علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

فرآیند تحلیل شبکه‌ای ANP

anp

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند تحلیل شبکه‌ای ANP”

فرآیند تحلیل شبکه‌ای ANP

اسلاید 1: ANP (Analytical Network Process)فرایند تحلیل شبکه‌ای

اسلاید 2: تعریف ANPیکی از تکنیکهای تصمیم گیری چند معیاره میباشد.فرایند تحلیل سلسله مراتبی را با جایگزین کردن شبکه به جای سلسله مراتب بهبود بخشیده.هدف از ارائه ANP ساختن مدلي میباشد كه از طريق آن بتوان مسائل پيچيده تصميم گيري چند معياره را به صورت اجزاءكوچك تر تجزيه نمود و به واسطه مقدار دهي معقولانه به اجزاء ساده تر و سپس ادغام اين مقادير تصميم گيري نهایی را انجام داد.توسعه يافته اي از AHPاست كه قادر است همبستگي‌ها وبازخورهاي موجود بين عناصر مؤثر در يك تصميم گيري را مدل سازي نموده و تمامي تأثيرات دروني اجزاي مؤثردر تصميم گيري را منظور و وارد محاسبات نمايد، لذا به واسطه اين ويژگي اين تكنيك متمايز و برتر از مدل های قبلي مربوطه مي باشد .

اسلاید 3: تفاوت ANPوAHPدر فرايند تحليل سلسله مراتبي روابط بين سطوح تصميم مختلف تصميم گيري يك طرفه در نظر گرفته مي‌شود. مزيت اصلي ANP اين است كه سنجش سنجه‌هاي مختلف براساس روابط آنها و نه سلسله مراتب انجام مي شود.اگر چه فرايند تجزيه و تحليل شبكه اي نيز يك مقياس اندازه‌گيري نسبي مبتني برمقايسات زوجي را به كار مي گيرد، اما مانند فرايند تحليل سلسله مراتبي يك ساختار اكيداً سلسله مراتبي را به مسأله تحميل نمي كند، بلكه مسأله تصميم گيري را با به كارگيري ديدگاه سيستمي توأم با بازخورد مدلسازی مي‌كند.

اسلاید 4: از جمله مفروضات فرايند تحليل سلسله مراتبي اين است كه بخش ها و شاخه هاي بالاترسلسله مراتب ، مستقل از بخش‌ها وسطوح پايينتر ميباشند. درصورتي كه در بسياري ازتصميمگيريها نميتوان عناصر تصميم را به صورت سلسله مراتبی و مستقل از يكديگرمدلسازي كرد. از اين رو براي حل چنين موضوعي، عناصر مختلف را به يكديگر وابسته مي سازند و ساعتي پيشنهاد مي كند كه از تكنيك فرايند تحليل شبكه اي استفاده شود.ANP AHP

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید