پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

عمل جراحی ترمیم پرده گوش

amal_jarahi_tarmim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عمل جراحی ترمیم پرده گوش”

عمل جراحی ترمیم پرده گوش

اسلاید 1: عمل جراحی ترمیم پرده گوش (تمپانوپلاستی)تهیه کننده:مهرماه 1398

اسلاید 2: مقدمه: پرده گوش در انتهای کانال گوش قرار دارد و گوش میانی را از گوش خارجی جدا می کند. پرده گوش به دلایل متعددی ممکن است آسیب ببیند و پاره شود. آسیب پرده گوش، عوارض متعددی از جمله کم شنوایی، سرگیجه، عفونت گوش میانی و ترشحاتی از گوش میانی را به دنبال دارد.طی عمل جراحی تیمپانوپالستی (tympanoplasty) پرده گوش یا استخوانچه های کوچک گوش میانی که آسیب دیده اند، ترمیم می شوند.

اسلاید 3: روش های انجام تمپانوپلاستی یا عمل ترمیم پرده گوش: برای انجام این عمل، فردی را که پرده گوش او آسیب دیده است، وارد اتاق عمل می کنند و او را تحت بیحسی موضعی و یا بیهوشی کامل (بسته به تشخیص پزشک متخصص و یا شرایط بیمار) قرار می دهند.

اسلاید 4: روش های انجام تمپانوپلاستی یا عمل ترمیم پرده گوش: برای انجام این عمل، فردی را که پرده گوش او آسیب دیده است، وارد اتاق عمل می کنند و او را تحت بیحسی موضعی و یا بیهوشی کامل (بسته به تشخیص پزشک متخصص و یا شرایط بیمار) قرار می دهند. پزشک متخصص برای دسترسی به پارگی پرده گوش، برشی را در داخل کانال گوش ایجاد می کند.اگر جراح نتواند به این روش به سوراخ ایجاد شده در پرده گوش دسترسی پیدا کند، برش کوچکی در پشت گوش فرد ایجاد می کند و بافت مشخصی را از آن برمی دارد و بر روی پارگی پرده، پیوند می زند.اگر جای زخم روی بافت باقی بماند، پزشک متخصص قبل از ترمیم پرده گوش، آن را با لیزر از بین می برد و از بخیه برای ترمیم برش استفاده می کند.

اسلاید 5: مالحظات بعد از عمل تمپانوپلاستی : بعد از انجام عمل تمپانوپلاستی، فرد ممکن است برای مدت چند روز ترشحاتی از گوش داشته باشد و خونریزی خفیفی را از مجرای گوش خود تجربه کند. این موارد طبیعی است و جای نگرانی ندارد. علاوه بر آن ممکن است احساس درد در ناحیه گوش و مجرای گوش داشته باشد، ولی این علایم طی مدت چند روز برطرف می شوند.

اسلاید 6: هشدارهای مهم بعد از عمل تمپانوپلاستی : فردی که تحت عمل تمپانوپلاستی قرار گرفته است، باید برای چند هفته، مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی را در نظر بگیرد و به پزشک خود مراجعه کند.اگر پزشک او اجازه داد به حمام برود و برای حمام کردن، نکات ضروری و لازم را از پزشک سوال کند.به دلیل رفتن آب در گوش در طی حمام کردن، این گونه افراد باید قبل از حمام، پنبه ای را گرد کرده و آن را با وازلین چرب کنند و بر روی مجرای گوش خود طوری قرار دهند که از ورود هر گونه آب و مواد دیگر به داخل گوش جلوگیری شود. در صورتی که آب وارد گوش فرد شود، به احتمال بسیار زیاد عفونت گوش ایجاد می شود. سعی کنید حتما ناحیه عمل شده را تمیز نگه دارید.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید