فروشگاه اینترنتی
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمIn The Name Of GOD
اسلاید 2: E-Shopping فروشگاه الکترونیکاسمعیل پورحیدر860441831Project Control System on Designing anحسامالدین اقدسی860441853
اسلاید 3: فهرست مطالبتعریف فروشگاه الکترونیکمزایای فروشگاه الکترونیکچگونگی طراحی سایت برای فروشگاه الکترونیکقابلیت نسخه فروشگاه الکترونیک عملکرد عمومی در فروشگاه الکترونیکطرح و قالبندى سایت در فروشگاه الکترونیکعملكرد و تحول مديريتى در فروشگاه الکترونیکمدیریت روابط با مشتری
اسلاید 4: عملكرد بخش محصولات در فروشگاه الکترونیکعملكرد بخش پرداخت هزينه در فروشگاه الکترونیکعملكرد بخش حمل و نقل در فروشگاه الکترونیکعملكرد بخش ماليات در فروشگاه الکترونیک امكانات زبان فارسى در فروشگاه الکترونیکتوالی عملیات در فروشگاه الکترونیکساختار شکست کار(WBS)مدیریت زمانمنابع و ماخذفهرست مطالب
اسلاید 5: تعریف فروشگاه الکترونیکفروشگاهی که تمامي مراحل در آن بصورت الكترونيكي و با سرعت هر چه بيشتر به انجام میرسد.خريد و فروشارسال و دريافت كالاانتخاب كالاو ... مراودات مالي
اسلاید 6: دارای مزایایی مانند موارد زیر می باشد:1- ارائه تبليغ محصولات به راحتی و ارزانی صورت می گيرد.2- با ايجاد يک بازار مناسب و حضور قوی در شبکه جهانی اينترنت می توان دست به بازاريابی و رقابت با ديگران زد. 3- نحوه دريافت و ارسال سفارشات بصورت الکترونيکی می باشد.4- تعداد مشتريان و خريداران به سرعت افزايش خواهد یافت. 5- با حذف واسطه ها ارتباط بين خريدار و توليد کننده، بهينه خواهد شد.6- مخاطبين و رقيبان شما فقط يک کليک با شما فاصله خواهند داشت. مزایای فروشگاه الکترونیکی
اسلاید 7: چگونگی طراحی سایت برای فروشگاه الکترونیکما در ساخت سايت چهار بخش اصلی را مورد توجه قرار می دهيم؛
اسلاید 8: قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکنسخه فروشگاه مجازی(الکترونیک) دارای قابلیت های زیر است:1- مشخصات سایت:تعریف:تواناییها:عبارت است از اینکه حقوق مادی و معنوی این سایت یا حق کپی رایت این سایت در اختیار چه کسی قرار دارد . مدیریت بخش ارتباط با ما -عنوان صفحه اول سایت -کپی رایت-کلمات کلیدی و توضیحات سایت - آهنگ پس زمینه سایت - ایمیل سایت - آیکون سایت - بنر سایت
اسلاید 9: 2- منو یا فهرست مطالب سایت :تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکمنو ساختاری سلسله مراتبی و تودرتوست که برای طبقه بندی و دسته بندی منطقی فرامین و یا اطلاعات در نرم افزارهای گوناگون استفاده می شود تا افراد بتوانند آنچه را .می خواهند به راحتی پیدا کنندایجاد ، ویرایش و حذف آیتم در منوی سایت - انتقال یک آیتم یا بخشی از آیتم ها به زیر آیتمی دیگر - کپی یک آیتم یا بخشی از آیتم ها در زیر یک آیتم دیگر - تغییر اولویت آیتم های منو - ایجاد عناوین مرتبط در منو
اسلاید 10: 3-گالری تصاویر:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکبخش آلبوم عکس یا گالری تصاویر به منظور انتشار و ارائه تصاویری است که شما لازم می دانید در سایت خود قرار دهید و به دو منظور قابل استفاده است . یکی به منظور درست کردن یک آلبوم عکس پر بیننده و دیگری انتشار تصاویر اختصاصی شما تحت وب . ایجاد , ویرایش و حذف دسته عکس و عکس , انتقال یک عکس از یک دسته به دسته دیگر , مشاهده عکس
اسلاید 11: 4- سالنما:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکسالنما ، تقویم سایت است که اطلاعات زیر را در بر دارد : تاریخ و روز به شمسی - تاریخ و روز به میلادی - تاریخ و روز به قمری - مناسبت هر روز ایجاد , ویرایش و حذف مناسبت شمسی , قمری یا میلادی در سالنمای سایت
اسلاید 12: 5- شمارنده:تعریف:تواناییها:شمارنده سایت مبین تعداد بازدیدکنندگان از سایت شما می باشد . *یکی اینکه تعداد بازدید از سایت شما موجب می شود که رتبه سایت در موتورهای جستجوگر افزایش یابد .*دیگری اینکه تعداد بازدید میزان اعتبار مجازی شما در وب را نشان می دهد . *تبلیغات که یکی از منابع درآمدزایی تحت وب است بر مبنای تعداد بازدید از سایت معنی پیدا می کند . یعنی هرچه بازدید از یک سایت بیشتر باشد تبعا تعداد کسانی که تبلیغ شما را خواهند دید نیز بیشتر خواهد بود لذا مبلغ تبلیغ بالاتر خواهد رفت . قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیک
اسلاید 13: 6- تبلیغات:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکدر سایت باکسهایی به نام باکسهای تبلیغاتی وجود دارد که می تواند در هر سمت از سایت (سمت راست ، چپ یا پایین سایت ) نمایش داده شود . این تبلیغ در فاصله زمانی مشخصی که مدیر سایت آن را تعیین می نماید در سایت قابل مشاهده است و بازدیدکنندگان پس از انقضای مدت نمایش آن دیگر قادر به مشاهده آن نخواهند بود. ایجاد , ویرایش و حذف تبلیغ (متن متحرک یا ثابت , آهنگ, فیلم , عکس , فلش) , تعیین تاریخ شروع و پایان نمایش تبلیغ , تعیین محل نمایش , انتقال محل تبلیغ , تعیین صفحاتی که می خواهیم این تبلیغ در آن به نمایش درآید , گزارش گیری از تعداد دفعات کلیک و مشاهده تبلیغ
اسلاید 14: 7- نظرسنجی:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکدر سایت های اینترنتی بخشی وجود دارد به نام بخش نظرسنجی که به منظور دریافت نظرات کاربران طراحی شده است . این نظرسنجی می تواند در مورد خود سایت باشد ، یا در ارتباط با مسائیل سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... این بخش موجب برقراری تعاملی دو طرفه بین مدیر سایت و بازدیدکنندگان می شود و ایشان سایت را از خودشان فرض می کنند.ایجاد , ویرایش , حذف فرم نظرسنجی , سوال یا جواب , تعیین فرم پیش فرض نطرسنجی , گزارش گیری نموداری از نتایج نظرسنجی
اسلاید 15: 8- فرم ساز:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکبهره گیری از فرم های دریافت اطلاعات , سایت را از ارائه یکسویه اطلاعات به کاربران خارج کرده و به مدیر سایت اجازه می دهد هرگونه اطلاعاتی که می خواهد از کاربر سایت تقاضا نماید . بدین سان سایت , علاوه بر جنبه اطلاع رسانی , می تواند امور اداری و تعاملات سازمان با ارباب رجوع را نیز بصورت تحت وب درآورد , یعنی محقق شدن ایده آل آی تی . اینکه در خانه بنشینی و همه کارهایت را با رایانه ات انجام دهید .ایجاد فرم های الکترونیک با امکان ارسال اطلاعات به ایمیل یا به بانک اطلاعاتی سایت , استفاده از انواع فیلدهای متنی , ناحیه متنی , لیست , آپلود , چک باکس , رادیو باکس , فیلد کلمه عبور , فیلد مخفی , فیلد تاریخ , کلید های ارسال و ... . اعتبارسنجی اطلاعات ورودی
اسلاید 16: 9-هاست:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکبه کامپیوتر سرویس دهنده ای که در اینترنت اطلاعات سایت را در خود نگه داری میگویند.web server یا web host میکند *جلوگیری از انقضای زمان اجاره هاست *اطلاع از فضای اجاره شده و میزان فضای مورد نیاز برای سایت*مطلع شدن از فضایی که دیتابیس ، تصاویر و فایل ها و کدهای برنامه نویسی اشغال کرده اند .
اسلاید 17: 10- دامین (دامنه) سایت:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیککلمه domain معادل کلمه قلمرو می باشد و همانگونه که هر انسانی دارای شناسنامه مشخصی است که وی را به واسطه آن می شناسیم ، هر سایت نیز دارای نام مشخصی است که آن سایت را به واسطه آن نام می شناسیم ، این نام را دامنه می نامند و معمولا با www. شروع می شود . دامنه های اینترنتی با پسوند های مختلفی وجود دارند مانند :.com/.net/.org/.info/.us/.tv/.ir/… *جلوگیری از انقضای زمان اجاره دامین یا دامنه *اطلاع از فضای اجاره شده و میزان فضای مورد نیاز برای سایت*مطلع شدن از فضایی که دیتابیس ، تصاویر و فایل ها و کدهای برنامه نویسی اشغال کرده اند .
اسلاید 18: 11-پایگاه داده:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکپایگاه داده ، مرکز ثبت اطلاعات متنی سایت شماست . یعنی تمامی اطلاعات موجود در سایت در پایگاه داده ثبت می شود . این اطلاعات به غیر از فایلهای تصویری ، فلش و ... می باشد .*بهینه سازی و فشرده سازی دیتابیس برای کاهش حجم و افزایش سرعت .*تهیه کپی پشتیبان از پایگاه داده به منظور حفاظت از اطلاعات سایت و امکان بازگرداندن فایل پشتیبان .*حذف اطلاعات اضافی از پایگاه داده ، به منظور کاهش حجم دیتابیس .
اسلاید 19: 12- مجوزهای مشاهده و مطالب خصوصی:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکآیتم خصوصی به آیتمی در سایت گفته می شود که فقط اعضای سایت قادر به مشاهده آن باشند خواه این آیتم ، خبر باشد یا یکی از منوهای سایت بوده و یا یکی از فرمهای نظرسنجی و ... , که گرچه مدیر سایت آن را روی اینترنت قرار داده است , لکن می خواهد فرد یا افراد خاصی آن را مشاهده و دریافت کنند , نه همه بازدیدکنندگان .ایجاد ، ویرایش ، حذف عضو و تعیین گروه عضویت اعضای سایت ، دریافت و دانلود فایلهای ارسالی از طرف اعضای سایت ، ارسال ایمیل به اعضا و ارسال ایمیل به یک گروه عضویتی
اسلاید 20: 13- مدیریت اعضاء:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکاعضای سایت به کسانی گفته می شود که فرم مشخصات خود را در سایت پر نموده و خصوصا ایمیل خود را به ما داده اند . اعضای یک سایت اینترنتی سرمایه سایت هستند و تعداد اعضا مبین قدرت و جذابیت سایت است. لکن برای اینکه بازدیدکنندگان تشویق به عضویت در سایت شوند , بایدسایت سرویس های ویژه ای به ایشان ارائه کند که به بازدیدکننده معمولی ارائه نمی نماید*برقراری تعاملی دو طرفه بین مدیر سایت با بازدیدکنندگان *با استفاده از قابلیت های سیستم اعضاء می توان ارتباطات درون سازمانی را نیز تعریف کرده , سهولت بخشید.
اسلاید 21: 14- پیامهای متحرک:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکاین پیامها جملات کوتاهی هستند که معمولا در قسمت فوقانی سایت اینترنتی نمایش می یابند. *اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان از سایت . *درج جملات آموزشی .*جلب توجه بازدیدکننده به مطلبی خاص . *نمایش مناسبتهای روز به صورت متحرک .*درج جملات تبلیغی از خودتان یا محصولتان .
اسلاید 22: 15- عناوین و لیبلها:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکهر کجای سایت عنوانی , عبارتی , پیامی , هشداری به کاربر داده می شود , متن آن توسط مدیر قابل تغییر است . *نام بخشهای سایت ، مانند : نظرسنجی .*پیامهای سایت برای کاربران ، مانند : شما دیگر مجاز به لاگین نمی باشید .*راهنمای کاربر ، مانند : پرکردن این فیلد الزامی است .*عناوین سایت در زبانهای دیگر مانند : english
اسلاید 23: 16- کاربران سایت:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکمدیر سایت یا وب مستر که اصطلاحا به او ادمین نیز می گویند فردی است که علاوه بر اینکه خود , کاملترین مجوزها را روی بخش های مختلف سایت دارد , بلکه می تواند میزان و سطوح دسترسی دیگر افرادی که با سایت سر و کار دارند را نیز مشخص نماید . وی می تواند با ایجاد یک حساب کاربری برای یک فرد , به وی مجوز این را بدهد که بتواند فلان قسمت سایت را به روز کند , بدون اینکه این مجوز از خود مدیر سلب شود . به این افراد کاربران سایت گفته می شود . *تعیین گروههای مختلف کاربری *تعیین حق دسترسی گروهها بر روی بخشهای مختلف سایت *تعیین اینکه چه افرادی در چه گروههایی قرار می گیرند و چه سطح دسترسی ای به ایشان داده می شود.
اسلاید 24: 17- نظارت یا مانیتورینگ: تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکنظارت بر بازدیدکنندگان از سایت ، بخشی ار سایت است که به مدیر اجازه می دهد تا از بازدیدکنندگان از سایت خود و وضعیت ایشان اطلاع کسب نماید. گزارشگیری از بازدیدکنندگان از سایت بر اساس ساعت و تاریخ مشاهده سایت - صفحه ای که ایشان را به سایت شما هدایت کرده است - مرورگری که ایشان با آن کار می کنند - زبانی که فرد بازدیدکننده به آن گویش می کند مانند فارسی ، عربی ، انگلیسی و ... - سیستم عامل مورد استفاده هر یک از بازدیدکنندگان
اسلاید 25: 18- آمار بازدید از بخشها:تعریف:تواناییها:قابلیت های نسخه فروشگاه الکترونیکمطالعات آماری در مورد کارکرد بخش های مختلف یک سایت به مدیران سایت ها کمک می کند در زمان کوتاهی بتوانند خواسته های کاربران را شناسایی کنند و خیلی سریع فعالیت های سایت را با آن هماهنگ سازند .نمایش آمار بازدید از بخشهای مختلف سایت ، منوهای سایت ، اطلاعات پرسنل و .. ، نمایش نموداری این اطلاعات ، اطلاع از پر بازدیدترین و کم بازدیدترین مطالب سایت ، مشاهده امتیازات بازدیدکنندگان به مطالب سایت
اسلاید 26: عملکرد عمومی در فروشگاه الکترونیک
اسلاید 27: طرح و قالبندى سایت در فروشگاه الکترونیکمحيا كردن ساختارى قالبمند براى:
اسلاید 28: عملكرد و تحول مديريتى در فروشگاه الکترونیک 3- ساختار تقسيم بندى محصولات در داخل شاخهها 5- اضافهكردن, ويرايش و حذف شاخهها, محصولات, ارائهكنندگان, مشتريان و نظرات 6- پشتيبانى از محصولات فيزيكى (قابل حمل) و محصولات مجازى (قابل دريافت از طريق اينترنت) 7- تامين امنيت حوزه مديريت با استفاده از آدرس پست الکترونیکی و كلمه عبور تعيين شده در زمان نصب برنامه 8- برقرارى ارتباط با مشتريان با استفاده از پست الكترونيكی يا خبرنامه 2- پشتيبانى از تعداد نامحدود شاخه و محصول4- ساختار ايجاد شاخههاى تو در تو 1- امکان مدیریت فروشگاه توسط مدیران مختلف با سطح دسترسی متفاوت
اسلاید 29: 9- گرفتن پشتيبان از پايگاه داده و بازيابى اطلاعات 10- چاپ فاكتور و ليست بستهبندى از صفحه سفارشات 12- پشتيبانى از قابليت چند زبانى 15- پشتيبانى از بنرهاى تبليغاتى ديناميك و ثابت با بهرهگيرى از سيستم آمارگيرى كامل11- آمارگيرى از محصولات و مشتريان 13- پشتيبانى از قابليت استفاده از چندين واحد پول 14- انتخاب كردن چگونگى نمايش و چگونگي سفارش در صفحه ليست محصولات عملكرد و تحول مديريتى در فروشگاه الکترونیک
اسلاید 30: مدیریت روابط با مشتری اهمیت روابط با مشتریدر روندهاي کسب و کاري جديد، به دست آوردن رضايت مشتريان جايگاهي مهم و حياتي در اهداف سازمانها به خود اختصاص داده است و مديران ارشد به خوبي ميدانند موفقيت آنها در راه رسيدن به اهداف کلان سازمان، در گرو جلب رضايت مشتريان است. از سوي ديگر نميتوان گفت همه مشتريان به يک اندازه در موفقيت سازمان نقش دارند. بنابراين جلب رضايت مشتريان كليدي، حساسيت بيشتري خواهد داشت. بدين ترتيب لازم است در سازمان، سيستمي براي جذب و حفظ مشتريان طراحي و پيادهسازي شود، سيستمي كه بتواند روابط سازمان و مشتريان را به خوبي مديريت كند. امروزه اين سيستمها به سيستمهاي مديريت ارتباط با مشتريان مشهور شدهاند .
اسلاید 31: مدیریت روابط با مشتریتعریف مدیریت روابط با مشتری:تعریف CRM:CRM از سه بخش اصلی تشکیل شده است:مديريت روابط با مشتريان عبارت است از مجموعه گامهايي که به منظور ايجاد، توسعه، .نگهداري و بهينهسازي روابط طولانيمدت و ارزشمند بين مشتريان و سازمان برداشته ميشودنيازمند يک فلسفه مشتريمحور و فرهنگ پشتيباني از فرايندهاي مؤثر بازاريابي، فروش و خدمات پس از فروش در سازمان ميباشد.
اسلاید 32: اهداف CRM:مدیریت روابط با مشتری1- افزایش درآمد5- ایجاد وفاداری مشتری6- بهبود خدمات به مشتریان4- کاهش فرار مشتریان2- شناخت فرصتهای جدید تجاری 7- بهبود جلوه سازمان 8- کاهش هزینه3-کاهش فرصتهای از دست رفته 9- ذخیره اطلاعات سازمان 10- کاهش دوباره کار های بازاریابی
اسلاید 33: دلايل حرکت سازمانها به سويسرمايهگذاريبر مديريت ارتباط با مشتری: مدیریت روابط با مشتری1- استفاده از روابط جاري با مشتريهاي فعلي براي به حداكثر رساندن ميزان رشد درآمدها؛2- مشخص كردن، جذب نمودن و حفظ بهترين مشتريها؛3- معرفي و مشخص كردن روالها و فرايندهاي فروشي كه بيشتر تكرار ميشوند.4- پاسخگويي به نيازها و رفع تقاضاي مشتريان؛5- ايجاد و اجراي يك راهبرد فعال بازاريابي که به کاهش هزينهها و شناخت عميقتر مشتري منجر ميشود.
اسلاید 34: كليد رشد كسب ، در مدیریت روابط با مشتری:مدیریت روابط با مشتریكليد رشد كسب و كار، در ارتباط موفق آن با مشتري نهفته است؛ اين كار شامل شناخت و رديابي نيازها، رفتارها و چرخه زندگي مشتري بوده و همچنين مستلزم استفاده از اين اطلاعات در جهت ايجاد ارزش براي مشتري ميباشد. از مهمترين روندهايی که موجب ارتباط ارزشآفرين با مشتري ميشود، عبارتند از :
اسلاید 35: چرخه CRM:مشتریبازاریابیفروشخدمات و پشتیبانیمدیریت روابط با مشتری
اسلاید 36: عملكرد بخش محصولات در فروشگاه الکترونیک عملكرد بخش محصولات:1- ارتباط صفات محصول به صورت ديناميك . . 3- روش نمايش اتوماتيك براى محصولات ويژه5- مشترى می تواند براى دريافت ايميل ها و خبرنامههاى مربوط به يك محصول خاص عضو شود.4-كنترل محصولاتى كه موجوديشان تمام شده است به منظور دسترس پذير بودن براى خريد مشتريان. 2-ویرایشگر ”اچ تی ام ال“ براى بخش توضيح محصولات .
اسلاید 37: عملكرد بخش پرداخت هزينه در فروشگاه الکترونیک عملكرد بخش پرداخت هزينه:1- قابليت پرداخت هزينه سفارشات به صورت فيزيكى (چك يا حواله, پرداخت در محل و ...)2- قابليت پرداخت هزينه سفارشات به صورت مجازي3- قابليت ازكارانداختن يا فعال كردن نوع پرداخت هزينه سفارش با استفاده محل زندگى مشترى
اسلاید 38: عملكرد بخش حمل و نقل در فروشگاه الکترونیک عملكرد بخش حمل و نقل:1- قابليت استفاده از روشهاى حمل و نقل با استفاده از وزن, قيمت و مقصد 2- قابليت استفاده از سرويسهاى واقعى (”فد اکس“ و ”یو اس پی اس“ و ”یو پی اس“ و ...)3- امكان ايجاد حمل و نقل رايگان با استفاده از هزينه و مقصد 4- قابليت از كار انداختن و يا فعال كردن روش حمل و نقل محصولات با استفاده از محل زندگى مشترى
اسلاید 39: عملكرد بخش ماليات در فروشگاه الکترونیک عملكرد بخش ماليات:1- عمليات ماليات قابل انعطاف براساس ايالات و يا كشورها3- اعمال ماليات براى حمل و نقل براساس روشهاى حمل و نقل2- تنظيم كردن مالياتهاى متفاوت براى محصولات متفاوت
اسلاید 40: امكانات زبان فارسى در فروشگاه الکترونیک امكانات زبان فارسى:1- استفاده از زبان فارسى در كليه قسمت هاى برنامه (بخش مديريت و بخش فروشگاه به طور كامل)2- قابليت ارسال ايميل و خبرنامه به زبان فارسى3- استفاده از تاريخ هجرى شمسى در كل برنامه 4- قابليت استفاده از واحد پولى ريال و تومان در معاملات داخل سايت و قابليت تبديل واحدهاى پولى به يكديگر به آسانى
اسلاید 41: توالی عملیات در فروشگاه الکترونیکتوالی عملیات در فروشگاه الکترونیک به صورت زیر است:
اسلاید 42: ساختار شکست کار
اسلاید 43: ساختار شکست کار
اسلاید 44: ساختار شکست کار
اسلاید 45: ساختار شکست کار
اسلاید 46: ه- بخش حمل و نقلساختار شکست کار1- فرستادن کالای نرم افزاری به صورت الکترونیک3- تحویل کالا به نمایندگی فروشگاه در شهرستان مورد نظر2- فرستادن کالای غیر نرم افزاری به صورت پستی یا استان به استان4- تحویل کالا از نمایندگی به مشتری
اسلاید 47: مدیریت زمان 0-شروع3-محصولات1-سایت2-مشتری4-مالیات و هزینه5-حمل و نقل402571031101540 - 4065 - 65 75 - 750 - 082 - 8085 - 85
اسلاید 48: نزدیکترین زمان وقوع رویداد i =Ei Ei E0=0 E1=40 E2=40+25=65E3=75 E4=80 E5=85 مدیریت زمان
اسلاید 49: دیرترین زمان وقوع رویداد i=LiLi L5=85 L4=85-3=82 L3=85-10=75 L2=75-10=65 L1=65-25=40L0=40-40=0 مدیریت زمان
اسلاید 50: منابع و ماخذhttp://www.ghasedak.com/port al/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1http://www.parscms.com 1 - محمدي، اسماعيل؛ «مشتريمداري»؛ مؤسسه خدمات فرهنگي رسا، چاپ دوم، 13822-تارخ، محمد جعفر؛ «مديريت امور مشتريان الکترونيکي»؛ انتشارات کتاب يوسف، چاپ اول، بهار 833-سليم پور، يعقوب؛“CRM” ؛ فصلنامه سامانه، ويژهنامه بازاريابي؛ بهار 83Brunett , Ken , (2001)The Handbook of Key Customer Relationship Management,prentice Hall Adebanjo, D. Kehoe, D. (2001) An Evaluation of Factors Influencing Teamwork and Customer Focus, Managing Service Quality, Vol.11, no.1Strategic Customer Management: CRMUK.Co.UK
اسلاید 51: پایان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.