علوم پایه علوم تجربی

فسیل ها (آثار سنگواره ای)

fosil

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فسیل ها (آثار سنگواره ای)”

فسیل ها (آثار سنگواره ای)

اسلاید 1: فسیل ها (آثارسنگواره ای)

اسلاید 2: فهرست مطالب1. فسیل ها یا آثار سنگواره ای.....................................................................................................................................اسلاید32.فسیلی شدن..................................................................................................................................................................اسلاید83.انواع فسیل ها................................................................................................................................................................اسلاید94.علم دیرینه شناسی......................................................................................................................................................اسلاید135.چگونه فسیل ها را بیابیم؟.........................................................................................................................................اسلاید146. سن سنگواره ها و سنگها چگونه تعیین می شود؟.............................................................................................اسلاید157.اهمیت فسیل ها..........................................................................................................................................................اسلاید198.روش های حفاظت از فسیل ها................................................................................................................................اسلاید24

اسلاید 3: فسیل ها یا آثار سنگواره ایسنگواره ها تاریخچه حیات بر روی زمین را ثبت کرده اند.سنگواره ها با ثبت نخستین نشانه های حیات، پنجره ای را به سمت جهان گذشته گشوده و نگاهی اجمالی را به تکامل حیات، طی میلیاردها سال گذشته امکان پذیر ساختند.سنگ های رسوبی، غنی ترین منابع سنگواره ها هستند. در نتیجه، فسیل ها بر اساس ترتیب قرارگیری در لایه های سنگ های رسوبی که چینه نام دارند، چیده شده اند. اطلاعات ارزشمند دیگری نیز از سایر انواع سنگواره ها از جمله حشرات حفظ شده در کهربا(صمغ درختان سنگواره شده) و پستانداران منجمد شده در یخ به دست آمده است.

اسلاید 4: آثار سنگواره ای نشان می دهند که تغییرات گسترده ای در انواع جاندارانی که در مقاطع زمانی مختلف در زمین غلبه داشتند، روی داده است. بسیاری از جانداران گذشته، شباهتی به جانداران امروزی نداشتند و بسیاری نیز زمانی بسیار فراوان بوده و هم اکنون منقرض شده اند.

اسلاید 5: آثار سنگواره ای همچنین نشان می دهند که چگونه گروه های جانداران جدید از انواع قبلی منشأ گرفته اند.بنابراین فسیل ها انواع باقیمانده جانورى و گیاهى نظیر جسم حیوانات و استخوان هاى مربوط به آن ها، تنه گیاهان قدیمى و ساختمان شان، کرم هاى نرم، ستاره هاى دریایى و غیره ( از نقطه نظر تشریحى ) و آثار و مواد به جامانده از آن ها نظیر فضولات، مدفوعات، تخم ها ( آثار طبیعى ) و اثر لانه ها، آشیانه ها، رد پاها ( آثار مصنوعى ) را شامل مى شود و تمامى این ها به طور مستقیم توسط موجودات که در گذشته مى زیسته اند، به وجود آمده اند. بدین ترتیب براى آن که یک شى فسیل به حساب آید، بایستى بقایا و یا آثار فعالیت زیستى موجودات گذشته باشد. با این وجود، در نظر داشته باشید که آثار سنگواره ای با وجود اهمیت و ارزشی که دارند، تاریخچه ناقصی از تغییرات تکاملی را به ثبت رسانده اند. تعداد زیادی از گونه های موجود در زمین احتمالا در مکان و زمان مناسبی نمرده اند تا به شکل سنگواره حفظ شوند.

اسلاید 6: بسیاری از سنگواره هایی که شکل گرفته اند احتمالا توسط فرایندهای زمین شناسی مختلف از بین رفته اند و از بین انواع باقی مانده هم، تنها کسر کوچکی کشف شده اند. آثار سنگوارهای به جای آن که شکل صحیحی از تغییرات در حیات گذشته را نشان دهند، بیشتر در مورد گونه هایی یافت میشوند که برای مدت زیادی زیسته اند، پراکنش گسترده تری داشته و یا صدف، اسکلت و بخش های دیگر بدن آنها سخت بوده و سنگواره شدن را تسهیل کرده است. اما با وجود این محدودیت ها، آثار سنگوارهای یک منبع دقیق و با ارزش برای تعیین تغییرات زیستی در مقیاس زمانهای زمین شناسی هستند.علاوه بر این، همان طور که سنگواره های تازه کشف شده نیاکان دارای اندام های حرکتی عقبی وال ها نشان میدهند، خلاءهای موجود در آثار سنگوارهای با کشفیات جدید در حال پر شدن هستند.

اسلاید 7: هر چند برخی از این کشفیات جدید اتفاقی هستند، سایر کشفیات ماهیت پیشگویی کننده دیرین شناسی را نشان می دهند. به عنوان مثال، پژوهشگرانی که به دنبال کشف نیای نزدیک مهره داران خشکی زی اولیه هستند، پیش بینی کردند که چنین فسیلی به احتمال زیاد در بستر رودخانه ای که دارای سنگهای رسوبی است) قرار گرفته است که دارای سنگهای ۳۷۵ میلیون ساله بود (سن سنگها براساس فسیل هایی بود که قبلا شناخته شده بودند.) پس از سالها حفاری در یکی از این چند جایگاه بر روی زمین، با کشف تيكتالیک، پیش بینی های آنها به ثمر نشست. تیکتالیک جانداری آبزی است که شباهت بسیاری با مهره داران ابتدایی دارد که بر روی خشکی راه میرفتند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید