کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبری

فصل هشتم منابع انسانی آموزش سعادت

تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۱۰ اسلاید فصل هشتم منابع انسانی آموزش

ehsan_shafee

صفحه 1:
فصل هشتم منابع انسانی آموزش دکتر سعادت

صفحه 2:
۱ مزایای آموزش * کاهش زمان یادگیری. * دستیابی به حداکثر کارایی و اثربخشی. * جهت‌دهی به ذهن کایکنان به طوری که از اهداف سازمان پشتیبانی ۰ 23 * حل مشكلات عملیاتی سازمان- * تأمین نیروی انسانی سازمان. ۳ * مفید بودن برای کارمندان و افزایش ارزش آنان. 0 ‏کو‎ Sip ‏سرپرست کارمند و در سازمانهای بزرگ به کهده واحد‎ ‏آم‌زش اداره امور کار کنان‎ داره

صفحه 3:
تعیبین ۷ آمحوزشی: الا اک لا ی در را را سا ال تا ار ا ا ل ل ا ا ‎rr‏ ل * مطالعه مسائل مربوط به پهره‌وری: مثل سطح تولید. بالا بودن هزینه تولید و کیفیت بد تولیدات * نظرخواهی از مدیران و سریرستان: با توزیع پرسشنامه يا مصاحبه. * مطالعه پروژه‌های آینده سازمان: مثل استفاده از تکنولوژی جدید و احداث کارخانه جدید. * تجزیه و تحلیل, شعل, مطالعه بررسى و ارزیایی عملکرد شاغل و برگزاری آزمون.ٍ 2 سا ار ار ی تا ا ا

صفحه 4:
به عادت خواهد شد و در متابل * نظبریه ادگیرری رفتار ی بر اساس این نظرریه حررکت پا وا کنشی که نتیجه مثبت داشته باشد تکار می‌شود و سپس اث باشد تکرار نخواهد شد. اساس این نظرریهه نظریه تقویت رفتار و شررطی‌سازی است. نظریه تعامل فرد با سایر فاد موجب آموزش فرد می‌شود. در طی تعامل با سايرين رد با مشاهده از آنها مآموزد. ره اند که م‌تواند بیاموزد و آموزش رفتار خاص: ن که ‎Soe‏ : نید و مهم است.. نظيريه شداختى (گشتانت): یادگیري فا ا ل |= آورد. رهای

صفحه 5:
تشخیص نباز آموزشی: از طرریق برررسی سازمان از سیاست‌های استخدامیء بررسى شغل از مررسى وظايفه استانداردها و روش‌ها و بررسی کارمند از روش مشاهده ستقیم مصاحبه؛ آزمون, مقایسه. تعیین اهداف آموزشی: بر اساس رفتاری که کارمند باید از نود نشان دهد تعیین می‌گرردد. باید مشخص شود چه چیزی؛ در چه شرایط کاری و با چه استاندارد عملکردی به رد آموزش داده شود. انتخاب روش آموزش: سه گروه زوش مختلف وجود دارد. برنامدربزي براي سكلزارى دوره آموزشی: معلمان چه کسانی هستند؟ دوره کجا و کی بر‌گزار می‌شود؟ بودجه تخصیصی چقدر است؟ ارزیایی دورء آموزشي: می‌توان با برررسی رضایت کا رآموزان دورهء میزران یادگییری کا رآموزان و و بررسی نتایج دوره آموزشی را ارزیابی گد.

صفحه 6:
‎ETS)‏ ا ‎SL CmeO Te mentee ECM nal =1-S)‏ ل ل نیاز داشته باشد به وی منتقل کنند. ‏سخنرانية متداودترين روش است. مرزيتها: مقبوليت زياده هزينه يايين. معايب: عدم توجه به تفاوت اراد ودر نظ كلرفتن ‏متوسط اشراد براى آموزش. ‎00 ‏ا ا ا‎ ane T eT Ae ES. ore Bes oeareet es eran recy etn Pee vier ven Pe EY 1 Ss Eee eect eee ‎

صفحه 7:
آروش‌های شییه‌سازی: کارآموز را در دنیای واقعی کار قرار می‌دهد. ۱ aaa ‏تشخیص دهد و راه‌حل آي را آرائه نماید. مزایا: آموختن حجم زیادی از مطالب, ثبت مقدار زیادی مطلب‎ ‏معایب عدم توانایی در آموزدن کل‎ ايفاى نقش: به هر يك از اعضاى كروه نقش خاصى واكذار مىشود. كاركنان م ىآموزند جطور باهم رابظه 0 ‏ااام ا‎ byes trapper CDS 0 ‏ا‎ No eae 1 ازىهأى مديريقى: موضوعى ازه ‎elie‏ ا ‎BEES‏ فردك ايفاك نش كردة و سارمان ك5 ‏مزآیا: وییی, نزدیک کردن فرد به دنیای واقعی. معلیب: اهمیت برنده شدن در مقابل آموزش, محدودیت ۳ ‎

صفحه 8:
به كارأمورات ل 7 ام كار با سرعتهاى معمولى و آهسته. سازى كار اموز با كا ‎ares A‏ رعواست توضیح از وی | گردش شغلی: مزایا؛ ‎pat‏ ی بر ‎Ce Ea los svelte ped arses Wenn‏ ایب: کاهش تولید, احساس موقتی بودن» کسب دانش شغلی محدود و بی‌علاقگی نسبت به کار. شوش وش كاركاشي: سحلي ذر خارع از محل كار براك آموزش كارآموزان ترتيب داده مىشود. اين روش هزينه زيادى دار اما ‎Be eae eal‏ ۰ اين روش ادى دارد مربی‌گری: رئیس خود مانند یک مربی به کارآموز آموزش‌های لازم را می‌دهد. یادگیری سرعت زیادی پیدا می‌کند. اما بر اساس آين فرضیه است که رئیس خود معلم خوبی است. جانشينى موقت هنگامی‌که شاغل برای مدتی شغل ‎Sea Tes ee easy‏ وی شود مسئولیت او را به صورت موقت در اختیار می"

صفحه 9:
نظریه مداخله: وظیفه مشاور کمک به تشخیص و تحلیل بنارا عل وا فراهم كردن جوى ناس رای عملی وین آهالست اور باید اطلاعات زا از جنس مب جاور کند و به جای خواسته‌های خویش پشتیبانی مسئولان را فراهم کند. پزوهش کنشی: روشی است که با رعایت اصول, قواعد و روش تحقیق سعی دریافتن و تعریف مسئله جمع‌آوری اطلاعات و حل آن می‌نماید. آين روش با استفاده از روش هفت مرحله‌ای عمل می‌کند. پی بردن به مسئله, مشورت کارشناسان علوم رفتاری. جمع آموری اطلاعات به وسیله مشا * محو رفتار فعلی فود فرد برای تغییر رفتار خود به دلایلی مثل تشویش و نگرانی,. حفظ مناقع موجود 2ه يار ند تفار و تحول از خود مفاومت نان امن دهد * ایجاد تغییرات رفتاری مطلوب در فرد: دو حالت وجود دارد. فرد یا با مشاهده رفتار یک الگو رفتار خود را ا می‌دهد. یا بر اساس ‎ee‏ منبع درونی خود فرد در یادگیری رفتار پیش‌قدم می‌شود. ر مطلوب در فرد. | متشأً رفتار دروتی باشد احتمال تثبیت رفتار افزایش می‌بابد. اما ف رو اف بیقر بوقعی یی ی

صفحه 10:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان