صفحه 1:
صفحه 2:
فر قه های انحرافی ۷
صفحه 3:
... براى اينكه ايعان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى كم كنند. در داخل کشور. از طرق مختلف. پایههای ایمان
مردم. يخصوص نسل جوان را متزلزل كنند؛ از اشاعهى بىيندوبارى و اباحيكرى. نا ترويج عرفانهاى كاذب - جنس
يدلى عرقان حقيقى - تا ترويج بهائیت. تا ترویج شبکهی کلیساهای خانگی: اينها كارهايى است كه امروز يا مطالعه و
تدبیر و بیشبینی دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.
بیانات امام خامنه ای در اجتماع بزرگ مردم قم (۸۳۸۹/۰۷۱۲۷
صفحه 4:
|
ne ial 1۲ |
تاريخ براى مقابله با فرهنك ها بويزه اديان
| ا ل ال ا 0
هاى انحرافى 9 بدل So بوده cowl
صفحه 5:
همفر جاسوس معروف انگلیس می نویسد:
۱ de Nene oe ee SET EAL
21 دلت
ترش همه جانبه مراکز درویش پروری همانند
Or yeu pay rere pore ey ار رز(
عوام را به روى كرداندن از دنيا و مافيهاء كوشه كيرى
اع دا ال ترا
ry es ان ۱
1۱ a ar eT eage re eter eo Ean RWC CPS Prt
صفحه 6:
در حدود اوایل قرن دوم هجری. در میان مسلمین فرقهای به وجود آمد که
خود را «زاهد» و «صوفی» مینامیدند
صوفی عنوان عمومی هر یک از سلسلههای اهل تصوف است. صوفی
منسوب به "صوف " به معنی پشم است و اهل تصوف ظاهراً به سبب
پشمینه پوشی از بابت زهد و پارسایی به این عنوان مشهور شدهاند.
فرقه صوفیه مدعی است انسان در خداشناسی باید به مرحلهای برسد که
جز خدا نبیند. و برای رسیدن به این مقصد صدها اداب مخصوص در
معاشرتها و لباس پوشیدنها و احیانا در آرایش سر و صورت و سکونت در
خانقاهها اختراع کرده و بدعتها ایجاد کردهاند
آنان مدعي بودند که از نعمتهای دنیا باید دوری جست. نباید جامه خوب
پوشید. غذای مطبوع خورد با در خانهای مجلل نشست.
زاهدان و صوفیان. کسانی را که از این مواهب استفاده میکردند. سخت
تحقیر و ملامت میکردند و آنان را اهل دنیا و دور از خدا ae
پیدایش صوفیه را در معاشرت مسلمانان با راهبان مسیحی می دانند.
باتوجه به بدعتها و خرافاتی که از طرف صوفیان ایجاد شد. از نظر علمای
اسلام مردود شناخته شدند .
صفحه 7:
فرقهسای صوفی فعال ذر ایران
- فرقدهای اقل sid
Pe) ل per earner ny i een Pn
0 1 [ eee See eee
محمد نجار؛ در شهر پاوه)
* نقشبندیه (شمسیه (سیدعبدالله نقشبندی مجددی؛ مشهده تایباده ترتبت جام» سرخس, بجنورد»
1) Pr eer en
شاذلیه ۶
tae) BI) ١
*_نعمتاللمیه: (کنابادیه (بر طرفدارترین فرقه در ایران؛ نورعلی تابنده)» مونس علیشاهیه (نورعلیشاه:
Ce er Rie
C(O Te (Ch Ee Se teoa Ro
* خاکساریه ((۱) جلائی غلامعلیشاهی (۲) دوده معصومعلیشاهی؛ (۳) دوده نورانی» (۴) دوده عجم)
اويسيه (نادرعلى عنقا در آمريكا)
كميلية
صفحه 8:
Pe ee eee een ker pee ee al Lee gp. eee BT)
صوفی و دروبش گفته می شود.
درایران. فرقه دراویش گنابادی از صوفیان فعالیت بسیاری دارد. سفر رهبراین
ل ی و سا
CCPC el rey pe eh ae OCB ee SSIES) cme sneered bt)
روی داد.
[ore Ie) enn CRU NOM | Ree eS ل Cr CEC BC eh ero
" در سال 1597 ق محمد سلطان كنابادى به لقب طريقتى سلطان عليشاه ادعاى
ا ا Pye ee rere باه ای مد ۳۹۳
بیدخت گناباد بود و به همین دلیل. این فرقه به گنابادیه مشهور شد.
به دليل اينكه بازار صوفى كرى بازار ير درآمد ى است هر روز به تعداد فرقه هاى
صوفیه اضافه می شود.فرقه هابی که خیلی از آنها در حد یک قطب ویک مرید
Ceeelcrey ne Sy inert ine e-sy em ccemerigeecee) 9
NS, on eR باق Beg MPD AG
rete SES ted eset be)
صفحه 9:
- عقاید و انحرافات صوفیه
SO Re Se On ee
ندارند)
للك
بالا بردن مقام قطب تا حد امام معصوم و تقابل آن با ولایت فقها در زمان
ee EE Te |
تأویل ق رآن و تطبیق عقاید و اعمال صوفیان با آبات و اخبار
Lee ren St) رس
ار een eB eae تیه
ابجاد خانقاه به عنوان محل ذكر و عبادت به جاى مسجد
ل 3
يرداخت عشربه به قطب به جاى خمس وزكات
لزوم تحسم صورت مرشد در عبادت
صفحه 10:
eee Tel fC See Bee il
تشرف يا پیوند. تلقیح .ازدواج لاهوتی
(صوفی را تا قبل از تشرف طالب می دانند وبعد از چند سال طی
He) ی دا اس ناف
4
ode ce DL STO el OR aC
i le al
شعار هو۱۲۱ (که به حروف ابجد هو با علی است. ۱۱۰ ودو حرف (ی)
و(الف) نیز می شود ۱۱ که جمع آنها ۱۲۱ می شود.)
lee Ce fee Teen) StS ala ec رت ی
بخواند)
eye rene
صفحه 11:
۱- سید علی محمد باب شیرازی متولد سال ۱۲۳۵ در منطقه بیضاء شیراز
۲- مباحث مقدماتی دروس حوزوی را از پدر خود فراگرفت و پس از فوت پدر به شغل تجارت
دربوشهر نزد دایی خود روی آورد.
۳- در دوره جوانی به ریاضت غیر شرعیه می پرداخت
۴- سال ۱۲۵۸ جهت آشنایی بیشتر با مکتب شیخیه به کربلا رفت و در دروس اساتید مکتب شیخیه
حاضر می شد.
۵- سفیر روسیه «کنیاز دالگورگی» با شناخت قبلی با لباس مبدل روحانی واسم مستعار شیخ عیسی
لنکرانی هم مباحثه او شد.
۶- بعد از آشنایی بیشتر سفیر در چند مرحله به او عنوان "یا صاحب الزمان ترحم علی انت صاحب
الزمان قطعا" جهت آمادگی مقدماتی به او تلقین نمود
۷- اوضاع سیاسی ایران درهنگام پادشاه پیر و بیمار ایران "محمد شاه قاجار "آبستن حوادث بود.
۸- بعد از فوت سید کاظم رشتی چند نفر ادعای جانشینی او را نمودند که یکی از آنها میرزا علی
محمد باب در سن ۲۵ سالگی بود
٩-با ادعای وکیل ونائب امام زمان بودن در مراحل اولیه با جمله "فادخلوا الببوت من ابوابها و انا باب
و وکیل المهدی خودرا رکن رابع ونائب خاص امام زمان معرفی نمود
۰- بعد از اولین ادعا تعداد هیجده نفر به او ایمان آوردند و او آنها را گروه حی نامید یعنی هیجده
به حروف ابجد
صفحه 12:
۱- ادعای بعدی او ادعای امام زمانی انا المهدی الذی کنتم بظهوره توعدون
۲- بعدها ادعای پیامبری و خداوند کاری نمود.
۳- ادعای او جامعه آبستن حوادث در ایران را مشتنج واوضاع سیاسی اجتماعی ایران را
به هم ریخت.
۴- بعد از ادعای خداوندکاری دین اسلام را منسوخ اعلام نمود.
۵- حق حیات را فقط برای پیروان خود جایز شمرد و خون سایر افراد را مباح اعلام
نمود.
۶- خواندن کتاب های دیکر حتی کتب آسمانی ادیان را حرام و فقط کتاب خود
(البیان ) را مجاز شمرد.
۷- حج خانه خدا را ملغی و زیارت خانه خود را به عنوان حج اعلام نمود.
۸- بعد از فوت محمد شاه قاجار ناصرالدین شاه بر تخت نشست و میرزا تقی خان امیر
کبیر را بعنوان صدراعظم انتخاب نمود.
5 امير كبير با درايت و تدبیر باب را احضار و پس ار جلسه مناظره علمی بین اوو علماء و
آشکار شدن عجز و ناتوانیش دستور محاکمه و سپس حکم اعدام او را صادر نمود
۰- باب شیرازی روز دوشنبه ۲۷رمضان ۱۲۶۶ هجری به همراه محمد علی زنوزی
درمیدان مشق تبریز اعدام شد
صفحه 13:
جانشینان باب
1. مبرزا یحیی صبح ازل
2 میرزا حسین علي نوری بهاءالله
صفحه 14:
میرزا حسین علي نوری بهاءالله
00 er Te Cr Te re
1۱ eR Per ree eon
Be ee خانه ا
Oe Eat BBC eke Te teeter Te) ere ae
1 ا ل ل
بهاءالله در بخداد با عنوان پيشكاري صبح ازل به فعالیت میان بابیان پرداخت و به
1
ل ا ا ۱
او ازل را به بهانه هاي امنيتي در خفا نگهداشته و خود زمام امور را بدست گرفت.
صفحه 15:
* بهاءالله خود را موعود بیان اعلام کرد. وی ۱۲ روز در باغ نجیبیه موسوم به رضوان بود و
برخى ياران خود را موعود بيان اعلام كرد. اين 1١ روز جشن عيد كل بهائيان است.
* بهاء در زندان تهران ادعای نبوت کرد و پس از ورود به ترکیه به عکا در فلسطین اشغالی
ل م لك
قبله نماز بهائیان قرار داد .
۱
سوالات سيد خال (دائى باب) در مورد ظهور امام قائم عج و شبهات قرآن مى باشد.
Git 5919 — edb 5.rty) 3 50l9 Cad م ا ل
(COG Ee eC ld
Enea ee eee ere roe elt kL ee eB
1 se RLS Ren)
Be Mra oa Pee 1111 eT Lee)
—
لعب هت
صفحه 16:
ی
شيرازى است
ال م ا تا
تهران اعزام نمود وكروه خود را خون بهاى باب ناميد
ا ا الا ا ااا Bn
قتل قاثم مقام به همراه پدر به نور رفت
ore ng
Cee Eee ey es ee ee
۱ ere Sa SER Bie toes ee a ae
ع- بعداز قتل امير كبير ميرزا اقا خان نورى كه از دوستان بها بود به صدر اعظمى رسيد وموجب
Cos) ال 0ت
و
Reg ere yy
۸-اعضای فعال بهئیه پس از آن دستگیر وتعدادی هم مانند خانمقره العین اعدام شدند ولیبها به
سفارت روسيه بناهنده شدوسفارت هم از تحويل او امتناع نمو
-٩ بعد از اخذ تضمین سفیر از حکومت بهاء تحویل حکومت گردید که پس از چهار ماه زندانی به
عراق تبعید شد.
1 ا eae
4
7
صفحه 17:
۱- در ترکیه پس از در گیری و کشتار به دو گروه ازلی و بهایی تقسیم شدند پیروان میرزا
By ete DIC) Tere mee eso re se re)
ED Sel eer reer ey re ae ee ere re ahs
Bec ee Cree Or ere CY
۱۳-بهاء تا سن ۷۶ سالگی ۳۰۹ اق در شهر عکااقمت نمود و آن شهر را قله مسلماناناعلام
نمود.
۴- پس از مرک بهاء و دفن او در شهر عکا ؛ روز ملی بهائبان هر سال در این شهر برگزار ...
اا می شود.
eae Tie) ae ی با
ما لس بدا
اجا ۱
eae rer TRU war ee Ly ا ا eT ket fel 2 ۱
از دو زن راكه قبلا حرام نموده بود اصلاح نمود چون بعدا خودش چهار زن گرفت |
eae te Se ieee he al را
شدند .
hed ee لا eS
رئيس بهائى ها مى باشد وكروهى ديكرهمسرآمريكايى او(ماكسول) را رهبرميدا نند.
صفحه 18:
عفاید بهائیت:
CE a ed Le Deed a ا ae)
۱ eB UC Tene cord ee ا
قبول مى شود.
Bevo Reece Pe م a
۱ ten ree om lel reek ar myer ais
ee ere ee aL
Pee ل ad
که آنها مظهر الّه هستند(یعنی خدا در آنها ظهور کرده است) و گرنه خداوند» اسماء و
صفات و افعال ندارد.
صفحه 19:
Rep rear ero Ie eyes ere peprom hes Pires re es eB)
Fe RO Rey Repeat fees Frits ne Por SE a)
غيب از نظرها بوشيده است.
۶ بهائیت از ادیان گذشته بهتر است و ادیان دیگر با ظهور بهاء تمام می شوند.
۷ دین اسلام تا آمدن بهاء اللّه معتبر بود و قرآن هیج گونه اعجازی ندارد و
BOM vr pe hr 1
FoF ESE Eee ec LES ee Serre es
مقدس فارسی و عربی را املاء نماید.
شریعت بهائی فقط پس از هزار سال قابل تغیبر است یعنی خداوند می تواند
Tee Ley aoa ee BN Bee با
با ظهور خود در بهاء دین اسلام را نسخ کرد.
صفحه 20:
ا ا ام ا ۱
9
دکتر اسلمنت مبلغ امريكائي بهائیت نظر باب را درباره معاد بیان مي نماید:
eT ee el Tel Ee BL Sad Be Toe Dy)
Bi te Mee Toe ۱
ren fete ا Prom
ا ا رل BBY dy
ee Seeded BB sae US ne) cure Mele ticd
be Me ee) end مسب
از فرح و مسرّت معرفة اللّه و محبت اللّه است که در نتبجه ایمان به مظهر ظهور
fe) هر
ney] oe ۱
صفحه 21:
عوامل و بسترهاي پیدایش بابیت و بهاثیت
در را
اللا ا ها
اا آفرینی عناصر بیگانه در ایجاد بابیت و استمرار آن در قالب بهائیت
0
بدل سازی از مذهب حق
eee Ie ۱۳|
:. مقابله با تفکر جهادی اسلام ناب علیه استکبار
صفحه 22:
بهائيت از كجا شروع شد؟
برخى براين باورند كه علت ظهور بهائيت فقر و مشكلات اقتصادى بعد از جنكماى
er ee ee ا ا ا اس اد بر( ۰
Us| eee ey On erro cw) ۱ |
CE ye oa BS ee ee a ed
RERY Reseed Pech ea ed ean eer Pg ee Om ra
وزير مختار روس و بيكير تركمنجاى و دربافت غرامت از ايران» با نظر مجتهدى به
ا ا ل ال ا ل ا
ل ۱
" از همین جا بود که روسها به فکر شکستن اقتدار ملت افتادند. به تشخیص درست ْ
ene OK Cee ST le eT Pere ree ey CeIn Le
میتوانستند در اعتقاد به آن امام همام شک و تردید ایجاد کنند میتوانستند .
RS ee UE eB ee ee)
00
در آن شرایط با ضعیف شدن نقش حوزه» زمینه مناسبی به وجود آمد تا فرقه بهائیت
كه محصول انكليس و روس استء شكل كيرد.
صفحه 23:
میرزا حسین علي نوری بهاءالله
صفحه 24:
* آرامگاه حسین ۱ 3
علي نورى
بهاءالله 1
2 cS اسرائیل
صفحه 25:
۱
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
احكام بهائيت
۱
۱ ات KE sgt 49 (csLigtos) oles cHeiaud 1) po
Sie oie trae) Tote aC a ip
د Cove sae SAMO ee STS SE AR
سال واجب است که عید نوروز عید فطرشان می شود و فقط با اساک از ۲ مورد اکل
وشرب تحقق می يابد .
رن
Bat car) ۱
۱ ee ee eee ra ra soe
حلال است.
صفحه 29:
RO er Teer م meee en
Te te ta tote)
1 0 eats eee eed
شیکاگوی آمریکا از مراکثر اجتماع بهائیت به شمار می آیند.
oe Be LOSS te ee eee Ee ke Se
باشد هزینه آن از بیت العدل داده می شود. 1
۱
دم 1
٩ زنا: حد زنا در مرحله اول ٩ مثقال طلا و در مرحله بعد ۱۸ مثقال به بت العدل
ريخته می شود.
Be ee hee tom [ee Pe on ot Pee en
صفحه 30:
۱ بهداشت: هر هفته یک بار غسل و ناخن گرفتن واجب است.
هت هس(
روز ولادت ميرزا حسينعلى بهاء.
"1. دفن اموات: مرده ها بايد در بلور» سنكهاى قيمتى و جوب هاى محكم و لطيف
و با انكشتر نقش دار به اسم بهاء» دفن شوند. :
۴ آذاب و معاشرت: با ادیان دیگر با محبت و مسالمت رفتار شود قا بوی خوش
000
Bry Bil) ا ل
است.
۶ اسباب منزل: هر نوزده سال یک بار باید اثثیه منزل تغیبر یابد.
صفحه 31:
Jad! ow
مركز اصلى بهائيان» بيت العدل در بندر حيفا در فلسطين اشغالى است. و متشكل از
یک هیأت ٩ نفره است که هر پنج سال, انتخاب می شوند و تحت حمابت های
eee ond Sele ee el Levon 0
FT RCM eT ce dB ee NS Me eT sae SLL
دار التبليغ واحدهاى ذار الآثارء هيأت مهاجرين دفتر بين المللى بهائى زير نظر بيت
العدل ادای وظیفه می کنند ۰
Fe TOSS) Sie fee te ele Nae es Lee ele)
منطقه ای بهائیان تأسیس می کردند .در واقع ملموس ترین واحد سازمانی برای
آحاد بهانی» هیته» لجنه ها و محافل محلی اند این واحد ها بر کلیهفعالیت های
1 ees Rie Pek eR ea ee Ie
صفحه 32:
عبدالبهاء ميگوید:
هر امري که در آثار رهبران نخستین بهائي نباشد راجع به بیت العدل عمومي است و
۱
۳
ee BLE ed را
Se Peery eae PF
See Te meee yr)
ا م ل ا ار
eB UT eee tle Bed
صفحه 33:
حمایت های بیگانگان از بهاثیت
ae ا CS ea eSB RCT
(بهاءالله) در سفارت اميراطوري روسيه و اجازه به بهائيان براي ساخت
اولین معبه (مشرق الاذکار )در خاک آن کشور و دخالت صریح
دالگو کی سفیر روسیه در تهران برای نجات بهاء ال از زندان.
...۰ :بعد از انتقال رهبری بابیت و بهائیت به عراق و سپس
SK a ی
پس از جنگ جهانی اول عبدالبهاء طی مراسمی لقب Og
بزرگترین نشان خدمنگزاری» نایت هود(۲۱۵00 117190171) را دريافت
كرد.
صفحه 34:
۱۳ ا Sod By ee
Oe fe eee ee eS tL Se ey
CBee ce ten rere) Ses) pee) ee] CC, a ...*
يذيرفتند تااز تعقيب مأموران و روحانيون ايرانى درامان باشند.
عبدالبهاءبرای قدردانی از حمایت های عثمانی از بهاثیت» لوحی برای
او نازل کرده و از او تشکر نمود.
20202020 بهائيتازاول يبدايش خود با يهود همكارى
داشت» هیئّت بین المللی حیفا در نامه ای به محفل روحانی ملی بهاثیان
ا ل ا سل ۱۱
اعلام داشت.
صفحه 35:
نظر مقام معظم رهبری درباره بهائیت - استفتاء -
۰ از آنجا که در شهرستان (...) اسان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه
داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد و ستد می پردازند
لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ فرمائید.
۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟
۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟
۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟
۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟
جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و
سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و
بر مومنین واجب است که با حیله و فسادگری اين فرقه گمراه مقابله کنند .
صفحه 36:
اساسی ترین اقدامات تشکیلات بهاثیت در ایران طی سالهای اخیر
۱. هدایت و حضور فعال در فتنه وحوادث عاشورای حسینی ۸۸ و هتک حرمت به
ساحت مقدس امام حسین (ع)
۲ دستور بیت العدل برای ایجاد اغتشاش و نا امنی در ابران در دی ماه ۸۸
۳ فعال شدن در فضای مجازی برای ترویج شبهات علیه اسلام و فروپاشی نظام
خانواده
۴. تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران
۵. ترویج فمنیسم با استفاده از ابزار نشر مانند کتب و برخی جراید
۶ فعالیت در عرصه های هنری مانند هنر های تجسمی
۷. فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی با حربه حقوق بشر
۸ تشکیل شرکت های هرمی و جلب منافع اقتصادی برای بهائیان و ترویج بهاثیت
صفحه 37:
انجمن خيربه حجنيه مهدويه
انجمن بعد از ترويج فرقه بهائيه در ايران و احساس خطر از اين
جریان در سال ۱۳۳۱ بنام انجمن ضد بهائيت آغاز به كار كرد.
درزمان Sole بالاخص پهلو ی دوم رشد بهاثیت در ايران و نفوذ به
دستگاههای دولتی سه برابر شد به طوریکه رئیس رادیو و تلویزیون
وقت» وزیر بمداری» وزیر آموزش و پرورش و نخست وزیر » بهانی
بودند.
انجمن حجنيه در ابن وضعيت با شعار اصلی صرفا مبارزه با بهاثیت و
منزوی نمودن بهائیان و دعوت به دین مبین اسلام ابراز وجود نمود.
صفحه 38:
##موسس انجمن حجتیه شیخ محمود ذاکر زاده تولایی معروف به شیخ محمود حلبی از
اعضای فعال انجمن تبلیغات مشهد بود که ماموریت یافت در باره فرقه بهاثیت تحقیق کند.
#اعضای موسس واصلی حجتیه عبارتند از : شیخ محمود حلبی» سید رضا آل رسول » سید
محمد حسین عصار » سید حسین سجادی » غلام حسین حاج و محمد تقی تاجر بودند.
#تبصره ۲ ماده دوم اساسنامه انجمن؛ شر کت انجمن در امور سیاسی را غیر جایز اعلام
نمود زیرا دخالت درسیاست را زیبنده پیشوایان دینی نمی دانستند
#انجمن حجتیه اعتقاد دارند که جهت تعجیل در ظهور امام زمان (عج) بايد اجازه داد
گناه و ستم و معصیت و ظلم و تجاوز در جامعه به اوج خود برسد
صفحه 39:
از روشهای انحرلفی انجمن حجتیه قبل و بعد از انقلاب » دلمن زدن به اختلافات
شيعه و سنى مى باشد
##اصول سه گانه انجمن حجتیه : ۱- خودداری از تعرض به شاه
۲- خودداری از تعرض به اسرائیل و آمریکا ۰ ۳- خودداری از تعرض به مسائل سیاسی
*#شيخ محمود حلبی در کالمی شاه را از سلاطین قبلیبا عفتتر اعلام نمود و در سال
۷ که مردم ایران کشته.عی شدند انگشتری راکه در روی سطح آّن نوشته بود
"یدا... فوق ابدهم" برای سلامتی شاه ارسال نمود.
#انجمن حجتیهچس از ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۶۲ که موضع گیری روشن امام (ره) را
مشاهده نمودبا اطلاعیه موسس ّن تعطیل شد و هم اکنونبه صورت غیر رسمی
تفکر خود را ترویج می کنند.
صفحه 40:
مبانی و پایه های فکری و اعتقادی انجمن حجتیه
۱- انتظار منفی و منفعلانه وخلاصه شدن اعتقاد به صاحب الزمان(ارواحنا فداه) در محبت و
دوستی ایشان
۲- اعتقاد نداشتن به تشکیل حکومت اسلامی پیش از ظهور و نفی هر گونه قیام و مبارزه در
زمان غيبت
۳- اعتقاد به عدم دخالت در سیاست
۴- محدود دانستن ولایت فقیه در حد ولایت عامه مراجع» در حالی که در موارد اختلافی
حکومتی » نظر ولی فقیه» مقدم و اولی بر نظر مراجع است
۵- دشمن شناسی ناقص انجمن و در اولویت قرار دادن مبارزه با بهاثیت به جای مبارزه با
رژیم ستمشاهی و استعمار و پیش گرفتن مبارزه با مار کسیسم بعد از پیروزی انقلاب به جای
مبارزه با امپربالیسم آمریکا
صفحه 41:
حجتبه ای ها (عافیت طلبان اسلام گرا) بیشتر ترجیح می دهند با بهاییت و
وهابیت مبارزه اعتقادی کنند و خود را درگیر عمل گرایی نکنند. آنها مخالف
اقدامات خاص و حکومتی و جهاد برای فراهم کردن ظهورند و مخالف پیوند
سیاست و دین هستند و بر همین مبنا با جمهوری اسلامی و روش و مشی OT
مشکلات اعتقادی و مبنایی دارند.
این گروه از کسانی بودند که در ترویج شایعه و شبهه افکنی ناصبی بودن اهالی
غزه در تابستان ۱۳۹۳ نقش زیادی داشتند و اینکه نباید به اهالی غزه که
دشمنان اهل بيت اند کمک کرد... موضوعی که دروغ بودن آن خیلی زود
اشکار شد اما این گروه همواره بر اين مورد اصرار ورزیده و از حمایت مظلوم
دست شسته اند.
صفحه 42:
آشنایی با فرقه وهلبيت
#وهابیت گروهی متعصب است که شفاعت و توسل و زیارت قبور و زیارت اولیاء و
انبياء الهى را حرام و شرك مى داند.
وهابيت فقط اعتقادات و افكار خود را حق دانسته و غير خود را محكوم و بعضاً تكفير
مى نمايد .
وهابيت ساخته انكليس ومورد تائيد امريكا واسرئيل و بدعتى است كه عملاً باعث
اختلاف و تفرقه مسلمانان جهان كشته است.
تفكر وهابيت مبتنى برانحرافات شديد ابن تيميه در سال 244 ه .ق درمنطقه شام
آغازكرديدكه با مخالفت صريح دانشمندان اسلامى روبروشد.ترويج مجدداين
تفكرتوسط محمدبن عبدالوهاب درسرزمين عربستان با هماهنكى آل سعودوهدايت
استعمار گران وجاسوسان انگلیسی درسال 0۱۱۵۷.ق آغازشد.
صفحه 43:
حدود ۱۲ سال وهابیها گاه و بی گاه به شهر کربلا و نجف حمله می آوردند که
نخستین آن در سال ۱۲۱۵ و تا سال ۱۲۲۵ ادامه داشت.
سال ۱۳۱۶ حاکمان طرفدار وهابیت در عربستان باسپاهی بزرگ به کربلا در روز
غدیر که مردان برای زیارت قبر امام علی (علیه السلام)به نجف اشرف رفته بودند»
حمله نمودند وپس از کشتارساکنان به حرم امام حسین (ع ) هتاکی واموال
آنحارابه غارت بردند.
5 کنبد زادگاه پیامبرو گنبدزمزم رابه بهانه جلوگیری از بدعت وشرک تخریب
نمودند. حرم مطهر ائمه بقیع نیز در هشتم شوال ۱۳۴۴ هجری قمری» با فتوای
منسوب به "علمای مدینه" و با استناد به افکار منحرف "ابن تیمیه حرانی " تخریب
شد.
#محمدین عبدالوهاب رئیس فرقه وهابی متولد ۰۱۱۱۱ ق ازنجد عربستان است که
در ۱۲۰۷ هجری از دنیا رفت.
صفحه 44:
انديشه ها ءعقاید وانحرافات وهابیان
مبانی فکری این فرقه که مبتنی بر تکفیر وقتل مخالفان » بی اعتبارسازی عنصرعقل
وانديشه ومنطق وجایگزین کردن سلفی گری است وجه تمایز این فرقه با اهل سنت
است. افتراق وهابیت با اهل تسنن در موارد زیر خلاصه می شوند:
منع زیارت پیامبر(ص) وحرام دانستن آن
حرام دانستن سفر برای زیارت قبور اولیاء و انبیا المی
فتاوای علمای وهابی در تخریب و عدم اعتقاد به اماکن مقدسه ائمه (ع)
عدم اعتقاد به شفاعت و قوسل
ویران نمودن قبور مسلمین و عدم قراردادن سنگ قبر
رد فاتحه خوانی و دعا بر مردگان
شرك دانستن استمداد از غير خدا (افبياء » اولياء و...)
صفحه 45:
سلفیه " (پیروان سلف و گذشتگان ( قرن ۲ و ۳ هس.ق) نام فرقهای است که
تمسك به دين اسلام جسته؛ خود را پیرو سلف صالح میدانند و در اعمال و
اعتقادات خود ادعای تابعیت از پیامبر اسلام(ص)» صحابه و تابعین دارند.
آنان معتقدند که عقاید اسلامی باید به همان نحو بیان شود كه در عصر صحابه و
تابعین مطرح بوده است؛ یعنی اسلوبهای عقلی و منطقی جایکاهی ندارد و تتها
نصوص قرآن» احادیث و نیز ادله مفهوم از نص قرآن برای آنان حجیت دارد.
* وهابیون تفکرغیر ازفرقه خود راباطل وریختن خون آنها را مباح میدانند.
##وهابیون بعد از حمله آمریکا به افغانستان وعراق فعالیتهای خود راگسترش
دادند مانند برگزاری جلسات تبلیغ» برگزاری دوره های آموزشی از پیش
دانشگاهی تا مقاطع مختلف دانشگاهی»حتی عملیاتهای متعدد تروریستی
صفحه 46:
##ترجیح منطق سلاح وجنگ برمنطق عقل وتدبیر از مشخصه های وهابیون لست . تبلیغ اسلام
هراسی غوب ازانتشارفعالیتهای تروریستی این گروه نشات میگیرد
+ وهابيت در ۵۰ سال گذشته منهب درباری سعودی بودهاست, لما از ابن ميان القاعده و
سلفیهای تکثیری (سلفی جهادی) ظهور نموده اند.
وهابیون درجهان اسلام معروفدبه گروه تکفیری هستند یعنی غیرازخود همه را با هرتفکری
خصوصا شیعه را کلفر و ریختن خون آنها را مباح میدانند گروههای تکفیری انصارالسنه
طالبان جندلله وفتح الاسلام فیلمهلیی را توزیع کرده لد که سربریدن شیعیان ازجمله
میک پلیس عرلقی ۱۳۰کارگرشیعه عرلقی»مراسم رقص الیعه درقندهار با کردن زدن
وبند آوردن خون گردن و بحرکت د رآمدن جسم بی سر وچند شیعه دیگر را پس از آغشته
نمودن به بنزین به آتش کشیدند
صفحه 47:
وهابیون دهها کتاب در لعن و رد بیرگان اسلام چه شیعه باشد چه سنی؛ لعم از «سید
محمد قطب» «شيخ محمد غزللى » «شيخ محمد عبده» «آبتالله خويبى» سید
جمالالدین اسد آبادی نوشته اند.
اما در میان کتب وهابیون کتلبی در رد مارکسیست بودائیسم» بهائیت و تفکرات
اسراییلی و آمریکایی نمیبينيم .
فتوای وهابیون ناشی از تاثیرات عناصر اسراییلی در میان آنان است
فتوای وهابیون در راستای متوقف کردن حوکت حزبالله لبنان و اخوان السلمین است
آميبكا ولسرلئيل نوعا از تسفكر لسالموحش یندم ختفکروهلین
صفحه 48:
مهمترین بدعتها و انحرافات وهابیت
ا.انحرافات اعتقادی
۲.انحراف در روش درک و فهم معارف قرتّن و روایات با
تعطیل کردن و اکتفای تنها به ظواهر قر آن و احادیث
۳.انحرافات سیاسی و مزدوری استکبار جهلنی و فعالیت های
تروریستی و ۰.۰
صفحه 49:
اهداف ایجاد وهابیت
أ. تفرقه و اختلاف در امت اسلامی
۲. مقابله با عقلانیت و تفکر منطقی
۳.مقابله با تفکر جهادی اسلام ناب علیه استکبار و خنثی کردن تعالیم جهاد و مبارزه
۴.بدعت گذاری در دین با تعریف حقایق و احکام اسلامی
۵ بی رنگ کردن وجهه سیاسی و اجتماعی اسلام
۶ خلاصه کردن دین و دین باوری در نماز و ذکر و عبادت
۷ ناموجه جلوه دادن تجمع در اماکن مقدسه و زبارتگاهها بعنوان یکی از نمودها و
پایگاههای وحدت و قدرت سیاسی مسلمانان و تخریب آنها بعنوان مظاهر شرک و
گمراهی!
صفحه 50:
رفتار شناسی تبلیغ و عضوگیری فرقه های انحرافی
أ. تماس و برقرارى ارتباط همراه با بيان شبهات
Pepe te om ean 000
مالى و دعوت فرد
م لل ا
ر ادحاساق. نرازان ن بر ستاطب
٠ بيشنهاد فعاليت
0 0d
RCP RE ered و
صفحه 51:
راههای مقابله با فرقه های ضاله :
۱-نشر معارف اهل بیت علیهم السلام وتبیین و تقیبت باورها و
اعتقادات ناب اسلامی بین مردم
۲- پاسخگویی منطقی وستدل به شبهات
۳- افشای ماهیت پلید وسبه وجود آمدن فرقه های ضللهبه وسیله
دشمنان اسلام بالاخص انگلستان
۴-روشنگری در مورد عقلید باطل » بدعت ها ؛جنلیت ها وخیانت
های آنان
صفحه 52:
ان شناسی ضد فرهنگ ها. خسروپناه. عبدالحسین؛ (۱۳۹۰)
ب و سایه ها - محمد تقی فعالی
ادیان وفرق اسلامی- پژوهشکده تحقیقات اسلامی - نشر تحسین-
پاییز ۸۲
بخ تشيع - غلامحسن محرمی - موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
Corley jo teal بس از درك شوقى ريانى. اسماعيل رانين"
بهائیت در ایران. تهران» زاهد زاهدانى.
۱۳۸۱ جامع بهائیت. افراسیابی. بهرام. تهران. مهرفام. دهم. ge sbi
فرق و مذاهب کلامی. ربانی گلپایگانی. علی؛ قم. امیر. اول. ۱۳۷۷
جریان شناسی انجمن حجتیه. سیدضاءالدین علیانسب. سلمان علوی
نیک قم: زلال کوثر» ۱۳۸۵
جربان ها و سازمان های مذهبی - سیاسی ایران , رسول جعفربان , تهران:
مرکز اسناد انقلاب اسلامی , ۱۳۸۳
صفحه 53:
از مدرسه معارف تا انجمن حجتبه و مکتب تفکیک. محمدرضا ارشادی LG
قم: دفتر تبلیغات حوزه علمیه. ۱۳۸۶
لایه های پنهان انجمن حجتیه. فتاح غلامی. سایت مرکز اسناد انقلاب
اسلامی
بازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه. مرتضی فیروز آبادی. سایت باشگاه
انديشه. ۳۰/۱/۱۳۸۴
پایگاه های اینترنتی مختلف ازجمله:
8 2 دایره المعارف بزرگ اسلامی
www.cgie.org.ir
بهائی پژوهی www.bahairesearch.ir
صفحه 54: