سایر تحقیق و پژوهش

فرآیند استخراج مایع- مایع

fraaynd-estkhraaj

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند استخراج مایع- مایع”

فرآیند استخراج مایع- مایع

اسلاید 1: فرآیند استخراج مایع- مایعاستاد:دانشجو:

اسلاید 2: هدف های یادگیریبه منظور آشنایی با فرآیند استخراج مایع مایع، وضعیت تعادلی سازنده ها و حلال، تشریح دستگاه های مربوطه با عملکرد مرحله ای و پیوسته و تعیین غلظت محصولات ارائه شده است.

اسلاید 3: انتظار می رود با پاور این  فصل قادر به انجام موارد زیر باشید• توضیح راجع به کاربردهای ویژه فرآیند استخراج مایع - مایع • توضیح راجع به مفاهیم تعادلی و ضريب جداسازی در سیستم سه سازنده ای • تشریح خصوصیات حلال در این فرآیند • تعیین خط کار و برقراری ارتباط بین غلظت ها در عملیات چند مرحله ای • پیش بینی عملکرد سیستم های تماس همسو، متقابل و متقاطع • محاسبه ارتفاع استخراج کننده های تدریجی با غلظتهای معین ورودی و خروجی • تعیین کمترین حلال مصرفی مورد نیاز برای رسیدن به غلظتهای معین خروجی

اسلاید 4: کلیاتکلیات استخراج مایع - مایع یا به عبارت فراگیر استخراج با حلال» از جمله فرآیندهای غیر مستقیم است که در محیط فازهای مایع نامحلول (مانند فازهای آلی- آبی) انجام می شود. در این فرآیند یک یا چند حل شونده موجود در یک خوراک مایع به فاز مایع دیگر که با افزودن حلال (ترجیحا نامحلول با خوراک حاصل می شود، منتقل می شود. هرگاه تمایل سازنده (ها) برای انتقال به حلال یک تمایل انحلالی ساده باشد، پس از جدا نمودن فازها یک فاز غنی از حلال (استخراج شده ) به دست می آید که می توان با به کارگیری فرآیند دیگری مانند تقطير، حل شونده و حلال را بازیابی نمود.

اسلاید 5: از طرفی اگر حلال با حل شونده تمایل به واکنش شیمیایی داشته باشد، به ناچار بایستی از روش های شیمیایی برای بازیابی حل شونده و حلال استفاده نمود. معمولا استخراج مواد آلی از نوع اول و استخراج مواد معدنی و گونه های فلزی از نوع دوم است. براین اساس، از آنجا که این فرآیند غیر مستقیم است، نیاز به فرآیندهای دیگر برای تکمیل جداسازی می باشد. فاز مایع دیگر، پس مانده است که مشابه باقیمانده در فرآیند تقطیر بوده و ممکن است هنوز دارای درصدی از حل شونده باشد. در صورت نیاز این پس ماند را با حلال جديد مجاور و جداسازی حل شونده تکرار می شود. بر خلاف تقطير، این فرآیند معمولا در دمای ثابت و ترجیحا دمای محیط، انجام می شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید