آموزش

فصل پنجم کتاب طراحی آموزشی صفحات 122 -132

صفحه 1:

صفحه 2:
7 = مج محر نی نب طرا یآموزی مد 7 ود کار از :

صفحه 3:
فراینر طرامی آموزشی مبتتی بر ابزار های زهنی : (انتقاب موضوع مسئله ۲تملیل و شناسایی ماهیت موضوع ۳اتعیین اهرا فکلی ۶)نعیین ابزار های زهنی ۵)بستبوءشاسایی ,طرافی و سافت ابزار های زهنی ‎CH 1‏ ابزار های زهنی جهت رسیرن به اهراف برگیری ۷اه نمون هکار ی اگزارش یاوگیری )ارزيابى ياوكيرى (از طريق معلم «فراكير,ساير فراليران)

صفحه 4:
جمع بنری و ‎sf ead‏ رويلرر هاى جرير ‏ ۳ سافت فعلانه رانش و يارليرى رویلرر های سازثر هگرایی ۳ _ پیش فرش انش یلگیری فرج از زهن فرگیر نیست / مامصل تبربه های فرری یا جمعی ف رآینر های درونی میان افرار ابزار ها ی زهنی رویلرر سازنر هگرایی: توسعه و تقویت شنافت ‎GF Shan 8‏ سازنرهكراءانتقارى و در سطح بالا همراه با بوگیری معنا دار v

صفحه 5:
انواع ابزار های زهنی: سازمانرهی معنایی(پیگاه های اطلاعاتی,نقشه ی مفیومی) اللوسازى بوبا(سيستم متبمر,ايزار هاى اللو سازى سيستم ها و ريز جهان ها) ابزار هاى تفسير اطلاعات(ابزار هاى تبسمى) ابزار سافت رانش(ابر رسانه) ابزار ها ى لفت وكو(ارتباط از راه رورا

صفحه 6:
فوایر ابزار های زهنی رركي كرون فرالير در سافت رانش معط كلنولوزى +افرارح» قابليت ياوكيرى | اظرفيت ككرى أ مگی بر هوش فرآلیران * زه ۳ هوشمنر یکامپیوتر توزیع بارپررازش ‎Bl‏ توسعه و تقویت ظرفیت شافت افرارح آکارلیی شنافتی و زهنی/تقویت و توسعه انولع تقلر باعث افزای شگارايي است اما با ابزار های بهره ورى متفاوت اثر.

صفحه 7:
ویّگی های عناصر طرامی آموزشی با كليه بر ابزار هاى ذهنى: < یلگیری یعنی درگ رکردن فرگیران در تهرب معارار و هل فعالانه مسائل به ای رريافت منفعلانه اطلاعات. > فراگیران فعلانه رگیر مستیو و انتاب یا طرامی و سافت ابزارهای شافتی و وست کاری وکنترل تن ها برای ستیایی به اطلاعات و تبزيه و تعليل و تفسيرء سازمانرهی = آن ها و سافت رانش خور 9 ‎(a OT ol,» Jali‏ شونر. م معلع پیشتر نقش یک تسوی ‎bij) «ale ote‏ مشاور و متنصصس موضوعی را برعهره چارر تا رهبری و ملمیت.

صفحه 8:
‎Shs‏ های عاصر طرای آموزشی با کلیه بر ابزار های زهنی: ‎CO ee eae 3‏ ابزارهای زهنی, رانش و واقعیت متعلق به خور را ميساز ئر. ‏رويلرر ترريس فرولرايانه و در عين هال استقرایی است, آلربه بفثی از یاگیری افراد ‎a‏ ‏در تعامل با ويلران شُلل م ى كير . ‎rly)‏ الليزه در روش هاى سنتى, ييروثى و میطی بو ولى در اين اللو از دروت پاگیرنره می باشر و مس لت وتمکل یکه اصل سافت رانش به وسیله فور ‏فرراست اللیزش ایبار م یکنر. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
‎Sis‏ هاى ‎pole‏ طرامی آموزشی با كليه بر ابزار هاى ذهنى: ارزشيابى به صورت كلوينى و پایانی است. در اگلوهای رفترگرایی کلیه بر ‎SO oh‏ آلمی همپون آزمون های عینی و مرارکاغزی است ولی در لین اگلو ‎CAL Sl oly‏ مانثر آمون های عمگلرری, پروژه و .. مهم است . < از لین لو می توان برای طرامی آموزش انواع مقتدلف موضوعها و در مقاطع منتلف به تناسب استفار هكررء ام اکارای 7 ر مقاطع پایین به علت معروریبت توانايى فراكيران در جستبوء شناسايى, ائتناب يا طراهى و سافت ابزارهاى ذهنى معرور است و اين اللو مى توائر در مقاطع بالا و آموزش عال ىكارايى ييشترى راشته باشر. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
معرفی اللوی ریگر(مرل یارگیری مبتتی بر پروژه(/۳۵1) یلی از برجسته ترین و موثرترین مرل ها) پاگیری مبتی بر پروژه اهراف سازثر هكرايان در آموزش و برورش را تحقق ميبفشر. مشابه با روگرر مسئله ممور بوره اما در عین عال تفاوت هایی با آن ررد. ممتوای آموزشی : تبارب زنرگی واقعی یارگیرترگان انتتاب شره سژمانرهی مقوا بر اماس رویلرر تلفیقی فراینر یگیری بیش از تاج آن اهمیت دار معلم تسهیلکننره یارگیری و یاگیرترکان درگ هکشف و تولیر رانش مميط ياوكيرى باير هم از لحاظ شنافتى و هم إز ‎Bul‏ عاطفی برای باوليرنرلان مناسب و بزيرا باشر و موجهب مشارلت فعال ولشف و ابراع شور. فرایثر طراعی آموزشی شایل سه مرعله طرح ریزی: امرا و ارزشاین است,

صفحه 11:
الي 2 ‎Sea ee‏ تاريفبه كلوين و كلامل اين مرل از نظر ميلل نول (/1991): ۱۱ ۱۵۹۰ تا 1۵ ۱۷: آغاز پروژه در مرارس معماری در اروپا 0۵ ۷ ۰۷۰ پروژه* روش ترریس منظم ۳ انتقال ‎Wat‏ ‏تا 910ا:اجراى يروزه ها رر آ.ب و مرارس عمومى آمريلا ‎zs 1‏ 90۵-۵+تعریف مجرر روش پروژه بازگشت از آمریا به اروبا ۰ ale ne ie ‏قا کنون:التشاف بریر ۳ انریشه پروژه مموری و موج سوم‎ ۵ ‏یعنی اشاعه در سطح پین الملل.‎ ol

صفحه 12:
صامبنظران مرل پروژه: -بان رویباگیری از طریق ‎cul‏ ‏-ويليا م كيليارتريك :روش پروئه( نش تکرفته از رگاه های وی) ۳ بعر از ۳ بعر از ريويى فیط بازیری مک ,هرفمترهیره با تقش ال رشن تیور ۳ رهلفای بوگیری مبتفی بر پروژه. -ييايه «ويلوتسلى ,برايز4#» تقويت ايرج#*4 رانش - تعامل فرر با مبیط (هر فرر سافت رانش منصوص به خور.

صفحه 13:
کات مثبت مرل پروژه در عصر ماضر یلوگیری مبقی بر پروه رویگرری جریر «ر فراینر یار رهی - یاوگیری اس تکه فوئبتقانه پژوهش های تبربی زیار یک رآمری و اثریفشی رویلرر یاوگیری مبقی بر پروژه را در مقایسه با رویگرهای وگر نشان رازه ‎il‏ علاوه بر لين تعرارى از رانشّلاه ها ياوكيرى مبتنى بر پرویه را در مرکز توبه فور قرار داره ‎Jil‏ انتقارات وارر بر مرل پروژه «شواری طرامی آموزشی براساس این مرل مانثر ناشنافته بورن این مرل و ‎of pull fool‏

صفحه 14:
طبقه بنر یکلی اللو های طرامی آموزشی: رورسته: رويلرر سيستمى و رویگرر سازثره ‎whe‏ روبارز سيستمن ‎٠‏ ‏مبتنی بر معرفت شناسی اثا تکرایی و عينيت لراين ميباشرء فعاليت هاى آموزشى سر هم و به طور رقیق انبام می شوثر و از یک رونر زثبیرهای و فطی پیروی م ىكنتر و مهمتر إيئله ياوليرنرلان در امر طراعى آموزشی مشارکت و فعالیت ثرارند. اللوهاى معروف طرافى آموزشى براساس رويلرر سيستمى: ‎ail lash‏ مريل و رلوك

صفحه 15:
ریگرد سازئره كرايى: طراح آموزشی به بای انبام رارن فالیت های پشت سر هع و و قالب یک ‎rhs,‏ سیستمی» ملزم به ‎cule,‏ اصولی اس تکه از آموزه های سازثر هگرایی اقتباس شره انر. سازثرهگرایی بر لین ایره لیر م یکن رکه یاوگیری هرز ور فلا رخ نمی رهر و عناصر اماط هکنتره از قییل موقعیت, فعلیت ياوليرئره و یاگیرنره همه ر پلوگگی سافتن رانش و معا برای یاگیرنره موثرثر .

صفحه 16:
سوال اول:مرل یلرگیری مبتنى بر برويه كرام رسته از رویگررهای طرامی_آموزشی قرار میلیرر؟ مطالعه پیثینه تتعصی مرتبط با رویگرر یاگیری مبقی بر پرویه و رویلرر سازنر هگرایی نشان می ره رکه مایت و ‎oh oe ofis‏ مبتنى بر يرويه با رويلرر سازنر هگرایی تناسب زیاری جارد كر يبزيري عله عمره ترين مفروضات سازثر هلرايى «رباره باوليرى و آموزش عبارت افر از: سافت فعالانه رانش از جائب ياوكيرئره, ‎lb‏ بر باوليرى اصيل و معنى ‎uly‏ ‏اهمیت تعامل و همگاری در بریان آموزش» در تن صورت یارگیری مبتنى بر پروژه ‎Sis sb‏ هایی اس تکه بنیان سازنر هگرایی آن را مار م ی کنند.

صفحه 17:
ی ون ما * ابار شرایط و فراه مگررن فرصت ‎Lat ly go‏ علایق و هیانات رانش آموزان؛ * ایبار یک موضیت امیل و معنی دار برای یلرگیری؛ * دگیر نمورن فرآلیران با مسائل پیپیره زثرگی واقعی برون ارائه يك راه عل از قبل تعیین شره؛ * لیر بر پرورش مهارت های اساسی فرآگیران؛ *برهکیری از وسیپلین های چنرگانه برای عل مسائل و ایبار فهع عمیق؛ * فراهم نمورن فرصت های تقر تآملی و فورسنبی برای رانش آموزان؛ * برقراری ارباط پین فرگیران» منابع» جامعه و متفصصان ارتباط؛

صفحه 18:
پاسخ نهایی به سوال و نتب هگیری: ویّلی های کر شره از لین رو مهم اث رکه برفلاف اکلوهای سنتی و مرسو حکه ‎tl, Ley‏ یک طرفه (معلع معور) مبقی انر, اللوی پرویُه ممور مبتتی بر یک رابطه پنرجانبه است.و این ‎Jee Shs‏ یارگیری مبقی بر پروژه را از سار مرل ها متمایز می سازر, ری مبقی بر پروه به معنی ‎I) Sab‏ طریق تبربه است این سل ب رت ی 555 فررى: سبك هاى یاوگیری, ‎ly ise‏ ها و اتوانی ها توبه م یکند. در لین مرل لير بر رنياى واقعى رر رس همه امور است . تمام این ویّگی ها با مفروفات سازثرهگرایی هماهلك و همسازئر؛ بنابراين به جرئت مى توا نكف تكه اين مرل با رويلرر سازثرهكرايى تناسب ييشترى دارر ا با رويلرر سيستمى.

صفحه 19:
سوال دوم تيادليرى ‎Gia‏ بر پروئه و یرگیری مسئله مبور چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم ‎Wily‏ ‏شباهت هاه هر رو هبتئى بر مجموعه مراقل ياكام هايى هول يك مسثله يا پروژه . با شناسایی یک مسئله یا موقعیت آغاز می شوث رکه زمینه یا موزه مطالعه فرگیران را هرایت م یکنر. فرگیران به منظور پیشرفت ر یاگیری غور به پژوهش روی می آورنر. درهر رو فرگیران به سلوح بالایی از نوآوری» الليزش و مهارت هاى سازمائرهى نياز رارئر. هر رو نیازمنر یل روره زمانی نسبتاً طولانی اند. هرف هاى آموزشی در هررو سباً نعطف اثر و به فرگیران پراساس علاقه شان اجازه انقاب می ‎ia‏

صفحه 20:
‎Gita shh‏ بر پروژه و باوگیری مسئله میور چه شیاهت ها و تقاوت هایی با هم وارنر؟ شباهت هاء *؟ مشارلت فراليران از جانب هر رو رويلرر مورر لير جرى است و تن ها تشویق می شونر تا نتیبه ‎culled‏ فور ارزشیای یکنن. ‏هررو مّگی به فعالیت ها یگروهی انر. ‏علاوه بر موارر لا پیرنه و اسمیتس شباهت های بین لین دو مدل را در لین میران رکه هر رو رویگر ‏در عين ها لله مبتنى بر هملاری و مشارلت افر, بر یارگیری (فورراهیر) آلیر م یکنتر و از یک جهت ‏گیری چنر رشته ای پیروی م یکنر. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
باوليرى مبتنی بر پروژه و یاوگیری مسئله مبور چه شباهت ها و تقاوت هایی با هع دارنر؟ تفاوت هاء * فعاليت هاى يرويه اى به واقعيت عرفه اى نزويك ترنر و بنابراين نسبت به فعاليت هاى مسثئله معور زمان) ييشترى هى طلبئر. برفلاف یاوگیری مبتتی بر مسئله» در یلرگیری پروژه میور مریریت زمان و منابع به وسیله فرگیران اهمیت زیاری ‎oly‏ ‎ei: ۲ ۳ ۳ 5 i 5 8 3‏ ۳ در فعالیت های پروئه ای در مقایسه با بارلیری مبتتی بر مسئله» یارلیری فورراهبر بیشتر مورر توبه است و فرینر یلیر یگمتر تعت تسلط مسئله قرار میلیرر ‎ae 2 0 ۳‏ 5 ۳ ۳ ۳ فعالیت های پروئه ای بيشتر بر اربرر رانش توجه رارئرء در ‎af (lle‏ ارگیری مسئله ای پيشتر بر ‏آتساب رانش آلیر م کنر . ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
نت کیری نهایی در پاسخ به سوال روم: در عمل تمیز بین اين رو روش واضح و روشن نیست. و افيراً برنامه های تهیه شره ان .که ویگی هایی از هر رو رویلرر را چارا هستنر. آن ها چنین برامه هایی را تعت عنوان یارگیری مبتتی بر پروئه امسئله قلمرار م ککن رکه تلفیقی از ‎whl‏ مبتتی بر مسئله و پروژه است. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
16,000 تومان