کسب و کار اقتصاد و مالی

فصل پنجم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) فرضیۀ بیمه

nagsh-eghtesadi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تقاضا برای خدمات حسابرسی با میزان دعاوی (ادعاهای) حقوقی که مدیران را تهدید می کند رابطه مستقیم دارد. بر اساس قوانین و مقررات حاکم بر بازار اوراق بهادار حسابرس و صاحبکار در قبال هرگونه زیان وارده به اشخاص ثالث به علت وجود اطلاعات گمراه کننده در صورتهای مالی، مسئولیت مشترک دارند. این وضعیت سبب شده تا توجه به دامنه مسئولیت حسابرس از اهمیت زیادی برخوردار باشد. بر مبنای حقوق عرفی، حسابرس تنها در برابر اشخاص ثالث مسئولیت دارد. منظور از حقوق عرفی، اصول و قواعد مربوط به اموال و مالکیت و روابط اشخاص با حکومت و با یکدیگر که از وقایع و مناسبات بین عامه مردم، گروه های معینی از آنان، یا حکومت و مردم استخراج گردیده و در دادگاه ها و مراجع قضایی به عنوان قاعده الزام آور ملاک داوری است. مسئولان بانک های سرمایه گذاری، اعضای هیئت امنا تضمین کنندگان فروش اوراق بهادار تازه انتشار یافته، وکلا و مدیران به دلیل ارتباط با اطلاعات افشاء شده در صورتهای مالی در برابر آحاد جامعه مسئولیت حرفه ای دارند. این مسئولیت باعث شده تا این افراد و گروه ها انگیزه لازم را برای ایجاد پوشش بیمه ای از طریق وارد کردن حسابرس مستقل در فرآیند گزارشگری مالی را داشته باشند. چنانچه بتوان مسئولیت مالی داده های گزارش شده در صورتهای مالی را به حسابرس مستقل منتقل کرد، در این صورت می توان زیان مورد انتظار ناشی از طرح دعاوی حقوقی علیه مدیران، اعتباردهندگان و سایر اشخاص حرفه ای فعال در بازارهای اوراق بهادار و زیان مربوط به حل و فصل این دعاوی از سوی آنان را به طور چشم گیری کاهش داد. با افزایش احتمال طرح دعاوی حقوقی علیه مدیران و سایر افراد و گروه های حرفه ای فعال در عرصه امور مالی واحدهای اقتصادی، انتظار می رود که تقاضای بیمه ای برای حسابرسی نیز افزایش پیدا کند. چرا مدیران و سایر افراد و گروه های حرفه ای برای ایجاد پوشش بیمه ای به جای انعقاد قرار داد با یک موسسه بیمه به حسابرس و خدمات حرفه ای او روی می آورند؟
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
373 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل پنجم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) فرضیۀ بیمه”

فصل پنجم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) فرضیۀ بیمه

اسلاید 1: فصل پنجم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت فرضیۀ بیمه

اسلاید 2: استدلال بر پایه فرضیه بیمهتقاضا برای خدمات حسابرسی با میزان دعاوی (ادعاهای) حقوقی که مدیران را تهدید می کند رابطه مستقیم دارد.بر اساس قوانین و مقررات حاکم بر بازار اوراق بهادار حسابرس و صاحبکار در قبال هرگونه زیان وارده به اشخاص ثالث به علت وجود اطلاعات گمراه کننده در صورتهای مالی، مسئولیت مشترک دارند. این وضعیت سبب شده تا توجه به دامنه مسئولیت حسابرس از اهمیت زیادی برخوردار باشد.بر مبنای حقوق عرفی، حسابرس تنها در برابر اشخاص ثالث مسئولیت دارد.

اسلاید 3: منظور از حقوق عرفی، اصول و قواعد مربوط به اموال و مالکیت و روابط اشخاص با حکومت و با یکدیگر که از وقایع و مناسبات بین عامه مردم، گروه های معینی از آنان، یا حکومت و مردم استخراج گردیده و در دادگاه ها و مراجع قضایی به عنوان قاعده الزام آور ملاک داوری است.مسئولان بانک های سرمایه گذاری، اعضای هیئت امنا تضمین کنندگان فروش اوراق بهادار تازه انتشار یافته، وکلا و مدیران به دلیل ارتباط با اطلاعات افشاء شده در صورتهای مالی در برابر آحاد جامعه مسئولیت حرفه ای دارند.این مسئولیت باعث شده تا این افراد و گروه ها انگیزه لازم را برای ایجاد پوشش بیمه ای از طریق وارد کردن حسابرس مستقل در فرآیند گزارشگری مالی را داشته باشند.حقوق عرفی (Common Law)

اسلاید 4: چنانچه بتوان مسئولیت مالی داده های گزارش شده در صورتهای مالی را به حسابرس مستقل منتقل کرد، در این صورت می توان زیان مورد انتظار ناشی از طرح دعاوی حقوقی علیه مدیران، اعتباردهندگان و سایر اشخاص حرفه ای فعال در بازارهای اوراق بهادار و زیان مربوط به حل و فصل این دعاوی از سوی آنان را به طور چشم گیری کاهش داد.با افزایش احتمال طرح دعاوی حقوقی علیه مدیران و سایر افراد و گروه های حرفه ای فعال در عرصه امور مالی واحدهای اقتصادی، انتظار می رود که تقاضای بیمه ای برای حسابرسی نیز افزایش پیدا کند.چرا مدیران و سایر افراد و گروه های حرفه ای برای ایجاد پوشش بیمه ای به جای انعقاد قرار داد با یک موسسه بیمه به حسابرس و خدمات حرفه ای او روی می آورند؟پرسشی که در اینجا مطرح است:

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید