علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری

farayande_tahie_va_tadvine_pish_nevise_lavayeh_dar_hoze_modiriate_shahri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری”

فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری

اسلاید 1: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irشهرداری باید به سه مؤلفه در سازمان خود توجه لازم بکند: - اوّل مبارزه با فساد در سیستم شهرداری و بافت مدیران شهری، - دوم ارتقاء سطح علمی اداره شهر- و سوم همکاری با سایر دستگاه هااز بيانات مقام معظم رهبري ( مُدّ ظِلّه العالی )دبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشوراز بيانات مقام معظم رهبري ( مُدّ ظِلّه العالی )

اسلاید 2: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irمقدمه:نقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهریدبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور

اسلاید 3: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری با توجه به جایگاه «رفیع قانونگذاری در کشور و اهمیّت تهیه و نگارش پیش نویس قوانین»، اداره کلّ قوانین مجلس شورای اسلامی کتابی را با عنوان شیوه نامه نگارش قانون (1383) منتشر و در مقدمه آن مطالبی را بیان نموده است که مرور آن خالی از فایده نیست.

اسلاید 4: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری موضوعی که در وضع قوانین ضرورت دارد این است که دانایی و بصیرت معقول، جانشین سلیقه و احساسات متغیّر افراد گردد.قانون نویسی بدون هیچ تردید، فنّی ترین کار قانونگذار است و صحنه هنرنمایی او به شمار می رود.

اسلاید 5: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهریهنگامی که مجال نگارش قانون فرا می رسد، قانونگذار لباس ادیبان را بر تن می کند و دغدغه او یافتن واژه هایی است که بتواند بار معانی مورد نظر او را به دوش بکشد. اگر توان یافتن چنین واژه هایی در او باشد، نتیجه آن نگارش قانون محکم و بی پیرایه است ....

اسلاید 6: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری.... و یا قانونگذار از یک سو پای ابهام و عدم شفّافیت را به حیطه قانون باز می کند و از سویی چنان می نگارد که اهل اصلاح نیز سخنش را در نمی یابند. از این رو هر قانونگذار یا باید به هنگام نگارش قانون خود ادیب باشد، یا این که از ادیبان و اصحاب قانون کمک بگیرد.

اسلاید 7: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری.... این گونه نیست که قانونگذار همواره بتواند در آنچه پدیدآورده تصرّف کند و ویرایشی نو از انشاء خود ارائه دهد، چه این کار در برخی قوانین مانند قانون اساسی باید چنان بنویسد که گویی برای فردا و فرداهای بعد نیز می نگارد و مجالی دیگر برای اصلاح مکتوباتش دست نخواهد داد.

اسلاید 8: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری...از قرنها پیش و از همان آغاز کار قانون نویسی، اهل حقوق و فلاسفه حقوق همواره قانونگذار را به رعایت برخی اصول کلّی در نگارش قانون فراخوانده و اصول و قواعدی نیز در این باره تأسیس کرده اند.

اسلاید 9: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری...وجود اصلاحات و تخصصی بودن زبان هر یک از رشته های حقوقی، این ضرورت را آشکار می سازد که اولاً قانونگذار در لحظه نگارش قانون همواره باید از علمای دانا به اصطلاح یاری بخواهد و ثانیاً با توجه به نوع قانون به انشای قانون اقدام کند.

اسلاید 10: Saremizadeh Mohammad - Last Update ( 94/08/11) eMail : Saremizadeh @ Metropolises.irنقد و بررسی فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس لوایح در حوزه مدیریت شهری...اقتضای هر یک از قوانین، زبان و کلامی مختص و ویژه را می طلبد. وجود همین ویژگی های زبانی و اقتضائات هر رشته از دانش حقوق، متون قانونی را به متن هایی سنگین تبدیل می کند.

اسلاید 11: پایان مقدمه

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید