هنر عکاسی و گرافیک

عکس های مشهور جهان

akshaye_mashhur

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عکس های مشهور جهان”

عکس های مشهور جهان

اسلاید 1: عکس‌های مشهور جهانhoseynashrafi@gmail.com

اسلاید 2: 1827 فرانسه- اصطبل و کبوترخانه : این تصویر مبهم یکی از نخستین عکس‌های گرفته شده به وسیله آدمی است. مخترع فرانسوی به نام نيسه‌فور نيپس  Nicéphore Niépce و برادرش کلود از سال 1793 ، روی روش‌های مختلف عکسبرداری کار می‌کردند. آنها چون مواد حساس به نور مناسب نداشتند ، مجبور بودند زمان نوردهی را بسیار طولانی کنند. به عکس‌های اولیه آنها را هلیوگرام می‌گفتند و زمان نوردهی این عکس‌ها ، 8 ساعت بود. این عکس گرچه نخستین عکس گرفته شده نیست ولی قدیمی‌ترین عکس به جامانده از این مخترع فرانسوی است:

اسلاید 3: 1855 - جنگ کريمه : راجر فنتون Roger Fenton را می‌توان یکی از نخستین عکاسان جنگ دانست. او در سال 1855 با دشواتری فراوان و در حالی که با بیماری وبا مبارزه می‌کرد و درد دنده های شکسته را تحمل می‌کرد ، وسایل عکس‌برداری را بر پشت اسب‌ها به مناطق جنگی کریمه برد و 350 عکس از این جنگ گرفت. ولی نه ملکه انگلیس و نه دیگر پشتیبانان مالی وی حاضر نشدند عکس‌های وی را از اجساد و تآثیرات مخرب جنگ را ببینند:

اسلاید 4: 1896 - نخستين عکس اشعه ايکس گرفته شده از انسان: این عکس تصویری است از دست و حلقه ازدواج ويلهلم کنراد رونتگن شخصی که نخستین بار متوجه شد با اشعه ایکش ،می‌توان داخل بدن را مرئ‍‍‍ی كرد

اسلاید 5: 17 دسامبر 1903 : اورویل و ویلبر رایت دو مکانیک دوچرخه ، برای اولین بار در آمريكا پرواز کردند. گرچه پرواز اول فقط 12 ثانیه طول کشید ولی آغازی شد برای تحولی جدی:

اسلاید 6: 1910 –انگلستان : لوئيس هاينه Lewis Hine با عکس‌هایش همان کاری را انجام داد که چارلز دیکنر با رمان‌هایش. هاینه با سفر به مناطق مخالف کشور عکس‌هایی از زندگی دشوار کارگران کودک گرفت. در این عکس گروهی از کارگران کودک دیده می‌شوند که کارشان جدا کردن زغال‌سنگ از خرده سنگ‌ها است:

اسلاید 7: 25 مارس سال 1911 : صاحبان یکی از کمپانی‌های تولید لباس زنانه در نیویورک همیشه درهای واحدهای تولیدی‌اش را قفل می‌کرد تا مطمئن شوند زنان جوان مهاجر محل کار را ترک نمی‌کنند و چیزی نمی‌دزدند. وقتی در طبقه هشتم این کارخانه آتش‌سوزی به راه افتاد ، در عرض تنها 30 دقیقه ، 146 کارگر مردند. بسیاری از کارگران خود را از بالا به پایین پرت کردند. این حادثه باعث شد توجه بیشتری به امنیت واحدهای تولیدی شود:

اسلاید 8: 1923 : کمال آتاتورک بنيانگزار تركيه نوين: او كه شيفته فرهنگ غرب بود حجاب را براي زنان عثماني منسوخ و براي اولين بار با همسرش كه بدون چادر در ملاعام ظاهر شده بود عكس گرفت. كاري كه دقيقاً چند سال بعد الگوي رضا شاه در مبارزه با چادر در ايران شد.

اسلاید 9: 21 ژانويه 1924 : مرگ لنين: رهبر انقلاب بلشويكي روسيه و بنيانگزار حكومت شوراها پس از مرگش موميايي و جسد او به موزه اي در مسكو منتقل شد.

اسلاید 10: 6 اکتبر 1927 : نخستين فيلم ناطق جهان The Jazz Singer توليد و به دوران درخشان سينماي صامت پايان داد.

اسلاید 11: 1928 : الکساندر فلمنيگ کاشف پنی‌سيلين (نخستين آنتی‌بيوتيک) در حال كشت دارويي كه انقلابي در پزشكي قرن بيستم ايجاد كرد.

اسلاید 12: 12 مارس 1930 : آغاز راهپیمایی 240 مایلی گاندی برای براندازی استعمارانگلستان . او در مبارزه با سلطه انگليس بر كشورش روش مبارزه منفي را برگزيد و پيروز شد.

اسلاید 13: 1930 آمريكا واعدام سياهان به وسيله سفيدان : این عکس در سال 1930 گرفته شده است و صحنه اعدام غیرقانونی دو سیاه متهم به جنایت را که اصطلاحا «لينچ» نامیده می‌شد ، نشان می‌دهد. این دو نفر به وسیله انبوهی از مردم از زندان ایالتی به صورت غیرقانونی و به زور بیرون آورده شدند و بعد از شکنجه به دار آویخته شدند. چهره‌های بی‌تناسب شاد مردم ، منقلب‌کننده است:

اسلاید 14: 29 سپتامبر 1932 ، طبقه 69 آسمانخراش در حال ساخت GE Building در منهتن نيويورک - پس از ركود بيسابقه اوايل دهه 1930 در آمريكا كارگاههاي ساختماني تعطيل و كارگران بيكار شده در حال استراحت و مطالعه اخبار روز مي باشند.

اسلاید 15: 9 آگوست 1936، برلين: جسی اوونز در ورزشگاهی که هیتلر در آن حضور دارد ، برنده دوی 100 متر المپیک می‌شود. جسي اوونز سياه پوست در آن سال 4 مدال طلاي خود را از چنگ ورزشكاران آلماني كه به اعتقاد هيتلر نژاد برتر بودند در آورد . در آن روز هيتلر از شدت خشم استاديوم را ترك كرد.

اسلاید 16: 3 مارس 1938 : نخستين چاه نفت عربستان سعودی: كشور باديه نشين عربستان كه جزء فقير ترين كشورهاي جهان به حساب مي آمد پس از اكتشاف نفت به ثروت هنگفتي رسيد.

اسلاید 17: سپتامبر 1939 : رژه سربازان آلمان نازي  در حضور پيشوا در  لهستان: سربازان آلماني در مدت يك روز لهستان را به اشغال خود در آوردند و آتش جنگ جهاني دوم را شعله ور ساختند.

اسلاید 18: 7 دسامبر 1941 : حمله به پرل هاربر: خلبانان نيروي هوايي امپراتوري  ژاپن با حمله اي برق آسا به ناوگان دريايي آمريكا در پرل هابر (اقيانوس آرام) يورش بردند و علناً باعث ورود آمريكا به جنگ جهاني دوم شدند.

اسلاید 19: 1941 - پرتره وينستون چرچيل : این عکس به وسیه یک عکاس کانادایی هنگامی که چرچیل به اتاوا رفته بود ، گرفته شد. این پرتره یکی از مشهورترین پرتره‌های جهان است و گفته می‌شود پرتیراژترین پرتره دنیاست. علاوه بر این ، از این عکس به عنوان روي جلد مجله تایم هم استفاده شد:

اسلاید 20: 1941 - پرتره آن فرانک : هولوکاست قربانیان زیادی گرفت ، ولی این کلمات «آن  فرانک» ، یک نوجوان 14 ساله يهودي، در قالب خاطرات روزانه‌اش بود که به این واقعه چهره و رنگ و لعاب ویژه‌ای داد. وی مدتها در آمستردام همراه خانواده‌اش ، در یک اتاقک زیرشیروانی پنهان شده بود ، ولی در سال 1944 ، محل اختفای آن و خانواده‌اش پیدا شد و همگی دستگیر شدند. آن و خواهرش تنها چند ماه قبل از آزادی اردوگاه اسرا ، به علت ابتلا به تیفوس فوت کردند. در این پرتره وی با چشمان درشتش به آینده‌ای خیره شده که هیچگاه برایش رخ ننمود:

اسلاید 21: 1943 سواحل نرماندي فرانسه : وقتی عکس زیر در یک مجله آمریکایی ، جسد سه سرباز کشته شده را به تصویر کشید این سؤال مطرح شد که این سه سرباز در یک ساحل بیگانه چه می‌کردند و برای چه کشته شدند:

اسلاید 22: 1944 - ساحل اماها ، فرانسه: نيروهاي آمريكايي در حال پياده شدن در ساحل فرانسه تحت اشغال. در اين روز آمريكاييان تلفات سنگيني دادند ولي با پيروزي نهايي روند سقوط آلمان هيتلري و آزادي فرانسه را تسريع بخشيدند.

اسلاید 23: 1945  ژاپن ، برافراشتن پرچم آمريكا در آيوو جيما : این عکس در تاریخ 23 فوریه سال 1945 گرفته شده است. شاید قبل از دوگانه کلينت ايستوود به درستی با این عکس آشنا نبودیم. ولی «پرچم پدران ما» و نسخه ژاپنی این فیلم «نامه هايی از آيوو جيما» کاملا ما را با این عکس آشنا کرد:

اسلاید 24: 1945  آلمان- وقتی کمپ Buchenwald به تصرف نیروهای متفقین درآمد ، فرمانده نیروهایی آمریکایی از دیدن جسدهای بی‌شمار این کمپ ، آنچنان منقلب شد که دستور داد شهروندان آلمانی را به این کمپ بیاورند تا به چشم خود ببینند که نیروهای میهنشان چه اعمالی انجام داده‌اند:

اسلاید 25: 1945 – هيروشيما: سه هفته بعد از انفجار بمب اتمی : آمریکایی‌ها و هر کس دیگری در جهان خبر واقعه را شنیدند و فهمیدند که بمبی قوی هیروشیما را نابود کرده است. ولی تاوقتی که سه هفته بعد عکس‌های هوایی از شهر ویران‌شده گرفته نشد ، هیچ کس تصور درستی از میزان تخریب نداشت:

اسلاید 26: 1945 - هيروشيما بعد از انفجار بمب اتمی : سرباز ژاپنی در محلی که قبلا سربازخانه در آنجا برپا بوده ، قدم می‌زند:

اسلاید 27: 1952 تهران : دکتر محمد مصدق در بيرون ساختمان مجلس: دكتر مصدق براي هزاران هواداري كه در تيرماه 1331 به طرفداري از او به خيابانها ريختند و باعث بازگشت او به قدرت شدند،سخنراني مي كند. همين مردم يك سال بعد (مرداد 1332) پس از كودتاي 28 مرداد در طرفداري از شاه به خيابانها ريختند!!

اسلاید 28: اول اکتبر 1949 : مائو تولد جمهوری کمونيستی چين را اعلام می‌کند: ظهور يك ابرقدرت كمونيست ديگر در آسيا

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید