مهارت‌های شخصی

غدد فوق کلیوی – بخش مرکزی – هشتم

oloome_hashtom_ghodade_foghe-kolyavi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۸ اسلاید توضیحات بخش غدۀ فوق کلیوی کتاب علوم سال هشتم. مطمئنم که خیلی به دردتون میخوره و میتونین در مدرسه تون هم ارائه بدین. نظر و لایک فراموش نشه...
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1725 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “غدد فوق کلیوی – بخش مرکزی – هشتم”

غدد فوق کلیوی – بخش مرکزی – هشتم

اسلاید 1: غدد فوق کلیوی یا غدّه‌های آدرنال (Adrenal) یک جفت غدّۀ درون‌ریز هستند که هر کدام بر روی کلیه ها قرار دارند و وزن هر غدّه حدود ۵ گرم است.غُدد فوق کلیویبخش قشری( (Cortex بخش مرکزی( (Medullaهرکدام از این دو بخش هورمون های جداگانه‌ای ترشح می‌کنند.

اسلاید 2: بخش مرکزی  این بخش هیچ ارتباطی به بخش قشری ندارد.  بخش مرکزی، دو هورمون اپی نفرین و نور اپی نفرین را ترشح می کند که قبلاً با نام های آدرنالین و نور آدرنالین شناخته می شدند. 

اسلاید 3: بطور کلی آدرنالین همگام با تحریک اعصاب سمپاتیک ترشح می‌شود و موجب فراهم آوردن نوعی حالت آماده باش برای بدن است تا شخص بتواند در مقابل پیشامد نابهنگام یا فوق العاده ، آمادگی قبلی داشته باشد (مانند موارد ستیز ، فرار یا ...). در چنین حالاتی ترشح آدرنالین موجب می‌شود که فعالیت قلب و فشار خون زیادتر شود و خون رسانی افزایش یابد. آدرنالین بخصوص موجب باز شدن رگ های عضلات شده و خون رسانی را به این اعضا که تحریک بدن را موجب می‌شود، افزایش می‌دهد. از سوی دیگر عمل آدرنالین بر جگر باعث می‌شود که گلوکز خون بالا برود و انر‍ژی مورد نیاز برای ماهیچه‌ها و اعصاب تامین شود.آدرنالین(Adrenaline)اپی نفرین(Epinephrine)یا

اسلاید 4: یک نکتۀ مهم:بیماری های غدد فوق کلـیویدو تا هستند:

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید