صفحه 1:
نمونه ee
فرهنگسرای داخلى
و خارجی
ثمين احمدى
ممه امم
صفحه 2:
|
اندازی معمارانه, از
جمله فضا هایی است
که معمار به لحاظ نوع
كاربرى: با حداقل
مودي رون ري
بوده؛ مى تواند به مانور
Sperry
فرهنكسراى دزفول
Pie
صفحه 3:
.مجتمع فرهنگی سینمایی ( فرهنگمسرای ) دزفول یکی از شاهکارهای معماری اییرانی استه
توسط معمار بز رك ايرانى
فرهاد احمدي که در سال
7
يي
ساختان
.به پایان رسید
ا ا ا ااا 00
صفحه 4:
ترا مت است
.مساحت زیر بنای این مجموعه حدود پنج هار مت مربع
.مساحت محوطه آن حدود ده هزار مت مربع مى باشد
لسکلتساختماتس کیبیاز ضولا و بتزمسلع میباشد.
Pie
صفحه 5:
.نمای داخلی: سیمان سفیده کاشی؛ سنگ می باشد
.نماي خارجی: آجر » سیمان سفیدء کاشی» سنگ سفید و سنگ رنگی است
4 (iin الا
۳
صفحه 6:
1۱ ا ns ee
درکی جهانی » ساخته شده است
براى سازمان دادن فضا و طررح جزرئيات از هندسه نذاب و ترفتدهاى معمارى سنتى كمك كرفته
.است
He,
— eo ع
صفحه 7:
اين كن ضرهنكى سينمايى از 4 بخش متماين تشكيل شده كه به تترتيب اولويت
:و اهميت به شرح زيى است
ee Tae i eden Wey ete
۳۳
1۱ TENA UE Crt)
۱
سوم-بخش آموزش + شامل دو مدرسه هنری که شامل
هنرهای سنتى و هنر هاى تصويرى مى باشد.
CHEN ER YUE E Nip a| one ever YF
Qlaoy Cig cogac (lolus.cilajloigiiw
منرمندان و هنردوستان,
صفحه 8:
ا ل
VET pe Gomer
گوش میرسد و
مانتد مكان هاى با حمرمت است
ee EY SS) 00000
Pie
صفحه 9:
درست در روصروى
ورودی چشم انداز
كتبد قررار دارد كه
تنها دراين مرحله
كاملا قابل رويت است
ولی دستررسی ندارد
صفحه 10:
۱ ا Gey ert aed
دوسيى ح كت به جب و راست هستند »كه يك مسيس مستقيم و ديكرى باج نش به يس
wheat oe
ere By FDS EEC dP et aes eS ا
قرار كلرفته است.
etn
صفحه 11:
۱
جوم امم
صفحه 12:
کف حياط » هندسه ۸ نقشی زده شده است که در مک آن ,حوض و فواره است
ام او
صفحه 13:
a و
ستاره هشت پر در م کنو
پرش ستارهجهت ایجاد .. مربع مگرر ستاره
حرکت Ally ازدرون .. درجداره Bee
— So
صفحه 14:
۳
جم اووا
صفحه 15:
در 3 3 ا
بادكيرهاء و rd
مسیر ما حهان ما
۱3
امك
معني حة
حضور جز
ره
2
درک
۳
جهان
3
اوراء
5
Jas
تصویر ۱-۳ اكير 3
2
1۵
اس پا
فو
3
إعتكى
سل
ایی د:
بزفول
أ۵۰۵0>»۰9۷۷«(پ۰پ9 ۵ اااةص۳ ۳۳۲۲۲
nm
5
00
صفحه 16:
beer esc men Tea pace
Pie
صفحه 17:
ساختار اين طررح بس مسیسی
حدرونى وجرخان استوار بود
که همراه با حرکت آب»
0
زمين آغاز شد »
پا چرخشی از درون یک
مخ روط معكوس شذفاف »
بس روی شیب رویی مدور به
۳
عمق زمین می رسیده
تا با اين ايها داستان
" گذر انسان را از جهان مادی
به بهشت "یادآور شود
صفحه 18:
RN || | 7
وج
A ar
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
ما در فا راد
eo a Wee ee oe eye Perens ane PAB) ۱7
دارای حي و
جوم امم
صفحه 22:
۳
معمار: رنزوييانو
۱ ae le
نومه آ می باشد کالدونیای واقعی در اسکاتلند بوده و دلیل این نام گذاری شباهت اقلیم ها می باشد .
جرایر کالدونیای جدید در آبهای غربی اقیانوس آرام و در کرانه های خاوری:
19 ۱ ا
۱ ee arr ee
۱ Erma)
بلند و ستوزمانند كه معياروبإوارتفاع يوسته هاووسيع ساختمانومحسوبهو(؟ sym Derm
و
۳) استفاده از باد که از میان عناص می وزد و انعطاف پذیری و استحکام چوب را یاد آوری می کند .
ويثكى دوم: در استفاده از معمارى سنتتى و بومى و همجنين نوع مصالح به كار رفته و روش ساحت سازه
نيزر از فهك كاناك الهام كررفته شده است .
صفحه 23:
00
مخصوص نمايش هاى محلى و رقص
اسختصاص دارد.دهكده دوم » مربوط به فضاى
نمایشگاهی و دهکده سوم دفاتر اداری را
شامل مى شود.در ميان تف ررجكاه يك واحد
WE) 000 ۱۳|
بصری می باشد که به تماشاگران ؛ فرهنگ ate Ae
کاناک را معرفی می کند.
اين مركن شامل آمفى : 2 ل و 00 1
0
20 ۹
سمعی بصری ,کاقه تیا و نمایشگاه می
ع 7۳ 5-5-5
صفحه 24:
7 evi yeg perro Niet ner Tear g array ye aree aie]
میباشد .حاوی ۳ بخش شامل ۲ مجموعه ۳ تایی و ۱ محموعه ؛ تایی می باشد .بدیهی است که
PAE reer ere ال ea sien)
ا
مشود
ا ا ال ا ا
+ ديوارعايق صوتى با روكش جوب ا تاحويا استفاده شده است
يك طرف بنا را ساحت و ساز هاى كوتاه تشكيل مى دهد كه به نرمى به طرف تالاب ياثين مى
BR Cee ed Or eS ADL e ee eee Dare SEE)
. مى دهدء كه نتيجه اين اصل استعاره بصرى از فرهنك سنتى قوم كاناك مى باشد
۱۲ -ع 55 ط ا آ ت5-ئ©١ةش)]|غ)!شئششفَمّثحتب_ثيئ»ؤْىئْغؤغؤئضئ>ئ”“”شأ؟8ع#ؤغ*“>ض>ض>ظثظ*ض|ض*”'“']!]غف_ئغ©غؤ*”©(ص«سْئس«»«»*|[|([*[ضطظغ
صفحه 25:
ورودی به سایت از جهت شمال است.
ياركيتكٌ ماشين ها بين ورودى و تكهبانى كه
ری ا
Bes eee es
سپس جاده ؛ مسیر بین نگهبانی و مک
فرهنگی را طی میکند و در این میان یک
0
وجود دارد . جاده ؛ مسي كوتاهى را طى
مى كند تابه تونل خدمات » در زس م كن
eye) ل 000
cede reece 0
واقع شده است. این ساختمان ها شامل
رستوران و مهمان سرا و یک استودیو برای
fppt.com
صفحه 26:
=e
در زاویه بین ضلع جنوبی و شبه جزیره هزمینی انحنایی که
اطبراف آن شيب دار است قرار دارد كه يك آمنى تثا رو
ی
۱ acer te)
ل ۱
rece rr eCity en rap acyl
۱ Yee Cee
فضای داحلی:
اشارت صریح به گذشته را می توان در
| eer es
rer erm pyrite
Foon Pea Fei ern Tort Ca
ل ا ]|
ree aero ee ۱
صندوقجه ها طورى طراحى شده اند تا
feet ewe ee Leen
وزند را دریافت کنند و پیوسته دمای داخلی
۱ Cir er ab)
صفحه 27:
ستنهای خاکستری آلومینیومی
اتاقهاء اين واحد هاى جوبى را تحت
تاذى قرار مى دهند. استناده از
ل لس
عایق بودن در ل 0
ا
آلومینیومی ستف ها برای عبور
۳
را
ا ۳
|
فولادی و روکش های چویی که
0
eat Tee
- می شوند
صفحه 28:
رگههای چوبي همگی رو به بالا هستند و به
تدریج باریک می شوند. گویی این ر گه ها
آسمان را شانهمی زنند و هماه بادبه اطرافه
تعظیم می کنند که به دلیل وسعت این رگه ها
۱
اند. باز بودن طبقه اول و ميززان ادغام آن با
eas ecar ae [en ا
آن آمده است.ن تیجه ی این عمل این است که
طبقه اول اين ساختمان بس نور و نوش وآب
و هوا می باشد . بنا و سايت اطررافش ياد آور
بی زبان بودن فرهنگ این قسمت اقیانوسیه.
00
و ۱
اصل این فرهنگ یک ایدئولوژی تاریخی و مرده نیست بلکه
هنوز زنده ويويا مى باشد .