فارسی هشتم درس ۱۳
اسلاید 1: فرآیند تدریس درس سیزدهمفارسی دوم متوسّطه دوره اوّل
اسلاید 2:
اسلاید 3: فرایندتدریس درس سیزدهیاد حسین (ع)اهداف درسآزمون ماهانهایجاد انگیزهروش تدریسنکات کلیدی درسدانش ادبیارزشیابی تکوینیارائه تکلیف
اسلاید 4: آزمون ماهانه ( فردی)1- معنی واژه ها را با توجّه به مصراع ها و جمله ها بنویسید.( 1/5 نمره) الف) باد خشم و باد شهوت باد آز . ( ................. ) ب) صبح صادق قدرت کاذب شکست ( ................. ) پ) درمی چند در آستین داشت و در عقیدتش خلل بود. ( ................. ) ( ................. ) ت) باطن هر ایرانی همواره ریشه در دو سرچشمه زایا دارد . ( .................... ) ( ................. )2- مولّف « روح الارواح » و موضوع آن را بنویسید. ( 1 نمره)
اسلاید 5: 3- مفهوم مصراع های زیر را بنویسید. ( 1 نمره) - « شیر حق را دان منزه از دغل » - « کرد او اندر غزایش کاهلی » 4- بیت زیر بر چه موضوعی اشاره دارد ( 1 نمره) « فعل من بر دین من باشد گوا »5- نخستین عامل پیوند رهبری و ملت چه بود؟ (5/ نمره )6- کلید شناخت هر ملّتی چیست؟ ( 5/ نمره) 7- در جمله زیر گروه های اسمی و هسته ها را تشخیص دهید. ( 1 نمره ) کتاب مثنوی معنوی یک اثر ارزشمند عرفانی است .
اسلاید 6: 8- در گروه های اسمی زیر نوع وابسته های پیشین را بنویسید. ( 1 نمره) عجب جایگاه مرتفعی! این دومین مقاله من کدام درخت باغ؟9- با یک مثال « کنایه » را تعریف کنید. ( 1 نمره)10- مطابق الگو ترکیب کنید. (1 نمره) ( آهو ، زیبا( ← ( موصوف –ِ صفت ( ← .................. ( فرمانده ، لشکر) ← ( مضاف –ِ مضاف الیه ( ← ..................11- برای هر واژه دو هم خانواده بنویسید ( 1/5نمره) مأمور اخلاص دانا
اسلاید 7: اهداف آموزشیآشنایی با لحن سوگوارانهآشنایی با « زبان و بیان نوحه سید الشّهدا »آشنایی با نمونه نظم معاصر تقویت حس شقت نسبت به آل علی (ع) آشنایی با ویژگی فعل و کاربرد آهاآشنایی انواع نثر
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.