آموزشعلوم انسانی و علوم اجتماعیادبیات و زبانسایر

فرآیند تدریس فارسی نهم درس 1

صفحه 1:
فارسى نهم متوسطه اوّل فرآيند تدريس درس اول

صفحه 2:

صفحه 3:
خداوند دل است

صفحه 4:
2 وله مور

صفحه 5:
ارزشیابی اعازین ‎yy Arey ee‏ 3 اش تیک كع 2 شك ل كت ‎one‏ ويد با ‎Pee toon Seno Ue ely‏ 07 0 با درون مایع: ‎Ghee‏ ‏وب 6 ‎eer pores‏ 6 ee 0۵ ‏سس ا‎ 00 Surrey S ‏باابال های خفاشس()‎ |

صفحه 6:
Era gee UY gL ang cee Gey ones ‏ل اال كاين 8ه‎ (CB ge ‏ار‎ ag ae A a 73 COT ye Seen 0 eee Seay eS Nai tis 1 ۰ CO 0 0 SCS 76 ‏ب) درَخْنش خورشید‎ saree | ‏كرد امثير عَرَليشكاهلق»‎ « (Gag rene ۲ cere es) ‏و‎ ee bes Pk argc eee eee ee ce UNS ‏الف) امانت خار ی(‎ een G ‏جا مال موی رس‎

صفحه 7:
۱ چونانم شور خشیدند / و چونانب شارتاز رله وسیدند > 6م الف)انبیای الهی: 0 ‎Oke ۱ Or ers‏ 0 le Mend By See Rey ae MOPS TE A 00 ‏عگار یسابرری‎ a (ee 26) Pee G eee a ۲ مولف کدام افر نافرستٍ نوشته شده استه؟ الف) «إنشتامة علامن ‎١‏ ابوعلق سينا ن) + ب) +حدیقه الحقیقه: 0 0م ا ال ۱ © ۱ Eel oed led eee ne kane ee ne nee ace eee hoes eid al ‏ی‎ je apm yar wegt gn 0 CoP er el ۱ teal by ۳ 8

صفحه 8:
۱0 ۱ ety ay) ‏عه‎ ۳ Peg; aon ‏وم‎ fe Lg gt Ss > ‏اس 1 ل‎ ‎Pee Oren e |‏ ‎ry ure‏ ل ل ا و ‎ais‏ ‏« م ل ل الت اا ‏1 جا سرس حر ای ‏ره ‎en au)‏ ار ‎Ghee Gere Gee (aa eye‏ ۸ در گروه اسمی «نخسیین,و اصلی ترین‌,عامل بیوند رهبري ورملت » چند وایسته پیشین و ‎ore‏ 0 از ۱60۱۰۲ ‎ac‏ یا ‎ee ee ws‏ ‎aS pe ety eq genes Wa)‏ ‎cea ies Oa eos roe) eee ‏لقي سمل‎ ‎ieee‏ ريت د) فبظم ؛ نظامى ب انتظامات ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
۱ ny cae CN erent لت هم ‎Rigs gee emu nay wher a aera‏ رم

صفحه 10:
Ronee ene ie nese ee ‏و‎ eee ene ee eo

صفحه 11:

صفحه 12:
زوش ‎SOL NNT‏ ۱- گروه بندی و شماره بندی اعضای گروه(1-۳-۲-۱) ۲- تقسیم درس به تعداد اعضای گروه ۳- مطالعه ی فردی ۶- تشکیل گروه هم شماره ای ها و بررسی قسمت تعيين ده درس ۵- تشکیل گروه قبلی 1 نتیجه گیری و توضیح مطالب لازم و تکمیلی

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
للسم متش سس نرگس( مراعات نظیر) سر غفلت در بيش داشتن( کنایه) تس کرد , مايه ناسف است که تو در خواب خفلت باشی و گل

صفحه 19:
و تت تج جح ‎oo‏ ۳ گل و خار( ‎Glas‏ چوب مجاز از درخت) و حب لا اا لاا

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:
انذر( حرف اضافه ) کرم و رحمت( متمم ‏ او ( مضاف ‎(all‏ همه ( نهاد) گویند ( فعل مضارع التزامی)

صفحه 23:
5 ‎Tata‏ همين خاطر انان ‏شاكر نمى تواند شكر نممت هاى تو را.به ‎ ‏= سس تسس بت تست بت ‎ ‎Tee DE Co ‎ ‏ت ۳۱۱ يض

صفحه 24:

صفحه 25:
سعدی شیرازی درسعدی‌تخلص خود را از نام سعدبن ابی بکر بن سعد زنگی ولیعهد مظفرالدین ابوبکر گرفت. هر وقت .شیراز بود در خدمت این ولیعهد ادب پرور به سر می برد متعدى در نظامية بغداد تحصيل كرد دانشجويان دانقيكاد نظاميه عبارت بودند.ار مفسران» دای وعاظء حكام و مذكران. شيخ يس از اتمام تخصيل به سير و سياحت يرداخت و در مجالس؛ وعظ مى كفت .و مردم را به سوى دين و اخلاق هدايت مى كرد بوستان کتاب نه فقط حاوی مطالب اخلاقی و حکمتی است. بلكه استادى شيخ را در علم الاجتماع نشان ‎ly eg tae‏ عريى و فارسى و خوق ‎Oot nee Seen ae eh gE‏ آثار فارسی را در نظم و نثر از خود به جای گذارد. در ابتدا همان سبک متداول زمان خویش را در نویسندگی در پیش گرفت. بعد به سبک خواجه سعدی .عبدالله انصاری تمایل پیدا کرد. اما طولی نکشید که سبک خاص و مشخصی برای خود ابداع نمود شیح اجل نه تنها بد نصاوح مردم مى پرداخت بلکه از اندرز داذن به سلاطين هم 'مضايقة نداشت كما .اين كه رساله هفتم خود را به اندرز به ملى انكياتو اختصاص داد علاوه بر اين رسالهء قصايدى نيز سروده كه در آنها ضمن مدح؛ نصايح زنده و كاه خشنى به انكياتو نموده است. اوست که در حقیقت لوعی مقامه نویسی است‌ولی در این رویه گرد تقایدگلسنتان‌شاهکار سعدی درانبره نگشته وراه تازگی و ابتکار را پیموده است

صفحه 26:

صفحه 27:
mol ( تفاوت جمله های زیر در چیست؟ زبان و ادبيات را با توجه به جمله ها تعریف کنید. ادبيات يا زبان هنرى يا زبان برتر آرايه هاى ادبى؟ شبی در بیابان مکه از بی خوابی پای رفتنم نماند سر بنهادم و شتربان را گفتم دست از من بدار. گفت ای برادر حرم در پیش است و حرامی در پس اگر رفتی ‎es‏ ‏بردى و كر خفتى مردى جناس سجع عقل خيران شود از خوشه زرین عنب فهم عاجز شود از حقه ياقوت انار .كشور ما هعواره سرزمين سرزمين فر و فروغ و قرزانكى و فرهيختكى بوده است . مراعات ع ‎He‏ ‏به دفتر نوشتم / به خودکار قرمز / که تا رگم هست خونی/ تو را ای وطن می پرستم واج ارات

صفحه 28:
0 عد و رش ۹ حبك به جه" مد 3 است؟

صفحه 29:
ب) صفت مبهم؛ ‎Spade‏ ‏ج) موصوف. ماف. | 9( بدل , مستد

صفحه 30:
‎taba nee‏ پیام زیر اشاره دارد؟ ‎ ‏هاه و خورشيد مبخر کند و لیل"و ‎she‏ ‏ب) شکر انعام تو هرکز نکند شک رگزار 2 ‏ج) نه همه مستمعی فهم کند این اسرار ‏۵) خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار يم 1

صفحه 31:
الف) شکر انعام : شکر انعام نو ه رکز تکند شک رکزار: 3 3 هیک هب ول تسج فتار ژفتار: Me. یف با که % اشنا > و تو مر خوانت ور و تب د) نه ا 2-8 فهم كند 3 ‎ie‏ ‏2

صفحه 32:
۵- کدا گرینه با توتجه به بیث oF SS Go te CS sl eto) انيست كوشئ كها همى نشنود آواى تؤارا» "الف) بت تلمیح اسست به آیه ۱۱۵سوره بقره ‎١‏ ب).دز ‎Sw‏ آرایه مراغات نظیر وجود دارد: ج) «نیست »در دو مصرآع فعل غیر آسنادی است: Cal ob Sher Pato’

صفحه 33:
ع- كلدام'واذه 0

صفحه 34:
‎aaa‏ ا ‎ ‏الف) بايد ‎pokes‏ يداي و ب) باید قوی بود. *.: ‏ج) باید بندکی و بردگی را کنار گذاشت. ‏د) بايد ‎olay‏ را آماده کرد. ‎

صفحه 35:
Vere لف) سعد

صفحه 36:
فا پاه‌هاه ۱

صفحه 37:
ور

صفحه 38:
‎y Gla ow aati she aes he Plat a Oh‏ اعترات قوی سعادت .۰ . هقه یاقوت انار .... خوشه ذرین عنب هينه و إفسو ص 0 خيرات واسيكر دان :80 معا ‎CE‏ ‏میوه الوان ۰ . ‎١‏ مصتمع و شئونده ...۰ " انعام فسن نقش عجب . ۰ فروزنده ماه واناخيد و مهر ‎٠.‏ كردان ‎a‏ ‏تغدیز و سرنوشت 7 مسخر و مطیع تسبیه و تحمیّد

صفحه 39:
سس كات كو وه اضر دن

صفحه 40:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان