كوزو اقدام به آموزش ابراهيم روگورا (Ibrahim Rugova) كرد كه البته طي جنگ كوزوو، فايده‌اي براي واشنگتن نداشت. پس از آن اوتپر سريعا به عنوان گزينه‌اي براي براندازي ميلوسويچ كه به مقاومت در برابر ناتو معروف بود، مطرح شد. در اين زمان سرهنگ هالوي سران اوتپر را طي سمينارهايي كه در هتل هيلتون بوداپست برگزار مي‌شد، آموزش داد تا نهايتا ميلوسويچ در اكتبر 2000 وادار به استعفا شد.

اسلاید 14: عراق15) در سپتامبر 2002، جين شارپ به لاهه هلند رفت تا اعضاي شوراي ملي عراق را كه آماده بودند به همراه ارتش آمريكا به كشورشان بازگردند، آموزش داد.

اسلاید 15: انقلاب رنگين در گجستان16) در سپتامبر 2003، اين بنياد آلبرت انيشتين بود كه به مخالفين دولت گرجستان توصيه كرد تا نسبت به نتايج انتخابات شبهه ايجاد كنند و با انجام حركت‌هاي اعتراضي طي انقلاب سرخ گرجستان، ادوارد شواردنادزه را وادار به استعفا كنند.

اسلاید 16: شكست طرح شارپ در ونزوئلا17) شكست كودتاي سازمان‌دهي شده توسط سيا عليه ونزوئلا در آوريل سال 2002 در حالي اتفاق افتاد كه جين شارپ و تيمش، سرپرستي سران سوماتت را طي اعتراضات آگوست سال 2004 به عهده داشتند و همانند دفعه قبل تنها كاري كه معترضان بايد انجام مي‌دادند. ايجاد شبهه در نتيجه انتخابا‌ت و طرح درخواست استعفاي رييس‌جمهور بود. آنها كاري كردند تا طبقه سرمايه‌داري ونزوئلا به خيابان‌ها بريزند اما دولت مردمي چاوز بسيار قدرتمند بود. در نتيجه ناظران بين‌المللي و ديگر گروه‌ها چاره‌اي جز پذيرش پيروزي هوگو چاوز نداشتند.

اسلاید 17: شكست طرح شارپ در بلاروس و زيمباوه18) جين شارپ در بلاروس و زيمباوه نيز نتوانست به تعداد كافي معترض استخدام و به آنها آموزش دهد

اسلاید 18: نقش كليدي در اكراين19) نقش شارپ و بنياد آبرت انيشتين در بروز انقلاب نارنجي اوكراين در نوامبر 2004مورد تاكيد مي باشد. بگونه اي كه زمان وقوع آن، سرهنگ رابرت هاالوي در كيف، پايتخت اوكراين، حضور داشت.

اسلاید 19: تلاش براي انقلاب رنگي در ايرانجالب توجه اينكه تحليلگران خارجي چهار سال پيش در رابطه با تلاش آمريكا براي ايجاد انقلاب مخملي در ايران، تاكيد كرده بودند كه بنياد آلبرت انيشتين آموزش آشوبگران ايراني را نيز آغاز كرده است. لازم به ذكر است كه به سفارش اين موسسه كتاب پنجاه نكته اساسي در مبارزه مسالمت آميز كه به منظور آموزش انقلاب مخملي در صربستان به چاپ رسيده بود، براي كمك به آموزش آشوبگران ايراني، پس از بومي سازي، به فارسي ترجمه گرديد و بصورت گسترده توزيع شد و فيلم آموزشي آن نيز در اختيار سران اصلاح طلب قرار گرفت.

اسلاید 20: چرا نام آلبرت انيشتين؟!شايد بتوان مهمترين دليل انتخاب نام آلبرت انيشتين را براي بنياد جين شارپ اين باشد كه نام آلبرت انيشتين ، نامي شك‌ برانگيز نيست. نكته جالب اينكه اولين كتاب شارپ در رابطه با روش‌هاي گاندي با مقدمه‌اي شروع مي‌شود كه توسط آلبرت انيشتين امضا شده و اين در حالي است كه كتاب سال 1960 يعني پنج سال پس از مرگ اين دانشمند، نوشته شده است. بنابراين واضح است كه انيشتين چيزي براي شارپ ننوشته بود.

اسلاید 21: آشنايي با يكي از كتاب هاي آموزشي كودتاي مخملياين نظريه پرداز اصلي اين تفكر، آقاي جين شارپ (Gene Sharp)، دكتر فلسفه و استاد علوم سياسي چندين دانشگاه امريكا و عضو ارشد انديشكده آلبرت اينشتين مي باشد كه از اواسط قرن بيستم نظريه خود را تبيين و بسط داد و معروف ترين كتاب وي تحت عنوان «از ديكتاتوري تا دموكراسي From Dictatorship to Democracy ) است .اين كتاب كه خلاصه اي از مباني نظري و بيشتر با رويكردي عملي، آموزه هاي كودتاي نرم را بيان مي كند توسط موسسه آلبرت اينشتين به منظور استفاده «مبارزان راه دموكراسي» در رژيم هاي به زعم آنها ديكتاتوري، به زبان هاي مختلف از جمله فارسي ترجمه شده است.

اسلاید 22: آشنايي با يكي از كتاب هاي آموزشي كودتاي مخملياين كتاب حدود 70 صفحه و شامل 10 فصل و يك پيوست مي باشد كه عناوين فصل هاي آن به اين شرح است:فصل اول – مواجهه واقع بينانه با ديكتاتورها فصل دوم- خطرات مذاكره فصل سوم – قدرت از كجا مي آيد؟ فصل چهارم – ديكتاتوري ها ضعف هايي دارند فصل پنجم – بكارگيري قدرت فصل ششم – ضرورت برنامه ريزي استراتژيك فصل هفتم – برنامه ريزي استراتژي فصل هشتم – كاربرد مبارزه طلبي سياسي فصل نهم – فروپاشاندن ديكتاتور فصل دهم – زيربناي دموكراسي پايداردر پيوست همين كتاب، 198 اقدام عملي پيشنهادي براي سرنگوني يك ديكتاتور شماره گذاري شده است.

اسلاید 23: پيوست كتاب: روش هاي اقدام غير خشونت آميز روش هاي عدم همكاري اجتماعيروش هاي اعتراض و استدلال غير خشونت آميزروش هاي عدم همكاري اقتصادي (تحريم هاي اقتصادي)روش هاي عدم همكاري اقتصادي (اعتصاب)روش هاي عدم همكاري سياسيروش هاي تهاجم غير خشونت آميز

اسلاید 24: روش هاي اعتراض و استدلال غير خشونت آميز

اسلاید 25: اعلام بيانيه هاي رسميرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1سخنراني هاي عمومسخنراني هاي موسوي در خيابان هاسخنراني فائزه هاشمي در خيابان ها2نامه هاي اعلام مخالفت يا اعلام حمايتبيش از 10 شماره بيانيه هاي موسويبيانيه هاي پي‌درپي كروبيبيانيه‌هاي مختلف احزاب3بيانيه هاي سازما نها و موسساتبيانيه هاي سازما نها و موسسات4بيانيه هاي امضا شده گروهيبيانيه هاي گروهي به نام هنرمندان، خانواده هاي ...5اعلاميه هاي كيفرخواست (دادخواست)شكايت از روزنامه ها و خبرگزاري هاي اصولگرا

اسلاید 26: ايجاد ارتباط گسترده با مخاطبينرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1استفاده از شعارها، كاريكاتورها و نمادهاشعار يك يا حسين تا ميرحسين و ...”استفاده از شال، تي شرت، و مانتوي سبز2نامه هاي اعلام مخالفت يا اعلام حمايتتيراژ ميليوني از يك تصوير خاص موسوي در سراسر كشورپرچم سبز3جزوه ها، رساله هاي چاپي و كتا بهاچاپ گسترده جزوات انقلاب مخملي4روزنامه ها و مجلههاتحريك و خط دهي دهها روزنامه براي ايجاد اغتشاش5نوارهاي صوتي، راديو وتلويزيونپخش فيلم هاي آموزشي انقلاب مخملي6ديوار نويسي، آسمان نويسي (با هواپيما)، زمين نويسيديوارنويسي در سطح شهر

اسلاید 27: اقدامات گروهيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1اعزام هيات هاي نمايندگياعزام هيئت هاي نمايندگي حضور علما و مراجع2اعطاي جايزه هاي غيرواقعي و ظاهريجايزه صلح نوبل به شيرين عبادي و جوايز سينمايي به سينماي مخالف نظام 3انجام لابي هاي گروهيانجام رايزني ها توسط اصلاح طلبان موجود در دستگاه حاكميت4تشويق كارگران و كارمندان به اعتصاب و دست كشيدن ازكارتشويق اساتيد دانشگاه ها به اعتصاب تعطيلي امتحانات دانشگاه آزاد5انجام انتخابات غير واقعي و ظاهرينظرسنجي هاي دروغين و ساختگي

اسلاید 28: اقدامات گروهي نمادينرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1استفاده ازپرچمها و رنگهاي نمادينرنگ سبز با واژه موج سبز2پوشش هاي نمادينلباس هاي سبز رنگ3اجراي نماز و دعاتوسط هواداران موسوي در مقابل سازمان ملل4حمل اشياء نمادينعلامت دست ويكتوري در تظاهرات 25 خرداد5درآوردن لباس و لخت شدن به نشانه اعتراضدر ميدان هفت حوض و خيابان آزادي مشاهده شد6تخريب اموال شخصي (و نه عمومي)بالعكس انجام شده

اسلاید 29: اقدامات گروهي نمادينرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران7استفاده از نورهاي نمادينروشن كردن چراغ ماشين ها8نمايش تصاوير افراد و شخصيتهانمايش عكس خاتمي، مصدق و ...9استفاده از شكلكهاي نقاشي شده )افراد و شخصيت ها) به نشانه اعتراضتهيه كاريكاتور احمدي نژاد و شخصيت هاي سياسي انقلابي10استفاده از علامت ها و نامهاي جديدموج سبز – دروغ ممنوع11ايجاد صداهاي نمادينبوق ممتد حاميان موسوي در شهر تهرانالله اكبر شبانه 12اعلام نيازها و درخواستهاي عمومي نمادينتجمع و راه پيمائي ازميدان هفتم تير تا ميدان ولي عصر(عج)13انجام ادا و اطوار گستاخانه (براي جلب توجه)در 18 تير و تظاهرات اخير حاميان موسوي

اسلاید 30: اعمال فشار بر روي افرادرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1بازخواست از شخصيت ها و مامورانبازخواست از شوراي نگهبان، وزارت كشور، رهبري و ... توسط موسوي و حاميانش2تمسخر و اهانت به شخصيتهااهانت هاي بي شمار به رييس جمهور با عبارت هاي كوتوله، رمال، كف بين و ...3ملاقات و مذاكره با مسوولانديدار موسوي با مقام معظم رهبري دو روز پس از انتخاباتديدار با رئيس مجمع تشخيص مصلحت

اسلاید 31: اجراي تئاتر و موسيقيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1استفاده از ميان پرده هاي طنز و تمسخر آميزصدها كليپ هجو احمدي نژاد و شخصيت ها در اينترنت و بلوتوستهيه و توليد سي دي نود سياسي 2آواز خواني (سرود خواني)سرود يار دبستاني در تجمعات اصلاح طلبي و نمازجمعه

اسلاید 32: راهپيمايي و تظاهرات مردميرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1انجام تظاهرات همگانيتظاهرات هاي پي‌درپي در تهران و تلاش براي راه اندازي آنها در شهرستانها2راهپيمايي و تظاهرات مذهبياعلام مراسم و دسته هاي عزاداري روز پنجشنبه پس از انتخابات توسط اصلاح طلبان3تظاهرات خودروييتلاش براي راه اندازي آن توسط اصلاح طلبان

اسلاید 33: تشييع جنازهرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1انجام مراسم سوگواري سياسيسوگواري براي شهداي خيالي راه آزادي! در پنجشنبه پس از انتخابات

اسلاید 34: اجتماعات عموميرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران7اجتماعات اعتراضي يا حمايتياجتماعات قبل از انتخابات در ورزشگاه ها از جمله ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي8تظاهرات اعتراضياعتراض به نتايج انتخابات پس از انتخابات با راهپيمائي در خيابان هاي آزادي، ولي عصر و ونك9استفاده از تظاهرات غيرمستقيم با استفاده از رنگ ها، نمادها و اشكال متنوعمچ بند، سربند، نقاب سبز براي افراد و روبان سبز براي خودروها10آموزش هاي درون گروهي (به منظور افزايش آگاهي‌هاي سياسي اجتماعي)خانه هاي تيمي، گروههاي اينترنتي و محيط هاي اجتماعي مجازيآموزش كتابهاي درسي (مبارزه مسالمت آميز)

اسلاید 35: خودداري و انكاررديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1سكوتتجمع غير قانوني حاميان موسوي در ميدان هاي فردوسي، هفت تير، ولي عصر (عج) و امام خميني پس از انتخابات2انكار و نفي شخصيت هاي شناخته شدهتوهين به شخصيت هاي نظام در راهپيمايي ها3كنار گذاشتن افراد و شخصيت ها(ي سياسي اجتماعي)تلاش براي به انزوا كشاندن مخالفين اصلاح طلبان با جنجال آفريني و پخش شايعات

اسلاید 36: روش هاي عدم همكاري اجتماعي

اسلاید 37: عدم همكاري با روندهاي اجتماعي، رسوم و نهادهارديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1اعتصاب هاي دانشجوييبلوا و به تعطيلي كشاندن دانشگاه در ايام امتحانات به خصوص دانشگاه هاي آزاد

اسلاید 38: كناره گيري از نظام اجتماعيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1تحصنتلاش براي تحصن اساتيد در دانشگاه تهران و شريفتلاش براي تحصن در مسجد جمكران

اسلاید 39: روش هاي عدم همكاري اقتصادي (تحريم هاي اقتصادي)

اسلاید 40: اقدام از سوي مالكين و مديرانرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1از سوي تجار (اعتصاب سراسري)تلاش ناموفق براي به تعطيلي كشاندن بازار تهران

اسلاید 41: اقدام از سوي دولتهارديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1تهيه فهرست سياهبازرگانانتوسط امريكا و سازمان هاي بين المللي عليه دولت جمهوري اسلامي در سالهاي گذشته مخصوصاً دولت نهم2تحريمخريداران بين الملليتوسط امريكا و سازمان هاي بين المللي عليه دولت جمهوري اسلامي در سالهاي گذشته مخصوصاً دولت نهم3تحريم تجارت بين الملليتوسط امريكا و سازمان هاي بين المللي عليه دولت جمهوري اسلامي در سالهاي گذشته مخصوصاً دولت نهم

اسلاید 42: روش هاي عدم همكاري اقتصادي (اعتصاب)

اسلاید 43: اعتصاب هاي محدودرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1اعتصاب همراه با اعلام هدف ها و خواسته هاي خاصتلاش براي براه اندازي اعتصاب پس از ناموفق بودن تجمعات2تظاهر به بيماريپخش گسترده شايعه بيماري سعيد حجاريان در زندان

اسلاید 44: اعتصاب هاي چند صنعتی (چندبعدی)رديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1اعتصاب عمومی و سرتاسری سازمان یافتهعلیرغم تلاش موفق نبود

اسلاید 45: تركيب اعتصاب ها و تعطيلي هاي اقتصادي صنعتي عموميرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1تعطيل كردن موقت فعاليت هاياقتصاديتلاش براي كند كردن روند عادي بازار

اسلاید 46: روش هاي عدم همكاري سياسي

اسلاید 47: نفي مشروعيترديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1خودداری یا بازپس گیری بیعت سیاسی (با رهبران سیاسی جامعه)درخواست از میرحسین برای بازپس گیری رأی2انتشار متون چاپي و انجام سخنراني هايمبتني بر تشويق مقاومت (مردم در برابر حكومت)انتشار گسترده پيامها و بيانيه ها براي ادامه موج سبز

اسلاید 48: عدم همكاري شهروندان حكومترديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1جابجایی علائم و مکان نماهای شخصیکندن علائم راهنمایی و رانندگی در سعادت آباد2خودداري از قبول (و همكاري با) ماموران انتصابي (دولت)عدم همكاري آقاي موسوي با شوراي ويژه بازشماري آرا3خودداري از انحلال سازمان ها وموسسه هاي موجودخودداري آقاي موسوي و كروبي از انحلال كميته مركزي صيانت از آرا

اسلاید 49: گزينه هاي نوع اطاعت شهروندانرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1خودداري از شركت در يك تجمع يا اجلاس به منظور انشقاقخودداري از حضور موسوي و كروبي و نمايندگان آن ها در جلسه شوراي نگهبان2تحصن تلاش براي تحصن در دانشگاه ها3نافرماني مدني در برابر قوانين «غير مشروع»عدم تمكين موسوي به قانون اخذ مجوز تظاهرات و تجمعات از وزارت كشور و قانون نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات و نامشروع جلوه دادن آن

اسلاید 50: اقدام از سوي كارمندان دولترديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1خودداري گزينشي در مورد كمك به تحقق هدفهاي دولتيخودداري موسوي از كمك به آرام كردن فضاي ملتهب و خشونت بار جامعه2عدم همكاري قضاييعدم ارائه اسناد تخلف و تقلب ادعايي به شوراي نگهبان3تمرد و شورشايجاد اغتشاشات شبانه در مناطق مختلف تهران بخصوص مناطق شمال و شمال غربي

اسلاید 51: اقدامات دولت در سطح داخليرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1طفره رفتن و تاخيرهاي شبه قانونيطفره رفتن از ارائه اسناد و موارد تقلب ادعايي به شوراي نگهبان توسط موسوي

اسلاید 52: روش هاي تهاجم غير خشونت آميز

اسلاید 53: تهاجم روانيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1تحمل مصيبت و آزاد غيرخشونت آميز(نظير خود را به زنجير كشيدن، چسب بر دهان زدن، دوختن دهان و ...)چسباندن دهان و بستن دست در تظاهرات حاميان موسوي

اسلاید 54: تهاجم فيزيكيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1تحصن ايستادهتشكيل زنجيره انساني در خيابان ولي عصر (عج)2هجوم آوردن به سوي افراد و شخصيت هاتجمع در اطراف خودروي رئيس جمهور و شعار عليه او در دانشگاه شريف3خرد كردن اعصاب (با رو شهاي گوناگون(با بوق هاي ممتد شعارهای شبانه4اجراي دعا و نيايش براي تحقق اهدافالله اكبر شبانه5توليد صداهاي غير خشونت آميز (همچون سوت، هو كردن و ...)سوت، هو كردن در تجمعات غیر قانونی6كارشكني و اختلال غير خشونت آميز در روند جلسات گوناگون (سخنراني ها، پارلمان ها، ...) و از رسميت انداختن آ نهاهو كردن احمدي نژاد در دانشگاه اميركبير و آتش زدن عكس

اسلاید 55: تهاجم فيزيكيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران7كارشكني و اختلال غير خشونت آميز در روند جلسات گوناگون (سخنراني ها، پارلمان ها، ...) و از رسميت انداختن آ نهاهو كردن احمدي نژاد در دانشگاه اميركبير و آتش زدن عكس8اشغال غير خشونت آميز (مكان عمومي و دولتي، وازارتخانه ها، سفارتخانه ها و ...)تلاش براي جلوگيري از مراسم تحليف

اسلاید 56: تهاجم اجتماعيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1صحبت و اظهار نظر فعال در موردمسائل سياسي و اجتماعيفعال كردن صدها سايت و وبلاگ سياسي خلق الساعهگپ و گفت های سیاسی در اماکن عمومی2ايجاد سيستم هاي ارتباطي جايگزين (اينترنت، پيامك، ايميل و ...)راه اندازي شبكه ايميل، پيامك ايرانسل، فيس بوك، تويتر و ...

اسلاید 57: تهاجم اقتصاديرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1ايجاد را هبندان در خيابان و جاده هابه وفور توسط حاميان موسوي2جعل و تقلب با انگيزه هاي سياسيانتشار آمارهاي غلط و دروغين3دامپينگ (خريد يك كالا به منظور ناياب شدن نمايشي آن)تبديل قيمت روزنامه اعتماد ملي از 50 تومان به 500 تومان و كاهش تيراژ به منظور ناياب شدن و متهم كردن دولت به قطع يارانه كاغذ

اسلاید 58: تهاجم سياسيرديفاقدامات پيشنهادي جين شارپكپي برداري در ايران1افشاء هويت ماموران و سازمان هاي مخفي (اطلاعاتي)راه اندازي سايت هاي مختلف براي معرفي نيروهاي امنيتي2ايجاد حاكميت دوگانه و دولت موازيراه اندازي كميته صيانت آرا موازي با شوراي نگهباندرخواست حکمیت و تشکیل کمیته حقیقت یاب

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید