علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

فصل هشتم علوم هشتم ( تولید مثل در جانداران )

fasle8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۹ اسلاید یه پاورپوینت بسیار خوب و جامع برای معلمان گرامی و دانش اموزان عزیز . بسیار جامع و دقیق با طراحی شیک و بسیار زیبا ! پیشنهاد ویژه خودم . امتحان کنید پشیمون نمی شید .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
4237 بازدید, 14 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل هشتم علوم هشتم ( تولید مثل در جانداران )”

فصل هشتم علوم هشتم ( تولید مثل در جانداران )

اسلاید 1: انواع تولید مثلتوليد مثل ويژگي و عملي است كه موجب توليد جانداران جديد از همنوعان خود مي گردد . که به دو جنس نر و ماده نیاز دارد .توليد مثل در جانداران به دو روش صورت گيرد:الف : غيرجنسي روشي كه در آن موجود يك فرد براي بوجود آمدن جانداران جديد كافي است. ب : جنسي : روشي كه در آن بوجود آمدن جانداران جديد وابسته به وجود «دو جنس» مختلف است كه معمولاً از آن ها به عنوان نر و ماده نام مي برند. برخي از موجودات زنده فقط به يك روش و بعضي به هر دو روش توليد مثل مي كنند.

اسلاید 2: میوه و دانه انواع گوناگون دارند و از رشد دانه یک گیاه جدید به وجود می آید. هر دانه از دو بخش اندوخته و پوسته ساخته شده است.در هر دانه گیاهک از اندوخته تغذیه می کند تارشد کند و گیاه جدیدی را ایجاد کند.ادامهبرگشت

اسلاید 3: ادامهبرگشتتولید مثل جنسیتولید مثل غیرجنسی در مخمرنکته: در تولید مثل جنسی، فرزندان ویژگی های خود را از هر دو والد به ارث می برند.

اسلاید 4: ادامهبرگشت

اسلاید 5: تولید مثل جنسیدر اين نوع توليد مثل ،‌بايد دو نوع سلول جنسي نرو ماده وجود داشته باشد تا اين سلول ها با هم تركيب شوند و اولين سلول جاندار جديد حاصل آيد. پس در اين نوع توليد مثل، وجود دو جنس لازم است و توليد مثل جنسي بوسيله گامت ها (سلول هاي جنسي ) صورت مي گيرد. كه توسط دو جنس مختلف (نر و ماده) توليد مي شوند.

اسلاید 6: گامت يك سلول ويژه براي توليد مثل است كه براي توليد جاندار جديد با گامت ديگري از جنس مخالف همان نوع جاندار تركيب شود. گامت در اندام توليد مثلي بوجود مي آيد. اندام هاي توليد شده نر وماده ممكن است در دو جاندار مختلف (نر وماده) یا يك جاندار(نر و ماده) وجود داشته باشد. بسياري از گياهان و برخي از جانوران «نر - ماده» هستند. در برخي از موجودات زنده ، نر وماده اسم هاي مختلف دارند. مثل مرغ يا خروس و زن و مرد.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید