علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

عملیات حرارتی سطحی کربن دهی

co2-3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 41 اسلاید به کمک عملیات حرارتی سطحی( کربوره کردن )،کربن سطح فولاد کم کربن( در حدود 0.2درصد )را افزایش می‎دهیم. این عمل با قرار دادن فولاد در یک اتمسفر مناسب کربن‎زا در دمایی در ناحیه تک فازی آستنیت انجام می‎گیرد
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
797 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عملیات حرارتی سطحی کربن دهی”

عملیات حرارتی سطحی کربن دهی

اسلاید 1: به نام خدا عملیات حرارتی سطحی کربن دهی

اسلاید 2: مقدمهبه کمک عملیات حرارتی سطحی( کربوره کردن )،کربن سطح فولاد کم کربن( در حدود 0.2درصد )را افزایش می‎دهیم. این عمل با قرار دادن فولاد در یک اتمسفر مناسب کربن‎زا در دمایی در ناحیه تک فازی آستنیت انجام می‎گیرد.کربن آزاد شده از محیط توسط سطح فولاد ابتدا جذب سطحی شده وسپس در اثر شیب غلظتی به وجود آمده به داخل آن نفوذ می‎کند.

اسلاید 3: تئوری کربن‎دهیروش های کربوره کردن 1-کربوره جامد در این روش قطعات در داخل بک جعبه فولادی قرار داده شده و هوا وکربن به علاوه عامل انرژی زا  در کنار قطعات قرار می گیرد و سپس جعبه توسط آزبست از بیرون ایزوله می شود سپس جعبه را در کوره قرار داده و به منطقه آستنیت برده تا عملیات کربوره اتفاق بیفتد ،عامل کربن ده شامل کک و عامل کربن زا نظیر ذغال و حدود 6 تا 20 درصد مواد انرژی زا ( یکی از نمک های کربنات مانند کربنات سدیم ،کربنات باریم یا کربنات پتاسیم) در این فرآیند استفاده می شود در ابتدای کار اکسیژن حبس شده در جعبه با زغال ترکیب شده و co2 تولید می کند سپس co2  در دمای بالاتر با ذغال ترکیب شده و گاز co  تولید می کند.

اسلاید 4:

اسلاید 5: عامل اصلی کربن دهی، اتمسفر گازی شامل Co است.واکنش‎هایی که تولید CO وC می‎کنند:2CO CO2 +C( atomic )واکنش (1) C( atomic ) واکنش (2) نفوذ به داخل آستنیت جذب سطحیپارامتر های کنترل کننده میزان کربن جذب شده در آستنیت :1)واکنش بین اجزائ تشکیل دهنده محیط (مونوکسید کربن و دی اکسید کربن)(واکنش1) 2) سرعت نفوذ کربن از سطح فولاد به داخل آستنیت (واکنش 2)

اسلاید 6: ترکیب مخلوط مواد کربن ده جامد( درصد وزنی )

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید