کسب و کارمدیریت و رهبری

فرآیند مهندسی نیازها

صفحه 1:
فر آیند مهندسی نیازها ۱ 0 0 com ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ تع سسه5 مولع ‎

صفحه 2:
اهداف ا ال ل معرفى تكنيك هايى براى استخراج و تحليل نيازها درک معتبرسازی نیازها و نقش بازبینی نیازها 0 RCS ane aCe eae ‏نيازهاى ديكر‎ Se ‏ل‎ Come CT tod ©lan Sommervil

صفحه 3:
فر آیند مهندسی نبازها ‎cele‏ 00 لبازها تغيييات كسترده اى.بو.دامنه ى سیستم. افراد درگیر و نيازهاى سازمان ايجاد خواهد كرد. در هر صورت. فعالیت های مشترکی وجود دارد ‎٠‏ استخراج نيازها؛ * تحليل نيازها؛ ات ل ‏*؟ مديريت نيازها. ‎000 ‏علازسم‌هصمی‎ 4 Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 4:
elicitation and rr 8 anaysis \ ۷ Requiements ), \_ specification J = /Requiements \_ validation J م Requiements SSS document requirements User and system Requiements \ اده Se ‏ل‎ Come CT tod r <4 (Feasibility) \ study >! Feasibility repot 00

صفحه 5:
Se nee Cent me come CT tod 000

صفحه 6:
مطالعات امکان سنجی ل مطالعه ی امکان سنجی مشخص خواهد کرد که آیا سیستم ارزشمند است يا خير. ‎a Peeper eee 2) 5‏ Eee SPs ene ‏ل‎ آيا سيستم مى تواند با استفاده از تكنولوزى و بودجه ى ا ۳ استفاده يكيارجه شو create Ces Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 7:
۳ ICO US) EL) ‎Cee ee eerie rents ney ee ea‏ مجموعه ى ‏اطلاعات و كزارش نوشته شده. *؟ سولاتى از ‎ ‎[ele ara)‏ 52 شود جه سيستمى بياده سازى نشده است؟ ‏ا ان ‏*؟ سيستم جكونه كمك خواهد كرد؟ ‏مشكلات يكيارجه سازى جه خواهد شد؟ ‎ON aeRO REACT ST rene‏ ‎i eee eed ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 8:
استخراج و تحلیل گاهی اوقات استخراج یا کشف نیازها نامیده شده اند. ‎ect) <8)‏ ۹ ‎eee oor‏ ا ا اك سيستم را فمشخصن جواهند كرد: ‏ل ا ا ل ا ۱ ‏ع ا ا 50 ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 9:
3200000 ‎CRO ELSES CS‏ 6 0 ‎rep aa pas eau EEDI CS‏ 0 * ممكن است كارفرمايان مختلفء نيازهاى متضادى داشته باشند. * ممكن است فاكتورهاى سازمانى و سياسى بر نيازهاى سيستمى تاثير بكذارند. ‎٠‏ نیازها در طی فرآیند تحلیل تغییر می یابند. ممکن است ا ا ا ‎ee‏ ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللننصه‌هههک صعاق

صفحه 10:
Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 11:
فعالیت های ف رآیند *؟ كشف نيازها ا ل ل 1 | ۱ زر 0 *؟ اولويت و رفع نيازها متضاد. مستندسازی نیازها نيازها مستندسازى شده و در جرخه ى مارييجى وارد مى كند. ile 2004 Se ‏ل‎ Come CT tod ©lan Sommervil

صفحه 12:
نيازهاى سيستمى و كاربران از فرآيند كردآورى اطلاعات ييشنهادى و سيستم هاى موجود, اخذ مى كردد. ‎bs‏ منابع اطلاعاتی شامل مستندات. كارفيمايان سيستم و تعیین مشخصات سيستم ‎Bs torr Cele EE‏ ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللننصه‌هههک صعاق

صفحه 13:
OPO glo lS مشتریان پانک ۱ مدیران بانک 0 مديران بانى اطلاعاتى مديران امنيت بازاريابى مهندسین نگهدار سخت افزار و نرم افزار ناظران بانک Se ‏ل‎ Come CT tod للتجههههک حقاه

صفحه 14:
دیدگاه ها ديدكاه. ساختار نيازها از نقطه نظيهاى مختلف كارفرمايان مى باشد. ممكن است كارفرمايان ديدكاه هاى متفاوت را ‎aD coca) <‏ ا ل ‎Se ‏ل‎ Come CT tod ‎ ‎©lan Sommervil ‎

صفحه 15:
انواع ديدكاه ها © ديدكاه هاى تعاملى ا سیستم های دیگر بصورت مستقیم با سیستم تعامل دارند. در Pate RP Ces me ‏ل ا ل ا‎ 8 OD) ديدكاه هاى غير مستقيم ا سیستم استفاده نمی کند ام,بر ازهااتثیر می گذارند: در ‎NO‏ مديران و كارمند امنيت ديدكاه هاى غيرمستقيم دارند. ديدكاه هاى دامنه ویژگی های و محدودیت های دامنه. نیازها را تحت تأثیر قرار می دهند ‎ine Carine‏ ۱ ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 16:
Sea شناسایی انواع دید گاه ها Se ‏ل‎ Come CT tod تامين كنندكان و دريافت كنندكان ‎fp GE Ge‏ سیستم هایی که بطور غیرمستقیم با سیستم رابطه دارند؛ قوانین و استانداردها؛ متابع تجاری و نیازهای کیفی؛ مهندسینی که سیستم را توسعه داده و نگهداری می کنند؛ بازاريابى و ديدكاه هاى تجارى ديكر. Gloria

صفحه 17:
1 ۹ Fee mt MI CRT Domain users | | 7 [| ‏تحت‎ ‎|| stat standards} system Por] عمسی]| یی اسس] managers Se nee Cent me come CT tod L ide [aes Finance | | Arce Students| an Sommervill

صفحه 18:
020-65 eee ee eS ae eee TC ok cele) ‏سوالاتی وا برای کارفرمایان سيسقم که امتفاده کشگان با‎ ‏توسعه دهندگان سیستم هستند. مطرح می کند.‎ دو شيوه براى مصاحبه وجود دارد مصاحبه هاى بسته - به سوالاتى ازييش تعريف شده ياسخ داده می شود. و 0 Se ‏ل‎ Come CT tod للتجههههک حقاه

صفحه 19:
مصاحبه ها در عمل . بطور طبيعى مخلوطى از مصاحبه هاى بسته و باز هستند. مصاحبه ها براى درك بيشتر مفيد هستندء اينكه كارفرمايان ‎ae ec eg‏ سح ال 5000 و برخى با دانش دامنه به حدى آشنا هستند كه بسختى در مورد آن مساله حرف زده يا فكر مى كنند كه نياز به حرف زدن 00 Se ‏ل‎ Come CT tod للتجههههک حقاه

صفحه 20:
مصاحبه گرهای موثر [9 ele CE SRC teal ‏كنند و نبايد در مورد نيازها بيش داورى كرد.‎ 2 كند و نبايد بسادكى با سوال ”مى خواهيد جه كار كنيد“ پاسخ را بپذیرد. ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 21:
سناریوها ‎ST eos Cer ene yes on)‏ استفاده ی سیستم در جهان واقع مى باشد. 00 ‎Se ‏ل‎ Come CT tod ‎tone Je ely 5l cine gi ‎reeks)‏ طبيعى؛ ‎SP eee nel ‏ا‎ ‎CEI SCT ROM ICT ESE ISM BES ene eel cen ‏ا‎ ‎ ‏للتجههههک حقاه ‎

صفحه 22:
۱۳۹۹ ١ ‏ريو‎ Initial assmption: Theuser has logged on to the LIBSYS sysan and has located thejoumd containing the copy of the aticle Nornal: The user seleds the article to be copied. He or slp is then prompted by the sytem to etha providestisaiber informaton for thejoumd or to indicate how thay will pay for the article Alteratve payment mdinds aw by credit cad ory quoting anorganisational aocamt nuntber. The usar is than asked to fill in a copyright fomn that mantains detals of the trasadion and they then subnit this the LIBSYS sy$an. ‘The copyright fom is checked and, if OK, the PDF version of the artide is downbaded to the LIBSYS ‘working areaon the usez cosmputer and the user is informed thatit is avaialie. Theuser is asked to 4 printer and a copy of theattide is printad. If the artide has beenflaqyed as yrint only ‏عاط عل كذ عش‎ fron theusxgsystem acetheuser has confirmed thatprinting is complete 000 Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 23:
۱9۹۹ eee ae ‘What cangp wrong Theuser ney fai to fill in thecqpyright formoomedily. In tlis case the farm stould be re-prserted to theuser for conection. If theresibmitted fom is sill incaed then the use erecpes! fortheatide &rjeded The pymentmay berepctal ly the gst Theusero aquatt frtheatide Brgeded The aticledownloadmayfail. Rey until successfil orthe user ternimates he «esson. It may not bepossble to print theattide. If the attide is not flagged as yaiint-only, shan itis eld in the LIBSYS workspae. Otherwise, the artide is deled ami the user, acount credited with the cost of the attic] Other activities Similtaeais éwnloals d other aticles. Systemstateon completion: User is logged on. The downloaied article has bem delded fram LIBSYS ‘workspncef ithasbeen flaggedas printonly. ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 24:
موار داستفاده ۱ ۱ ns بیان می دارد. لل ات ا كه تمكن زا با سيستم تووضيف نمايد. ° ممکن است دیاگرام توالی برای افزودن جزییات به ‎cle DS eer CSP‏ | نشان داده می شود. ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 25:
مورداستناده ی جاپ مقاله Article printing 004 Se ‏ل‎ Come CT tod ©lan Sommervill

صفحه 26:
و۹ User administration supplier Catalogue services ‎Come CT od‏ ل ‎See‏ 4 مللنصع‌هههک صعاق ‎

صفحه 27:
jan Sommerv Se nee Cent me come CT tod

صفحه 28:
مسرم التي لم ‎form Workspace Peter‏ request complete copyright OK deliver aide OF confirm Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 29:
eS a Taek Che S) oa سيستم هاى نرم افزارى در محتواى اجتماعى و سازمانى بكار مى روند. مى تواند نيازهاى سيستم را تحت تاثير قرار دهد. 00 ‏ا ا‎ ote SIO ‏ا ا‎ CE et * تحلیل های خوب باید به این فاکتورها حساس باشد اما مععول روش اصولی برای تحلیل لیست. Se ‏ل‎ Come CT tod ©lan Sommervil

صفحه 30:
200 | 0 ae pore ee LCL CET eg Cy ۱ | 0 ee cee ۳ 1 SIP Ces pen ‏باشكوه تر و ييجيده تر نشان مى دهد.‎ ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ لأكتعسسه5 مولع ‎

صفحه 31:
eC eee) Pee eae pene Sc eO pCO el DMCS PaT ese 0353-2 تركيب مطالعه ى علمى با نمونه سازى اوليه. توسعه ى نمونه سازى اوليه به سوالات بدون ياسخ تحليل مطالعه ی علمی پاسخ می دهد. مشكل مطالعه ى علمى اين است كه ممكن است بر يايه ى ع لل ‎Bey‏ Se ‏ل‎ Come CT tod ©lan Sommervil

صفحه 32:
مطالعه ی علمی و نمونه سازی اولیه Ethngraphic Debriefing Focused nays ‏ی‎ meetings ۰۱00000 Ky Gen development ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 33:
eT TCLS yee eer be cays ea ‏تعريف شده كار مى كنند.‎ eee el es eer es LOPES Se ‏ل‎ Come CT tod 0

صفحه 34:
معتبرسازى نيازها * دغدغه این است که نیاز های سیستم با آنچه مشتری می خواهد 5 هزينه هاى خطاى نيازها بيشتر است بنابراين معتبرسازى بسيار *؟ تثبيت خطاى يك نياز بعد از تحويل ممكن است هزينه اى ‎٠٠١‏ ‏مرتبه بيشتر از خطاى بياده سازى دارد. ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 35:
بررسی نیازها اعتیار ‎ee eee‏ اك يشتيبان نيازهاى مشترى باشد؟ سازكارى: آيا ذر نيازها تضاذ وجوذ ذارة؟ ال. آيا ‎Lid‏ توابع توسط مشترى درخواست شده است؟ واقع بينى. آيا مى توان نيازها را با بودجه و تكنولوزى موجود يياده سازى نمود؟ ا 6 ۱ create! Ces Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 36:
مرور نيازها ۳ نمونه سازی اولیه ل ا ل ا ل © توليد خالت ست توسعه ى تست نيازها براى بررسى قابليت تست. Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 37:
مرور نیازها ee er ees ae ese ‏باقاعده باید صورت پذیرد.‎ *؟ متقاضى و بيمانكار بايد در مرورها همكارى داشته باشند. * ممكن است مرورها رسمى (با مستندات كامل) يا ‎toe) eee‏ ا ات 0 ا 1 مشتريان و كاربيان مى تواند حل مشكلات را تسريع 505 00 tra Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 38:
بررسی های مرور ‎a) or 3‏ قابليت دزك. آيا نيازها به ديستى درك شده اند؟ قابليت رديابى: آيا نيازهاى مبدا به درستى كفته شده است؟ ‎0 tabs eats Fae ep Cs eee ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 39:
مدیریت نیازها مدیریت نیازها فرآیند مدیریت تغییر نیازها در طی فرآیند 6 Soe Ree eee eS) pete e) نيازها بناجار ناقص و متناقص هستند Se ene ‏م لل ا‎ Ai ‏نيازهاى تجارى تغيير كرده و درك بهترى از سيستم حاصل‎ ‏فى گردد:‎ ل ا ا ل ا ‎tary tor‏ Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 40:
Urls pets Peseyran el pep penance ‏ا‎ COUPE nS) ‏اولويت نيا‎ * ea *؟ مشتريان سيستم ممكن است نيازهاى تجارى اى را تعيين كد كه يا نبا رقاى كاربر زهابى ‎les‏ اسك * محيط هاى تكنيكى و تجارى در طى توسعه. تغيير مى ‎meee)‏ ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 علازسم‌ههمی حعاق

صفحه 41:
1 ‏َع‎ ‎Initial Changed understanding} understanding of problem of problem ۱ Changed requirements requiements Time ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 عللزنههه5 صهاق

صفحه 42:
mmr re Te Sh) ‎e‏ ا ل ل لت ا ل نشات می گيرد. برای نمونه در یک بیمارستان هميشه دكترهاء يرستاران و غيره وجود دارند بطوريكه ممكن است از مدل هاى دامنه ناشى شوند. ‎ ‏نيازهاى سست. نيازهايى كه در طى توسعه يا حين استفاده ی سیستم تغییر می یابند. در بیمارستان. نيازهايى كه از ‎Se ‏ل‎ Come CT tod ‎ ‎000 ant eee

صفحه 43:
Description Roquireamerts that change becais of chages to the environment in which the orarisaton is openting. For example, in hogpial systems the funding of paient caema chageam hus require diff aent trea ment information to be colle¢ed Recuiremerts that emarye as the custoner’s understanding of the sytan derebps during the system devdopment. The design proces my reved nav emeryert reqirements. Requiremerts that reaik from the introduction of the computer system. Inkroducing the computer system may changethe oryarisatons pracesses and openup new was of warking which generate new system raquirenerts Recuiremerts thatdqend on tle patticular sy¢amsorbusness processes within an orgarisaton. As these change, the comjathility requiranents on the commissioned ordelveral sytem may dso have b evolve. 00 ۸ SiR ete me ee ee CT tg

صفحه 44:
برنامه ی مدیریت نیازها ا 0 نيازهاء برنامه ريزى زير خواهيد داشت: ؟ شناسایی ننازها ل فرآيند مديريت ل ل 0 *_ سیاست های قابلیت ردیابی * اطلاعاتی د رمورد ارتباط ابزار پشتیبانی 62690808 * ابزار پشتیبان برای مدیریت تغییر نیازها درخواست می شود؛ 3 اصلاح شده است؛ 000 ees Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 45:
قابليت رديابى اا ل ‎eV ors‏ سيستم را دارد قابلیت ردیابی منبع ‎ss) Aas Reece eS ae‏ * قابلیت ردیابی نیازها *؟ برقرارى ارتباط بين نيازهاى وابسته؛ ؟ قابلیت ردیابی طراحی ا ‎Sey Slo a SRC‏ ‎Come CT tod‏ ل ‎Se‏ 4 مللنصه‌هههک صعاق

صفحه 46:
Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 47:
ابزار يشتيبان 0000507 * ذخيرهى نيازها *_نیازها باید در یک منبع ذخیره و مدیریت شوند. ات 0 ‎SUPP Ronse le ee nore Ul‏ جريان اطلاعات را بين مراحى مختلف بصورت 9 ‎eS eae eee‏ ‎e‏ الت *_بازیابی ارتباط بین نیازها بطور خودکار انجام می پذیرد. Se ‏ل‎ Come CT tod

صفحه 48:
00 * بايذ تمامى تغييرات نيازها ييشنهاد: شود: تب اك * تحلیل مشکل. مشکل نبازها و تغییر بیان می شود؟ ‎ee Ce Sa‏ 1 ‎eee Se)‏ يياده سازى تغيير. مستئد نيازها و مستندات ديكر وابسته به تغيير اصلاح مى شود. Se ‏ل‎ Come CT tod للتجههههک حقاه

صفحه 49:
سا ی ۳ Identified Revised change specification) problem | problem analysis and Change analysis Change _ |] requirements = ‏تر ما‎ and costing implementatiog 00 4 Se ‏ل‎ Come CT tod

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان