صفحه 1:
!إمادسيج یعنی دهکده علم و دانش ایران مادسیج: شبکه آموزشی پژوهشی دانشجویان ایران ‎Madsg.com‏

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
ظهور قه هاى نو مجنبوت ‎iD‏ در سات ‎ppp‏ ۱ ‎in Ky‏ ار دصر مقصود مر ذواقن ee ‏رت مس‎ هار۸

صفحه 5:
35 معدمه معمولا اين طور كفته مى شود كه ما در عصر بازكشت انسان به معنويت يا بازكشت ‎t aed‏ لل الل ل ا لت گرایی که بیش از چند دهه از عمر آن نمی گذرد. به وضوح نشان مى دهد با يديده انفجار وت در یو ‎ee ee ea ‏لج‎ ee Cet ae alm eee ana Ee a UL a ‏ی‎ SEL aa ected ۱ aloe CO CS aS lt accel ee ee yn ey cr ae penny Age eerie cae

صفحه 6:
میرن ‎NEY CA ye 9 Gee ae‏ رین وتات کی رش Se et ee ae eee OC En) ae Bae Ee Rea ‏امس تسود ۰ کشت حدود‎ Ml ora ‏مر ار ات‎ ‏چهل سال, قريب به جهار هزار مکتب و فرقه عرفانی و معنوی در جهان غرب‎ ‏اه‎ a are ae a ee OL ae Oe ‏می شوند که از عرفان ادیان ابراهیمی تا استفاده از مواد مخدر و روابط آزاد‎ ل ا ل ا ل ل ا ا ال ۱ روكردانى از هنجارهاى تمدن مادى و سرمايه دارى را فراهم كند. معنويت شناخته می شود.

صفحه 7:
در این شرایط. معنویت. هر آن چیزی است که برای اعراض از زندگی مادى و تمدن ‎ee Seon RESON‏ ۱ ماديات ‎ae ee‏ ا ‎ee ST Ro mee) ee Be‏ إرتى از معنويت ايجاد شده است. معنويت در فرهنك امروز انسان مدرن يا يست ‎tes‏ ال ار ا ل ل 1ت در ات ا اال ا ۱ ‎Bi Aten ore vere‏ منیب به جای دی 00 جنبش هایی که امروز مطرح میشود با اين تفکر شکل می گیرد. لذا تاکید دارند این جنبش ها به جهان شرق و اسلام تسری پیدا کند

صفحه 8:
عرفان های وارداتی که زادگاه ناد ی ات هر ‎ue re neko ere [eg‏ اديان مجازى. عرفان ‏های نوظهور. خورده فرهنک ها و ‎ES eee Med reer)‏ ‎۱ ‎۱ ‏ميلادى‎ ‎Fr Ce Lea ral Ree sen eo) ‏ل‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎PE ‏می باشد. و‎ 0 Wareey or) ‏.است

صفحه 9:
فعاليت فرقه ها 00 ‏ا ل ا ل‎ era ‏فضاى مجازى صورت ميكيرد كه به فرقه هاى رسانهاى نيز معروف شده‎ ‏“اند‎ معنويتهاى نوظهور با ارائة مديتيشنهاى كوناكون دقايقى متفاوت را در زندكى انسان مدرن ايجاد م ىكنند؛ ساعاتی که شخص می‌تواند در خود ا ۱ جهان نامرتی. دنیای درون. صور خداوند و صورت‌های دیگر واقعیت!

صفحه 10:
علت و جكونكى ييدايش فرقه ها ‎Oe)‏ اك نياز جديد ستدان شرب بة سكويت و شريعت و دلزدتى از تشنولورزى و ‎ete yi ot ths lk‏ شار شدية مدل زندتى هدرن و نيار يه ا ۱ ۱ و جستجوی بینشی دیگر نسبت به خود. زندگی و هستی بود. که ‎A cages oleh yup ge bo 4 esl»‏ )

صفحه 11:
جنبش های دینی جایگزین تمایل دارند در جوامعی که نسبتا بازبوده و در جایی که دو ل ا ا ا ا ا ا ل ل ۱[ ‎eae NS ees Se Dee SSO cece re UL kere)‏ . حكومت مى كرديد رو به فزونى نهادئد 000 ‏ل ل ل‎ ITS CCS) آيند . آنها به اعضاى أخود ] راه حل هاى روشنى را براى مشكلات ييجيده ارائه مى دهند : :وعدهى نجات» و احساس امنيت با ييوستن به كروه آشوب اجتماعی دهه ی ۱۹۶۰ و تجربه ی سبک های زندگی جایگزین احتملاًبهافزایش . شدید عضویت در فرقه های دینی جدید کمک کرد سبك زندكى اشتراكى كه به وسيله ى اديان جايكزين تمرين شد ء بسيارى از جوانانى را كه ل ا ۱

صفحه 12:
ایالات متحده ی آمریکا با تضمین قانونی آزادی دینی » محل تولد و ظهور بسیاری از جنبش های دینی جدید شده است پلورالیسم - هم زیستی فرهنگ ها و عقاید متفاوت - درست از فردا روز يايان جنك جهانى دوم ( 1979 - 1958 ) در ارويا و آمريكاى شمالى ۰ سید توسعة يافت ‎RH FFE‏ ار ن در معرض ل شلك ‏مكتبى بودايى كه بر مدى تيشن و مراقبه تاكيد مى ورزد - قراركرفتند و يس از بازكشتن از زاين فرقه هاى ذن را راه اندازى كردند ‎

صفحه 13:
در دهه ی ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ تعداد فرقه های دینی ‎ipoeencs‏ | ‎٠‏ تکردنی رشد کرد ۱ SY Kea IR Vr CORY ‏سیاسی ای می دانند "که در آن جوانان سبک.هایی جایکزین را برای زند کی‎ ‏شاید مهمتر اینکه : رئیس جمهور ال. بی . جانسون در ۱۹۶۵ قوانینی را که به‎ ‏موجب آن مهاجرت از آسیا به ایالات متحده شدیدا کنترل می شد » لغو‎ ‏کات سل از اسر ترا تن یر ات‎ . جنوب شرقی آسیا به آمریکا وارد شدند برات

صفحه 14:
An ie VIS ‏ای رای‎ ‎١‏ -در معنويت هاى نوكراء به جاى آنكه انسان به خضوع در برابر خداونذ بى ‎Ty a‏ رت كن در ور ا 0 محدود دعوت مى شود. فطرت يرستش در انسان كه در جستجوى كمالى نامحدود است با 0 و یت رت پیش ات ‎alee‏ سحو لاد تاكاه خدا می بیند - مانوس می شود. ‎PORTS ‏ا‎ ty ener es een NCS ‏ل‎ Ne) ae ea cae ee ed Jeo Sy SD BGS iPS) tn ES dla Su) Kye ‏يرستش در برابر خويش فرا مى خواندو با اين اشعار و اذكار مريدان‎ ‏خود رأ به خويش توجه مى دهد:‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
خودتان را محصور من بدانید و به من مشغول باشید... رد م دو يسر زيبا به شما دادم تا انها را دوست بداريد و ستايش كنيد. بيا عشق مرا بيذير و خودت را رها كن عشق من مثل دریا نامحدود است مرا اقا قیول کن مثل مادرت من آمده ام تا سعادت بدهم لت را ات ارات رس سا امروز را به خود مشغول داشته است. در این مرام ها توحید محوری جای خود را به انسان محوری و در نتیجه به مرید پروری داده است.

صفحه 16:
۲- عرفان های کاذب فقط در صدد پاسخگویی به بعضی از ابعاد وجود انسانى اند. به عبارتى ساحت كسترده روح انسانى را در يك وو يا حداكثر جند جنبه محدود مى بينند . بماند كه از اقناء همان یک جنبه هم وا مانده اند و پاسخ درستی به شاخه مورد تا اس اند به اندازه اين شعار حسين بن على (ع) «هيهات منا الذله» در تاريخ» شور و حرارت اعد كنند. شعارى كه سرنوشت بعضى ملتها ‎oa‏ ل ‎aber oer NE Tom‏ ۱ ‎ety‏ ا ‎Uwe‏ ا ا ‎py we) Creer Cl‏ لكل ‎nS Re ered eat ae. SS EOD‏ لت ‎EB PE‏ نیاز و خلوت با خدای خویش مشغول بوده است.

صفحه 17:
‎eee eva reer ee ree‏ ر صالع- ‎ELLY‏ ل ل ‎PCO ES COC ray Lrg ce‏ ‎Naess‏ دبای ‎Mee po ea Ste‏ بر ار مد رب رب ا ‎Uae a os‏ رد ‎SSN ope pice ee‏ ادافه يده تز در اين سدت دارى به من تثزا فى دعى ن شن تأنه ار 2100000 ‎(WAY‏ ‏معلوم می شود حقیفتی به تام فرامت انسای و بزرکواری روح ا ا ل ل ‎Me Sel PN e4‏ | ام

صفحه 18:
گروه دیگری متوجه جنبه دیگری از روح انسانی شده اند و بساط دیگری تسرد اك ور تروت تا و ار را مشتاق جنبه جمال استء متمايل به فهم ابعاد جبروتى و جلال حق ا ‎I a eee‏ ‎ee oy ee shel eels hs So es‏ ‎oad Ae)‏ ا ‎Ce eee aT‏ ‎VIS SON) ERPS By FS Oe‏ هليت حن در ‎cela‏ و سس ‎Acer Nile Or atl a Ty‏ ره ری رس ی رای ی اد واو سام ررمت ‎is biol‏ و ار سان با توجه به غلبه شیطان رام می گردد. بسیاری از کلیپ های منسون - که در زمره آلومهال ورد است ‏ دریاره افرادی ابلت که در ‎He IG SN‏ اند و م خواهد با تمسك به دوك هاى يليد ذر طبيعت يك ۰

صفحه 19:
منسون در آثارش می خواهد به مخاطب بفهماند که نیروهای شیطانی و شرارت های طبیعی . نیروهای غالب درجهان اند و خبر و خوبی وابعاد الهی مغلوب و شکست خورده اند . پر زكرا تلم رت مس لد لدم سر فصو نانوی اوه ای تشر ری رد السك رار اكه این تعالیم به نام عشق به خورد مخاطب داده می شود یعنی با نام صداقت و محبت. مرامی به نام «وفا» لگد کوب می شود که در ‎reo ea On ele We ee Clear Ue se)‏ ۲ زن سركردان به دنبال عشق موهوم: حقيقت اين است كه آنجه اث را ‎ee‏ ‏دهد غریزه تنوع طلبی جنسى و شهوانى است كه هيج كأه راضى و ا ل ا ا ا ل ل

صفحه 20:
‎a seg le ah) es) pe‏ ند لد بايد به أن احترام گذاشت و از طرف دیگر «گمراهی» را بر آن سرب رس لد سل ‎BOE SNS)‏ ‏نداى درونتان را ارج بنهيد واز آن اطاعت كنيد. به خاطر داشته باشيد من تضمين نمى كنم كه آن ندا هميشه شما را به راه راست هدایت کند. بیشتر اوقات شما را به گمراهی می برد . این ‎cence‏ ل ‎emer eo Cr pe pee‏ ۱۵ وى با را از همه اينها فراتر كذاشته و عرفان ادعايى خود را جنين درمقابل خدا قرار میدهد : حتی در مقابل خداوند بایستید ... درستى و نادرستى امور را به كنار بكذاريد... (همان ص ۵3

صفحه 21:
۱ يك و نظرى بسيارى از انهاء اصول جهان < ‎gy seer Carey aren emo nan‏ ا 0 مواجهه با دیگر مکاتب ندارند و جهان بینی محکمی برای آنها تصور نداره . د اريك ‎leap, SION acest‏ ان بات و ‎elie gail emer‏ حتی در حد ادعا هم مطرح نیست. در تعالیم کریشنا مورتی آمده است: ‎ear See‏ ۳ کریشنا مورتی ص ۱۴). لت ا ا ‎ally‏ رای رادم برای رسیدن به آن هم نمی شناسد و اگر هم راهی پیشنهاد دهد بر معضلات ‎Ue ies alles‏ ی ی اک قاس بكرلل اريت و ‎eee ae tr eee nee ele eee Ree eer‏ شود به گونه ای که پیروان آن» اصلا در صدد دریافت تعالیم بی پرده و روشن ردس افد

صفحه 22:
در مكتب اسلام به بركت تعليمات عميق هستى شناسى در ‎Pepe el by) by‏ ا رت نس ‎JSS IS A gOS ee Af tinue eI‏ عرفان اسلامى از جنين نظام عميق معرفتى برامده است و ‎as‏ کر إن رسيدن به حقيقت باز و اصلا هدف هستى رسيدن به ا ا ا

صفحه 23:
۳- عرفان های کاذب نه فقط فاقد جهان بینی دقیق و علمی. که گاهی در ناحیه باید و نباید ها (ایدئولوژی). دستوراتی بس ابتدائی دارند و یا لااقل بسیاری از اعمال و افعال آدمى را بلاتكليف و بدون حكمء مهمل كذاشته اند. توصيه های اخلاقی کلی که قابل تاویل به سبک ها و اشكال مختلف است از مميزات اين عرفان ها است.

صفحه 24:
۵ طیف عالب عرقان های کادب» با هدف مراقبه ارامش» تم رکز و برای خدمت به استعمارنو و توجیه فرهنگ و تمدن مادی و مدرن غرب به ‎Smee ce pearance Wisco coe Evo‏ ۳ مدرن را آرام کنند . مأموریت واقعی آنها . جلوگیری از تجدید حیات دین حتیتی ات جرا ونه بشر سرکردان زثر لام روحی و معبوی خود را تسكين ندهد ء زود است كه بنيان تمدن جديد را به جالش بکشد و در برابر آن علم طغیان بلند کرده و تسلیم حق ازلی و ابدی شود « در اواخر قرن بیستم جوانان غربی- که از قفس آهنین تمدن مادی به تنك آمده بودند- با روى آوردن به شيوه هاى غيرعادى براى تخليه رواتی و معنوی خود جریانهابی مثل «هوی متال» را پدید آوردند . آنان در برنامه های خود با استفاده از مواد مخدر رقص, موسیقی تند. "۳ موج تشعشات مغزی خود را چنان مغشوش کرده اند که رفتارشان از کنترل خارج می شود. برخی از این فرقه ها- مثل گانزان رزز- حتی به پ ل |

صفحه 25:
۶ در بسیاری از عرفان های جدید هدف و غایت و مطلوب. کر ۰ ۱ ط ‎Ce Ss ES)‏ دس ‎ro‏ مرا اس ‎aay y‏ نين بينشى در حرثان بوهيان أسريتان أفريقا حاكم است. شمن ها جنين تعريفى در عرفان هاى جديد دارند » يعنى افرادى كه قدرت جادويى خاص دارند و مى توانند پوت مسلط باس ا ‎iS‏ یس مات ‎pe‏ ‏اسر را لت اصولا اعتقاد به جنء ارواح» ديوها - كه فقط شمن ها قادر به دید 0

صفحه 26:
فرقه های خطرناک فرقه هاى هندى در ايران و جهان را تاثي ركذارترين فرقه ها مى توان دانست ۳ 2 ‏كج كتياه‎ ENDS ‏دوي‎ Dele oe ‏سیمای ماورا و فرقه های آمریکایی از جمله فرقه های معروف در جهان‎ ا اا ‎Conn ome ne Nee TIPU SCE civoa‏ 20000 اشو را به عنوان خطرناکترین فرقه میدانند بسیاری ل را به ا ال

صفحه 27:
برحی ار فرقه های دینی جذید با دبا جایگرین » آشکارا حفرتاکند آنها به خشوئت يا فعالیت ضد اجتماعی یا به فرارگرفتن اعضای خود در 0 ‎coe een‏ ير ‎٠‏ آدم هابی بیرون از فرقه ,حمایت کردند ل ا ‎eee ee ole res oC‏ کنترل همه ی جوانب زندگی اعضا بوده و اجازه ی هیچگونه چون وجرايى را در باره ى تصميمات به آنها نمى دهد.اينكونة رهبران ممكن 0 5 ا سر ۳

صفحه 28:
آنها اغلب سناريوى روز رستاخيز را تبليغ مكنند كه اين امر آزار و اذیت از سوی نبروهای بیرون از فرقه رابرایشان سر ‎SEOs Ses‏ ‎ai)! cap‏ نه سرتوشت ‎ge Ge Sis fs‏ وتات ك0 7ن رون بك رد كتدوع ل ا ۱ متناوباً ء رهبران فرقه, شاید افراد را برای خودکشی آماده کنند . کاری که بنا به عقیده ی گروه . آنها را به جایگاه . سعادت جاودانه منتقل مى كند

صفحه 29:
بزرگترین خسارت جانی مربوط به فعالیت های فرقه ای بوقتی رخ داد ‎fe is 5‏ ‎aires‏ رار امعان ارد رو در وي طن ف درك ی 1 ۰ ۱ 5 لل 3 19 اشتراكى در كونان كه ‎oe‏ ياستور جيم جونز رهبرى ا ل كك ال ا 1 ا ار رسیدگی به [این ] اتهامات که گروه » اعضا رابرخلاف ميلشان نكه ‎OS Re CL Se LENE‏ 0 ‎eee SB eS) iene ne Scr icg‏ " دستور داد که پیروانش به صورت چ [(توشابه ای مرکب ازآب میوه و ۱ سس رت ار

صفحه 30:

صفحه 31:
تعاليم اشو CNS ra ene ear ‏ا ا ا‎ ‎eee |‏ رامی سازد ‎tt‏ ی ی ار ‎ee‏ ددن ‎ONE RE fies oc ry Oey‏ ‎Se GR ea to ual ea lal .: :‏ زا تم رارسا هفتچاکرا تمامیتعالليم ی وگا پاتانجلیرا مطرح و آنرا مبنایلصولمرلقبه ‏.قرار می‌دهد ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
بت هار ما از لاه مایت کرد از در ‎EES‏ ‏ا ل ‎mre nye wort‏ كم ل ‎Peed es‏ .داهم لست خش جيكرواز تعاليماث تحت أثیر لنديشه هایبودا لستاو در موارد - ختلفاز بودا متأثر لستلشو به ش ‎eo‏ ميرو جين را ا م 0 9 اندیموضع تند گرفته ! ا ل ا لت ل ل ا ‎Pree‏ ‏۰«سوتامبیا» که سفید پوشند او هر دو دسته را خرم میک ند

صفحه 33:
بجز موارد پیش گفته. اشو از عرفان ن اسلامی هم تا اندازه ای تأثیر چنان که از فردی به نام شیخ کبیر متأثر است و از سوی دیگر تأثیر عرفان ن هاى شرق دور را نسبت به خود كتمان نمى كند. همچنین کم و بي ۱ 1 Roo) UC Pen ange NYTer US| Meee Me ET UCDO پذیرفته است.

صفحه 34:
5 ‎led) eed)‏ از یل اس روم رف رای وله و تاه ای

صفحه 35:
یت تس ار اور تا ای ات ری ‎Re Ne eS oe ea ee eS in Dae te‏ تبوده است, اما با توجه به تمامی سحنان اشومی توان اصولی راز آن ها استحراج كرد و بر اساس أن موضوعاتى را تحليل كرد.

صفحه 36:
اصل اول: عشق يكى از مهم ترين اصولى كه اشو به شدت بر آن تأكيد دارد. اصل عشق و عشق ورزى است. در واقع» عشق عصاره ييام اشو است. غير از أن كه د جال جاع ی اشاره دارد كنات هاى مسقلى در زمینه عشق هم دارد؛ از جمله. کتاب یک فنجان چای که مجموعه اشعار او است و همگی با عشق شروع می شود. دیگری کتاب عشقء وت

صفحه 37:
عشق شوق وافر درونی است برای یکی بودن با کل. اگر درختی را از خاک بیرون ‎ISS Eo‏ ل ال ك0 ريشه خود دارد و اگر باز نگردد می میرد. هنگامی که لحظه یکی شدن با کل فرا مى رسدء ناكهان ترس عظيمى وجود انسان را فرا مى كيرد؛ زيرا انسان بايد خودش را رها كند. در عين حال كه احساس يكى شدن با كل بسيار زيباست» ا | را ۱ خاص خود را دارد. عشق ديوانكى خاص خود را دارد. عشق قابل توجيه نيست. ‎se eed‏ ل ا ا ا 60 رقص زندكى است.

صفحه 38:
وقتی انسان عاشق می شود احتیاجی نیست آن را اعلام کند. عشق از عمق و زرفاى وجود ييداست. راه يافتن عاشق همجون رقص پروانه است. کسی که نمی تواند عاشق باشد باهوش هم نیست. ‎ICS‏ ۱ باعث دگرگونی است. عشق ملاقات زندگی است. انسان با عشق AS ep ‏لو‎

صفحه 39:
ee oe ei ae eS Le RO cree oe) ‏ل‎ yp Ysa ‏ل عر‎ epee iS ‏ار ا ا‎ ‎Cea e‏ ل ار آينده براى فكر كردن است و حال براى عشق ورزيدن. ‏ار ا ا لك ‎ine ie Sg es le Seles A pert AVG Eh eee INS‏ ها نفس را آلوده می کنند. در این جا راهکار این است که انسان کاری انجام ندهد, تنها کاری که انسان باید انجام دهد. صبر است هنگام خشم انسان نباید ۱

صفحه 40:
مرحله سوم تفسیم کردن و بخشیدن است. انسان عاشق باید چیزهای ال ار را رن ‎ee‏ کت ا ال ا ا ا ل ‎EW AS rs ee) ieee ace Eline‏ ال نیستی خانه دارد. همزیستی عشق و خودمحوری» عشق و غروره عشق و الوهیت امکان ندارد

صفحه 41:
| رسیم. عشق باید زمینی باشد. درست مانند درختی که به دنبال خاک است. درخت محتاج ريشه در خاك است. عشق هم نيازمند ريشه در جسم است. اكر ا ل ل ا ل ا ل ‎Fe er ae‏ يبش نمى كيرد. هرجه درخت بيشتر اوج مى كيرد ريشه اش بيشتر در زمين فرو می رود. این دو مانند دو سوی معادله اند. ارتفاع و ريشه باید متناسب باشند. عشق در تضاد با هوس ها نیست, بلکه از آنجا شروع می شود. بلندی ها كن مدع ردن در ريس عم سان رركو سس الست عر جع سيروت 2 ‎mag‏ ل

صفحه 42:
ات 7 2 ‏ل‎ oS ee Ree ‏ا ل‎ ‎al Seal‏ ل ا ی ات ی بای را ‎۱ ea gee TOE ome es 0 ‏انسان غرق در كلاف سردركم خواهد شد. ولى بايد دانست که زندگی برای ‎eo teeth wen ate cc‏ ی ی اس رز ‎ae Be Te RS eee 8)‏ ا رت ل ‏زندگی بسیار ساده است. نفس است که زندگی را بسیار پیچیده و تودرتو می ‎ee Seared Nene LS eS oe EST NEL ee ‏ق‎ ‏ماذالمى كه انسان يا تقل خوك رتدكى فى كند تاخالض اش و ادوم لذا ديك ‎ee ee eee eS Se Soa ‏..سم خالص شد تا وجود انسان خالص, زیبا و شیرین شود‎ ‎

صفحه 43:
ORS Bt egw el ‏ای رای ات قاس ترس اس دس‎ ‏عادت دارد همه جيز را به دو قسمت تقسيم كند و آن وقت به آن دو نكاه كند.‎ ‏ذهن هركز توانايى ديدن كل را ندارد. اين محدوديت بزرك ذهن است كه‎ ۱ 0 ‏مى بيند مى جسبد و قسمت ديكر را از ترس يس مى زند و براى همينء زندكى‎ ‏همیشه مملو از ترس و دلهره است‎ ele let oka Tea RCL SP ie eS ey etal teased ‏توان به ذهن اعتماد کرد. ذهن چیزی نیست مگر انباری از رویدادهای گذشته.‎ ‏ی‎ oe a eee pu eee ee See Gee een ee See aC Se CSCS CCN) يك بذر است و درخت نشده استء اما ذهن مى كويد شما درخت شده اى. او ‎ESRC y Crp)‏ ل ا ا ل ۱ .بسيار دردسر آفرين است

صفحه 44:
اشو حتى بر اساس نقد ذهن: به نقد استدلال براى خدا هم مى يردازد. او معتقد امسن ع الك ی دس ال هر هار[ شان می دهند و خدا کل است تنهااز طریی دل می توان حذا را مشاهده کرد: ۱ ایا ‎sear ALO‏ را داند و مى بيند هركز با استدلال اظهار نمى كند. 00 ‏ا ا ا ل‎ TERY On) ‏فلسفه. علم و تكنولوذى مى يردازد. او درباره فلسفه اعتقاد دارد كه فلسفه ذهن را‎ SS Ra TC Se RO ce ee Ocean ce هدر مى دهند بدون اين كه مطلقاً كارى انجام دهند.

صفحه 45:
ل أشو ‎ae‏ كزان 0 قرآن توسط يك يزوهشكر يا فيلسوف و دانشمند نوشته نشده است. محمد کاملا بی سواد بوده او حتی نمیتوانست اسم خودش را بنویسد ولی او توسط اه خی رز بای[ هکس را اس رین .که این آواز را شروع کند و این آواز قرآن بود ۲ من زبان عربى را بلد نيستم و نمى فهمم ولى ميتوانم قرآن را درك كنم براى اینکه میتوانم آهنگ و زیبایی آن نوای عربی را درک کنم چه کسی به معنا اهمیت میدهد!؟ وقتی تو زیبایی یک گل را میبینی آبا ميبرسى اين جه معنى دارد!؟ خود كل كافى استء وقتى شعله اتش را ميبينى آیا میپرسی این چه معنی دارد؟! آتش کافی است. قشنگی معنی آن است

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:
۱ Hi een eo coarrCoe Sze IF age ‏ا و‎ یبال دی سر و سس یرل در ريا ل بر ‎Coase‏ ‏برهمن به دنیا آمد و در ۱۵ اکتبر ۱۹۱۸ از دنیا رفت. او یک معلم روحانی بود كه با زبانى ساده جوهر ييام مذاهب را براى مردم بيان مى كرد. كفته اند او از ل ا ا | ‎cea:‏ ا رت ل ركان سار ناريك ‎eee ese‏ بابا شیردی حتی قدرت آن را داشت که بیماران را شفا دهد. Ole es ee ee Sey eee) ‏راز دا ان سل زر تست زر‎ oS ‏قا إن‎ cty ‏هید چندان هوادار واییرو لدارد.‎

صفحه 49:

صفحه 50:
م ‎cir‏ ل ا ‎[EE re SPUN‏ ۱ ایران بوده و از عرفان های هندی به ویژه عرفان بودا به شدت متاثر است. ‎NC ee SS LAS ee need sl ce‏ | دنیا آمد. گفته اند که خانواده اش با ایمان و خداشناس بود. ساى بابا به دو دليل براى بيروانش محبوب و جذاب است؛ يكى سادكى ‎See Sizes lala Ages oo ys‏ ره ترازانى ذتر ترد ‎lee‏ و ار شين ری ‎Pe‏ ‏۱ ‏در زمان تولد ساتياء تمام وسايل موسيقى به خودى خود شروع به نواختن موسیقی دلنشین کردند. یا به هنگام تولد در زیر گهواره اش یک ‎einen ECS Cs)‏ ا ل

صفحه 51:
Ree Ne ‏ا ل‎ Ce ie eerie ced ‏بی بضاعت تقسیم می کردا همچنین تنبیه او به دست معلمش‎ ‏معروف است. در چهارده سالگی تمام زندگی خود را رها کرد و به‎ ‏ارشاد مردم يرداخت. حدود شش كتاب از او به زبان فارسى وجود‎ ‏دارد. او همانند اشو اهل سخنرانی های طولانی نبوده است.‎

صفحه 52:

صفحه 53:
0 سای بابا همانند دیگر عارفان هندی به اصول اعتقادی هندی کاملاً سا ‎ee fly g‏ ال ترا ملسم ر کی ترس را کارا درک اش ا ۱ کوید: «بهاگاوادگیتا کنجینه ای از تعالیم معنوی با ارزش و ماندگار است. شاكردان بايد با تعمق و توجه دايم آن را تمرين كنند.» سای بابا همچنین از راماکریشنا چیزهای زیادی نقل می کند و او را "سس معتقد و معترف است. بنابراین در یک جمله می توان گفت عرفان ساى بابا كاملا بركرا آیین های هندی و بیش از همه به اصول عرفانی بودا پایبند و وابسته است. ‎Reece CNC) S|‏ و ‎

صفحه 54:
ل ا ‎or‏ مت ‎OES) ee bee CD) Se ee See)‏ 00 ‎SUE URUS SNP pei Olen‏ ۶ خدا نیز به سوی شما می آید. با هر گامی که به سوی او بر می داريدء او ده كام به سوى شما بر مى دارد. هيج توقفكاهى در اين ‎ols ae‏ اين سترى پیوست و سداین است از سرا روز رز شب. بر فراز دره و بیابان» از ورای اشک و لبخند. مرگ و تولد. از ا ‎Bee Roe)‏ شد؛ زیرا در می یابد که تنها از خود به خود سفر کرده است. از راهی بس طولانی و در تنهایی و بی کسی. لیکن خداوند که ‎vers‏ ها و ‎WS‏ او بوده است!»

صفحه 55:
در جاى ديكر مى كويد: «مؤثرترين راه براى ايجاد عشق ذكر نام خداوند است؛ ار ای ل 2 ‎pe he‏ سودق السك برست سالئد توايق ته درون تى نسيده سى شود و مكلف متجن رذ 9 ‎Ree‏ ‏را دریابید و ذکر آن را تمرین کنید.» می گوید: هعشق تنها در قلب های پاک رشد می کند. بنابراین قلب ای وی را تا در تا ار اسيك أو حق در ثاره ‎ay en ea Ay Fs‏ و انه ا لي ال ل ل ا روز سال دارد. سای بابا برنامه هایی برای مراقبه و ذکر ارائه می دهد.

صفحه 56:
ere ‏نمونه هاى مختلف به بيان يك نمونه بسنده مى كنيم: «به‎ ‏خود ايمان داشته باشيد! اكر در درون» بر ذهن. خود جيره‎ Pape ee so ‏شويده در بيرؤن سى, تزاليد‎ ‏أوريد. نيروهاى خود را تحت كنترل در أوريد و در راه هاى‎ ‏مفید به کار بندید. برای ایمان داشتن» حقیقت خود را‎ ‏دريابيد. براى يافتن حقيقت خوذء با ذكر هميشكى نام خذاء‎ ‏با خود برتر که بخشی از آن هستید» یکی شوید.»‎

صفحه 57:
۴ ری ار ری ارب ری ‎al‏ سان در جایی می گوید: «انسان باید بر شش خصم یعنی هوس» خشم. طمعء وابستگی. غرور و نفرت غلبه کند؛ زیرا خشم انسان را تبدپل بد جائورق بست و بى رسي نی ‎ekg Nod FS‏ ‎one‏ كر ا ‎es yin eo‏ رای ] تباه مى كند و مانع تصميم كيرى صحيح مى كردد. يك يورش ا ل ا ی ی ‎Be She cen as‏ ات ترين ‎yp Sab ghey‏ خر ‎Bash Sheehy‏ سكرآور است كه انسان را به انجام كارهاى خلاف تحريك مى كند و ‎cor UN Ue ee‏ ا

صفحه 58:
سای بابا همچنین در موردی دیگر از هواهای شش كانه سخن به میان می آورد؛ یعنی خشم. شهوت. شک. تلم تأثر و بی روسنس رای سا رز سای روما روت که ادعا می کند سرسپرده خداست هرگز نباید مبتلا به ‎Nd A‏ مت أو توصيه مى كند اكر به حقوق شما تجاوز شد يا شما را متهم ‎po oO‏ ا ال ا ل ل (۱ ‎AEM NOE Reo cl‏ 1 ‎vs EL od‏ ا ا ا ا ‎Pepe vraeves ca‏ خود او باز می گردد. این گونه بايد عمل كرد.

صفحه 59:
سا بانا دررارن ثررت رسد ادست که لاد ترررت لاویم از اننا ثروت بیش از حد مطلوب نیست. از سوی دیگر ثروت باید به صورت امانت نزد انسان باشد و بايد براى انسان ها مورد ا ا ل ا رك ب ا ل ل می کنید از آن شماست... پرستش خداوند ثروت مستمندان 1 ‎oer‏ پیشرفت معنوی است.»

صفحه 60:
4۵ سای با درباره سیر و سلوک عواملی را تاثرکذار می بینده | ل ا ا 000 غذا به طور كلى مى كويد: «نوع غذابى كه مى خوريم بر عفايدمان تاثیر می گذارد. اگر در جای پاکی بنشینیم و غذای مناسبی ا ‎Ce es Nee‏ ‎e‏ ل ا ‎kU coor] eee] be‏ ا بهداشتى را بايد مد نظر داشته باشيم: اولين نكته در ياكى موادى ‎eee ree ar eCnom‏ ۱9[ رو ۱ ا ا ا نیم مواد تشكيل دهنده غذا و ظرفى را كه غذا در آن يخته مى شود كاملاً ا و او ‎TG eka)‏ ۱ ‎en aeo pre psa Canty‏ زا

صفحه 61:
* سای بابا انسان را از خوردن گوشت به شدت پرهیز می دهد؛ زیرا معتقد او ‎SS‏ ‎cee lore nis RS ote a cee oc ce Roane ao‏ | شود؛ بنابراین بهتر است انسان سعی کند از خوردن غذای غیر گیاهی بیرهیزد. انسان ها تصور می کنند با غذا زنده اند. پس چگونه است که ثروتمندان مى ميرند؟ در واقع غذاى انسان نيروى الهى درون است. ساى بابا بهترین غذا را شیر و میوه می داند. COREL pen Cee em yee COMTI OCS Ne ee) SE eee ee ee aie es ‏ف لي م نان را زر‎ ey Stu ‏قوايى كه تنفس مى كنيم و بالآخره تمام‎ ‏جلب می) کنداهمه لك‎ الق تن إيى كه توجه ما را به خود

صفحه 62:
شففت و ترحم به نبارمندان یکی دیگر از عوامل سلوک است. والاترین توي رس سر تس سل به مخلوقات خداوند است. ساى بابا مى كويد: «سير و سلوك از راه محبتء: ‎IR Ce)‏ ل ل ا ار ا ۱ ‎sO‏ ا ل ل لا ار هر کجا فرد افسرده. دل شكسته يا بيمارى ديديد فرصت مناسبى براى خدمت بردن در اختیار شماست. هر قطره خون و هر عصب شما باید با عشق, شور و شوق عشق ورزی به درماندگان درآمیزد. FC Cor Cree nC oni Cpe dem ‏ا ا ا‎ eC Ren نصیبتان می گردد. شعفی است که با هیچ کار دیگری به آن دست تا ۱ ا ا تر لس به وصف آید.

صفحه 63:
وچ تهی دستان. بخشش به زیردست. رفتار صادفانه با دیگران و ۱ ‎aff ca sien‏ ها تافص قاری اس را مارد ی ره عنوان رسمى ‎a)‏ درآورند. پیروانش خیابان ها را تمیز می کنند. به مردم آب می دهند. به زلزله زدگان و سیل زدگان ‎OIE ns Seas oO bel eC cee eed‏ به فقرا و تهی دستان خوراک و پوشاک می دهند. آن ها با ساختن صدها کلینیک و بیمارستان در هند. اروپا و امریکا به بیماران و آسیب دیدگان به صورت مجانی کمک می کنند.

صفحه 64:
* سای بابا به طور کلی وظیفه سالک را ا ا ال ‎colt > aC)‏ ۱ مس ‎ec‏ و پرهیرکار باشید؛ سوم هرگاه فرصتی پیدا کردید. نام خداوند را تکرار كنيد؛ جهارم: هيج كاه بدى هاى ديكران را بازكو نكنيد و سعى نكنيد کامی ای رااسا ‎Gee) BI‏ نشویده از گتاهان ده گانه دوری کنید: سه گتاه فیزیکی» چهارگتاه زبانی را ار را ار ‎Fey Ait We EG lage Vey ESSE ICaNn‏ ‎Re ees ee aioe Me‏ ار ما لا ‎EIS yay ayes AVE‏ شرب خمر و... بيرهيزيد. اكر تا جايى كه مى توانيد از اين كناهان حذر كنيدء كمك بزركى به تحقق زندكى متعالى كرده ايد.»

صفحه 65:
ا ا ا 0 آشرام می روند. آنگاه او از میان جمعیت می گذرد و سپس خاكسترى از سر انكشتان او بيرون مى آيد كه فضا را معطر ‎Core‏ ا ل ۱ و باعث دكركونى و معنويت و حرارت زياد شركت كنندكان می شود. سای بابا در ایران پیروانی دارد که در مراکز مختلف ل ا ل ا ل

صفحه 66:
۳

صفحه 67:
مس ال رح سر ۱ سم ی در 0 ‎ae al ie EE RCo ered‏ و ‎eS) CS ee)‏ ا ‎ere By‏ 1ك سيزدهم ميلادى يكى از مصلحان و ييشوايان بزرك هندى ظهور کرد به نام «راماننده » . او در یکی از مذاهب معروف هند به نام سس سر ار سر سر بنا کرد . در این مکتب امتیازات صنفی سیستم کاست العاء نش ‎Boyd aces‏ رات رات که سرام برد ‎MSL es‏ واه سا ا ۱ رت

صفحه 68:
درسان ادن رسای رانا دربن تدارا بالاتر رفت . او بعدها به مقام استادى رسيد و ييروان زيادى كرد أو جمع شدند . نام او « شيخ كبير بانتيس » بود . متولد ۱۳۳۰ ۰ ‎Ne ee‏ ا ا ات ‎e Sy rece‏ ا ۱ ازاز يك طرف سحت يه تناج ن سرش ترناتون ارات پوت رو از سو خاو راف ركان ابن امارد رركت معن ‎ose seca ante a‏ ا ا اك روحانی ( به زبان محلی گورو یعنی معلم ) بی نیاز نیست

صفحه 69:
و تساو ترس اس را ارات وا ‎hint‏ رارکت نی ات سس مس را ‎on pal‏ ای ويه رع ام سك سين راتت دن ‎PAGER oe Ko‏ و ‎ob. Us‏ ات رک بر رار ار ای رال سب ات رال ای بر رط ‎(ees le) Mel og eh, i‏ ‎ees Gey‏ ار ‎Sa pr Fe‏ ا م دیگری هم کرد و آن اینکه طی سخنان پرشور خود سعی کرد آیینی مركب از افكار عالى اسلامى و تفكر هندوها به ويزه ويشنو را مطرح كند . از اين رو تركيبى ميان خداى اسلام و خداى ويشنو فراهم نمود . خداى اسلام « ال » و خدای ویشنو «رام » می باشد و از اینجا فرقه ای بنام « رام له » پدید آمد . عقاید این فرقه تا حدی * سیک میا پاش

صفحه 70:
ا ا را ره سا و ار الله كه با خواهر دو قلوى خود به ترويج انديشه هاى شيخ كبير و آيين سيك در أيران مى يردازد . رامين جوانى است كه احتمالا در سن حدودا بيست سالكى رهبرى اين فرقه را در ايران به عهده كرفته است . او در بين ييروان خود بيشتر به نام « اواتار » 10 ‏ا ا ا‎ eee aCe Sere e) eee ‏ا ا ل‎ aes) ‏زنند و برای او اعمال شكفت انكيزى نقل مى كنند . او را يك‎ . ‏استراتزيست و تكوريستن الهى تمام عيار در عصر حاضر مى دائند‎ ‏او همه چیز را به روح خدا نسبت می دهد و سعی دارد فراتر از‎ 2 BOSS ERS) SNS SL I ead EU RCS ‏ا‎ de Soe ‏لمت تن‎ SS iy Ne i le Maly

صفحه 71:
‎Reais War eee lr puree. ps cere free] ES‏ 0ك 7 2ك ‎Lely‏ ی نامر ‎Lajas) a Cul‏ ‎ICD Dy Te ene) ee)‏ سر جشمها و كوشها و فعال شدن قلبها مى باشد . سطح دوم كه آموزشها برای منتخبین و برگزیدگان برگزار می شود هنرهای ماورايى يا مرحلة تعليم اسرار نام دارد . امروزه ساليانى است كه هر دو مرحله در ايران شروع شده و در حال توسعه است . ل لت ل نكن ان

صفحه 72:

صفحه 73:
الا ‎eee‏ ‏شاف ار ات ‎Ce, Sais)‏ وت عنوان « سيال حياتى » ضمن بحث از جاكراها و ناديها مى كويد : « همانطور كه بدن انسان داراى ركهايى براى عبور خون است و با اختلال در جریان گردش خون ۰ جسم ا ‎Feel Sree) oN) an O)‏ تا رس با عنوان نادی ها ( و در سطوح بزرگتر چاکراها ) شناخته شده اند . هر گاه جریان انرژی حیاتی در مسیرهای روانی انسان متوقف يا دجار اختلال شود بيمارى ‎٠‏ نارسايى و رنج پدید می آید . »

صفحه 74:
0 PN eC QC) ‏رال ره مت وی وت ات ی ناش قروو‎ ‏همه اينها بدون وجود عشق الهى و حضور خداوند بى فايده و حتى خطرناك‎ » . ‏است‎ دكت رد ان نا ‎a AY) SSI AIS IES‏ سس ‎Gaal) CS‏ كنيو واي كمساب ادر او ضمن پرسش و پاسخهایی اینگونه موضع خود را اعلام می کند : تاد دس ‎٩‏ »مسج که بوه اکسی رکه توسلط خدا مس‌اننده و روح آلهی درا او فعال و جاری است . چه بسا تو هم بتوانی مسیح شوی و مسیح باشی ۰ ولی عیسی وی لک را ‎pCO a | BOS Ale Some‏

صفحه 75:
س : تفاوت اساسی حضرت مسیح با سایر پیامبران چه بود ؟ ‎nel SU cat onda‏ ا ا ‎00 (Ee) Free Nhe aay a eS eee Res ea ered ‏ی‎ eaea eases ‏ج : وای بر این ذهن تاریک و تفرقه اندیش . وای بر این فکر برتری طلب و جدا کننده که راه به ملکو- ت را قبول دارید که مسلمین در نزد خداوند بر همه امتها و ملتها برترى دارند ؟ ‏ج : اتفاقاً اكثر ملتها و اقوام همين حرف را مى_زنند . بله مسلمانان راستين ا ‎rca‏ ا سس بدا رت سمل سای رات بای سس رنف ‏ین و اب تم سر سارک ای اسر سر ات ارس ‏خداست . ‎ ‎ ‏خدا ندارد . ‎eee eee ‎

صفحه 76:
چهار ) از نظر رام الله تمام ادیان برابرند و هیچ دینی بر دین دیگر ترجیح و امتبازی ندارد او در باسخ سوالی می گوید : « هر دینی را که پذیرفتید » ‎Ree Nee eee cee ca eter‏ | ‎OP eo UN DO‏ رصن مس ا ل ل ل فر کنر الس 0 ند لاس ۱ 1 مذهب ء عشق است . اديان و مكاتب ‎٠‏ روشهاى آشكار شدن و نشان دادن این عشق می باشتد- همه ادیان در اصل یکی هستند- اختلاف از ‎Os I ai eS eats ED aero‏ شیطانی است و تفرقه در مبان تعالیم الهی و بندکان خداوند از مکرهای به سس لس ‎oc CMe‏ لس( مس سس رز معشوق یکی است . »

صفحه 77:
پنج ) یکی دیگر از دیدگاههای نماینده رام الّه در ایران در زمینه ‎on)‏ ل ‎Oe a ey ee ee oe | eer Ieee‏ ‎PN PCRON CS UE Con DC CIE FRU‏ مذ ورج ومع ردم كه ييوند بيرونى مى تواند منشا ازدواج درونى بشود . اكر وجود انسان از دوگانگی رها شود و به یگانگی برسد ۰ می توان امید داشت که انسان به ازدواج متعالی درونی هم نائل شود . او می گوید : « تا یگانگی را در زمین تجربه نکنی تجربه آن در آسمان سح وت ‎i COMMIS) OTC)‏ ل ‎Cy pov ICy Cem CID‏ 7 ول 0

صفحه 78:
نتايجى كه از ديدكاههاى نماينده رام الله در ايران به دشت رق اك عبارت ار اول) أو ار يكو يحنى ار مبانى حو را ا مكائب عرفانى هندى مى كيرت برس لس سر سس 1 و حديث هم تمسك كند . لذا به نظر مى رسد همان ايده شيخ كبير را -0 252 عدر ]سام شاش كرى د كن عار بر اينكه از دين مسيحيت هم جانبدارانه حمايت مى كند تا جاى بيشترى ‎Seer ao ee)‏ ا ا 0 ا ‎TO a De ee OCU Te Sd‏ مرد ديدكاهى بيان كرد كه ريشه در انديشه هاى آيين تانتريك داشت .از سوى ديكر ترويج اينكونه افكار حاصلى جز فساد جنسى و صدور جواز هر گونه ارتباط ندارد .

صفحه 79:
۱ Ieee teece er Kar ‏رت در شین تیم ادران از سم این‎ St) fll eile Lec ‏ا ا‎ unl y Cy Biss, Mle GEG Sis es ea ‏مورد نظر قرآن و اسلام در باب تعریف دین هیچکدام از اینها دین‎ (yA Ge pee ی بيمارى اسكيزوفرنى است و هر از جند كاهى در يكى از بيمارستهانهاى ‎ne‏ ل ا لك اس ی 1

صفحه 80:
منایع 3 ماخ ‎ea‏ را تست مس بت با ‏0 سس نا ‎a‏ را ‏ها ‎eee‏ سم ی مس با ‎۱ eae Ne en nae ee eS ‏لاس۳ نها ‎ae a

صفحه 81:
۱ wis آفتاب و سايه ها از جناب دكتر ۱ ‎a)‏ ۳۳ 0 1 1 4 | او اسان ‎as aS‏ سا

صفحه 82:
اه لذت از درون دان نث از برزن ‎aL‏ دان جستن از قضر و حتبین آن يکي در گنج مسجد, مست وشاد ‎Pepin‏ 50 مولوى

صفحه 83:
ایران عدد ۱ را به شماره زیر پیامک کنید SER ee MAD .COM

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان