تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۹ اسلاید

alrza

صفحه 1:
فارسی دوم متوسطه دوره اول فرآیند تدریس درس سيزدهم

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
آزمون ماهانه ( فردى) 1 ‎el‏ ا ا اا ب) طیح ضادق ‎eee ey‏ لد ب ‏0 ال در اا عد ن خلل بود ‎ ‏تتا) باطن هر یزان 0 ل سرجشمة زانا,دارد ‎

صفحه 5:
ا ا 0 ‎g‏ ا ل كت لكت ‏۵- نخستتین عامل پیوندثرهیری و قلیث ,چه بود؟ (هانره» ‏+2 كليك تست هرا مل ان 0 ‎EAD Ite ge ee tay ec eer Se] ‏۷-در جله,زیر گروه‌های اسمی"‎ ‎

صفحه 6:
7 ‏ان‎ eta (COO eg arty pr ene cee game gs (p02 ee oe eee tt eae Se ede ‏اراد‎

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
درس (۱ شیرحق شد چنان از نف دلکام سخنور نشنه ۰ که ردیف سخنش, آمده یک سر‌تشنه ‎ple‏ حرارت سقف دهان مجاز زبان و دل معنی ثیت؛ چنان از حرارت و گرمی دل(وجود)دهان شاعر تشنه شد كه | تمام ردیف شعرش را (تشنه) آورد. ( در بیت آرایه تضاد و تکرار و مراعات نظیر است) ‏خف كرديد هم اردود دل وديدة دوات خامه با سوز رقم کرد به دفتر تشنه ‏استعاره از آه قلم ‎ ‎ ‎ ‎ ‏معنى ديت: دوات هم به خاطر آه و اشک بسیار خشک شد و قلم با سوز دل واژه تشنه را نوشت. ( در بیت آرایه استعاره تشخیص و مراعات نظیر است) ‏دوات خشک گردید خامه تشنه را رقم ‎EY‏ ‏| 1 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
آه و افسوس از آن روز که در دشت بلا ‎mar ee ool ee‏ معنى ديت: افسوس و حسرت كه امام حسين(ع) در روز عاشورا در سرزمين براز ونج و بلا(كربلا) بدون لشكر و كمكى تشنه كام بود. باب خشی و دل سوخته ودیده نز غرقه بحربلا بود در آن بر تشنه استعاره از آه قلم معنی بیت؛ آن‌امام تشنه لب با لب تشنه و دل پراز درد وچشمان گریان در آن بیابان گرفتار بلاهای بسیاری بود. بحر بلا(تشیه) ت بروبحر(جناس) و مراغات نظیر خشک و قر( تضاد) |

صفحه 12:
هم چو ماهی که فتد ز آب برون؛ آل نبی . می تپیدی دلشان»سوخته در بر تشنه سینه معنی بیت: قلب خاندان پیامبر(ص)مانند ماهی که بر اثر تشنگی و بى آبی بیرون از آب بی قرار باشد » (قلب) در سینه » تشنه بی قرار بود. تنبیه مراعات نظیر آل احمد همه عطشان ز يرزك و کوچک ...نس چیدر همه از اکبر و اصفرتشنه تشنه شیر استعاره از حضرت علی (ع) معنى بيت: تمام خاندان پیامبر(ص)تنه بودند و همه فرزندان علی(ع) از علی اکبر تا علی اصغر تشنه بودند. تضاد. مراعات نظیر

صفحه 13:
عه لب كته شود در لب نعط أز جه اه آن که سیراب کند در لب کوثر تشنه؟ مس رود بزرگ جوبی در بهشت سیراب می کند»برای چه» بی گناه در کنار رود پر از آب» تشنه لب کشته می شود. واج آرایی؛ لب شطء لب كوثر( تشخيص) » سيراب و تشنه( تضاد) معنی دبت: آن کسی(امام حسین(ع)) که در بهشت؛عاشقان تشنه را ۱ برد عباس جوان؛ره جه سوی آب فرات . ماند بر یاد حسین تا صف محشر تشنه جاى كرد آمدن. قيامت | ‏که به طرف رودخانه فرات رفت به یاد امام‎ aby whe Su) iro ‏که تشنه بود آب ننوشید و تشنه ماند تا روزقيامت.‎ نیسح‎

صفحه 14:
کشت از کلک «فدایی » جو دلش دود بلند بر ورق کرد رقم بس كه مكرر تشنه پی در بى؛ تکراری معنی یت؛ فدایی از بس که بر روی دفتر واژه تشنه را نوشت از قلم او مانند وجودش 7 و ناله بلند شد.(قلم هم آه و ناله ی بسیار می کرد ) تبیه. مجاز » تشخیص ‏ واج آرایی» قصیده «تشنه» از قصاید بلند در ادب فارسی است» ۳۱۴ بيت دارد توان شعری و قدرت آفرینشگری میرزا محمود فدایی( سوگ .سرای روزگار فاجار) را در این شعر می توان دید

صفحه 15:
میرزا محمود تلاوکی از شاعران و مرثیه سرابان در دوره قاجاریه ‎cowl.‏ میرزا محمود فدایی در حدود سالهای ۱۲۸۰ - ۱۳۲۰۰ هجری قمری در منطقه دودانگة شهر .ساری می زیست شعر باد حسین(ع) گزینشی از قصیده ای بلند و شکوهمند است که از طولانی ترین قصاید استوار .عاشهرایی به شمار می آید تلائزک در ۶۰ کیلومتری جنوب ساری

صفحه 16:
2 7 8 زان واقعه کربلا ثٌ ‎ith‏ ۳[ 9ب جرا حضرت ‎me‏ ۳ 11 0[ ‎rt NS Aly,‏ ششک رشن سس

صفحه 17:
دالخ سنميس نكته ها ! 7 ‏نكاه کنید.‎ “i = ‏به ردیف های شعری نگاه‎ eer eae) 1 ‏رین‎ ME Meroe ‏به‎ ر 1 : 0 اند يشيده ايد؟ 3 قافيه در شعر فارسى ؟9 > جايكاه ديف و ایا در خصوص جایکه ر ار یی ردیف: ۲ ماندگاری ردیف در ذهن

صفحه 18:

صفحه 19:
: الف) آیت الله عبدالکریج حاثری 7 ب) آیت الله بروجردی ۰ ۰ ۲ ج) آیت الله مرعشی نجفی 7۰ د) آیت لله فاضل لتکرانی 77۰

صفحه 20:

صفحه 21:
ال و شرت وراه ‎lel‏ 1 ج) ناد ابراهيت ‎١‏ CoN Sot BS aad AAS:

صفحه 22:
۵- کدامیک از واژه ها به معنی

صفحه 23:
لش) اول شخص جمع.. ‎Osan ee nan‏ "ج) سوم تخص جمع "د) سوم شخص مفرد. ‏

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
د) تر روزنامه ای"

صفحه 27:
20

صفحه 28:
سکاستردعست مصراع « دیو چو بیرون رود فرشته در آید » در اصل از کیست و شعر انقلابی و اصلی آن را در کلاس ارائه دهید.

صفحه 29:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان