معماری و عمرانآموزشعلوم مهندسیسایرسفر و گردشگری

فرهنگسرا داخلی و خارجی

صفحه 1:
نمونه ‎ee‏ ‏فرهنگسرای داخلى و خارجی ثمين احمدى ممه امم

صفحه 2:
| اندازی معمارانه, از جمله فضا هایی است که معمار به لحاظ نوع كاربرى: با حداقل مودي رون ري بوده؛ مى تواند به مانور ‎Sperry‏ فرهنكسراى دزفول Pie

صفحه 3:
.مجتمع فر‌هنگی سینمایی ( فرهنگمسرای ) دزفول یکی از شاهکارهای معماری اییرانی استه توسط معمار بز رك ايرانى فر‌هاد احمدي که در سال 7 يي ساختان .به پایان رسید ا ا ا ااا 00

صفحه 4:
ترا مت است .مساحت زیر بنای این مجموعه حدود پنج هار مت مربع .مساحت محوطه آن حدود ده هزار مت مربع مى باشد لسکلتساختماتس کیبیاز ضولا و بتزمسلع می‌باشد. Pie

صفحه 5:
.نمای داخلی: سیمان سفیده کاشی؛ سنگ می باشد .نماي خارجی: آجر » سیمان سفیدء کاشی» سنگ سفید و سنگ رنگی است 4 (iin ‏الا‎ ۳

صفحه 6:
1۱ ‏ا‎ ns ee ‏درکی جهانی » ساخته شده است‎ براى سازمان دادن فضا و طررح جزرئيات از هندسه نذاب و ترفتدهاى معمارى سنتى كمك كرفته .است He, — eo ‏ع‎

صفحه 7:
اين كن ضرهنكى سينمايى از 4 بخش متماين تشكيل شده كه به تترتيب اولويت :و اهميت به شرح زيى است ee Tae i eden Wey ete ۳۳ 1۱ TENA UE Crt) ۱ سوم-بخش آموزش + شامل دو مدرسه هنری که شامل هنرهای سنتى و هنر هاى تصويرى مى باشد. CHEN ER YUE E Nip a| one ever YF Qlaoy Cig cogac (lolus.cilajloigiiw ‏منرمندان و هنردوستان,‎

صفحه 8:
ا ل ‎VET pe Gomer‏ گوش میرسد و مانتد مكان هاى با حمرمت است ‎ee EY SS)‏ 00000 Pie

صفحه 9:
درست در روصروى ورودی چشم انداز كتبد قررار دارد كه تنها دراين مرحله كاملا قابل رويت است ولی دستررسی ندارد

صفحه 10:
۱ ‏ا‎ Gey ert aed ‏دوسيى ح كت به جب و راست هستند »كه يك مسيس مستقيم و ديكرى باج نش به يس‎ wheat oe ere By FDS EEC dP et aes eS ‏ا‎ ‏قرار كلرفته است.‎ etn

صفحه 11:
۱ جوم امم

صفحه 12:
کف حياط » هندسه ۸ نقشی زده شده است که در مک آن ,حوض و فواره است ام او

صفحه 13:
‎a‏ و ‏ستاره هشت پر در م کنو ‏پرش ستارهجهت ایجاد .. مربع مگرر ستاره حرکت ‎Ally‏ ازدرون .. درجداره ‎Bee‏ ‎ ‎— So

صفحه 14:
۳ جم اووا

صفحه 15:
در 3 3 ا بادكيرهاء و ‎rd‏ ‏مسیر ما حهان ما ۱3 امك معني حة حضور جز ره 2 درک ۳ جهان 3 اوراء 5 ‎Jas‏ تصویر ۱-۳ اكير 3 2 1۵ اس پا فو 3 إعتكى سل ایی د: بزفول أ۵۰۵0>»۰9۷۷«(پ۰پ9 ۵ اااةص۳ ۳۳۲۲۲ ‎nm‏ 5 00

صفحه 16:
beer esc men Tea pace Pie

صفحه 17:
ساختار اين طررح بس مسیس‌ی حدرونى وجرخان استوار بود که همراه با حرکت آب» 0 زمين آغاز شد » پا چرخشی از درون یک مخ روط معكوس شذفاف » بس روی شیب رویی مدور به ۳ عمق زمین می رسیده تا با اين ايها داستان " گذر انسان را از جهان مادی به بهشت "یادآور شود

صفحه 18:
RN || | 7 ‏وج‎ ‎A ar

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:
ما در فا راد ‎eo a Wee ee oe eye Perens ane PAB)‏ ۱7 دارای حي و جوم امم

صفحه 22:
۳ معمار: رنزوييانو ۱ ae le نومه آ می باشد ‏ کالدونیای واقعی در اسکاتلند بوده و دلیل این نام گذاری شباهت اقلیم ها می باشد . جرایر کالدونیای جدید در آبهای غربی اقیانوس آرام و در کرانه های خاوری: 19 ۱ ‏ا‎ ‎۱ ee arr ee ۱ Erma) ‏بلند و ستوزمانند كه معياروبإوارتفاع يوسته هاووسيع ساختمانومحسوبهو(؟‎ sym Derm ‏و‎ ۳) استفاده از باد که از میان عناص می وزد و انعطاف پذیری و استحکام چوب را یاد آوری می کند . ويثكى دوم: در استفاده از معمارى سنتتى و بومى و همجنين نوع مصالح به كار رفته و روش ساحت سازه نيزر از فهك كاناك الهام كررفته شده است .

صفحه 23:
00 مخصوص نمايش هاى محلى و رقص اسختصاص دارد.دهكده دوم » مربوط به فضاى نمایشگاهی و دهکده سوم دفاتر اداری را شامل مى شود.در ميان تف ررجكاه يك واحد ‎WE)‏ 000 ۱۳| بصری می باشد که به تماشاگران ؛ فرهنگ ‎ate Ae‏ کاناک را معرفی می کند. اين مركن شامل آمفى : 2 ل و 00 1 0 20 ۹ سمعی بصری ,کاقه تیا و نمایشگاه می ع 7۳ 5-5-5

صفحه 24:
7 evi yeg perro Niet ner Tear g array ye aree aie] ‏میباشد .حاوی ۳ بخش شامل ۲ مجموعه ۳ تایی و ۱ محموعه ؛ تایی می باشد .بدیهی است که‎ PAE reer ere ‏ال‎ ea sien) ‏ا‎ ‏مشود‎ ‏ا ا ال ا ا‎ + ‏ديوارعايق صوتى با روكش جوب ا تاحويا استفاده شده است‎ ‏يك طرف بنا را ساحت و ساز هاى كوتاه تشكيل مى دهد كه به نرمى به طرف تالاب ياثين مى‎ BR Cee ed Or eS ADL e ee eee Dare SEE) . ‏مى دهدء كه نتيجه اين اصل استعاره بصرى از فرهنك سنتى قوم كاناك مى باشد‎ ۱۲ ‏-ع 55 ط ا آ‎ ت5-ئ©١ةش)]|غ)!شئششفَمّثحتب_ثيئ»ؤْىئْغؤغؤئضئ>ئ”“”شأ؟8ع#ؤغ*“>ض>ض>ظثظ*ض|ض*”'“']!]غف_ئغ©غؤ*”©(ص«سْئس«»«»*|[|([*[ضطظغ‎

صفحه 25:
ورودی به سایت از جهت شمال است. ياركيتكٌ ماشين ها بين ورودى و تكهبانى كه ری ا Bes eee es ‏سپس جاده ؛ مسیر بین نگهبانی و مک‎ ‏فرهنگی را طی میکند و در این میان یک‎ 0 وجود دارد . جاده ؛ مسي كوتاهى را طى مى كند تابه تونل خدمات » در زس م كن ‎eye)‏ ل 000 ‎cede reece‏ 0 واقع شده است. این ساختمان ها شامل رستوران و مهمان سرا و یک استودیو بر‌ای fppt.com

صفحه 26:
=e در زاویه بین ضلع جنوبی و شبه جزیره هزمینی انحنایی که اطبراف آن شيب دار است ‏ قرار دارد كه يك آمنى تثا رو ی ۱ acer te) ل ۱ rece rr eCity en rap acyl ۱ Yee Cee فضای داحلی: اشارت صریح به گذشته را می توان در | eer es rer erm pyrite Foon Pea Fei ern Tort Ca ل ا ]| ‎ree aero ee‏ ۱ صندوقجه ها طورى طراحى شده اند تا ‎feet ewe ee Leen‏ وزند را دریافت کنند و پیوسته دمای داخلی ۱ Cir er ab)

صفحه 27:
ستنهای خاکستری آلومینیومی اتاقهاء اين واحد هاى جوبى را تحت تاذى قرار مى دهند. استناده از ل لس عایق بودن در ل 0 ا آلومینیومی ستف ها برای عبور ۳ را ا ۳ | فولادی و روکش های چویی که 0 ‎eat Tee‏ - می شوند

صفحه 28:
رگه‌های چوبي همگی رو به بالا هستند و به تدریج باریک می شوند. گویی این ر گه ها آسمان را شانهمی زنند و هماه بادبه اطرافه تعظیم می کنند ‏ که به دلیل وسعت این رگه ها ۱ اند. باز بودن طبقه اول و ميززان ادغام آن با ‎eas ecar ae [en‏ ا آن آمده است.ن تیجه ی این عمل این است که طبقه اول اين ساختمان بس نور و نوش وآب و هوا می باشد . بنا و سايت اطررافش ياد آور بی زبان بودن فرهنگ این قسمت اقیانوسیه. 00 و ۱ اصل این فرهنگ یک ایدئولوژی تاریخی و مرده نیست بلکه هنوز زنده ويويا مى باشد .

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان