کسب و کار اقتصاد و مالی

فصل سوم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) نظریه نمایندگی:فرضیه مباشرت (نظارت)

naghsh-eghtesadi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
نظریه نمایندگی:فرضیه مباشرت (نظارت) پیدایش حسابرسی همزمان با ظهور حسابداری بوده است. از زمانیکه مسئولیت اداره اموال به شخص دیگری تفویض گردید، اعمال نظارت بر پایبندی و وفاداری نسبت به تعهدات نیز ضرورت یافت. رابطه نمایندگی قراردادی است که به موجب آن فرد یا افرادی را به عنوان نماینده یا مباشر انتخاب می کنند و او را در جایگاه مسئول و مامور قرارداده و با توجه به تفویض اختیار ضرورت اعمال نظارت از طریق حسابرسی مطرح می شود. نمونه آن در یونان باستان افرادی مسئول حفاظت و حراست و جابه جایی پول مردم بودند و یا در قرون وسطی ناخدایان کشتی هایی که به نقاط دور سفر می کردند. در تمام نمونه های مطرح رابطه نمایندگی میان مالک و نماینده مطرح شده و ضرورت حضور حسابرسان مستقل احساس می شود. بین مالک و نماینده همواره با توجه به علاقه ای که هر دو طرف به حداکثر رساندن منافع شخصی خود باشند و اعمال نظارت بر عملکرد نماینده نیز دارای هزینه است بنابراین منافع شخصی طرفین با توجه به تابع مطلوبیت و میزان ثروت و رفاه تعیین می شود.چون این دو عامل مشابه و همانند نیستند مالکان از طریق تعدیل بها در قبال نمایندگان برای خود ایجاد مصونیت می نمایند مخارج تحمیل شده به مالک برای اعمال نظارت بر رفتار نماینده موجب کاهش حقوق ومزایا مدیر می شود به همین خاطر مدیران برای حصول اطمینان از به صرفه بودن فرایند نظارت انگیزه لازم را خواهند داشت. حسابرسی عملیاتی که بر کارائی و اثربخشی و صرفه اقتصادی تاکید دارد نیز از روشهای دیگری جهت ارزیابی عملکرد مدیران و سنجش انحراف آنها است. این مفهوم نسبتا به تازگی در نظریه های اقتصادی مطرح شده است که یکی از اساسی ترین ارکان تجزیه و تحلیل درباره توجیه علت تقاضا برای صورتهای مالی حسابرسی شده است. مفهوم این انتظار بر این فرض متکی است که تمام اطلاعات موجود بر تصمیم فرد یا افراد مختلف موثر بوده پس باید به گونه ای مورد استفاده قرار گیرد که بطور منظم و قاعده مند دچار خطا نشود یعنی از تجربه ها و خطاهای گذشته آگاهی بدست آورند. به این صورت نمایندگان فرصت سوءاستفاده از مالکان را نخواهند داشت.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
665 بازدید, 1 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل سوم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) نظریه نمایندگی:فرضیه مباشرت (نظارت)”

فصل سوم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) نظریه نمایندگی:فرضیه مباشرت (نظارت)

اسلاید 1: فصل سومنظریه نمایندگی:فرضیه مباشرت (نظارت)

اسلاید 2: فهرست

اسلاید 3: فرضیه مباشرت (نظارت)پیدایش حسابرسی همزمان با ظهور حسابداری بوده است. از زمانیکه مسئولیت اداره اموال به شخص دیگری تفویض گردید، اعمال نظارت بر پایبندی و وفاداری نسبت به تعهدات نیز ضرورت یافت.رابطه نمایندگی قراردادی است که به موجب آن فرد یا افرادی را به عنوان نماینده یا مباشر انتخاب می کنند و او را در جایگاه مسئول و مامور قرارداده و با توجه به تفویض اختیار ضرورت اعمال نظارت از طریق حسابرسی مطرح می شود.نمونه آن در یونان باستان افرادی مسئول حفاظت و حراست و جابه جایی پول مردم بودند و یا در قرون وسطی ناخدایان کشتی هایی که به نقاط دور سفر می کردند.در تمام نمونه های مطرح رابطه نمایندگی میان مالک و نماینده مطرح شده و ضرورت حضور حسابرسان مستقل احساس می شود.

اسلاید 4: رابطه نمایندگیبین مالک و نماینده همواره با توجه به علاقه ای که هر دو طرف به حداکثر رساندن منافع شخصی خود باشند و اعمال نظارت بر عملکرد نماینده نیز دارای هزینه است بنابراین منافع شخصی طرفین با توجه به تابع مطلوبیت و میزان ثروت و رفاه تعیین می شود.چون این دو عامل مشابه و همانند نیستند مالکان از طریق تعدیل بها در قبال نمایندگان برای خود ایجاد مصونیت می نمایندمخارج تحمیل شده به مالک برای اعمال نظارت بر رفتار نماینده موجب کاهش حقوق ومزایا مدیر می شود به همین خاطر مدیران برای حصول اطمینان از به صرفه بودن فرایند نظارت انگیزه لازم را خواهند داشت.حسابرسی عملیاتی که بر کارائی و اثربخشی و صرفه اقتصادی تاکید دارد نیز از روشهای دیگری جهت ارزیابی عملکرد مدیران و سنجش انحراف آنها است.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید