کسب و کار فروش و بازاریابی

فرصتها، تهدیدها و چالش های بازار برق شرکت های توزیع

forsatha_tahdidha_va_chaleshha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرصتها، تهدیدها و چالش های بازار برق شرکت های توزیع”

فرصتها، تهدیدها و چالش های بازار برق شرکت های توزیع

اسلاید 1: بازار برق شرکتهاي توزيعتير ماه 1392فرصتها ، تهديدها و چالشها

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمه اي بر راه اندازي بازاربرق ايرانمزاياي راه‌اندازي بازار برق ايرانراه‌اندازي بورس انرژي (بورس برق)برخي چالشهاي بازار برق شرکتهاي توزيع

اسلاید 3: اهداف تجديدساختار صنعت و راه اندازي بازاربرق جبران كمبودهاي سرمايه‌گذاري بخش دولتي افزايش بهره‌وري شفافيت هزينه‌ها به منظور فراهم كردن شرايط منطقي‌تر براي برنامه‌ريزي ايجاد محيط رقابتی و جلوگيري از انحصار كاهش تصدي‌گري دولتي و تفكيك فعاليتهاي حاكميتي از تصدي‌گري

اسلاید 4: راه‌اندازي بازاربرق ايرانبازار برق ایران با ابلاغ آیین نامه تعیین روش، نرخ و شرایط خرید و فروش در شبکه برق کشور توسط وزیر محترم نیرو در تاریخ 82/08/01 راه اندازی گردید. در سايت مديريت شبکه برق ايران در خصوص مهمترین دلایل و انگیزه های تجدید ساختار و راه اندازی بازار برق در ایران می توان به موارد ذیل اشاره گرديده است:1. ایجاد فضای رقابتی در بخشهای تولید و توزیع برق2. تامین منابع مورد نیاز از طریق حضور بخش غیر دولتی در سرمایه گذاری3. افزایش بهره وری اقتصادی

اسلاید 5: راه‌اندازي بازاربرق ايراندر ابتداي تشکيل بازار برق ، نيروگاهها و بخش توليد به عنوان فروشندگان بازار برق و شرکتهاي برق منطقه‌اي به عنوان خريداران بازار برق حضور و فعاليت مي‌نمودند.در سال 1386 و همزمان با تصويب قانون استقلال شرکتهاي توزيع ، اين شرکتها از شرکتهاي برق منطقه‌اي تفکيک و با حضور در بازار برق به عنوان خريدار ، موظف گرديدند که برق مشترکين خود را از بازاربرق خريدار نمايند.

اسلاید 6: مزاياي راه‌اندازي بازاربرق نصب لوازم اندازه‌گيري بازاربرق و سنجش انرژي توليدي توسط نيروگاهها و تحويلي به شرکتهاي توزيع. تدوين آيين‌نامه‌ها ، رويه هاي و دستورالعملهاي لازم جهت حضور بخش خصوصي در صنعت برق و کاهش تصدي گري دولتي بر اساس سياستهاي کلي اصل44 قانون اساسي. تلاش در جهت تغيير نگرش به برق از يک خدمات دولتي به کالايي قابل عرضه توسط بخش خصوصي. تلاش در جهت شفافيت اطلاعات و قيمتها در صنعت برق. تلاش در جهت افزايش بهره وري و ايجاد نگرش بنگاه داري در بخشهاي تجديد‌ساختار شده.

اسلاید 7: راه‌اندازي بورس انرژي (برق) كاهش هزينه ها پوشش خطر پذيري كشف قيمت رشد رقابت تامين نقدينگي مورد نياز توليدكنندگان شفاف‌سازي اطلاعات بازار بورس انرژي پس از تلاش فراوان از اسفند ماه 91 راه اندازي شد و اولين معامله بورس برق در تاريخ 91/12/19 انجام شد. در حال حاضر 11 شرکت توزيع به عنوان خريدار در بورس انرژي فعال مي‌باشند.

اسلاید 8: برخي چالشهاي بازار برق شرکتهاي توزيع عدم ابلاغ کامل و به موقع کليه دستورالعملهاي مرتبط با بنگاهداري بخش توزيع. عدم تطابق برخي دستورالعملها و رويه‌هاي مصوب با شرايط فعلي و بنگاه‌داري شرکتهاي توزيع.عدم دسترسي به اطلاعات خريد و فروش بازار برق براي خريداران. بند 1-8 قرارداد فروش برق (قرارداد في‌مابين شرکت مديريت شبکه برق و شرکتهاي توزيع.) چالشهاي خريد برق از بازار روزانه و تغييرات صورت پذيرفته صورتحسابهاي خريداران با توجه به تصويب و اجراي دستورالعمل اجرايي بازار روز فروش در نقطه مرجع شبکه (HUB).چالشهاي مرتبط با حضور شرکتهاي توزيع در بورس انرژي.

اسلاید 9: برخي چالشهاي بازار برق شرکتهاي توزيعماده 1-8- خسارت ناشي از تاخير در پرداخت ها:خسارت ناشي از هر روز دير کرد در پرداخت ها که به ازای هر ميليون ريال برابر است با:=خسارت تاخیر در هر روز پرداخت(X/100)×(1000000/365)که منظور از X ، حداقل نرخ سود مصوب شوراي پول و اعتبار بعلاوه دو در سال می باشد.- به عنوان مثال نرخ سود 20% به صورت (22X=) در جدول درج می شود.

اسلاید 10: برخي چالشهاي بازار برق شرکتهاي توزيع ابهام موجود در تعيين نقطه مرجع شبکه و ضرايب هزينه ترانزيت و تلفات شرکتهاي توزيع از ديد مصرف کننده. ايجاد تبعيض در قيمت خريد برق شرکتهاي توزيع از بازاربرق بر اثر هزينه‌هاي تلفات و ترانزيت شبکه انتقال!

اسلاید 11: برخي چالشهاي بازار برق شرکتهاي توزيع عدم مطابقت شرايط افتتاح حساب بورس انرژي با اساسنامه مصوب شرکتهاي توزيع. با عنايت به محدود بودن نيروگاههاي عرضه کننده در بورس انرژي ، مشاهده هماهنگي نيروگاهها در ارائه قيمت فروش و افزايش رو به رشد قيمتها. عدم مشخص بودن وضعيت هزينه خدمات توزيع و مابه‌التفاوت نرخ خريد برق در خصوص مقادير برق خريداري شده از بورس انرژي. نامشخص بودن منفعت شرکتهاي توزيع از منفعت خريد از بورس نسبت به بازارهاي موازي.

اسلاید 12: دستورالعمل حصول اطمينان از پرداخت بهاي برق

اسلاید 13: نتيجه‌گيري و پيشنهادات توجه به شرايط و وضعيت شرکتهاي توزيع و استفاده از نظرات کارشناسي بخش توزيع در تدوين رويه ها و دستورالعملها.تدوين و اجراي رويه افشاي اطلاعات بازار برق جهت دسترسي بازيگران بازار به اطلاعلات مورد نياز جهت بهبود رقابت. حذف بند پرداخت خسارت ناشي از تأخير در پرداختها در قرارداد فروش برق. بازنگري در ضرايب هزينه تلفات و ترانزيت شرکتهاي توزيع. بازنگري در سازکارهاي حضور شرکتهاي توزيع در بورس با عنايت به شرايط و منافع شرکتهاي توزيع. ايجاد سازکارهاي مناسب جهت شفافيت اطلاعات و تعيين منفعت شرکتهاي توزيع از حضور در بورس انرژي.

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید