علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

فرآیند تجارت الکترونیکی در ایران و جهان

farayande_tejarate_electronici

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند تجارت الکترونیکی در ایران و جهان”

فرآیند تجارت الکترونیکی در ایران و جهان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: امین رحمان زادهامیر رضائیانعلی اکبر علیمردانی هروی

اسلاید 3: فرآيند تجارت الكترونيكي درايران و جهان

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6: در صد از كل فروشميليارد دلارمنطقه 267091آمريكا11.92645آسيا ـ اقيانوسيه14.61650ژاپن19.32458اروپاي غربي4264بقيه جهانپيش بيني تجارت الكترونيكي در مناطق مختلف در سال 2006 Source : forrester

اسلاید 7: اشتغالبهبود استاندارد زندگيتوليدتسهيل تجاريكاهش هزينه هارويكرد سازمان هاي بين المللي در خصوص Ec

اسلاید 8: تعيين راهبرد ها و سياست هاي كلانايجاد زير ساخت فني و قانوني منابع انسانيدرك مزايا و اهميت EC وICTآگاه سازي عمومي بخش خصوصي كار آمد و پوياكشورهاي پيشرفته

اسلاید 9: راهبردهای تجارت الکترونیکی آمریکا :دسترسي سريع به اينترنتحمايت از مصرف‌كنندگانتسريع در گسترش اينترنت در كشورهاي در حال توسعهتحقيق در زمينه اثرات سرمايه گذاري و گسترش استفاده از اينترنت

اسلاید 10:

اسلاید 11: ميزان تجارت الكترونيكي در آمريكا طي دوره 2006 -2002 هزار ميليارد دلارSource: Forrester

اسلاید 12: سياستگزاري و مشاركت بيشتر دولتاصلاحات ساختاري اقتصاديبخش خصوصي نسبتا كارآمدسرمايه گذاري خارجيمنابع انسانيزير ساخت هاي فني و حقوقيپيوند با اقتصاد جهانيكشورهاي آسياي جنوب شرقي درك شكاف ديجيتالآگاه سازي عمومي

اسلاید 13: در مالزي: EC راهبردهاي ايجاد جامعه اطلاعاتيايجاد اعتماد واطمينان براي مصرف‌كنندگانايجاد محيط رقابتي براي بخش خصوصيتوسعه توانمنديهاتوسعه منابع انسانيايجاد ارتباط قوي با بازارهاي آسياييگسترش قابليت‌هاي ابر راهروهاي چند رسانه‌ايگسترش زبان انگليسياستفاده از مزاياي حاصل از EC

اسلاید 14: در مالزي طي دوره 2006- 2002B2C و B2Bميزان Source: IDC ميليارد دلار

اسلاید 15: چینبراي گسترش اينترنت وتجارت الکترونیکی ، چين با تحديدهاي زير روبرو است :تجاري : مالكيت دولت براي بسياري از مراكز تجاري و محدودكردن بخش خصوصي از دسترسي به اطلاعات، از بكارگيري اينترنت در بخش‌هاي تجاري جلوگيري مي‌كند.فساد مالي : فساد مالي هزينه زيادي را به تجارت اينترنتي وارد ساخته شده است.

اسلاید 16: امنيت : فساد اداري و عدم وجود امنيت باعث شده كه دولت مقررات لازم را فساد اداري بعمل آورد.ايدلوژي: اينكه استفاده‌كنندگان چقدر آزادي عمل در استفاده از اينترنت دارند، همچنان در چين وجود دارد.اجرا: نبود سنت‌هاي مطابق با قوانين و مقررات، مشكلات زيادي براي توسعه اينترنت بوجود آورده است.

اسلاید 17: 17اشتغالتوليدصادراتخدمات ميزباني اينترنتخطوط تلفن ثابت و همراهرايانه‌هاي شخصي كاربران اينترنت ECميزان مبادلات

اسلاید 18: 18Source : ITU

اسلاید 19:

اسلاید 20: - طرح گسترش كاربرد فناوري ارتباطات و اطلاعات در اقتصاد، بازرگاني و تجارت.طرح راهبردي برنامه تكفا

اسلاید 21: فعاليت‌هاي اصلي طرح گسترش كاربرد فناوري ارتباطات و اطلاعات در اقتصاد، بازرگاني و تجارت : 1- توسعه شبكه‌هاي مجازي اينترانت و پايگاههاي اطلاع‌رساني.2ـ تجارت الكترونيكي.3ـ‌ توسعه بانكداري الكترونيكي .4- نظام رايانه‌اي بورس.5- نظام خدمات گمركي(آسيكودا).6- نظام مالياتي كشور.

اسلاید 22: اصول سياست تجارت الكترونيكي جمهوري اسلامي ايران :1- فراهم نمودن زير ساخت‌هاي اصلي و زمينه‌هاي حقوقي و اجرايي. 2- توسعه آموزش و ترويج .3- حمايت از توسعه فعاليت‌هاي بخش غير دولتي .4- رفع هر گونه محدوديت تبعيض آميز .5- گسترش استفاده از شبكه اينترنت .

اسلاید 23: هدف سياست تجارت الكترونيكي جمهوري اسلامي ايران:گسترش تجارت الكترونيكي در ايران

اسلاید 24: سياست تجارت الكترونيكي جمهوري اسلامي ايران: تا پايان برنامه سوم ECانجام نيمي از معاملات دستگاههاي اجرايي با به عنوان هزينه‌هاي قابل قبول مالياتيEC قبول هزينه‌هاي راه‌اندازي افزون تر از ساير روش‌ها نباشد.EC ماليات‌ها و حقوق گمرگي مبادلات

اسلاید 25:

اسلاید 26: وزارت بازرگاني كشور:ECطرح ملي EC امكان سنجي طرح جامع EC اجراي پروژه پيشگام مرجع صدور گواهي ديجيتال نمونهبرگزاري دوره‌هاي آموزشي و همايش‌هاي بين‌المللي و داخليجلب و تشويق سرمايه‌گذاري خصوصي داخلي و خارجي

اسلاید 27: اقدامات وزارت بازرگاني در زمينه تجارت الكترونيكي : 1- مطالعات مقدماتي طرح پيشگام و طرح جامع تجارت الكترونيكي و راه‌‌اندازي مركز صدور گواهي د يجيتال(CA). 2- تأسيس مركز ملي شماره گذاري كالا و خدمات ايران. 3- همكاري در تدوين ” طرح قانوني تجارت الكترونيكي“.4-اقدام براي راه‌‌اندازي مركز منطقه‌اي تجارت الكترونيكي طرح كلمبو در تهران .5- حما يت از دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتراي EC

اسلاید 28: 7- شركت فعال در همايش‌هاي بين‌المللي .8- اجراي برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي درباره تجارت الكترونيكي . 9- هماهنگي با دستگاههاي مسئول و همكار در زمينه تجارت الكترونيكي . 10-اعطاي جايزه به پروژه هاي برتر كشور در تجارت الكترونيكي و تسهيل تجاري و معرفي آنها به eASIA .

اسلاید 29: 11- شروع طرح های :طرح امكان سنجي EC طرح پيشگام EC طرح كدينگ و استاندارد سازي طرح توسعه و تكميل نقطه تجاري ايران مرحله دوم شبكه جامع اطلاع‌رساني بازرگاني كشور تامين، نصب و راه‌اندازي تجهيزات سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و مخابراتي شبكه جامع اطلاع‌رساني بازرگاني كشور

اسلاید 30: درک اهميت ضرورت و تاثيرICT & ECاصلاحات اقتصادینیروی انسانیECفرصت های عزم دولتضرورت های پیوند با اقتصاد جهانیاشتیاق عمومینیروی انسانی

اسلاید 31:

اسلاید 32: 1- ارتقاي درك منافع بالقوه فناوري ارتباطات و اطلاعات و تجارت الكترونيكي در توسعه اقتصادي و اجتماعي و ايجاد تغييرات سازماني توسط سياستگزاران كشور :راهبردهاي سياستي:

اسلاید 33: -اختصاص اعتبار به بخش ICT و EC. -ايجاد سيستم مديريت ICTو EC و هماهنگي دستگاههاي مربوطه. -اقدام در جهت ايجاد دولت الكترونيكي براي افزايش كارايي خدمات دولتي. -ايجاد اصلاحات ساختاري در دستگاههاي مربوط به ICT و EC.-شفاف‌سازي نقش و مسووليت‌هاي دستگاههاي اجرايي در زمينه ICT و EC.    

اسلاید 34: بسترسازي براي اصلاحات اقتصادي از قبيل آزادسازي تجارت، حمايت از سرمايه‌گذاريهاي خارجي در زمينه ICT و EC. -مشاركت فعال در اجلاس سازمان‌هاي بين المللي و منطقه‌اي.   -تلاش براي عضويت در W.T.O

اسلاید 35: 2ـ توسعه چارچوب‌هاي نهادي و زيرساخت‌هاي ICT و EC:

اسلاید 36: -سرمايه‌گذاري دولتي، خصوصي و خارجي در توليد تجهيزات و سخت‌افزارهاي كامپيوتري. -افزايش خطوط تلفن ثابت، تلفن همراه، و دسترسي به اينترنت در حد متوسط جهاني. -كاهش هزينه دسترسي به اينترنت و تجهيزات مربوطه. - توسعه اينترنت در سراسر كشور. -بهبود ارتباطات بين شهري و روستايي. -ارتقاي وضعيت فناوري شركت پست در سطح مطلوب جهاني.

اسلاید 37: 3ـ توسعه منابع انساني و تحقيق و توسعه مرتبط با :EC وICT

اسلاید 38: -تدوين سياست براي كاربرد ICT و EC در نظام آموزشي كشور. -افزايش دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت براي افزايش شمار كاربران. - اهميت دادن به تحقيق و توسعه مرتبط با ICT و EC. - ايجاد تسهيلات براي توسعه شركت هاي خدمات انفورماتيك و توليدكننده نرم‌افزار در كشور. -حمايت جدي از فرصت هاي موجود در نيروي انساني.

اسلاید 39: 4ـ جلب مشاركت بخش عمومي و بخش خصوصي براي ارتقاي : EC و ICT

اسلاید 40: -حمايت از بخش خصوصي، سازمان‌هاي غيردولتي، مراكز مشاوره‌اي در زمينه ICT و EC. - ترويج و گسترش واحدهاي كوچك و متوسط

اسلاید 41: بسترسازي قانوني و حقوقي براي توسعه EC و ICT و جلب اعتماد و اطمينان فعالان اقتصادي و مصرف كنندگان:5-

اسلاید 42: -   قانون امضاي ديجيتالي. -   قانون آزادي حق استفاده از اطلاعات دولتي. -   قانون حمايت از مالكيت معنوي. - قانون رسيدگي به جرايم كامپيوتري و اينترنتي. -  قانون ارتباطات راه دور و تلويزيون كابلي. -  قانون علايم تجاري. - قوانين بانكي، گمركي، تجاري و مالياتي مورد نياز براي توسعه ICT و EC.

اسلاید 43: - قانون حمايت از اطلاعات و داده‌هاي شخصي. - حقوق بين‌الملل، رابطه حقوقي و قراردادها ومسووليت مدني و قراردادي. - قانون شكل‌گيري مراجع صدور گواهي الكترونيكي در ابعاد ملي و فراملي. - آيين دادرسي مدني و تجاري و ادله اثبات. -بازاريابي و تبليغات در قالب رقابت مشروع شركت‌ها.- استانداردهاي سخت افزاري و نرم‌افزاري. 

اسلاید 44: پايان

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید