سایر تحقیق و پژوهش

فصل پنجم طرح های تجربی

Tarh_haye_tajrobi_fasle_5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل پنجم طرح های تجربی”

فصل پنجم طرح های تجربی

اسلاید 1: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربی

اسلاید 2: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیدر یک مطالعه هم بستگی :در یک مطالعه علی :در محيط طبيعيجدا سازی متغيري كه متغير وابسته را تحت تأثير قرار مي‌دهد.دخالت در جريان طبيعي رويدادهامطالعات همبستگی و علّیتعيين عوامل مهمي كه واريانس را در متغير وابسته تبيين مي‌كند.

اسلاید 3: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیدر یک مطالعه هم بستگی :در یک مطالعه علی :تنها مشخص مي‌كنيم كه X، R و T بامتغير Y همپراش‌اند.يعني: وقتي اين متغيرها كم يا زيادمي‌شود، متغير Y هم كم يا زياد مي‌شود.اگر X نباشد Y هم اتفاق نمي‌افتد.متغير X موجب متغير Y مي‌شود وامكان رابطه برعكس وجود ندارد.مطالعات همبستگی و علّی

اسلاید 4: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیبراي اينكه بتوانيم بگوييم X موجب Y شده است، بايد سه شرط محقق شود:1) هر دو متغير همپراش باشند.2) متغير X بر متغير Y تقدم زماني داشته باشد.3) هيچ متغير ديگري نبايد موجب تغيير درمتغير وابسته Y شود.

اسلاید 5: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرحهاي تجربيطرحهاي تجربي يا آزمايشي بر دو گونه‌اند:1. تجارب آزمايشگاهي:در محيط هاي ساختگيكنترل و يا دستكاري روابط متغيرها براي مشاهده رابطه علت-معلولي

اسلاید 6: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرحهاي تجربيطرحهاي تجربي يا آزمايشي بر دو گونه‌اند:2. تجارب میدانی : در طرح های میدانی آزمودنی ها را در محيط واقعي كار مورد مطالعه قرار میدهیم .

اسلاید 7: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیكنترل چیست ؟حصول اطمینان از عدم وجود عامل ناشناخته ای غیر ازX که بر Y اثر داشته باشد .در يك تجربه آزمايشگاهي اين اثر بايد توسط پژوهشگر كنترل شود.

اسلاید 8: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیدستكاري متغير مستقلدستکاری متغیر مستقل چیست؟ايجاد سطوح مختلف متغير مستقل براي ارزيابي تأثير آن بر متغير وابسته.مثال : بررسی اثر تغیرات سطح روشنایی محیط کار بر میزان تولیدات کارگران خط تولیدمتغير مستقل: ميزان نور (نوع لامپ‌هاي استفاده شده)كاربندي متغير مستقل: پنج دسته لامپ‌هاي 40، 60، 100، 150 و 200 وات از نوع رشته‌اي

اسلاید 9: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیمهار متغیر های مزاحم

اسلاید 10: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیمهار متغیر های مزاحم1. همسان کردن (جور کردن) گروه ها :مهار متغيرهاي مزاحم از طريق توزيع عمدي ويژگيهاي ناخواسته (ويژگيهايي كه در مطالعه مورد توجه نيستند) در ميان گروهها

اسلاید 11: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیمهار متغیر های مزاحم1. همسان کردن (جور کردن) گروه ها – مثال:گروه 4گروه 3گروه 2 گروه 17777زن2222مرد9999جمعتوزیع زنان در گروه های مطالعه در میان مردان به نحوی که تعداد آنها برابر باشد و یا در صورت عدم تساوی حجم نمونه نسبت زنان به مردان یکسان باشد.

اسلاید 12: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیمهار متغیر های مزاحم2. توزیع تصادفی (تصادفی سازی) :شانس مساوي همه اعضا براي عضويت در هر يك از گروههاانتخاب كاملاً تصادفي افراد و نيز گروههاتوزيع متغيرهاي مزاحم با احتمال مساوي ميان گروهها

اسلاید 13: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیمهار متغیر های مزاحم2. توزیع تصادفی (تصادفی سازی) :مزاياي توزيع تصادفيعدم نیاز به شناسائي کليه عوامل ناخواسته رهایی از محدوديت تعداد آزمودني در جوركردن گروهها

اسلاید 14: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیمسائل اخلاقي در پژوهش‌هاي آزمايشيتحت فشار قراردادن افراد براي شركت در تجربه آزمايشيدر نظر نگرفتن شأن افرادفريب‌دادن آزمودني‌ها در مورد هدف واقعي پژوهشقراردادن آزمودني‌ها در معرض فشار جسمي يا رواني

اسلاید 15: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیجلوگيري از انصراف آزمودني ها از ادامه همكارياستفاده از نتايج پژوهش به ضرر آزمودني‌هامسائل اخلاقي در پژوهش‌هاي آزمايشيقراردادن آزمودني‌ها در معرض فشار جسمي يا رواني منتفع نكردن گروه كنترل (شاهد) از مزاياي آزمايش

اسلاید 16: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیمسائل اخلاقي در پژوهش‌هاي آزمايشي1) شرکت نکردن افراد بسياري از سازمان در پژوهش2) بهره مندي کمتربرخي گروه هاي آزمايش براساس ميزان دستکاري3) بهره بردن نهائي همه سازمان از نتايج پژوهش استدلال :

اسلاید 17: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع روایی : روایی درونی : روایی بیرونی :در صورتی که یک پژوهش روایی درونی داشته باشد میتوان از نتایج آن مطمئن بود.در صورتی که یک پژوهش روایی بیرونی داشته باشد میتوان نتایج آن را به دیگر موقعیت ها تعمیم داد.

اسلاید 18: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیبررسی رابطه انواع طرح تجربی با انواع رواییتجربه میدانی تجربه آزمایشیروایی درونیروایی بیرونیبالا پایین بالا پایین

اسلاید 19: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیبرای رفع این مشکل چه باید کار کنیم ؟در ابتدا برای بدست آوردن روایی درونی آزمایش تجربی انجام داده سپس برای کسب روایی بیرونی آن را به صورت میدانی نیز تکرار میکنیم.همانطور که مشاهده میشود روایی درونی و بیرونی با یکدیگر رابطه عکس دارند.

اسلاید 20: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی7 عامل که حتی بهترین طرح های آزمایشگاهی نیز از آنها در امان نیستند ! اثر تاریخچه اثر ابزار اثر تعصب گزینش اثر رگرسیون آماری اثر افت اثر بلوغ اثر آزمون

اسلاید 21: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر تاریخچهبه تأثیر رویدادها یا عواملی اطلاق میشود که در حین انجام آزمایش به ناگاه پدید آمده، رابطه علت و معلولی متغیرها را دستخوش تغییر قرار میدهد.

اسلاید 22: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر تاریخچهمثال : تبلیغ استفاده از فرآورده های لبنی از سوی صنف تولید کنندگان لبنیات در هنگام آزمایش اثر یکی از برنامه های جدید تبلیغاتی یک تولید کننده پیرامون یکی از محصولات خودفعاليتهاي ترويجيفروشفعاليت ترويجي خارج از برنامهT1T2T3

اسلاید 23: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر بلوغپیامدها فرآیندهای زیست شناختی و روان شناختی که در گذر زمان میتواند پاسخ ها آزمون شونده را تحت اثر قرار دهد.

اسلاید 24: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر بلوغمثال : کسب تجربه در حین آزمایش کردن اثر یک فناوری جدید بر کارایی پرسنل.استفاده از IT توسط كارمندان جوانافزايش كاراييكسب تجربهT3T1T2

اسلاید 25: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر آزموندر روش پيش‌آزمون-پس‌آزمون در اغلب تجربه‌هاي آزمايشي، انجام پیش آزمون باعث حساس شدن آزمودنی نسبت به رابطه علت-معلول می شود.

اسلاید 26: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر ابزاراین گونه اثر به واسطه تغییر در ابزار سنجش در پیش آزمون و پس آزمون رخ میدهد.مثال : انجام پیش آزمون توسط محقق، و انجام پس آزمون توسط عده ای از مدیران.

اسلاید 27: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر تعصب گزینشگزینش نامناسب آزمودنی برای گروه های کنترلمثال : انتخاب افرادي از طبقات محروم براي گروه آزمايش با اين نيت كه اين افراد در طول آزمايش اعتراض نكنند.

اسلاید 28: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر رگرسیون آماری(بازگشت آماری) :ناشی از انتخاب اعضایی برای آزمایش است که مقدار متغیر وابسته برای ایشان در حداکثر و حداقل میباشد. فلذا داده ی حداقل و حداکثر به میانگین نزدیک میشود( گرايش به سمت حد مياني).

اسلاید 29: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع تهدیدهای روایی درونی اثر افت :کاهش تعداد آزمودنی های گروههای کنترل در جریان پژوهش که منجر به تغییر ترکیب گروه ها در طول زمان میشود.مثال : کاهش عده ی آزمودنی ها به علت بیماری،مرگ،مسائل خانوادگی،مشکلات رفت و آمد و غیره ...با خروج افراد از آزمايش نمي‌توانيم مشخص كنيم چه ميزان از معلول ناشي از كاربندي ما و چه ميزان ناشي از افراد خارج شده از آزمايش است.

اسلاید 30: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیعوامل موثر بر روایی بیرونی عدم امکان اجراي طرح در محيط طبيعي سازمان تهديد گزينش آزمودني ها: در تجربه واقعي گزينش آزمودني ها بسيار مشکل است.

اسلاید 31: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیبا وجود تمام موارد مطرح شده این سوال برجا میماند که اساسا ضرورت طرح تجربی چیست و چه هنگام باید از طرح تجربی استفاده کرد؟

اسلاید 32: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیآيا پيگيري اثرات علي ضروري است؟آري ،و اگرنهروايي دروني مهمتر از روايي بيروني تعميم پذيريمهمتراز روايي درونيهم روايي دروني و هم روايي بيروني اهميت دارد تجربه آزمايشگاهي تجربه ميداني ابتدا تجربه آزمايشگاهيسپس تجربه ميدانيآیا محدودیت هزینه وجود دارد؟آرينهانجام طرح تجربي سادهانجام طرح تجربي پيشرفتهطرح تجربی انجام ندهید.

اسلاید 33: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی1. ضعيف ترين طرح است.مقايسه در آن نيست.متغير وابسته پيش از كاربندي اندازه گيري نمي شود. گروه تجربی

اسلاید 34: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی 2.طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه تجربي(طرح پانل) گروه تجربی:تاثیر کاربندی

اسلاید 35: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی3. طرح پس آزمون با گروه های تجربي و كنترل گروه تجربی گروه کنترل:تاثیر کاربندی

اسلاید 36: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی3. طرح شبه پانل گروه تجربی گروه کنترل:تاثیر کاربندی

اسلاید 37: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی4.طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه هاي تجربي و كنترل (طرح کلاسیک) گروه تجربی گروه کنترل:تاثیر کاربندی

اسلاید 38: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی4.طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه هاي تجربي و كنترل (طرح کلاسیک) اجرای این طرح در عمل دشوار است:عدم امکان سنجش مجدد همان گروه بررسی شدهدشواری تشکیل گروه کنترلغیر ممکن بودن اعمال مداخله به خاطر ملاحظات اخلاقی

اسلاید 39: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی5. طرح چهار گروهی سالومون1 گروه تجربی-- 3 گروه تجربی گروه کنترل- 2 گروه کنترل - 4

اسلاید 40: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربیاگرE ها مشابه باشند،رابطه علت و معلولی از بالا ترين روايی برخوردار است.5.طرح چهار گروهی سالومون

اسلاید 41: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربیزیاد بودن تعداد آزمودني ها5. ویژگی های طرح چهار گروهی سالوموندقت زياد در طراحي پژوهشمدت زیاد برای اجراي آزمايشهزينه زياد اجرا

اسلاید 42: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی6.طرح پانل وا پس نگر گروه تجربی:تاثیر کاربندی(وقایع گذشته)زمان گذشتهزمان حال

اسلاید 43: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی7.طرح آزمایش وا پس نگر گروه تجربی گروه کنترل:تاثیر کاربندی(وقایع گذشته)زمان گذشتهزمان حال

اسلاید 44: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی8.طرح مقطعی گروه تجربی گروه کنترل:تاثیر کاربندیوقایع گذشتهزمان گذشتهزمان حال

اسلاید 45: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی9.طرح مطالعه مورد یک ضرب گروه تجربی:تاثیر کاربندیوقایع گذشتهزمان گذشتهزمان حال

اسلاید 46: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیانواع طرح های تجربی و تهدیدات روایی درونیدشواری استنباط رابطه علی - آزمون- ابزار- تاريخچه- بلوغ- افتپيش آزمون و پس آزمون با گروه تجربيبلوغ- افت- سو گیری گزینشپس آزمون با گروه هاي تجربي و کنترلافتپيش آزمون و پس آزمون با گروه هاي کنترلافتطرح چهار گروهي سالوموندشواری استنباط رابطه علی - دشواری همتا سازی دو گروهطرح شبه پانل دشواری استنتاج رابطه علی - یاد آوری گزینشیطرح پانل وا پس نگریاد آوری گزینشیطرح آزمایش وا پس نگر ناتوانی کنترل همه متغیر ها/ دشواری همتا سازی کامل دو گروهطرح مقطعی متکی بر حدسیات بجای داده های واقعیطرح مطالعه مورد یک ضرب

اسلاید 47: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیشبیه سازینوعی آزمایش یا تجربه است که در محیطی بسیار همسان با محیط واقعی صورت میگرد . شبیه سازی جایگاهی بینابین تجربه آزمایشگاهی و تجربه میدانی دارد. در شبیه سازی محیط ساختگی ای پدید می آوریم که از واقعیت چندان دور نیست.

اسلاید 48: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیشبیه سازیدر شبیه سازی آزمودنی ها را در طول یک مدت معین در معرض دنیای واقعی قرار داده و آنها را به طور تصادفی در گروه های کار بندی قرار میدهند. لازم به ذکر است روابط علی را میتوان در شبیه سازی آزمون کرد چرا که هم دستکاری و هم کنترل میسر است.

اسلاید 49: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیشبیه سازیشبیه سازی بر دو نوع است :ماهيت و زمانبندي رويدادهاي شبيه سازي شده کاملاً توسط پژوهشگر تعيين مي شوند.شبیه سازی تجربی :

اسلاید 50: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیجريان وقايع و رويدادها تا حدي متاثر از بازتاب آزمودني ها نسبت به محرک هاست.شبیه سازی آزاد :شبیه سازیشبیه سازی بر دو نوع است :

اسلاید 51: روش های تحقیق در مدیریّتفصل پنجمطرح های تجربیخسته نباشید !

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید