کسب و کارمدیریت و رهبری

فصل پنجم: هدایت

صفحه 1:
a زر 0 | 0 i ۳ Hi i ( ۱ ۱ 3 ۳ ۳

صفحه 2:
نیازها: نیازها سرچشمه انگیزش در انسان هستند و می توان آنها را به دو دسته بزرگ تقسیم کرد: 1 )نيازهاي ابتدايي. 2 )نيازهاي ثانوي. پراساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره قيضي

صفحه 3:
تعریف انگیزش: هر نوع تاثيري است که موجب تقویت.جهت گيري و بروز رفتار انسانها مي‌شود. براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره قيضي

صفحه 4:
عوامل موفقیت در سازمان براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ‎ont‏

صفحه 5:
فرآیند انگیزش براساس کتاب مبائي سازمان ومدیریت تألیف طافره ‎ont‏

صفحه 6:
2)نظریه روابط انسا نظريههاي سنتي ا 7 3)نظريه: منابع اتساني 4)نظریه و ۷ سلسله مراتب نيازهاي مازلو نظریه اي.آر.جي نظريه‌هاي انگیز: نظريه‌هاي نظریه رشد يافتگي - محتؤابي رشد تيافتگي انگیزش نطزيه دو علملي انيري نظریه تيازهاي نظریه‌های معاضز اكتسابي انگیزش نظریه‌هاي انتظار نظريه‌هاي فرآیندی نظریة برايزي انگیزش نظریه تعبین هدف براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاره 6 مم

صفحه 7:
الگوي سنتي د وی زوابط انساني الگوي منابع ار نی 1)کار به طور ذاتي 1)افراد مایل‌اند که 1)کار به طور ذاتي احساس اهمیت و خوشایند نیست. مردم مفید بودن داشته مي‌خواهند در تحقق باشند. هدفهاي معني‌داري که خود 2)افراد براي درآ افراد مایل‌اند در تنظیم آن کمک کرده اند فراد براي درامد 2)افراد ماء تنظیم آن کمک کر حاصل از کار بیش از احساس تعلق خاطر ‎Foe‏ ‏خود کار اهمیت قایل‌اند. كنند و براي انان بیشتر افراد مي‌توانند ‎Gece |e aes 2S eae‏ بسیار ینش از نجه كه كار 3)عده كمي مايل اند يا شوند. فعلي آنان تقاضا دارد(نیاز توانند كاري را كه ام داردأخلاق,خودهدايت و مي توانند ثاري را 3)اين نیازها در 2 ‎he‏ ‏مستلزم خلاقیت. انگیزش اقراد در خود کنترل باشند. خودهدايتي و خو کارشان اهمیت كنترلي باشد انجام با ۳ نظریيه‌هاي ابتدايي ماش نی امن نیت ای ‎coil‏ ‎a 7‏

صفحه 8:
poe ele asl ‏الگوي سنتي‎ - )مدير بايدناز تزديك یر 1)مدير بايد براي هر 1)مدیز باید از منان زيزذستان سريرستي. - کارگر اخساش مفندو انساني كه كمتر استفاده کند و آنان را کنترل مهم بودن ایجاد کند. شده اسك بهرة كيرد کند. لدي اند یه 2)او باید محيطي ایجاد 2)مدیر باید وظایف را زیردستان آگاهي دهد و کند که در آن کلیه اعضا به عملیات ساده به آیرادات آنها نسبت امکان مشارکت در تكراري که به آساني به برنامه هایش توجه محدوده تواناییشان را آموخته شود تقسیم کند. داشته باشند. کند. 3)مدیر باید بد 3)او باید مشارکت کامل 3)مدير بايد روشها و زیردستان اجازه دهد در موارد مهم را تشویق جريانهاي كاري تقسیم که خودهدايتي و کند و به طور دایم شده را تنظیم و آنها را خودكنترلي را در امور خودهدايتي و خودكنترلي به طور منصقانه اما تمرین کنند. زیردستان را گسترش جدي و محکم اعمال دهد. کند. خط مشي‌هاي نظريه‌هاي ابتدايي انگیزش براساس كناب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ‎er 8‏

صفحه 9:
الگوي سنتي 1)مردم (افرادامي توانند کار را تحمل کنند آگر پرداخت به آنان مناسي و ريس آنان. 2)اگر وظایف به اندازه كافي آسان باشند و افراد از نزدیک کنترل شوند آنان تا سطح استاندارد تولید خواهند کرد 1)نبادل اطلاعات با زیردستان و درگیر کردن (مشارکت دادن )آتان دز تصميمهاي عادي,نيازهاي اساسي آنان به تعلق و احسالن آهمت را ازضا خواهد کرد. 2)ارضاي این نیازها روحیه را بالا مي برد و مقاومت در برابر قدرت رسمي را کاهش مي‌دهد.زیردستان مشتاقانه تشریک مساعي و (همكاري)خواهند کرد الگوي منایع سس | بسا 1)گسترش نفوذ زیردست,خودهدايتي,و خودكنترلي موجب افزایش كارايي عملياتي مي‌شود 2)رضايت كاري به عنوان محصول فرعي استفاده كامل زيردستان از منابعشان ممكن است افزايش يابد انتظارات نظريه‌هاي ابتدايي انگیزش براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ves

صفحه 10:
10 1)براي اغلب مردم کار ذاتا تامطلوب است قااغلب مردم جاه طلب پیستنو و تمابل اندكي به پذیرش مسئولیت دارند و ترجیح مي‌دهند هدایت شوند 3)اغلب مردم قابلیت اندكي براي خلاقیت در حل مشکلات سازماني ون 4)انگیزش فقط در سطوح فيزيولوزيكي و تامين ايجاد مي شود 5ااغلب مردم باید تحت کنتزل و غالبا اجبار قرار گیرند تا هدفهاي سازماني را تحقق بخشند. 1)اگر شرایط مطلوب باشد کار مثل بازي طبيعي است 2)براي نیل به هدفهاي سازماني کنترل به وسیله خویشتن غالبا ضروري است 3)قابلیت براي خلاقیت در حل مشکلات سازماني به طوز نامحدود بین همه مردم توزیع شده است 4)انگيزش در سطوح اجتماعي,احترام و خوديابي و نیز سطوح فيزيولوژيکي و تامین ایجاد مي‌شود 5)مردم اگر به طور مقتضي انگیزش داشته باشند مي توانند کار خود حلاق و خود رهبر باشند فهبرست: فرضیه.های موز ایب ‎ae‏ و ۷

صفحه 11:
۳ 0

صفحه 12:
خب ۱7 1)نيازهاي زيستي 2نيازهاي تعلق 3)نيازهاي رشد پراساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره 12 قيضي

صفحه 13:
رشد نيافتگي(عدم بلوغ) رشد يافتگي(بلوغ) منفعل فعال اتکاء استقلال به چند طریق رفتار مي‌کتی.به چندین طریق رفتار مي‌کند ‎ee‏ نی مت و ‎ ‎ ‎ ‎ ‏چشم انداز زماني ‎ae‏ انداز زماني ماخادوة ‏وضعیت زیر دست ‎oe‏ برابر یا برتر ناگاه آگاهي و کنترل ار((حوم) بر((حود)) ‏نظریه رشد نيافتگي-رشديافتگي كريس ‏| رن سس ‎or a‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
و 4 نارضايتي شغلي انگیزنده‌ها و عوامل بهداشتي در نظریه دو عاملي ‎wae ye te nial‏ 14

صفحه 15:
Si Sasi Gal Swe TE elie as

صفحه 16:
خب ۱7 نظریه نیازهای اکتسابی: بق اين نظريه نیازهانه ذاتياند و نه در همه افراد یکسان نیازها اکتسابي یا آموختني است که افراد در طول زندگي خود آنها را مي آموزند. 1 al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 16

صفحه 17:
‎S 5‏ بي به سه دسته تق تس ی ‏شوند: ‏1)نياز به موفقيت. ‏از به وابستكي. ‎ ‏1)قدرت ‏3)نياز به قدرت شخصي. ‏2)قدرت ‏سازماني ‎al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 17

صفحه 18:
نظریه انتظار: ارزش مورد انتظار براي نتیجه رفتاري که سر مي زند - شدت انگیزش x احتمال مورد انتظار براي نتیجه اي که تحقق خواهد یافت al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ 18

صفحه 19:
نتیجه حاصل از فعالیت هاي شخص دیگر(در نتیجه حاصل از فعاليتهاي یک 1 7 bie oy oe ‏داده هاي شخص داده هاي یک شخص‎ ‏کر‎ al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 19

صفحه 20:
وقتي افرادي به شيوه‌اي عمل مي‌کنند که آنان رابه سوي هدفهاي روشني که پذیرفته‌لند و انتظار منطقي براي تحقق آن دارند مي‌دلند. در حقیقت برانگيخته شده‌اند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 20

صفحه 21:
نیازها فیزیولژیکی ‎feel‏ | نيازهاي ۷ ألتما ‎at (plat‏ | تش وناکاملو براي تسكين ‎coast‏ تنش و ناكامي رفتار نامناسب بازخورد نيازهاي ارضا نشده در ايجاد رفتارهاي مناسب و ‎a i‏ پراسانن کتاب تمياني سازمان ومحی بت تا سب =

صفحه 22:
خب ۱7 راهبردهاي برانگیختن اعضاي سازمان: !)ارتباط مديريتي 2نظریه کول 3طراحي شغل 4)نظریه تقویت 5)محركهاي پولي و غيرپولي براساس كناب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره قيضي

صفحه 23:
نویه ونظیریه لا

صفحه 24:
جرخش كاري توسعه شغل طراحي شغل غني سازي شغل راهبردهاي وقت كاري شناور al calle sg aha ‏بان‎ Suan er 24

صفحه 25:
25 - بهبود نگرش در روحیه کارکنان - سازگاري با والدین مشاغل -کاهش تاخیرات - مشکلات ترافيكي کمتر - سازگاري با كساني که آرزومندند قبل از ایجاد مزاحمتي به کارشان برسند - افزایش تولید - تسهیل برنامه هاي پزشكي,دندانپزشكي و ساير قرار ملاقاتها براي کارکنان - سازگاري با فعاليتهاي اوقات فراغت کارکنان "کاهش غیبت -کاهش جا به جابی - فقدان سرپرستي در طول برخي ساعتهاي كاري عدم استرسي .به أكراة مهم در زمانهاي خاص - فقدان نيروي انساني كافي در برخي زمانها -مسئله همراهي کارکنان که بازده کارشان داده کار کارکنان دیگر است -دشواري در برنامه‌ريزي جدولهاي ري -مسئله پي كيرت ساعتهايي كه كار اتجام شده اسث عدم أمكان برنافةريزي جلسه ها دز اوقات مناسب -عدم توانابي در هماهنكي بروزه ها wale al ‏مزايا.و.معايب.وقت ركاره.رت‎ شناور

صفحه 26:
خب ۱7 نظریه تقویت: ِ پيامدهاي رفتار گذشته و تاثير ان بر اعمال اينده در فرايندي آموزشي ادواري را در کانون توجه قرار مي‌دهد. محرک ->ياسخ > ييامدهل» ياسخ آینده al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 26

صفحه 27:
محركهاي يولي و غير يولي: هميشه يول به عنوان يى برانكيزاننده مورد توجه بوده است. علاوه بر آن هر سازمان فرصتهايي در اختيار دارد كه كاركنان خود را با محركهاي غير يولي متعهد كند و بر انگیزاند. براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ‎ves 27‏

صفحه 28:
علایق 1)خصوصیات 49 نگرشها نيازهاي شخصي ‎ee‏ ‏پر اساس نظریه سیستم الگی2حسوصیات شخ 2 تنوع وظایف خطمشیها, سیستم پاداش و فرهنگ سازمان 3)خصوصیات موقعیت نزدیکترین محیط كاري نظریه سيستمي انگیزش ‎cali sg adn gil Suan‏ لاه ‎oo 28‏

صفحه 29:
جنبه هاي رفتاري (نمونه جنبه هاي غیر رفتاري (نمونه ها) ( برنامه‌ريزي زماندهي مطالعه گزارشات بررسي محصولات نظارت ‏ نامه نگاري رابطه رهبري با مدیربت al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 29

صفحه 30:
۱7 rl 1( نظريه‌هاي خصوصیات فردي 2)نظريه‌هاي رفتار رهبري نظريه‌هاي رهبري 3)نظریه موقعيتي و اقتضايي 4)نظریه جايگزينهاي رهبري براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره 30 قيضي

صفحه 31:
1)هوش 2)بلوغ اجتماعي و وسعت دید بظریه‌های خصوسیات قن 3)انگيزه‌هاي توفیق طلبي و نیل به هدف 4)انسان‌گرايي براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره 31 قيضي

صفحه 32:
خب ۱7 1)مطالعات دانشگاه ايالتي اوهایو و یشیگان نظريه‌هاي رفتاري: 2)شبكه مديريت براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره 32 قيضي

صفحه 33:
33 ساخت دهي زياد مراعات زياد ساخت دهي زياد مراعات کم زياد م باخت دهي چهار سبک اساسي رهبري در مطالعات دانشگاه ايالتي اوهایو و میشیگان براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ‎ont‏

صفحه 34:
مدیریت میاتم رو5-5 اقتدار اطاعت9-1 مدیریت بي خاصیت 1:1 تياد توجه به تولید براساس کتاب مباني سازمان ومديريت تأليف طافره 34 قيضي توجه به انسان

صفحه 35:
)پیوستار رهبري يه‌هاي موقعيتي و اقتعمایم)نظریه اقتضایی فیدلر 3)نظریه چرخه زندگي پراساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره 35 قيضي

صفحه 36:
خب ۱7 پیوستار رهبري: 1)مدیر تصمیم می گیرد و آن را اعلام مي‌کند. 2)مدیر تصمیم را مي‌قبولاند. 3مدیر اندیشه‌ها را معرفي و سوالها را مطرح مي‌کند. 4)مدیر یک تصمیم موقتي را که امکان تغییر دارد مطرح مي‌کند و به زیردستان اجازه مي‌دهد که در فرآیند تصمیم گيري مشارکت داشته باشند. 5)مدير مسئلة را مطرح مي كنذء بيشتهاذها را مي يذيرد و سپس تضمیم می‌گيرد. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 36

صفحه 37:
1)مدیر تصمیم مي‌گیرد و آن را ابلاغ مي‌کند 2)مدیر تصمیم را مي قبولاند 3)مدیر انديشه ها را معرفي و سوالها را مطرح مي‌کند 4مدیز یک تضنیم قوقتن .من‌گیرد و انتظاز دارد اين تصميم تغییر کند عدار 5)مدير مسئله را مطرح مي‌کند,پيشنهادات را مي‌پذیرد و تصميم مي كيرد 6)مدیر محدودیتها را تعیین مي‌کند و از گروهها مي‌خواهد که ‎BSUS Sion‏ 5 که بر تصمیم گيري خر اجان توبن یت سا 37 7امدبربه یز دتلان-اجازه ميهد که در چارچوب

صفحه 38:
1)روابط رهبر- پیرو متغييرهاي مهم نظریه اقتضایی فيلا ليناختار وظيفه 3)میزان قدرت مقام براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره قيضي 38

صفحه 39:
39 زياد خوب كم

صفحه 40:
40 چهار سبک رهبري هرسي و بلانجارد در نظریه چرخه زندگي: 1)سبک آمرانه )سبک متقاعد کننده 3سبک مشارکتی 4)سبك تفويضي براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره قيضي

صفحه 41:
خب ۱7 سبک آمرانه (وظیفه مداري زیاد-رابطه مداري کم): در این سبک رهبر نقش‌ها را تعیین مي‌کند و به افراد مي‌گوید که چگونه. چه وقت و کجا وظایت مختلف را اتجام دهتد. al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ 41

صفحه 42:
خب ۱7 سبک متقاعد کننده (وظیفه مداري زیاد-رابطه مداري کم) در این سبک رهبر هم رفتار آمرانه و هم رفتار حمایت‌کننده دارد و دستورالعملهاي مربوط به کارها و بخشنامه‌هاي مربوط به حمایت از کارکنان را صادر می‌کند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan er 42

صفحه 43:
خب ۱7 سبک مشاركتي(وظیفه مداري کم -رابطه مداري زیاد): رهبر و پیروان در این سبک در تصمیم گيري مشارکت مي‌کنند.نقش اصلي رهبر ایجاد تسهیلات و ارتباطات است. al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ 43

صفحه 44:
۳۳ 2 ‏مداركم‎ ae es = زیاد) دز این سبک رهیز در رابطه با کار در زمیته حمایت از کارکتان.هیچ دستورالعمل با بخشنامهای صادرالميکند؛ al calle sg aha ‏بان‎ Suan er a4

صفحه 45:
تعریف بلوغ در نظریه هرسي و بلانچارد : تونايي و تمایل افراد براي قبول مسئولیت در جهت هدایت رفتار خود. al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ 45

صفحه 46:
انواع بلوغ: !)بلوغ شغلي: شامل ‎Sls!‏ و مهارت قرد است. 2بلوغ رواني: تمایل يا انكيزش لازم براي انجام كار. براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره 46 قيضي

صفحه 47:
در نظريه هرسي و بلانجارد سطح بلوغ 1: افراد نه توانايي دارند و نه مي‌خواهند مسئولیت انجام بعضی ي از کارها را قبول کنند. سطح بلوغ 2 افراد در این مرحله از بلوغ توانليي ندارند اما مایل‌لند وظایف ضروري کار خود را انجام دهند. سطح بلوغ 3: افراد در لین سطح از بلوغ توانليي دارند اما ملیل نیستند آنچه را که رهبر مي خواهد انجام دهند. سطح بلوغ 4: در این مرحله افراد هم توانايي دارند و هم مایل‌اند آنچه را که از آنان خواسته مي‌شود انجام دهند. براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ont 47

صفحه 48:
نظریه جايگزين‌هاي رهبري: بر اساس نظریه جايگزينهاي رهبري ويژگي‌هاي فردي. وظيفه‌اي و سازماني مي توانند نسبت به توانايي رهبر در اثرگذاري بر رضایت و عملکرد زیردستان برتری داشته باشند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan er 48

صفحه 49:
خب ۱7 ويژگي هاي فردي در نظریه جايگزينهاي رهبري عبارتند از: 1)توانايي 2)تجربه 3آموزش 4)دانش 5)نیاز به استقلال 6)گرایش حرفه اي و بي تفاوتي نسبت به پاداشهاي سازمان al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ 49

صفحه 50:
ويژگي‌هاي سازماني در 50 يه جايكزينهاي رهبري عبارتند از: 2‘ !)برنامه ها و هدفهاي صریح و روشن 2وجود و مقررات و روشها 3)گروههاي كاري متحد و منسجم 4)وجود ساختاري دقیق براي پاداش 5)وجود فاصله فيزيكي بین بالا دست و زیر دست براساس كناب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ع

صفحه 51:
عکس العملهاي كاركنان رهبر با جايگزيني عكس العملهاي ل رهير کارکنان براضاين ‎cia Ola os Os‏ نیت ‎som‏ ‏5 حم

صفحه 52:
خب ۱7 1)ارتباط فرآيندي است که وظایف برنامه‌ريزي, سازماندهي, هدایت و نظارت مدیریت توسط آن انجام مي‌شود. 2 رتباط فعالیتی: است که مدیران برای تحقق وظیفة هماهتگی و استفاذه بهتر از زمان بهره مي‌گيرند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 52

صفحه 53:
تعریف ارتباطات: ارتباطات يعني آنکه فردي پيامي را به یک يا چند تن مي‌فرستد که موجب می‌شود همه آن افراد مفهوم مشترکی از آن پیام درک کنند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ 53

صفحه 54:
ارتباط غير ارتباط غير كلامي به طور معمول با حرکات سر و كلامي: دست,نوع نشستن و ایستادن,طنین صدا انواع ارتباطات: ارتباط شفاهي:مكالمه رودر زوءمكالمة تلفني:ملافاتهاي كروهي و خصو عدي ارتباط كلا ارتباط كتبي:يادداشتهاءكزارشات و نامه ها ارتباط الكترونيكي:كامييوتر و اينترنت al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ sa

صفحه 55:
خب ۱7 مزاياي ارتباطات کتبی: !)حجم زيادي از اطلاعات را انباشته و از طریق سيستمهاي کامپیوتر منتقل هی فنند» 2اطلاعات سریع‌تر ارسال مي‌شود. 3)فراد بيشتري از طریق فاکس و پست الكترونيكي از آن بهره مي كيرند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 5s

صفحه 56:
خب ۱7 فرآیند ارتباطات داراي سه جزء است که عبارتند از: 1)فرستنده یا رمزگذار 2)بيام 3)گیرنده يا رمز كشا براساس كتاب مباني سازمان ومديريت تأليف طافره 56 قيضي

صفحه 57:
خب ۱7 فرستنده يا رمزگذار: فردي است که در فرآیند ارتباط بین افراد اطلاعات از او سرچشمه مي‌گیرد و او آنها را به رمز در می‌آورد تا بتواند اطلاعات را با افراد مبادله کند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 57

صفحه 58:
اطلاعات رمزگذاري شده که فرستنده می‌خواهد آن را مبادله کند. پیام نامیده مي‌شود. pills call apes lap galas GANS uli ves 58

صفحه 59:
گیرنده یا رمزگشا: گیرنده یا رمز گشا شخصي است که فرستنده تلاش مي‌کند اطلاعات را با او مبادله کند و در حقیقت رمزگشایی فرآیند تبدیل پیام به اطلاعات است. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 59

صفحه 60:
خب ۱7 مراحل رمزگشايي: 1)گیرنده پیام را درک کند. 2بیام را تفسیر کند: پراساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره. 60 قيضي

صفحه 61:
دریافت يارازي: بازخورد براساس کتاب مباني سازمان ومديريت تأليف طافره فيس دريافت 61

صفحه 62:
انواع ارتباطات سازمانی: !)ارتباطات رسمي: ارتباط سازماني که با خطوط نمودار سازماني مطابقت مي‌کند ارتباط سازماني رسمي نامیده مي‌شود. 2)ارتباطات غيررسمي: ارتباطي است که از خطوط نمودار سازماني پيروي نمي‌کند.این نوع ارتباط الكوي روابط شخصي میان اعضاي سازمان را دنبال مي‌کند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 62

صفحه 63:
خب ۱7 انواع ارتباطات سازماني رسمي: 1)ارتباط از بالا به يايين: در این نوع ارتباط جریان اطلاعات از سطوح بالاتر به سطوح پایین‌تر سلسله مراتب سازماني جاري مي‌شود. 2)رتباط از يايين به بالا: در این نوع | بط جریان ن اطلاعات از سطوع بابينتو ساسله مرانت سازماني به سطوح بالاتر جاري مي‌شود. 3)رتباط افقي: در این نوع ارتباط اطلاعات در عرض واحدهاي سازماني به صورت جانبي يا اريبي جریان مي‌یابد. براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ‎ves 63‏

صفحه 64:
خب ۱7 کاربرد ارتباطات از بالا به پایین: 1)روشن کردن ماموریت سازمان و جلب پشتيباني کارکنان. 2)آموزش کارکنان, تخصیص کارهايي که اجراي آن ضرورت دارد. 3)تعیین منطق شغلي.شرح چگونگي ارتباط مشاغل با دیگر وظایف در سازمان. 4)شرح خطمشیها و اقدامات. شرح قوانین» روشها. 5)تهیه بازخورد. مطلع کردن کارکنان از چگونگي عملکردشان. 6)تبادل اطلاعات درباره سلامتي سازمان و عوامل اساسي محیط خارجي. براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ‎ont 64‏

صفحه 65:
خب ۱7 کاربرد ارتباطات از پایین به بالا: 1)جمع آوري اطلاعات ارزشمند 2پي بردن به زمان آمادگي کارکنان براي گرفتن اطلاعات از مدیریت 3)فرصت دادن به کارکنان براي بیان اعتراض #)فرصت دادن به كاركنان براي بيان يرسش سوالها 5)ايجاد بازخور 6)كسب اطلاعات درباره مسائل كاري al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 6s

صفحه 66:
خب ۱7 کاربرد ارتباطات افقي در سازمان: 66 1)هماهنگ کردن فعالیتها 2تبادل اطلاعات 3حل مسائل 4)ایجاد تفاهم 5)به حداقل رساندن اختلاف 6)توسعه حمایت میان فردي براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره قيضي

صفحه 67:
| ‏جه ارباط پایین به. | ارتباط بالابه‎ bly! ‏افقي بالا يايين‎ جهتهاي ارتباط رسمي در سانو ل ا سي 5

صفحه 68:
شبکه هاي متمرکز مانند الگوي ستاره اي,الگوي ۷ و الگوي زنجیره اي الگوهاي ارتباط سازماني وی شبکه هاي غیر متمرکز:الگوهاي همه جانبي یا حلقه اي al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 68

صفحه 69:
خب ۱7 Og ail al calle sg aha gl Suan oo 69

صفحه 70:
خب ۱7 >!) تجيرءاي : ستاره اي = براساصقض هگ زسارمان ومدیریت تألیف

صفحه 71:
خب ۱7 کاربرد شبکه هاي متمرکز و غیرمتمرکز: شبکه هاي متمرکز: لین الگوها به بهترین شکل در گروههايي کار مي‌کنند که باید مسائل آسان و یکنواخت را به سرعت و كارايي حل و فصل کنند. شبکه هاي غیرمتمرکز: لین الگوها در گروههايي که بلید مسائل پیچیده و متنوع را حل کنند كارآيي دارند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan er

صفحه 72:
خب ۱7 nese ails ارتباط سازماني غیر رسمي ارتباطي است که از خطوط نمودار سازماني پيروي نمي كند. لين نوع ارتباط الكوي رولبط شخصي میان اعضاي سازمان را دنبال مي‌کند و به این نوع ارتباطات ارتباط درخت آنگوري نیز مي‌گویند. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 72

صفحه 73:
سه خصوصیت عمده شبکه‌هاي غیررسمی: 1)به طور ناكهاني ظاهر ميشود و بدون قاعده و نظم در سازمان به كار مي روف 2)رياست عالي سازمان نمي تواند آن را كنترل كند و بر آن اثر بكذارد. 3به طور وسیع براي خدمت به منافع كساني كه در لن شبكه قرار دارند به کار مي‌رود. al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 2B

صفحه 74:
خب ۱7 چهار الگوي درخت انگوري براي روابط غيررسمي: 1)شبکه رشته‌اي 2شبکه تابشي 8شبکه تصادفي +)شبکه خوشه‌اي al calle sg aha ‏بان‎ Suan ‏فيضي‎ 14

صفحه 75:
خب ۱7 شكة رشته‌ای: در اين شبكه يكي از اعضاي سازمان (4)خبري را به طور غير رسمي به فرد ديكري (13)مي دهد و او آن خبر را به فرد سوم(/))منتقل مي كند. ریق( al calle sg aha ‏بان‎ Suan oo 75

صفحه 76:
خب ۱7 شبکة تابشی: ممکن است فردي از أعضاي سازمان (()به طور غيررسمي خبري را به اطلاع گروهي برساند و هر کس ديگري را در شبکه از آن خبر مطلع کند. QO ©\ | © x 5 ‏تج‎ al calle sg aha ‏بان‎ Suan er

صفحه 77:
خب ۱7 شبکه تصادهة در لین نوع ارتباط يکي .<< ار افراد ديگري که به طور تصادفي با آنان برخورد کرده است مي‌رساند. ee yf © be براساس کتاب مباني سازمان ومدیریت تألیف طاهره ‎ves 7‏

صفحه 78:
خب ۱7 شبکه خوشه‌ای: در اين شبکه يكي از اعضاي سازمان افراد دیگر را انتخاب مي‌کند و خبر را به آنان Taba Tl cal sg adn pil Suan cas

صفحه 79:
خب ۱7 مؤائع ارتناظات ميان افراد: 79 1)ادراكى 2)اجتماعى 3)ارزشهاي فرهنكي 4)معاني(زبان) 5)اثر انكيزه 6)ارزيابي منابع 67علايم غير شفاهي و متناقض 8)پارازیت al calle sg aha ‏بان‎ Suan er

صفحه 80:
روشهاي بهبود پیام و حذف موانع ارتباطي: 1)استفاده از بازخورد به منظور بازگشت نتیجه پیام تا فرستنده پیام از وضعیت و نتیجه ارسال پیام آگاه شود. 2فشا به منظور دادن اطلاعات مربوط و معتبر درباره فرستنده پیام 3)تشریح پیام 4)استفاده از ارتباطات شفاهي که نسبت به ارتباطات کتبي از دقت بيشتري برخوردار است. 5آگاهي از علایم ارتباط و مهمتر از همه استفاده از زبان ساده فهم به حذف موانع ارتباطي کمک مي‌کند. ‎til‏ کناب قباتي ‎pills call aga‏ 80 قيضي

صفحه 81:
نظربه سيستمي انگیزش در سازمان نظريههاي انگيزشي ‎atte ae‏ انگیزش در عمل ‎Peek‏ ‎A)‏ راهيردها اهمیت ‎2a AR NI vee ble‏ ماني ‎witli‏ ‏الكوي .| الكوي مبناي طراحي شکل |[ نظريههان رقاررهري نی الگوي روابط به تقويت ۳ ۳۳ مفهوم تظريهياق نظربههاي محتوايي رفتاررهبري ملسله مراتب | نطريه نيازهاي بازهاي مارلو | اكتسابي(مككللند) / مطالعات دانشكا ابالتي اوهایو ردر دانشگاه میشیگان 2 وا «أر.جي.آلد لکیس هرا سس ایض م ارتباطات در سازمان اهمیت و ‎Seta;‏ فرآیند اطلاعات ايكزيتهاي ‎so‏ ‏اففي .| ازيلا : از بابي ‎ean‏ به بالا ‎oe i‏ انواع اطلاعات. ‎lie‏ نظريههاي موفعيني و اقتصادي نظریه قیدلر " انظریه انتظار نظریه برابري ارف ‎ee eet are is,‏ rae نظريه جرخه زندكي رهبري نمودار هه مطالب فصل 5

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان