کامپیوتر و IT و اینترنت

فصل ۱ برنامه نویسی

mabani_kamputer_va_barname_sazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ۱ برنامه نویسی”

فصل ۱ برنامه نویسی

اسلاید 1: مبانی کامپیوتر و برنامه سازیفصل اول : مبانی کامپیوترها

اسلاید 2: 1-1 تعاریف اولیهکامپیوتر وسیله ای است که داده ها و دستورالعملها را از انسان دریافت کرده و پس از اجرای دستورالعملها برروی داده ها، داده های حاصل را به انسانها باز می گرداند. به اجرای دستورالعملها برروی داده ها پردازش گفته می شود. الگوریتم دستورالعملهایی که برای کامپیوتر نوشته می شود را الگوریتم گوییم .برنامه کامپیوتری به تشریح الگوریتم ها برای کامپیوتر با استفاده از یک زبان برنامه سازی گفته می شود.

اسلاید 3: 1-1 تعاریف اولیهزبان برنامه سازی زبانی است که برای کامپیوتر قابل فهم بوده و الگوریتمها با استفاده از آن به کامپیوتر داده می شوند. این زبانها به سه دسته تقسیم می گردند :زبانهای سطح پایین : که به آن زبان ماشین نیز گفته می شود، مستقیما به زبان خود کامپیوتر (یعنی زبان صفر و یک) نوشته می شود و توسط کامپیوتر قابل اجرا می باشد. زبانهای سطح بالا : این زبانها بسیار نزدیک به زبان انسان هستند. مثلا :If (a > b) then c = c + 1;برای تبدیل این زبان به زبان ماشین نیاز به مترجم داریم :کامپایلر (Compiler) : ابتدا کل برنامه زبان سطح بالا را بررسی کرده و درصورت نبود خطا کل آن را به زبان ماشین تبدیل می کند. اکنون برنامه آماده اجرا است.مفسر (Interpreter) : برنامه زبان سطح بالا را دستور به دستور به زبان ماشین تبدیل و همزمان آن را اجرا می کند. زبانهای بسیار سطح بالا : زبانهای خاص منظوره ای که برای عملیات خاص طراحی شده اند همانند زبان PROLOG برای هوش مصنوعی و یا SQL برای پایگاه داده ها.

اسلاید 4: 2-1 تاریخچه کامپیوترکامپیوترهای نسل اول ابداع در اوایل دهه 1950 و از لامپ خلاء بعنوان جزو اصلی خود استفاده می کردند. کامپیوترهای نسل دوم ابداع در اوایل دهه 1960و ویژگی مهم آنها استفاده از ترانزیستور بود. کامپیوترهای نسل سوم در سال 1964 با ابداع مدارات مجتمع IC که صدها ترانزیستور را در یک فضای کوچک جای می داد، ایجاد شدند. نسل چهارم کامپیوترها در اواسط دهه 1970 با ابداع مدارات مجتمع با فشردگی بالا ایجاد شدند.نسل پنجم کامپیوترها یا نسل کامپیوترهای هوشمند که قادر به انجام اعمالی همانند استنتاج و استدلال مانند انسانها باشند.

اسلاید 5: 3-1 انواع کامپیوترکامپیوترهای بزرگ (mainframe) این کامپیوترها از سرعت و قدرت بالایی برخوردارند و معمولا در سازمانهای بزرگ و برای محاسبات سنگین استفاده می شوند. دسته ای از این کامپیوترها که دارای توان بسیار بالای محاسباتی هستند به ابرکامپیوتر (supercomputer) موسومند.کامپیوترهای کوچک (minicomputer) در اواخر دهه 1950 کامپیوترهای کوچک وارد بازاز شدند که توان محاسباتی کمتری داشتند و توسط سازمانهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گرفتند.ریزکامپیوتر (microcomputer) در آغاز دهه 1980 ریزکامپیوترها یا کامپیوترهای شخصی با قیمت پایین و حجم بسیار کوچک وارد بازار شدند و مورد استقبال مردم و افراد عادی قرار گرفتند.

اسلاید 6: 4-1 اجزای کامپیوترکامپیوتر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است سخت افزار (Hardware) : کلیه دستگاههای الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی تشکیل دهنده یک کامپیوتر را سخت افزار آن می گوییم.نرم افزار (Software) : مجموعه برنامه هایی هستند که برای یک کاربرد خاص نوشته شده اند و بدون آنها سخت افزار قادر به کاری نیست.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید