جغرافیا و نجوم

فصل دوم جغرافی عمومی

gografi-3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل دوم جغرافی عمومی”

فصل دوم جغرافی عمومی

اسلاید 1: کوه های الاداغ اذربایجان شرقی

اسلاید 2: موقعیت جغرافیایی ایراندرس 3

اسلاید 3: محل قرار گرفتن هر پدیده در سطح کره زمین، موقعیت جغرافیایی آن پدیده است.تعریف موقعیت جغرافیایی

اسلاید 4: انواع موقعیت جغرافیایی1- موقعیت ریاضی یا مطلقهر پدیده یا مکانی که می شناسیم، موقعیت ریاضی ای دارد که این موقعیت فقط به آن پدیده متعلق است.محل دقیق هر پدیده یا مکان، با توجه به طول و عرض جغرافیایی، موقعیت مطلق یا ریاضی آن محل است.

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7: درنقشه برنارد سیلویانوس سال 1511 دو خط سفید و سیاه یکی استوا (مبداء شمال و جنوب زمین) و دیگری نصف النهار نیمروز (مبداء شرق و غرب جهان) را نشان می‌دهد که از ایران گذشته است  1511 Bernardus Sylvanus ر بسیاری از نقشه های قدیمی ایرانی و اروپایی نصف النهار90 درجه که حد شرق و غرب جهان است از ایران مرور داده شده و درست از میان دریای مازندرن که روزگاری به دریای خوارزم پیوسته بوده می‌گذرد در برخی کتب جغرافیایی کهن نیز مبدا مختصات  را از نیمروز خراسان و به سمت شرق یا غرب در نظر می‌گرفتند (نیمروز یا نصف‌النهار مبداء در وسط زمین خط 90 درجه در نظر گرفته می‌شده ) مثلا در کتاب معجم البلدان  در مختصات طولی شهر طنجه (تنگه) در اسپانیا آمده: که طول این شهربه سمت غرب 80 درجه میباشد که نشان می‌دهد که مبداء غرب وشرق در آنزمان  نصف النهار ایران در خراسان بوده است . اما از اواخر قرن نوزدهم اروپاییان ابتدا شهر پاریس و سپس لندن را مبداء نصف النهار قرار دادند که هیچ کار درستی نیست و کاملا دلبخواهی است. تغییر مبداء نصف النهار به گرینویچ هیچ استدلال علمی نداشته و فقط به خواست آمریکا و برخی كشورهای اروپایی كه تجارت و ثروت عالم را به دست آورده بودند صورت پذیرفت. مبداء گرینویچ حد شرق و غرب عالم را برهم زده، و برای تنظیمات ساعات بین المللی نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند چرا که این نصف النهار نسبت درستی با طلوع و غروب خورشید و خشکی‌های زمین ندارد. از این‌رو بهتر است ساعت بین المللی همچون روزگاران قدیم با افق نیمروز ایران تنظیم گردد.

اسلاید 8: موقعیت جغرافیایی ایران 1ـ موقعیت ریاضی یا مطلق ایرانایران در عرض جغرافیایی 25تا 39درجه در جنوب منطقه معتدله نیمکره شمالی قرار گرفته و همچنین در 44تا 63درجه طول شرقی واقع شده است. موقعیت نسبی ایرانایران از موقعیت نسبی ممتازی برخوردار است؛ زیرا در مجاورت خلیج فارس و تنگه هرمز قرار گرفته است.4463طول جغرافیایی2539عرض جغرافیایی

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید