صفحه 1:
صفحه 2:
فرصت سازى رسانه أاى
صفحه 3:
رسانه و روایط عمومی
ا Seer e De Nee 1ه
سياستكذاري و ارائه خط مشى و دستورالعملهاي لازم در ارتباط با فعاليتهاي
.سانه اي به روابط عموم ى هاي تابعه براساس سياستهاي ارتباطى سازمان
ا ا ل ل ا الك
,رسانه اي سازمان
تهيه مقاله» گزارش تحلیل و تفسیر از برنامه ها و سياستهاي سازمان و ارسال
.به رسانه ها
COSTS DCB Ee as Ne aD EE Once SIE MOTI)
.كزارشهاي خبري
صفحه 4:
2 lee)
بررسی انتقادات و سئوالات مندرج در مطبوعات و انعکاس يافته در
ا ا ال ل oe Pe
pe 0
9
Pee Se Spee eee ie nee eRe)
مسئولان سازمان و تهيه و توزيع اطلاعات تكميلى با موضوع مورد
مصاحبه بین خبرنگاران
BIT Se SED SS) ۱
اسان
.سازمان
.يوشش خبري و تصويري مراسم و برنامه هاي سازمان
صفحه 5:
۱۳ DE thd)
تهیه جوابیه. توضیحء اصلاحیه. تکذیبیه و تائیدیه براي مطبوعات و صدا و سیما
eS ECS ICD TOD ee See ee eS tee DS
فاك
20001 لت ا ل ل ا
ل ا تك
وصدا وسيما
۳ ا ل eB)
en SESS Oy ا ا ا ل
هماهنكى يخش تيزرهاي تبليغاتى و آموزشى از صدا وسيما
ارتباط مستمر با شوراي سياستكذاري سلامت صدا و سيما
صفحه 6:
ole tee alg cea
OIE Eee Raw SD DT Eon
.کند و با همسایگان خود ارتباط برقرار کند
نخستین ارتباطات از طریق آتش و دود صورت
ees TCs eke ey
را
صفحه 7:
تاربح بای د جادز
نخستين تلاشها براى ارسال آنى ييام؛ در قرن ©) توسط
گالوانی. صورت گرفت و تصویر از طریق سیم انتقال
.يافت
ا ا ا ا BEST
.براى مردم اغاز شد
صفحه 8:
eens ne aces
صفحه 9:
تاريخجه جعبه جادو در ايران
ا 1
.تلويزبيون خصوصى » راه اندازى كرد
در سال 096*9)» تلويزيون دولتى ايران» راه اندازى و
.تلویزیون ملی نام گرفت
در سال 196560 تلویزیون خصوصی و دولتی ادغام میشود
صفحه 10:
مقایسه جعبه جادوبا تکاتر
۹ orm See Cie CHI IP IP Cr CP RECO ا
eee eer eer ا
Riniiell Dr eeee PKS ا ا ESCH
SES. ALG (yd) ee es le I,
GPU ep lara oa,
,در تئاتر» اغراق در حرکات یا گریم تند» بیشتر است
۱ و ل ا ل eae
.را ضبط میکند
.در تئاتر» تدوين وجود ندارد
ا 1
صفحه 11:
مقایسه جعبه جادو و سینما
.تلویزیون» به فوریت پیام رسانی میکند
,تلویزیون» برنامه زنده دارد
.در سینما» مزیت انتخاب وجود دارد
صفحه 12:
duns las جعبه و و راديو
ee One kaye Es ا ل ا كت
.مزیت رادیوء در دسترس بودن است
رادیو و تلویزیون» هر دو توان انتقال آنی پیام ریا دارند و
را
,رادیو» رسانه گرم است
صفحه 13:
قواعد جعبه جادو
.ريوند اطلاعات» يكسويه است
TREES Te Eels re ee
.گاهی اوقات تلویزیون ابهام آفرینی میکند
,فوریت در انتقال پیام» از ویژگی های جعبه جادو است
صفحه 14:
برنامه ساز جعبه جادو كيست؟
هر فردى كه بتواند يك ايده ارزشمند براى طرح در تلويزيون را
.به يك برنامه مطلوب تبديل كند. برنامه ساز جعبه جادو است
:چنین فردی واجد شرایط زیر است
۹
توانایی در ارتباط با دیگران
دانش مدیریت
بل(
ce] محققانه
صفحه 15:
برنامه ساز سلامت محوركيست؟
.سلامت و ابعاد آنرا كامل بشناسد
ل 0
.انتقادپذیر باشد
.خلاق باشد
.منابع تحقیقاتی را بشناسد
.افتراق پزشکی و سلامت را بداند
.با شیوه های ایده یابی آشنا باشد
,به آنچه تولید میکند اعتقاد داشته باشد
,توانایی نگارش متون را داشته باشد
.با فرایند تولید برنامه» آشنا باشد
صفحه 16:
بازوهاى برنامه سازان سلامت محور
:برينامه سازان سلامت محورء بايد دو بازو داشته باشند
بازویشناختقولعد ساختبرنامه -1
بازوواجرليىو مديريتى-2
برای فراگرفتن دانش هر بازی ابتدا باید از دستورالعمل
.ساخت برنامه آگاه بود
صفحه 17:
دستور العمل ساخت برنامه
ا كار
Yogete ma} رم
ern 6
تعیینویژگی رسانه 4
pera)
تعییننیازسنجی-6
صفحه 18:
: ايده ها تحت تاثير دو عاملند
ا
ae 83
هرچند ایده» اولین گام در ساخت برنامه تلویزیونی است. اما
.تبديل ايده به يك برنامه مطلوب تلويزيونى مهمتر است
صفحه 19:
ویز کی ايده مناست
.نياز مخاطبوا ياسخ كويد -1
.سركرم كنندم باشد -2
.دربارم رازهاء ب4 مخاطباطلاعاتب دهد -3
ae nee ۱
.نیازروحیرولنیف رد را براوردم کند -5
به مخاطبياد بدهد جكونه با لعضا جامعه خود ارتباط-6
.موثر برقرار. کند
,فراموش نکنیم ایده ها تابع فرهنگ و ارزشها نیز هستند
صفحه 20:
ere ace ايده
۱۳۹۵ ۳ ۳ ۱ ۱ ۱
2
RO UO |e ca EY لاع
مسافرت-4
ea) ما
وقايع روزمره -6
72
صفحه 21:
هدفء نوع تاثير يا تغيير رفتارى است كه انتظار ميرود به
ا ا 2 1۱
صفحه 22:
رویکردهای هدف
ارشادىتربيتى-1
ليننوع ييامها به قصد تربيتجامعه در بلندمدد4
(.روعمیدهد و بر مبنایارزشها و لعقادلتاستوار لست
لطلاعاتىلموزشى- 2
ليننوع ييامها معلوماتعمومىمخاطبازرا لفزليش)
(.ميدهد
0
ل ا م (pete
صفحه 23:
هدفهاى سلامت محور
هفاطلاعاتیلست یعنیدر لینبرنامه میخولهيم با -1
لستفاده از برنامكء لطلاعاتويه مخاطبب دهيم» به طور
مثا لاطلاع رسانوروز سلامتمردلنيا معرفىمرلكز
بهدالشتى
هف بينشىلستو تصميم داريم نكرشلفراد را تغيير -2
دهيمء ب4 طور مثا لهاورهاونادرستلفراد
CS ل ال eee
له 55 een
صفحه 24:
تعيين محتواى برنامه
.محتواى برنامه به منظور دستيابى به برنامه به كار ميرود
.محتوا همواره از طرف كارشناسان ارائه ميشود
صفحه 25:
شیوه ات پیام
هر 0
.برنامه ضروری است
هر برينامه مخاطب خاص خود 9
.مناسب نيست
۳۳ ۳7 ا 1 ا ا 2220 ا ERTIES)
.زبان ارتباط با او را بيابد
صفحه 26:
ار
برنامه ساز بايد بداند دانش فعلى مخاطب جيست, به طور مثال
ا 0 م
باید بدانیم واژگان اين افراد محدود است و بلافاصله كانال
.عوض ميشود
بنابراين بهره هوشىء»سنءجنسءطبقه اجتماعى»زبان ولهجه
.مخاطب ربا ارزيابى كنيم
صفحه 27:
ار اط
ابتدا از خودتان بيرسيد انكيزه مخاطب براى تماشاى برنامه
چیست؟
:پاسخ این سوال یکی از موارد زیر است
۳ oan
لطلاع از جهانلطرلف+ه2
خودشناسی-3
| ee crete:
آشناییب | رلههاوارتباط با دیگولن-5
تخلیه نیازهایرولنی-6
صفحه 28:
0000
:کارشناسان سلامت محور واجد شرايط زير هستند
۳
بيانشيوا -2
تطابقچهرم با تخصص -3
دانشساهمت-4
ا لك 2
تولنايوص حبتدر برالبر دوربين-6
تولناییی یانب رلیعامه -7
صفحه 29:
1
اك ا ا 0 ل ۱۳۳
Os ا ا اك
Fla aye ME eatin Jos pales
]و
تلحداد -2
فرم ضبط -3
صفحه 30:
ساختارهای رایچ
عتما مسابقه -6
کاشدرس-2 0
a ee سر -8
كزارش-4 تله فيلم -9
میزگرد -5 تركيبى-10
صفحه 31:
چگونه طرح رسانه ای بنویسیم
:هر طرح؛ از قسمتهاى زير تشكيل شده است
عنولن-1
مقدمه(لهميت ارلئه لمار كوبندهم) -2
هف(اطلاهاتی_ونشییرفتارع) -3
طتنیاز -4
۳
شیوه لجر ا(ملاحظاتف نیمحتو لوب رنامهساختار -6
)
صفحه 32:
1
اا ال ا 0
eee
خر نمایشی-2
ترکیبی-3
زندم -4
صفحه 33:
ساختار نمایشی
تله تئاتر
تله فیلم
9
ل
عروسكى
قاس میرک
صفحه 34:
۳
3
PUCK Uy
=
آموزشى
صفحه 35:
ساختار تركيبى
Heal 55 ار رو ای از با
متال ترکیب نمایش و میزگرد
صفحه 36:
ساختار رفك
1