کسب و کار اقتصاد و مالی

فرضیه های بازار کارای سرمایه

frzia-kara-srmaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرضیه های بازار کارای سرمایه”

فرضیه های بازار کارای سرمایه

اسلاید 1: فرضیه های بازار کارای سرمایه

اسلاید 2: مقدمهروشهای استدلال قیاسی و استقرایی برای بیان نظریه های حسابداری با نارسایی های روبه رو است .احتمالاً مهمترین نارسایی این رویکردها در آزمون تجربی نظریه ها است .حتی اگر نظریه ای بتواند به لحاظ منطقی به طورکامل سازگار باشد،امکان وجود دارد که به دلیل هدف های نادرست یا غیر دقیق و مشاهدات ناکافی ،با دنیای واقعی سازگار نباشد.چنانچه هدف ،پیش بینی آن دسته از اطلاعات حسابداری باشد که برای سرمایه گذاران انفرادی مفید است، آنگاه آزمون دنیای واقعی اگر ممکن نباشد،بی اندازه مشکل است .از آنجا که فایده اطلاعات برای سرمایه گذاران منفرد به فرآیند تصمیم‌گیری فردی آنها بستگی دارد، حتی اگر منابع شخصی به صورت ذهنی، تن به اندازه‌گیری دهد،گروه بندی آن برای طبقات سرمایه گذاران خاص مشکل خواهد بود.نارسایی دیگر روش استدلال قیاسی و استقرایی ،تمرکز بر رفاه سرمایه گذاران انفرادی به جای رفاه جامعه است.به عنوان نمونه، نظریه ارزش ذاتی فرض میکند ،هدف حسابداری فراهم آوردن اطلاعاتی است که به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا سهامی را پیدا کنند که در بازار ،زیر قیمت قرار دارند. یعنی هرجا که ارزش ذاتی بیشتر از قیمت جاری بازار باشد، معامله ای صورت می‌گیرد و ثروت از فردی به فرددیگر منتقل می شود. این شیوه استدلال انتقال ثروت بین افراد را توجیه می کند. اما،این نوع معامله ضرورتا موجب افزایش ثروت در جامعه نخواهد شد.

اسلاید 3: فرضیه بازار کارا سرمایهاین فرضیه بیان می‌کند، قیمت سهام و یا اوراق قرضه شرکت های پذیرفته شده در بورس های بزرگ دنیا،بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.قیمت این اوراق بهادار آزاد است تا آنگونه حرکت کند که به تعادل برسد .هر زمانی که خبر جدیدی در رابطه با اوراق بهادار خاصی در دسترس همگان قرار گیرد ،قیمت نسبی آن اوراق به گونه‌ای تغییر می کند تا تعادل جدیدی حاصل شود. تغییرقیمت به دلیل تغییر انتظار سرمایه گذاران از بازدهی اوراق بهادار است. جریان ورود اطلاعات به بازار مداوم و پیوسته است و انتظار سرمایه‌گذاران به موازات آن همواره تغییر می کند.به این ترتیب، فرضیه بازار کارای سرمایه بیان می کند، قیمت اوراق بهادار منعکس کننده اطلاعات است. یعنی بازار سرمایه در بهره برداری و به کار گیری اطلاعات کارا است.کارایی بازار سرمایه نسبت به اطلاعات نسبی است.برخی بازارها کارایی بسیار ضعیف و برخی دیگر کارایی قوی دارند.به منظور انجام تحقیقات در خصوص میزان کارایی بازار ،فرضیه بازار کارای سرمایه در سه سطح مطرح می شود: 1-چنانچه قیمت اوراق بهادار تنها اطلاعات تاریخی را نیز منعکس کند، سطح کارایی ضعیف است.2- چنانچه قیمت اوراق بهادار علاوه بر اطلاعات تاریخی ،اطلاعات جاری را نیز منعکس کند، سطح کارایی نیمه قوی است .3-چنانچه قیمت اوراق بهادار اطلاعات تاریخی و جاری و اطلاعات داخلی (محرمانه ) را منعکس کند، سطح کارآیی قوی است.

اسلاید 4: سازوکار بازار کارای سرمایهبرخی دانشمندان علوم مالی به طور نظاممند و دقیق بازار اوراق بهادار را مورد مطالعه قرار دادند،ویژگی هایی در بازار مشاهده شد.ویژگی های آن به شرح زیر می باشد:1-تعداد معامله گران در این بازار بی شمارند.عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان اوراق بهادار میلیونی و خرید و فروش اوراق بهادار آزاد و پر رونق است.اقتصاد بر پایه سرمایه خصوصی بنا شده او دولت تنها ناظر است و دخالتی در معاملات نمی کند. قوانین و مقررات ،آزادی معاملات اوراق بهادار را به طور کامل حمایت می‌کند و با انحصار به شدت برخورد می‌شود.2-بازار اوراق بهادار به عنوان نماد بازار سرمایه است و سهم قابل توجهی از اقتصاد را تشکیل می دهد.سهام اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های تولیدی و خدماتی بزرگ در این بازار مورد معامله قرار میگیرد .حجم بازار به لحاظ پولی و تعداد شرکت ها بسیار بزرگ است و به همین دلیل این بازار نماد اقتصادی کشور تلقی می‌شود و سرمایه‌گذاری معنی دیگری غیر از خرید سهام و اوراق قرضه این گونه شرکت‌ها ندارد.

اسلاید 5: 3- رسانه های همگانی به طور مرتب در جستجو وانتشار اخبار مربوط به واحدهای گزارشگر و مسائل اقتصادی و سیاسی تاثیر گذار در این بازار هستند .4- بازار شدیداً رقابتی است.5- تعداد قابل توجهی تحلیل گر مالی و اقتصادی در بازار وجود دارند و آماده ارائه خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران میباشند .6- هر فرد یا گروهی با هر سرمایه می‌تواند در این بازار مشارکت کند.7- سرمایه گذاران به لحاظ اقتصادی منطقی بوده و ریسک گریز هستند و مصرف بیشتر را به مصرف کمتر ترجیح می دهند.8- معامله اوراق بهادار هیچ هزینه ای ندارد.9 - ورود به بازار و خروج از بازار برای همه آزاد و بی هزینه است

اسلاید 6: شرایط ذکر شده بخشی از ویژگی‌های بازار های بزرگ دنیاست. با چنین شرایطی می‌توان هرگونه خبری در خصوص هر واحد گزارشگری فوری در بازار در دسترس همگان قرار می گیرد. آنچه در بازار نسبت به اطلاعات ضروری است، انتقال فوری،بی هزینه و بدون تعصب اطلاعات به معامله گران بازار است. در این بازار، سرمایه به بهترین نحو ممکن تخصیص داده می شود. تخصیص بهینه سرمایه موجب توسعه اقتصادی،رفاه اقتصادی مردم و نهایتاً رفاه اجتماعی می شود. سطح استاندارد زندگی بالا میرود. محیط‌ زیست حفظ می شود و صدها فایده دیگر. در چنین بازاری فرض بر این است که سرمایه گذاران به لحاظ اقتصادی منطقی عمل می کنند و چون به آسانی و بدون هزینه همه به اطلاعات دسترسی دارند، انتظارات همگونی از مضامین اطلاعات دارند. شدت و ضعف شرایط ذکر شده در بازار موجب می‌شود،سطح کارایی تفاوت کند.

اسلاید 7: سطوح کارایی  بازار ها1- سطح ضعیف کارایی: قیمت روز حاوی همه اطلاعات گذشته است.قیمت اوراق بهادار به عوامل زیادی وابسته است.هرگونه اطلاعات سیاسی و اقتصادی در انتظارات سرمایه گذاران از آینده واحدهای گزارشگر موثر است.اطلاعات حاصله از سامانه اطلاعاتی حسابداری فقط یکی از منابع اطلاعاتی است.2-سطوح نیمه قوی کارایی:در این سطح از کارایی سرعت انتقال به معامله‌گران بسیار بالاست. رسانه های همگانی به لحاظ تنوع ،گستردگی و تکنولوژی آنچنان هستند که اطلاعات فورا در دسترس قرار میگیرند.بنابراین قیمت اوراق بهادار علاوه بر اطلاعات گذشته اطلاعات روز را نیز منعکس می کند.3-سطح  قوی کارایی :علاوه بر اطلاعات گذشته و حال  اطلاعات داخلی (محرمانه)نیز قیمت اوراق بهادار منعکس می شود.در خصوص بازتاب اطلاعات داخلی در قیمت ،اختلاف نظرهایی وجود دارد.

35,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید