amal_jarahi_kiseh_safra

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عمل جراحی کیسه صفرا”

عمل جراحی کیسه صفرا

اسلاید 1: عمل جراحی کیسه صفرابنام خدا

اسلاید 2: جراحی لاپاراسکوپی:جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا یک جراحی مهاجم است که در آن، با استفاده از برش‌های کوچک و ابزارهای تخصصی کیسه صفرا بیمار را حذف می‌کنند.کیسه صفرا، صفرا را ذخیره می‌کند که مایع تولید شده در کبد است. کیسه صفرا، صفرا را به روده کوچک آزاد می‌کند تا به تجزیه و جذب چربی‌های خورده شده کمک کند. هضم عادی مواد غذایی بدون کیسه صفرا امکان پذیر است. حذف کیسه صفرا در صورتی که ملتهب یا دچار بیماری شود، یک گزینه درمانی است.

اسلاید 3: کیسه صفرا و عملکرد آن :کیسه صفرا برای بقای انسان به طور کامل ضروری نیست. کیسه صفرا یک عضو از سیستم صفراوی انسان است که در تولید، نگهداری و انتقال صفرا نقش دارد. صفرا یک مایع قهوه‌ای مایل به زرد است که توسط کبد تولید می‌شود و برای تخریب و هضم غذاهای چرب در روده کوچک استفاده می‌شود. کیسه صفرا در زیر لوب چهارم کبد و چسبیده به آن در طرف راست و بالای شکم قرار گرفته است.یک لوله باریک به نام مجرای سیستیک، کیسه صفرا را به مجرای اصلی کبد وصل می‌کند. صفرا که در کبد ساخته شده و در هضم غذا نقش مهمی به عهده دارد توسط مجرای اصلی صفرا یا کلدوک، وارد قسمت اول روده باریک می‌شود. کیسه صفرا یک مخزن ذخیره برای صفرا نیست. صفرا مرتباً در کبد ساخته می‌شود. پس از خوردن غذا، کیسه صفرا منقبض شده و صفرا را در داخل روده تخلیه می‌کند.

اسلاید 4: ادامه:این انقباض در اثر تحریک هورمونی توسط هورمون کله سیستوکینین انجام می‌شود. ترکیب اصلی صفرا را کلسترول، بیلی روبین و نمک های صفراوی تشکیل می‌دهند. تعدادی از مشکلات و بیماری‌ها وجود دارد که می‌تواند بر کیسه صفرا تأثیر بگذارد.

اسلاید 5: جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا :جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا شایع‌ترین نوع عمل جراحی حذف کیسه صفرا است. این عمل به طور رسمی به عنوان کولسیستکتومی لاپاروسکوپی شناخته می‌شود. جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا (کولسیستکتومی) کیسه صفرا و سنگ‌های صفراوی را از طریق چندین برش کوچک (شکاف) در شکم دفع می‌کند. عمل جراحی کیسه صفرا به ‌طور کلی به دو روش باز و جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا انجام می‌شود.در روش باز با برش پوستی معمولاً زیر دنده‌ها در سمت راست، کیسه صفرا و سنگ‌ها خارج می‌شود. در روش جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا، چند سوراخ کوچک حدود یک تا ۱.۵ سانتی‌متری در پوست شکم ایجاد شده و عمل جراحی از این طریق انجام می‌شود. عمل جراحی کیسه صفرا خصوصاً در بین خانم‌ها بسیار شایع است. با انجام این عمل جراحی علاوه بر از بین بردن درد از بروز عوارض ذکر شده و همچنین سرطان کیسه صفرا جلوگیری می‌شود. برای این جراحی که معمولاً ۲ ساعت یا کمتر طول می‌کشد، نیاز به بیهوشی عمومی دارید.

اسلاید 6: چرا لاپاروسکوپی کیسه صفرا انجام می‌شود :دلیل اصلی از بین بردن کیسه صفرا، وجود سنگ‌های صفراوی cholelithiasis و عوارض ناشی از آن است. سنگ‌های صفراوی در داخل کیسه صفرا از مواد موجود در صفرا تشکیل می‌شوند. آنها می‌توانند به اندازه یک دانه شن یا یک توپ گلف کوچک باشند. اگر علائم زیر را دارید، ممکن است به این نوع جراحی نیاز داشته باشید:دیسکینزی صفراوی که وقتی که کیسه صفرا به علت نقص به درستی تخلیه نمی‌شود، اتفاق می‌افتد.زمانی که سنگ‌های صفراوی به مجرای صفراوی مشترک منتقل می‌شوند و به طور بالقوه باعث انسداد می‌شود که از تخلیه کیسه صفرا و بقیه درخت صفراوی جلوگیری می‌کندکولسیستیت که التهاب کیسه صفرا استپانکراتیت که التهاب لوزالمعده و مربوط به سنگ‌های صفراوی است

اسلاید 7: ادامه:جراحی لاپاروسکوپی کیسه صفرا به‌خاطر کوچک‌تر بودن محل جراحی، برای عمل این عضور پیشنهاد می‌شود. برش‌های کوچک‌تر خطر ابتلا به عفونت، خونریزی و زمان بهبود را کاهش می‌دهد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید