علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

فصل چهاردهم کتاب روانشناسی رشد دکتر مهناز علی اکبری دهکردی ارشد پیام نور روانشناسی عمومی

fasl-chaardhom-ketab-revan-shnasi-roshd

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 28 اسلاید شکل گیری هویت وجه بنیادین تحول نوجوانی است. مطالعه علمی هویت در نظریه روانی-اجتماعی اریکسون ریشه دارد. طبق دیدگاه اریکسون الگوی تحول در فرخنای زندگی شامل هشت مرحله است و کیفیت گذار از هر مرحله از طریق چگونگی حل چالش ها و اهداف ان مرحله مشخص می شود. طبق این دیدگاه حل تعارض مرحله تحولی پنجم (هویت در برابر سردرگمی نقش) در نوجوانی و اغاز جوانی محقق می شود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1490 بازدید, 8 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل چهاردهم کتاب روانشناسی رشد دکتر مهناز علی اکبری دهکردی ارشد پیام نور روانشناسی عمومی”

فصل چهاردهم کتاب روانشناسی رشد دکتر مهناز علی اکبری دهکردی ارشد پیام نور روانشناسی عمومی

اسلاید 1: فصل چهاردهمسبک هویت در نوجوانی و ابزار اندازه گیری آن

اسلاید 2: هدف کلیآشنایی با سبک های هویت در نوجوانی و ابزار اندازه گیری آناهداف یادگیری سبک های هویت در نوجوانی را تعریف کندگستره پژوهشی ارزیابی و اندازه گیری سبک های هویت در نوجوانی را شرح دهد خصوصیات روان سنجی مقیاس سبک های هویت در نوجوانی را توضیح دهد .

اسلاید 3: تعریف سبک هویتشکل گیری هویت وجه بنیادین تحول نوجوانی است. مطالعه علمی هویت در نظریه روانی-اجتماعی اریکسون ریشه دارد. طبق دیدگاه اریکسون الگوی تحول در فرخنای زندگی شامل هشت مرحله است و کیفیت گذار از هر مرحله از طریق چگونگی حل چالش ها و اهداف ان مرحله مشخص می شود. طبق این دیدگاه حل تعارض مرحله تحولی پنجم (هویت در برابر سردرگمی نقش) در نوجوانی و اغاز جوانی محقق می شود.

اسلاید 4: تعریف سبک هویتحل چالش تحولی هویت در برابر سردرگمی نقش منوط به آن است که نوجوان بر اساس مجموعه اهداف ارزشها و باورهای سازمان یافته فردی احساس با ثباتی از خود صورت‌بندی کنند.سودمندی مجموعه مشخص اهداف ارزش ها و باورهای وابسته به هویت رهنمودهایی فرآیند تصمیم‌گیری را تسهیل می‌کند در مقابل سردرگمی بی هویت باعث تداخل در فرآیند تصمیم گیری می شود و در نتیجه فرد در مواجهه با انتخاب های مهم زندگی بی احساس سردرگم و دوسوگرا است.تجربه شکست در حل چالش تحولی وابسته به احساس صمیمیت در برابر انزوا در دوره آغازین بزرگسالی مولد بودن در برابر بی حاصلی در دوره بزرگسالی میانه و یکپارچگی دربرابر ناامیدی در دوره کهنسالی اثری منفی به همراه دارد.

اسلاید 5: تعریف سبک هویتمارسیا (۱۹۶۶) از جمله نخستین محققانی بود که مطالعه تجربی مرحله هویت در برابر سردرگمی اریکسون را عملیاتی کرد. طبق دیدگاه مارسیا دو وجه اصلی تحول هویت شامل اکتشاف و تعهد است. اکتشاف بر جستجوگری فعال اطلاعات درباره ارزش ها باورها و سبک‌های زندگی جایگزین دلالت دارد تعهد مشتمل بر تلاش برای تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام امکانات با شخصیت فرد هماهنگی مناسبی دارند و به کارگیری این تصمیم‌ها در گستره وسیعی از موقعیت‌ها است.

اسلاید 6: تعریف سبک هویت

اسلاید 7: تعریف سبک هویتبرزونسکی( ۱۹۸۹ و ۲۰۰۸ ) از طریق بسط الگوی مقوله ای وضعیت هویت مارسیا الگوی فرآیندی سبک های هویت را صورت‌بندی کرد.اصطلاح سبک هویت به راهبردهای شناختی- اجتماعی اشاره دارد که افراد به طور معمول هنگام رویارویی یا اجتناب از تکالیف مربوط به ساخت و تداوم احساس هویت مورد استفاده قرار می‌دهند.

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید