کسب و کار مدیریت و رهبری

عکسهای هوایی و تصاویر ماهواره ای و کاربرد آنها در مطالعات شهری .ppt

aks-hai-havayi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عکسهای هوایی و تصاویر ماهواره ای و کاربرد آنها در مطالعات شهری .ppt”

عکسهای هوایی و تصاویر ماهواره ای و کاربرد آنها در مطالعات شهری .ppt

اسلاید 1: عکسهای هوایی و تصاویر ماهواره ای و کاربرد آنها در مطالعات شهری بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تفسیر عکسهای هواییمنظور از تفسیر عکسهای هوایی کاربرد شیوه های است که توسط آن ، پدیده های مختلف ، حدود و طبیعت آنها بر روی عکس تعیین شده و بالاخره رابطه آنها با محیط زیست مورد بررسی قرار گیرد.تعیین شیوه های خاص برای تفسیر کاری است بس دشوار زیرا هر مفسری با توجه به شناخت و معرفتهای قبلی خود به اشیاء و پدیده ها و تجزیه و تحلیل آنها عمل می نماید. لذا شیوه های بسیار کلی ، در خصوص تفسیر عکسها قابل ارائه است.تفسیر کلی عکس شامل مشاهده پدیده ها و ویژگیهای قابل رویت بر روی عکس هوایی است.

اسلاید 3: تفسیر عکسهای هواییموارد زیر در عمل تفسیر دارای تاثیر مستقیم و قطعی هستند:1- حساسیت فیلم2-عکس برداری، ظهور و چاپ عکس بطورصحیح 3-فصل سال4-ساعت عکس برداری5-اثرات اتمسفر6-مقیاس تصویر7-قدرت دید و درک تشخیص مفسر8-ابزار و تکنیک تفسیر9- ...

اسلاید 4: تفسیر عکسهای هوایی یک مفسر با تجربه بایستی اطلاعات زیادی در ذهن خود داشته باشد تا با توجه به جمیع جهات اظهار نظر دقیق کند. لازم است مفسر اطلاعات عمومی در برنامه ریزی شهری ،منطقه ای ، جغرافیا ، زمین شناسی ، جنگلبانی، مهندسی و سایر رشته های مربوط به طبیعت و اطلاعات فرهنگی منطقه را داشته باشد. در بعضی شرایط خاص و با توجه به عوارض جانبی حتی ممکن است مفسر به آنچه روی عکس نمی بیند پی ببرد ، مانند خطوط نفت و گاز زیر خاک یا فرودگاههای مستترشده. اگر چنانچه پوششهای مکرری در تاریخهای گوناگون از منطقه باشد، کمک بیشتری به بالا بردن دقت یافته ها و راحتی کار مفسر می نماید.

اسلاید 5: عوامل شناسایی عوارض در تفسیر عکسهای هواییمراحل کشف ، شناسایی عوارض و سپس قضاوت و اتخاذ تصمیم نهایی می تواند علم وهنر تفسیر را تشکیل دهند.برای شناسایی یک عارضه معین ، باید از نشانه ها و معیارها استفاده کرد. به عبارت دیگر ، هر عارضه ای با توجه به ویژگی خاص خود ، از دیگران شناخته می شود. بطور مثال مسجد از کلیسا از روی شکل آنها ، باغ از جنگل از روی آرایش مکانی آنها و یا قسمت قدیمی شهر از جدید آن، از روی آرایش خیابانها و پوشش گیاهی و ... شناخته می شود.برف روی کوهستان را براساس آرایش ظاهری آن می توان از ابر جدا کرد، در صورتی که از نظر رنگ زمینه هر دو سفید بنظر می رسند.برف از زمینهای شوره زار بر اساس موقعیت آنها تشخیص داده می شود. زمینهای شوره زار در منطقه هموار و پوشش برف بر بالای کوهستان دیده می شود.لذا کلیه عواملی که در شناسایی عوارض بکار می روند باید مد نظر و توجه قرار داد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید