کامپیوتر و IT و اینترنت

فصل ۳ برنامه نیسی

chapter3_algoritm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ۳ برنامه نیسی”

فصل ۳ برنامه نیسی

اسلاید 1: مبانی کامپیوتر و برنامه سازیفصل سوم :الگوریتم

اسلاید 2: 3 الگوریتمالگوریتم مجموعه محدودی از دستورالعملها است که اگر به ترتیب دنبال شوند موجب انجام کار خاصی می گردند. هر الگوریتم باید دارای شرایط زیر باشد ورودی : یک الگوریتم می تواند صفر یا چند ورودی داشته باشد که از محیط خارج تامین می گردد.خروجی : الگوریتم باید یک یا چند کمیت خروجی داشته باشد.قطعیت : هر دستورالعمل باید واضح و بدون ابهام باشد.کارایی : هر دستورالعمل باید قابل اجرا باشد.محدودیت : در تمام حالات، الگوریتم باید پس از طی مراحل محدودی خاتمه یابد.

اسلاید 3: 3 الگوریتمدر علم کامپیوتر، ما معمولا با یک مسئله مواجهیم که باید آن را حل کنیم. این مسئله می تواند در زمینه های مختلفی همچون علمی، اقتصادی، ریاضی، فنی و ... باشد. معمولا برای حل یک مسئله، مراحل زیر طی می گرددتعریف مسئله بصورت جامع و دقیق (شامل تعریف ورودیها و خروجیها)بررسی راه حلهای مختلف برای حل مسئلهانتخاب مناسبترین راه حل و تهیه یک الگوریتم برای آنآزمایش الگوریتم با داده های ورودی و اشکالزدایی آنتبدیل الگوریتم به یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری (مانند C یا Pascal)وارد کردن برنامه به کامپیوتر و تست و اشکالزدایی آناستفاده از برنامه

اسلاید 4: 1-3 نحوه بیان الگوریتمها چگونه می توانیم الگوریتمها را بیان کنیم؟الگوریتمها باید برای انسانها قابل فهم و درک باشند و همه بتوانند به راحتی منظور نویسنده الگوریتم را درک کنند معمولا الگوریتمها به یک زبان طبیعی مانند فارسی یا انگلیسی نوشته می شود. این مسئله باعث می شود که بعضی ابهامات در درک الگوریتمها پیش آید. معمولا یکسری از توافقات و تعریفها از قبل بین طراح و خواننده الگوریتم برقرار می گردد. از آنجا که زبانهای برنامه نویسی مانند C به زبان انگلیسی خیلی نزدیک هستند، بعض از طراحان از ترکیب زبان C و انگلیسی (که به آن کد شبه C می گویند) برای بیان الگوریتم استفاده می کنندلازم بذکر است که در گذشته از نمودار گردشی (Flowchart) نیز برای بیان الگوریتمها با استفاده از شکلهای استاندارد استفاده می شد، که تنها برای الگوریتمهای کوچک مناسب بود.

اسلاید 5: مثال ساده:به مسئله، به صورت مرحله به مرحله فکر کنید و آنرا به مراحل کوچک تر بشکنید.سپس به صورت دستوری، به کامپیوتر دستور بدهید! بیاید یک بار دیگر الگوریتم دم کردن چای را بنویسیم!به آشپزخانه برو.کتری را از آب پر کن.کتری را روی گاز بگذار.گاز را روشن کن.صبر کن تا آب جوش بیاید.چای را درون قوری بریز.قوری را از آب جوش پر کن.قوری را روی کتری بگذار.به همین سادگی! ما معمولا جواب مسائل را میدانیم. فقط بلد نیستیم چطور آنها را به الگوریتم تبدیل کنیم

اسلاید 6: 2-3 کار با الگوریتمهاالگوریتمی بنویسید که ضرایب یک معادله درجه یک بصورت زیر را دریافت و ریشه آن را محاسبه و چاپ کند.ax +b = cبرای حل این مسئله ابتدا باید ضرائب a ، b و c از کاربر دریافت و در خانه های حافظه ذخیره گردند. برای اینکه بتوانیم بعدا به این خانه های حافظه مراجعه کنیم، به هریک از آنها یک نام نسبت می دهیم. به هریک از این نامها یک متغیر گفته می شود. دلیل این نامگذاری آنستکه مقادیر ذخیره شده در هریک از این خانه های حافظه می تواند تغییر کند. گرچه انتخاب نام بعهده خودشماست و می تواند هر چیزی باشد، ولی توصیه می گردد از اسامی بامعنی و متناسب استفاده گردد. این کار سبب می شود که خواندن و درک الگوریتم شما برای سایر افراد نیز ساده گردد. اکنون به قراردادهای زیر توجه کنید :برای دریافت اطلاعات از کاربر از دستور بخوان استفاده می گردد.برای نوشتن اطلاعات در خروجی از دستور چاپ کن استفاده می گردد.برای انتساب یک مقدار به یک متغیر از علامت ← استفاده می شود.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید